معرفی بهترین فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه با بیش از 31 اثر معروف

معرفی فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه معروف و با امتیاز بالا

یکی از مهم ترین علت ساختن فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه این است که بینندگان با افراد مهم تاریخ و وقایع مهمی که حول محور آن اتفاق افتاده بیشتر آشنا شوند. در این فیلم نام های واقعی اشخاص و تاریخ دقیق وقایع بسیار اهمیت دارد. با این حال ممکن است برخی تولید کنندگان بعضی مواقع جهت بهبود روایات و هیجان انگیز کردن آن برخی وقایع را با تغییرات ریز به نمایش بگذارند. در اینجا قصد داریم به معرفی چندین نمونه از این فیلم ها بپردازیم:

بازی تقلید The Imitation Game

بازی تقلید The Imitation Game

این فیلم به کارگردانی مورتن تیلدام در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم سال را دریافت نمود و توانست ۸ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نویس را بدست آورد. همچنین به فروش بالایی رسید و داستان آن مربوط به جنگ جهانی دوم است. لذا زمانی که هیتلر در حال فتح کشورهای اروپایی بود و لندن تسلیم شده بود؛ نازی ها با انیگما در حال انجام مکالمات سری خود بودند. انگلستان نیز دسته ای از نخبگان را مامور کرد تا از این مکالمات باخبر شوند. آلن تورینگ تصمیم گرفت با کشف دستگاهی مخصوص رمز مکالمات را کشف کند و با ورود دختر نابغه به تیم او پروژه به موفقیت رسید و در اینصورت جلوی کشته شدن میلیون ها انسان گرفته شد.

شادترین روز زندگی اولی ماکی The Happiest Day in the Life Of Olli Maki

شادترین روز زندگی اولی ماکی The Happiest Day in the Life Of Olli Maki

به کارگردانی یوهو کاسمانن در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. از فیلم های زندگی نامه ورزشی است که در مورد زندگی اولی ماکی می باشد. او بوکسور ماهر و معروف ساکن فنلاند است. در محله ای کوچک بزرگ شد و از همان جا بود که مشهور شد و چشم ها همه به او خیره شدند. زمانی که اولی عاشق شد، این عشق مشکلی بر سر راهش بود که باعث بر هم زدن تمرکزش شد. این فیلم در کشورهای فنلاند، آلمان و سوئد به زبان فنلاندی و انگلیسی ساخته شد.

۱۲۷ ساعت Hours 127

۱۲۷ ساعت Hours 127

به کارگردانی دنی بویل در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. این فیلم برای کسانی که از محیط های تنگ وحشت دارند مناسب نخواهد بود و باعث وحشت آنها می شود. ماجرای آن با داستان واقعی با بازیگری جیمز فرانکو شروع می شود و تمام صحنه های سخت قابل لمس با تمام وجود است. همچنین با فروش خوبی همراه بود. بر اساس داستان این اثر، اتفاقاتی برای نویسنده ای به نام آرون رالستون پیش می آید. او کوهنوردی می کرد و مانند همیشه به صورت اتفاقی راهی گرند کانیون می شد؛ ولی این دفعه حادثه ای بر او عارض می شود و سقوط می کند؛ در این حین با افتادن تکه ای از سنگ بر روی دستش، در یکی از شکاف های کوهستان گیر می کند. او در این مدت از ابزارهای مختلف برای زنده ماندن بهره برد و با هوش بالایی که داشت در نهایت توانست با تصمیم وحشت انگیزی خود را نجات دهد.

تقریبا مشهور Almost Famous

تقریبا مشهور Almost Famous

به کارگردانی کامرون کرو در سال ۲۰۰۰ ساخته شد. فیلم با بازی پاتریک فوگیپ، جیسون لی و کیت هادسون به تصویر کشیده شد که توانست جایزه اسکار را دریافت کند. داستان این اثر در مورد پسر دبیرستانی است که به او وقتی داده شده تا در مجله رولینگ استون در مورد گروه راک مقاله ای بنویسد. او برای نوشتن این محتوا باید با این گروه به مسافرتی برود تا کنسرتشان را اجرا کنند تا این پسر دبیرستانی نیز بتواند جزئیات گروه را به خوبی بنویسد. فیلم توانست جایزه اسکار را کسب کند و بازیگر اصلی جایزه بهترین بازیگر را دریافت نمود.

