تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

یکی از مهم ‌ترین عناصر در حیطه فشن و استایل، عینک آفتابی محسوب می‌ شود. از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های افراد هنگام خرید عینک، تشخیص عینک آفتابی اصل از نسخه تقلبی آن است. عینک آفتابی در زمینه حفظ سلامت چشم ها بسیار پر اهمیت می باشد؛ از این رو تشخیص اصل بودن آن نیز حائر اهمیت است. امروزه بسیاری از افراد انواع مختلف مدل های عینک های آفتابی اصل یا اصطلاحاً اورجینال را کپی برداری کرده و آن ها را با قیمت بالا تحت عنوان عینک اورجینال به فروش می رسانند. بنابراین در این مقاله لازم دانستیم که به منظور جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان شما عزیزان، راه های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی را به شما آموزش دهیم؛ چنانچه علاقمند به یادگیری راهکارهای مذکور هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تشخیص عینک آفتابی اصل

برای تشخیص اصل بودن عینک آفتابی می توان کنترل تلویزیون یا ریموت را پشت شیشه عینک قرار داد و عملکرد آن را امتحان کرد. چنانچه عینک اصل باشد، کنترل تلویزیون از پشت شیشه عینک می تواند عمل کند اما چنانچه عینک تقلبی باشد، شیشه فیک آن مانع از عملکرد کنترل تلویزیون یا ریموت می شود.

بررسی کیفیت ساخت عینک

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می تواند در زمینه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی به ما کمک کند، بررسی معیارهای ظاهری عینک از لحاظ نحوه ساخت و متریال آن می باشد. به طور معمول در ساخت عینک های آفتابی اصل از مواد با کیفیت بالا و مرغوب استفاده می شود؛ به همین دلیل عینک های اصل از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. برای بررسی ویژگی مذکور می توانید دسته های عینک آفتابی، قیمت فریم و قاب دور عدسی را با دقت کامل مورد بررسی قرار دهید. چنانچه عینک آفتابی اصل باشد، بخش های نامبرده در آن به لحاظ کیفیت ساخت، نوعی یکنواختی خاص دارند. علاوه بر این، در قسمت فریم و عدسی عینک آفتابی اصل هیچ گونه شکاف، خط و خش، موج، نقطه و ضخامت ناموزون دیده نمی شود. به طور معمول عینک های تقلبی در مقایسه با عینک های اورجینال دارای وزن سبک تری هستند. اگر از قسمت بالا عینک آفتابی را مشاهده نمائید، تقارن عینک را به خوبی ملاحظه خواهید کرد.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

بررسی پلاریزه بودن عینک آفتابی اصل

یکی از راه هایی که به کمک آن می توان اصل یا تقلبی بودن عینک را به درستی تشخیص داد، بررسی پلاریزه بودن عینک آفتابی است. به طور کل عینک هایی که از نوع پلاریزه می باشند، در محیط هایی که نور زیادی وجود دارد سبب می شوند تا دید راحت تر و بهتری داشته باشید. علاوه بر این، عینک های پلاریزه در مقابل تابش مستقیم نور خورشید از چشم ها به خوبی محافظت می کنند. این قابلیت موجب می شود تا زاویه تابش نور به سهولت دفع شده و دید واضح تر و بهتری برای افراد ایجاد گردد؛ از این رو تشخیص ویژگی مذکور بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل با موبایل است. تشخیص پلاریزه بودن عینک آفتابی از طریق آزمایش آن به کمک صفحه نمایش تلفن امکان پذیر است. در صورتی که پس از قرار دادن لنز عینک در مقابل صفحه نمایش گوشی و چرخاندن آن با زوایه ۶۰ درجه، رنگ آن ها تیره شود، به این معناست که لنز عینک آفتابی مورد نظر شما پلاریزه می باشد.

مطلب مشابه: نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

تشخیص اصل بودن عینک از طریق سریال

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل، بررسی شماره سریال آن است. عینک های آفتابی تقلبی فاقد شماره سریال هستند؛ بنابراین بهترین راه بررسی اصل بودن عینک آفتابی اصلی از تقلبی مراجعه به وب سایت برند تولید کننده عینک مذکور و تطبیق دادن شماره سریال درج شده بر روی عینک آفتابی با شماره سریال موجود در سایت است.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

انجام تست حرکت به منظور تشخیص عینک آفتابی اصل

یکی دیگر از روش های تشخیص عینک آفتابی اصل، انجام تست حرکت می باشد. این تست را به طور معمول فروشگاه های معتبر به منظور اطمینان خاطر مشتریان از خرید خود انجام می دهند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از تست حرکت چیست؟ تست حرکت آزمایشی است که در آن عینک را در برابر یک صفحه طرح دار تکان می دهند؛ در صورتی که عینک آفتابی اصل باشد، با نگاه کردن به لنز نباید حرکات عینک آفتابی مذکور در برابر صفحه طرح دار به صورت کج و به هم ریخته دیده شوند.

بررسی مقاومت شیشه عینک آفتابی

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل بررسی مقاومت شیشه آن در برابر اشعه های مضر خورشید است. از سوی خورشید دو طیف UVB و UVAاشعه ماورابنفش ساطع می شود که بسیار برای چشم ها مضر هستند. اشعه  UVB می تواند از جو زمین عبور کند و تأثیرات نامطلوبی بر چشم و پوست انسان بگذارد؛ به همین دلیل لازم است هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید از عینک آفتابی استفاده شود. تماس مداوم اشعه مذکور با چشم می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود آورد. لازم به ذکر است که عینک های آفتابی تقلبی نه تنها سبب محافظت از چشم در برابر اشعه و جذب اشعه ماورابنفش نمی شوند، بلکه می توانند به چشم آسیب وارد کنند. با این تفاسیر متوجه می شویم که استفاده از یک عینک آفتابی اصل که عدسی آن قابلیت جذب اشعه بیشتری را دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.

