15 مکان برتر گردشگری جهان که قبل از مرگ باید ببینید!

در این مطلب 15 مکان برتر گردشگری جهان را معرفی می کنیم که هر گردشگری قبل از مرگ باید حداقل یکی از این مکان ها را از نزدیک ببیند.

توجه: محتوای ویدیو با محتوای مطلب متفاوت است. برای تماشای ویدیو با کیفیت بالا به یوتیوب بروید.

تماشای 10 مکان برتر گردشگری جهان در یوتیوب

15 مکان برتر گردشری جهان

مسافرت همیشه می تواند یکی از هیجان انگیز ترین تصمیمات هر شخص باشد، به طبع لازم است و باید در انتخاب مقصد، دقت عمل زیادی به خرج داد. چون قصد داریم در مورد مکان های برتر گردشگری در دنیا صحبت کنیم، بیشتر سعی می کنیم مواردی را ذکر کنیم که کم تر به آن ها پرداخته شده یا توضیحات کاملی در مورد این مقاصد وجود ندارد.

در صورتی که قصد سفری جذاب و پر از هیجان را دارید یا به دنبال مقاصد گردشگری خاص و برتری هستید که به عنوان ترند در دنیا از آن ها یاد می شود. در ادامه قصد داریم چند مورد از برترین و جذاب ترین ها در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

15 مکان برتر گردشگری جهان که قبل از مرگ باید ببینید!

بهترین مکان های گردشگری دنیا

در دنیا تعداد زیادی موقعیت خاص و استراتژیک طبیعی یا ساخت دست انسان وجود دارد که می توانید به آن ها سفر کنید و از حضور در مکان های برتر گردشگری لذت ببریبد. به همین منوال، ما در ادامه یک لیست جامع و پر از هیجانات زیست محیطی و عوامل انسانی تهیه کرده ایم که می توانید از آن ها پیروی کنید.

تاج محل

تاج محل یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هند است که در شهر آگرا در ایالت اوتار پرادش واقع شده است. این بنا، یک مجموعه باستانی شامل یک مسجد، یک قصر و یک گلدسته باغ است که در سال ۱۶۵۳ میلادی به دستور شاه جهان ساخته شده است.

تاج محل

تاج محل به عنوان یکی از شاهکارهای معماری دنیا شناخته می شود و هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا به این مکان زیبا سفر می کنند. این بنا برای زیبایی، هنر و بزرگی خود، به عنوان یکی از هفت حکمرانی جهان شناخته می شود و در سال ۲۰۰۷ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

تاج محل

توصیه می کنم در سفر به هند حتما به تاج محل سر بزنید و از زیبایی و تاریخ این بنا لذت ببرید. اما به دلیل تعداد بالای گردشگران و ترافیک شدید در این منطقه، پیشنهاد می شود سفر خود را در اوایل صبح شروع کنید تا از شلوغی کمتری برخوردار شوید.

مطلب مشابه: جاذبه های گردشگری هند + 10 مکان دیدنی هندوستان همراه با تصاویر

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس یک مجموعه از جزایر مرجانی و سنگی در اقیانوس آرام است که در فاصله  ۱۰۰۰ کیلومتری سواحل اکوادور قرار دارد. این جزایر به خاطر زیبایی طبیعی و تنوع بیولوژیکی آن ها شهرت دارند و از جمله مقاصد محبوب گردشگری در جهان هستند.

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس دارای بیش از ۱۸۰۰ گونه حیوانات و گیاهان مختلف هستند، که بیشتر آن ها به صورت انحصاری در این جزایر زندگی می کنند. بعضی از این گونه ها معروفترین حیوانات جزایر گالاپاگوس محسوب می شوند، مانند گربه های بزرگ گالاپاگوس، لاک پشت های گالاپاگوس، درناهای دریایی و پینگوئین های گالاپاگوس.

جزایر گالاپاگوس

این جزایر همچنین به عنوان مقصدی برای آموزش و پژوهش در حوزه زیست شناسی، اکوتوریسم و علوم محیطی شناخته شده اند و بسیاری از محققان و دانشجویان برای مطالعه  تنوع زیستی و طبیعت بکر این جزایر به آنجا سفر می کنند.

جزایر گالاپاگوس

در کل، جزایر گالاپاگوس یکی از مقاصد طبیعتگردی و تفریحی محبوب در جهان هستند و تجربه سفر به این جزایر می تواند برای هر کسی که به طبیعت علاقه مند است، بسیار لذت بخش و مفید باشد.

مطلب مشابه: مکان های ترسناک دنیا (16 مکان خوفناک که باید ببینید!)

اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه، یا هرم های گیزه، سه هرم باستانی در مصر هستند که در نزدیکی پایتخت مصر، کایراه، واقع شده اند. این هرم ها به عنوان یکی از نمادهای مهم تاریخ و فرهنگ مصر شناخته شده اند و از جمله برجسته ترین جاذبه های گردشگری در جهان هستند.

اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه شامل سه هرم بزرگ هستند که به ترتیب از شمال به جنوب، هرم خفرع، هرم خفران و هرم منقرع هستند. هرم خفرع بلندترین و بزرگترین هرم از سه هرم است و با ارتفاع حدود ۱۴۵ متر، به عنوان یکی از بزرگترین سازه های باستانی جهان شناخته می شود.

اهرام ثلاثه مصر

این هرم ها در دوره حکومت فرعونان قدیمی مصر، بین حدود ۲۶۷۰ تا ۲۱۰۰ قبل از میلاد، ساخته شده اند. احتمالاً برای شخصیت های مهم این دوره به عنوان بناهای بلند و پایداری که نشانگر قدرت و ثروت فردی و سیاسی بودند، ساخته شدند.

اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه از جمله مکان های مهم میراث جهانی یونسکو است و هر ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان به این مکان معروف سفر می کنند تا به نزدیکی آن برای دیدن و عکس برداری بروند.

جنگل بارانی آمازون

جنگل بارانی آمازون یکی از بزرگترین و مهمترین مناطق زیستی و طبیعی جهان است که در آمریکای جنوبی و بخشی از آمازون قرار دارد. این جنگل بزرگ به عنوان منطقه بارانی بزرگترین و بیشترین تعداد گونه های زنده روی زمین را در خود جای می دهد.

جنگل بارانی آمازون

استوایی بودن آب و هوا، ساختار زمینی و اقلیمی منطقه از مهمترین ویژگی های جنگل بارانی آمازون است. این جنگل با ۵۰۰ میلیارد مترمکعب آب که سهمی بسیار زیادی از بارش جهان را به خود اختصاص می دهد، به عنوان مهم ترین مرجع تولید اکسیژن در جهان شناخته می شود.

جنگل بارانی آمازون

علاوه بر این، بیش از ۳۰۰۰ نوع ماهی، ۱۰۰۰ نوع پرنده، ۳۰۰ نوع آمفیبی، ۲۰۰۰ نوع پستاندار و حدود ۳۰۰۰ نوع گیاهی در این منطقه زندگی می کنند که از جمله انواعی هستند که فقط در این منطقه یافت می شوند.

جنگل بارانی آمازون

جنگل بارانی آمازون از نظر اکولوژیکی و بیولوژیکی بسیار حائز اهمیت است و به عنوان یکی از ثروتمندترین مناطق جهان در زمینه تنوع زیستی شناخته شده است. با این حال، این منطقه به دلیل نابودی کامل و فراگیر توسط انسان، در معرض خطر بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی در آن قرار دارند.

مطلب مشابه: مکان های عجیب گردشگری ایران و جاهای خاصی که بسیار جالب هستند

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین، ساختمان بلند و بسیار طولانی ای است که در جنوب، شرق و شمال چین ساخته شده و در طول تاریخ چین، به عنوان یکی از عجایب دنیا شناخته شده است. این دیوار، برای جلوگیری از تهدید حمله های خارجی به چین، ساخته شده است و در طول زمان، از دوره دودمان هان (۲۲۱ پیش از میلاد) تا دودمان مینگ (۱۳۸۸ تا ۱۶۴۴ میلادی) بازسازی و گسترش یافته است.

دیوار بزرگ چین

طول کل دیوار بزرگ چین به بیش از ۸٬۸۰۰ کیلومتر می رسد که در طول آن، برج ها، پایگاه های نظامی و دفاعی، قلعه ها و نرده های آهنی وجود دارند. قدمت ساخت این دیوار به حدود ۲۲۰۰ سال پیش بازمی گردد و به طور کلی برای جلوگیری از تهدید نظامی از سمت قبایل مختلف بوده است.

دیوار بزرگ چین

امروزه دیوار بزرگ چین به عنوان یکی از جاذبه های توریستی مهم چین شناخته شده است و بسیاری از گردشگران و مسافران به این منطقه سفر می کنند تا این شاهکار مهندسی را ببینند.

دیوار بزرگ چین

همچنین، دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو ثبت شده است.

گردشگری ماچوپیچو

ماچوپیچو یک کوهستان قله دار در جنوب پرو است که با ارتفاع ۶۸۰۰ متر از سطح دریا برخوردار است. این کوهستان، بالاترین نقطه در دنیا که در شمال خط استوا قرار دارد، و همچنین یکی از بالاترین قله های جهان است. به دلیل مناظر زیبا، طبیعت خیره کننده، هوای خنک و نرمال و قله های داغ و خشک، ماچوپیچو به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است.