فوذی The Insider

نفوذی The Insider

به کارگردانی مایکل مان در سال ۱۹۹۹ ساخته شد. این اثر در ۷ قسمت از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمساز توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. همچنین فروش خوبی داشت و جفری ویگاند در بازیگری نقش اصلی جوایز ارزشمندی را کسب نمود. این فیلم اطلاعات مهمی در مورد پشت پرده جزئیات دخانیات و تنباکو ارائه داد.

کاپوتی Capote

کاپوتی Capote

به کارگردانی بنت میلر در سال ۲۰۰۵ ساخته شد. این اثر در مورد زندگی ترومن کاپوتی نویسنده ماهر آمریکایی نقل شده است. در فیلم نویسنده مشغول به نوشتن کتاب خونسردی است. طبق اتفاقی که می افتد خانواده ۴ نفره کلاتر در آمریکا کشته می شوند و نویسنده ترومن کاپوتی وقتی که این خبر را می خواند؛ تصمیم می گیرد داستانش را بنویسد. فیلیپ سیمور هافمن بازیگر اصلی این فیلم بود که جایزه نقش اصلی را کسب نمود و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

همیلتون Hamilton

همیلتون Hamilton

به کارگردانی توماس کیل در سال ۲۰۲۰ ساخته شد. این اثر از روی کتاب الکساندر همیلتون ساخته شد و داستان الکساندر همیلتون، بنیان گذاران ایالات متحده را روایت می کند. ۱۱ بخش جایزه تونی را به خود اختصاص داد و تحسین منتقدان را از آن خود کرد.

دریای درون The Sea Inside

دریای درون The Sea Inside

به کارگردانی آلخاندرو آمنابار در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. در این اثر داستان واقعی زندگی رامون سامپدور روایت می شود؛ خاویر باردم نقش ملوانی جوان را ایفا می کند که اتفاقی استخوان گردن او شکسته می شود؛ سپس دچار فلج کامل بر اثر قطع نخاع در پایین گردن خواهد شد. او ۲۸ سال با این وضعیتش زندگی کرد و در دادگاه تلاش کرد حق مرگ آسان را بگیرد تا خود را از این زندگی خلاص کند. در این بین یک زن محلی به نام رزا سعی می کند او را راضی کند که باید با زندگی بجنگد. این اثر در جشنواره فیلم بین المللی جایزه کسب کرد و فروش بالایی را نصیب خود نمود.

استیو جابز Steve Jobs

استیو جابز Steve Jobs

به کارگردانی دنی بویل در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. استیو جابز بنیان گذار شرکت اپل بوده که از کتابی با همین نام اقتباس گرفته شد. این اثر زندگی استیو جابز، دست آوردهای او و مشکلات و نقاط تاریک زندگی او را روایت می کند. مصیبت هایی که پشت کوهی از موفقیت این مرد بزرگ پنهان ماند. مایکل فاسبندر نقش اصلی فیلم است و نقش استیو جابز را بازی می کند.

rbztc8fhtyzv e1674040689311

اگه می تونی منو بگیر Catch Me If You Can

به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۰۲ ساخته شد. در این اثر زندگی نامه مشاور امنیتی آمریکا به نام فرانک ایگنیل جونیور را به تصویر می کشد که علت معروف شدن او حقه، کلاهبرداری، جعل چک، اسناد و اختلاس است. او توانست در ۱۶ سالگی چک هایی با مقدار چهار میلیون دلار را در دهه ۶۰ میلادی در ۲۵ کشور جعل کند و به ثروت کلانی برسد. نقش اصلی فیلم را دی کاپریو ایفا می کند که بسیار خوش درخشید.

گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street

گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street

به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. در این اثر جوردن راس بلفورت در آمریکا به عنوان دلالی در نیویورک زندگی می کرد که سابقه کلاهبرداری داشت و ۲۲ ماه نیز در زندان بود. در شرکتش مردم را فریب می داد و آنها را تشویق می کرد که سهامش را خریداری کنند؛ بدین صورت ثروت زیادی را از آن خود کرد. این فیلم طبق کتابی به همین نام ساخته شد و فروش بالایی را نصیب خود کرد.