عینک های آفتابی اصل که در برابر اشعه های مضر خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهند، از کیفیت بسیار زیادی نیز برخوردار هستند. لازم به ذکر است که یک عینک آفتابی اصل باید بتواند اشعه UV را تا نود و پنج درصد جذب نماید؛ بنابراین عینک هایی که کمتر از این مقدار اشعه را جذب می کنند، ازکیفیت پایینی برخوردار هستند. البته بهترین عینک آفتابی عینکی است که توانایی جذب نود و هشت درصد اشعه UV را داشته باشد. به طور معمول عدد نشان دهنده مقاوم بودن عینک در برابر اشعه های مضر خورشید بر روی قاب، لیبل یا فریم حک می شود.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

تشخیص عینک آفتابی اصل از طریق برررسی علائم روی شیشه

عینک های برندهای مشهور دنیا دارای یک نشان مخفی می باشند که وجود آن ها بر روی عینک نشان دهنده اورجینال بودن عینک است. به عنوان مثال در عینک های اورجینال برند محبوب Ray Ban بر روی دو قطعه ای که بر روی بینی قرار می گیرد، دو حرف لاتین R و b به طرز زیبا و ظریفی حک شده است. البته برای مشاهده دو حرف مذکور می بایست دقت بیشتری به خرج داد و دقیق تر نگاه کرد. همانطور که ذکر شد، وجود علائمی هم‌چون دو حرف مذکور نشان دهنده اصل بودن عینک آفتابی است؛ در حالی که عینک های تقلبی فاقد چنین نشان هایی می باشند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

بررسی بسته بندی عینک آفتابی

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل، بررسی بسته بندی عینک آفتابی می باشد. عینک های اورجینال در بسته بندی های شیک مخصوص برند خود عرضه می شوند. به عنوان مثال عینک آفتابی برند گوچی در بسته بندی هایی با نام برند مذکور عرضه شده و همراه با آن برگه گارانتی عینک و همچنین راهنمای استفاده از آن نیز ارائه می گردد؛ در حالی که عینک های تقلبی فاقد چنین بسته بندی های شیکی می باشند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

بر روی جعبه عینک های آفتابی اصل نام سازنده یا لوگو نیز درج شده است. علاوه بر این بر روی جعبه عینک اصل می توانید اطلاعات تولید کننده یا بارکد عینک را مشاهده نمائيد. جزئیات مرتبط با عینک و اطلاعات سازنده عینک که روی جعبه موجود است را می توان با بروشور همراه و قاب عینک تطبیق داد. اطلاعات مذکور بر روی دسته عینک و بروشور محصول نیز ذکر شده اند. توصیه می شود جعبه عینک مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برای تشخیص عینک آفتابی اصل از بدل توجه داشته باشید که برند عینک بر روی جعبه حک شده باشد، جعبه دست نخورده باشد و همچنین لبه های آن صاف و تمیز باشند.

شماره مدل عینک، شیشه ها، رنگ و اندازه های قاب عینک و همچنین کشور تولید کننده عینک باید علاوه بر دسته های عینک بر روی جعبه نیز حک شده باشند. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب و خرید عینکی که دوست دارید، به منظور تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی سری به سایت تولید کننده آن عینک بزنید تا جا عینکی عینک مدنظر خود را مشاهده نمائید.

برخی از عینک ها همانند عینک آفتابی اوکلی (Oakley) اورجینال دارای جا عینکی با کیفیت عالی با کیسه ای نرم می باشد که به طور معمول لوگوی شرکت بر روی آن حک شده است. کلیه جا عینکی های اورجینال مجهز به پارچه های تمیز کننده شیشه عینک بوده و روی آن ها نام برند نوشته شده است. به عنوان مثال عینک های آفتابی پرادا (Prada) نسخه اورجینال همراه با پارچه میکروفیبر سیاه عرضه شده و لوگوی پرادا در وسط پارچه حک شده است. علاوه بر این حروف تمام کلمات نیز به طور کامل خوانا می‌باشد.

تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف

سخن پایانی

در این مقاله با راه های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی آشنا شدیم. توصیه می شود پیش از خرید عینک مدنظر خود حتماً موارد مذکور را در نظر داشته باشید و با کمک آن ها بهترین و با کیفیت ترین عینک را برای خود خریداری نمائيد.

مطالب مشابه را ببینید!

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت راهنمای خرید کاپشن؛ نکات مهم انتخاب کاپشن و شناخت مدل های مختلف آن مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار رنگساژ مو؛ نحوه ساخت با مواد طبیعی، مدت زمان گذاشتن روی مو و رنگساژ کردن انواع مو مدل لباس دخترانه شب یلدا + 40 مدل لباس بچه گانه با تم شب یلدا اصطلاحات دنیای عطر و ادکلن که برای خرید این محصول باید بدانید نکات خرید کیف زنانه؛ اصول مهم انتخاب کیف شیک قوانین مهم و ناگفته انتخاب اکسسوری؛ نحوه انتخاب انواع اکسسوری شیک نکات لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه؛ توصیه های خاص لباس پوشیدن تعاریف و اصطلاحات جالب دنیای مد و استایل که باید بدانید