مالکوم ایکس Malcom X

مالکوم ایکس Malcom X

به کارگردانی اسپایک لی در سال ۱۹۹۲ ساخته شد. این اثر درباره شخصیت مالکوم ایکس است که از نوجوانی او فیلم آغاز می شود تا اینکه تبدیل به مسلمان آفریقایی و آمریکایی خواهد شد. این اثر از دهه ۴۰ میلادی تا رشد یافتن مالکوم در محله ای فقیر نشین را تا دهه ۶۰ میلادی روایت می کند؛ او در کنار تعداد زیادی افراد به عنوان شخصیتی مهم، صحبت می کند. نقش اصلی فیلم بر عهده دنزل واشنگتن بود که جایزه بهترین بازیگر را دریافت نمود و نقش آفرینی او مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. همچنین این فیلم به فروش خوبی دست پیدا کرد.

aozry e1674040761379

ستیغ هکسا Hacksaw Ridge

به کارگردانی مل گیبسون در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. اندرو گاروفیلد به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم جایزه بهترین بازیگر را بدست آورد. این اثر یکی از حوادث نفسگیر و حماسی جنگ جهانی دوم را روایت می کند که فروش خوبی را نصیب خود کرد. ماجرای فیلم در مورد دزموند داس، یکی از مخالفان سفت و سخت جنگ است که با قتل آدم ها در جنگ بسیار مخالف بوده و زمانی که وارد ارتش آمریکا شد به هیچ عنوان راضی نشد تفنگ در دست بگیرد. این باعث شد دیگران او را به سخره بگیرند و همچنین مشکلاتی برایش ایجاد شد. او بدون اینکه سلاح در دست بگیرد وارد ارتش شد و توانست جان ۷۵ نفر از هم رزمانش را نجات دهد. همین کارش باعث شد از دست رئیس جمهور وقت جایزه دریافت کند.

maxresdefault e1674040778444

هوانورد The Aviator

به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. این اثر ماجرای زندگی هاوارد هیوز را روایت می کند. هاوارد هیوز یک تهیه کننده، کارگردان، هوانورد و خلبان بود که در دو دهه به عنوان ثروتمندترین فرد جهان نام برده شد. او به مشکل روحی با نام وسواس جبری مبتلا شد؛ به همین دلیل مدام علاقه داشت رکوردهای مختلف سرعت و فاصله پرواز را بشکند؛ به همین دلیل در معرض مشکلات خطرناک قرار گرفت.

دست نیافتنی The Intouchables

دست نیافتنی The Intouchables

به کارگردانی الیویه ناکاش و اریک تولدانو در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این اثر داستان واقعی فیلیپ به عنوان نویسنده واقعی را روایت می کند. او بر اثر سقوط با چتر فلج شد؛ به همین دلیل بداخلاق شد و تحمل کردن او سخت بود. او فردی با نام دریس را به عنوان پرستار استخدام کرد تا اینکه تحولی در زندگی فیلیپ ایجاد شد. دریس فردی بود که سابقاً دزد بوده و به همین جرم نیز زندانی شده بود؛ ولی با وارد شدن به زندگی فیلیپ او را به زندگی امیدوار کرد.

amadeus e1674040820265

آمادئوس Amadeus

به کارگردانی اف موری آبراهام در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. این اثر در مورد زندگی موتزارت و نحوه مرگ او است که آغاز فیلم زمانی بوده که سالیری فریاد می زند که مرتزارت را به قتل رسانده؛ لذا این موضوع آغازی جذاب در فیلم است. این فیلم فروش بالایی را بدست آورد و ۴۰ جایزه را از آن خود کرد. در بین این جوایز ۴ جایزه گلدن گلوب، ۴ جایزه بفتا و ۷ جایزه اسکار را دریافت نمود. همچنین در قسمت بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی و بهترین فیلمساز جایزه اسکار را به خود اختصاص داد.

سالی Sully

سالی Sully

به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. موضوع فیلم در مورد چلسی سولنبرگ، خلبانی معروف است که با کار خود صدها نفر را از مرگ نجات داد. در ژانویه ۲۰۰۹ از خطوط هوایی آمریکا پرواز شماره ۱۵۴۹ هواپیمای یو اس ایرویز در حال پرواز از زمین بلند شد؛ زمان کوتاهی بعد خلبان متوجه شد که هواپیما نقصی نفنی دارد و جان مسافران در خطر است. او موفق شد هواپیما را در رودخانه هادسن با ۱۵۵ نفر مسافر و خدمه به زمین بنشاند.

لینکلن Lincoln

لینکلن Lincoln

به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. دنیل دی لوییس بازیگر نقش اصلی فیلم بود که جایزه اسکار را از آن خود نمود. در این اثر زندگی شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا با نام آبراهام لینکلن به تصویر کشیده می شود. این رئیس جمهور در زمانی این سمت را دارد که در آمریکا جنگ داخلی رواج دارد و این باعث ایجاد مشکلاتی برای او شده است. او با مشکلات درگیری ها و کشتارها دست و پنجه نرم می کند و در تلاش است موضوعات برده داری را ساقط کند.

آگیره، خشم پروردگار Aguirre, the Wrath of God

آگیره، خشم پروردگار Aguirre, the Wrath of God

به کارگردانی ورنر هرتسوک در سال ۱۹۷۲ ساخته شد. این فیلم تحسین منتقدان را برانگیخت و به فروش خوبی دست پیدا کرد. داستان آن از این قرار است که شخصیت سردار معروف اسپانیایی با نام لوپه دو آگیره را به تصویر می کشد. این سردار با دسته ای از فاتحان و کاشفان اسپانیا در قرن ۱۶ ام تصمیم دارد الدوارادو شهرطلایی افسانه ای اسپانیا را کشف کند. این شهر از طلا ساخته شده و بین جنگل های گسترده وجود دارد و به سختی پیدا می شود. این سردار در طول رودخانه آمازون با دارو دسته اش پیش می رود؛ این راه به دلیل وجود سرخ پوستان بسیار خطرناک می باشد.

مرد سیندرلایی Cinderella Man

مرد سیندرلایی Cinderella Man

به کارگردانی ران هاوارد در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته شد. داستان این اثر در مورد یک بوکسور سنگین وزن با نام جیمز برادوک است که قهرمان جهان بود. او بعد از اینکه دست راستش شکست مجبور شد این حرفه را ترک کند و همین باعث فقیر شدن او و خانواده اش شد. تا جایی که این قهرمان به اجبار از افراد پولدار گدایی می کرد. تا اینکه زندگی به او روی خوش نشان داد و این پیچش داستان فیلم باعث شده خیلی ها باور نکنند که ماجرای فیلم واقعی است.

12 29 2022 5 41 00 PM e1674040899674

پای چپ من My Left Foot

به کارگردانی جیم شریدان در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. برندا فیکر بازیگر نقش اول فیلم است که جایزه بهترین بازیگر را بدست آورد. داستان فیلم زندگی کریستی براون را نقل می کند؛ او در خانواده ای شلوغ متولد شد؛ اما دارای مشکل فلج مغزی است. همه خانواده او را دوست دارند ولی او توان حرف زدن و راه رفتن را ندارد. تنها پای چپ او توان حرکت را دارد. او با زندگی جنگید و توانست بر مشکلات پیروز شود.

شجاع دل Braveheart

شجاع دل Braveheart

به کارگردانی مل گیبسون در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. ماجرای زندگی ویلیام والاس را روایت می کند؛ کسی که با نفرت از انگلیسی ها رشد یافت. در سال ۱۲۹۰ مارگارت فوت کرد و ملکه اسکاتلند سال سن داشت و تا رسیدن سن او به سن قانونی، مشاورین پدر کشور را اداره می کردند. طبق تصمیم لردهای اسکاتلند شاه ادوارد اول حاکم مملکت شد تا هرج و مرج ایجاد نشود. قبل از اینکه انتخاب این حاکم رسمی شود نیروهای انگلیسی بر اسکاتلند تصرف پیدا کردند و حکومت خود را شروع کردند. ویلیام والاس نیز با تنفر زیادی که از انگلیسی ها داشت قصد کرد از آنها انتقام بگیرد و توانست با همیاری آزادی خواهان اسکاتلندی به این هدف خود دست پیدا کند. بعد تولید این فیلم، فروش خوبی را نصیب خود کرد.

ارین براکویچ Brin Brockovich

ارین براکویچ Brin Brockovich

به کارگردانی استیون سودربرگ  در سال ۲۰۰۰ ساخته شد. این اثر به عنوان بهترین بازیگر، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمساز توانست جایزه اسکار را دریافت کند. داستان فیلم بر این قرار است که زنی با نام ارین براکویچ بعد از اینکه از همسرش جدا شد؛ مشکلات زیادی را تحمل کرد و دارای سه فرزند قد و نیم قد هم بود. تا اینکه توانست دستیار وکیل شود و در نهایت پرونده ای که مربوط به آلوده کردن منبع آب توسط یک شرکت بود را در دست گرفت؛ تا اینکه در این پرونده پیروز شد.

مانیبال Moneybal

مانیبال Moneybal

به کارگردانی بنت میلر در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این اثر داستان زندگی بیلی بین را به عنوان مدیر ورزشی ناموفق بیان می کند. او مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است؛ اما به دلیل نتایج ضعیف، دو بازیکن از تیم خارج می شود. بیلی با کمک پیتر براند این تصمیم را دارد که با معادلات ریاضی به مدیریت درست تیم بپردازد تا بتوان بازیکن جدید جذب کند تا اینکه توانست موفق شود. این فیلم توانست ۵ جایزه اسکار را در بخش های مختلف از آن خود کند.

اسپات لایت Spotlight

اسپات لایت Spotlight

به کارگردانی تام مک کارتی در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. این فیلم جایزه اسکار را از آن خود کرد و داستانش در مورد شخصیت گروه تحریریه حاضر در روزنامه اسپات لایت است که سردبیر جدید مارتی بارون و والتر رابی دبیر تحریریه می باشد. وکیلی با نام میچل گاربدیان می فهمد که جان کیگان کشیشی فاسد است و کار او آزار و اذیت کودکان است. تین اسپات لایت قصد تحقیق در این مورد را دارد.

فهرست شیندلر Schindler

فهرست شیندلر Schindler

به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۹۳ ساخته شد. این اثر داستان شخصیت اسکار شیندلر را که جان هزاران نفر را نجات داد روایت می کند. او از آرامش و رفاه خودش گذشت تا دیگران زندگی راحتی داشته باشند. کسی که در فیلم پایانی را پدید آورد که بیننده با چشم گریان فیلم را به اتمام رساند. این اثر فروش بالایی را به خود اختصاص داد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

آقای ترنر Mr. Turner

آقای ترنر Mr. Turner

به کارگردانی مایک لی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. داستان این اثر در مورد شخصیت و زندگی نقاش معروف انگلیسی است که بسیار محبوب می باشد. او به دلیل مرگ پدرش در ذهنش افکار زیادی داشت؛ حین سفر کردن نیز در ارتباط با مردم بود و به نقاشی مشغول می شد. این فیلم  جایزه بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار را در جشنواره فیلم کن کسب نمود. همچنین به فروش بالایی دست پیدا کرد.

EB20101201REVIEWS101209993AR e1674041020768

کارلوس Carlos

به کارگردانی الیویه آسایاس در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. داستان این اثر زندگی یک قاتل ونزوئلایی با نام ایلیچ رامیرز را به تصویر می کشد؛ او یک گروه تروریستی را افتتاح کرد و به کشتار پرداخت. در جهان تحت تعقیب بود و به دلیل نام های متفاوتی که برای خود برگزیده بود سال ها پلیس نتوانست او را دستگیر کند. این فیلم در بخش های مختلف جایزه های مختلفی کسب کرد و در جشنواره گلدن گلوب نیز موفق به دریافت جایزه شد.

نظریه همه چیز The Theory of Everything

نظریه همه چیز The Theory of Everything

به کارگردانی جیمز مارش در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. داستان فیلم در مورد استیون هاوکینگ است که در یک مراسم شیفته همسرش جین شد و با او ازدواج کرد. او به مرور به بیماری نادری در ماهیچه های بدنش مبتلا شد؛ به طوری که فقط مغزش کار می کرد و سایر نقاط بدنش قادر به کار کردن نبود. او در این مدت در کنار همسرش بود و بچه به دنیا می آورد. این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از آن خود کرد.

goodfellas trivia ten things you didnt know 1 e1674041057731

رفقای خوب Goodfellas

به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ ساخته شد. این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کند. این اثر در مورد زندگی واقعی هیل است؛ او گانگستری ترسناک بوده که از بچگی آرزو داشت به این گروه بپوندد. به اندازه ای علاقه مند به این موضوع بود که مقام گانگستر را بالاتر از مقام رئیس جمهوری می دانست. تا اینکه توانست با تلاش زیاد پیشخدمت و راننده تیم سیسرو، در محله خود شود. لذا به دلیل اینکه بعد از دستگیری گروه خود را لو نداد؛ نزد آنها محبوب شد و در کارش پیشرفت کرد.

مردی برای تمام فصول A Man For All Season

مردی برای تمام فصول A Man For All Season

به کارگردانی فرد زینه مان در سال ۱۹۶۶ ساخته شد. این کارگردان جایزه اسکار را دریافت نمود و فیلمساز این اثر نیز این جایزه را کسب کرد. داستان فیلم در مورد سیاست مدار و حقوق دان معروف قرن ۱۶ میلادی است به نام جناب تامس مور که صدر اعظم انگلستان و مشاور هنری هشتم بود.

معرفی بهترین فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه با بیش از 31 اثر معروف
the art of the compliment vicki archer julia roberts e1674040947898

کارگردان: Various

امتیازدهی ویرایشگر:
5

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها بهترین پلتفرم‌های تماشای فیلم و سریال خارجی بهترین فیلم های اصغر فرهادی؛ 10 فیلم پر مخاطب و معروف این کارگردان ایرانی فیلم هایی با موضوع جنگ جهانی؛ 22 فیلم با داستان و تصاویر