گردشگری ماچوپیچو

با وجود بلندی و سختی صعود به قله ماچوپیچو، همچنان بسیاری از توریست ها به دنبال تجربه ی ماجراجویانه برای صعود به قله هستند.

گردشگری ماچوپیچو

صعود به قله ماچوپیچو معمولاً در طول ۱۷ تا ۲۱ روز انجام می شود و در این مسیر، توریست ها با شکل گیری یخچال ها، مزارع خزه ای، دره ها، رودخانه ها و مناظری بی نظیر روبه رو می شوند.

گردشگری ماچوپیچو

علاوه بر صعود به قله ماچوپیچو، مناطق دیگری در این منطقه وجود دارند که باعث جذب گردشگران شده اند، از جمله شهر کوچک سانتیاگو د کوچا و دره های زیبای کالورادو و هوانیابال. به طور کلی، ماچوپیچو به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ماجراجویان، کوهنوردان، علاقه مندان به طبیعت و توریست هایی که به دنبال مکانی دور از شلوغی و هیاهو هستند، محبوب است.

مطلب مشابه: 10 مکان هیجان انگیز در جهان و ایران با ویدیو و تصاویر

جزایر مرجانی استرالیا

جزایر مرجانی استرالیا، مجموعه ای از جزایر مرجانی دریایی در شمال شرقی استرالیا می باشد. این جزایر، به دلیل فراوانی مرجان ها و حیات دریایی در آن ها، به عنوان یکی از مناطق زیبا و جذاب ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می شوند.

جزایر مرجانی استرالیا

از جمله جزایر مرجانی استرالیا، می توان به جزیره گرین و جزیره های وایت ساند اشاره کرد که هر دو به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. این جزایر، به عنوان مکانی برای شنا و غواصی، محبوب ترین مناطق جهان می باشند و توریست های زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنند تا از زیبایی های بکر و حیات دریایی غنی این منطقه لذت ببرند.

جزایر مرجانی استرالیا

جزایر مرجانی استرالیا دارای بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر طول دارند و در آن ها می توان انواع مختلفی از مرجان ها و حیات دریایی را مشاهده کرد.

جزایر مرجانی استرالیا

همچنین در این جزایر، امکانات گردشگری بسیار خوبی برای توریست ها وجود دارد که شامل اقامتگاه های لوکس، رستوران های بومی، تورهای شنا و غواصی و فعالیت های آبی دیگر است.

هتل برفی در قطب شمال

در قطب شمال، به دلیل شرایط آب و هوایی سخت، هتل های برفی معمولاً به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شده اند. این هتل ها معمولاً در مناطقی قرار می گیرند که برف و یخ از طریق ذوب و تبخیر متناوب ساختار خود را حفظ می کند.

هتل برفی در قطب شمال

در قطب شمال، هتل های برفی بسیاری وجود دارد، از جمله هتل برفی یخی در جزیره سووالبار، کانادا. این هتل، به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای توریست ها در منطقه شناخته می شود. هتل برفی یخی شامل ۳۴ اتاق است که هر یک دارای مبلمان از یخ ساخته شده است. همچنین این هتل دارای رستوران، بار، و سالن تفریحی با اسلحه های برفی و دوچرخه سواری در برف است.

هتل برفی در قطب شمال

هتل برفی در قطب شمال در کلمنسکو، روسیه نیز وجود دارد. این هتل، با استفاده از بلوک های برفی بزرگ، طراحی شده و دارای ۱۵ اتاق است. همچنین در این هتل، امکاناتی مانند سونا و سالن تفریحی نیز وجود دارد.

هتل برفی در قطب شمال

با وجود شرایط سخت و آب و هوای سرد در این مناطق، هتل های برفی در قطب شمال به دلیل جذابیت و زیبایی های طبیعی خود، همچنان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب شناخته می شوند.Top of Form

پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

پارک ملی یوسمیتی (Yosemite National Park) یکی از مشهورترین پارک های ملی آمریکا و جهان است که در شمال کالیفرنیا و در نزدیکی شهر سن فرانسیسکو واقع شده است. این پارک در سال ۱۸۹۰ تاسیس شده و در سال ۱۹۸۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد.

پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

یوسمیتی با مساحتی بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مربع و گردشگری بیش از ۴ میلیون نفر در سال، در کالیفرنیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری طبیعی شناخته شده است. این پارک دارای چندین نمایشگاه، کوه، رودخانه، آبشار و سد می باشد که در بین آنها از دیدنی ترین آنها می توان به سد هاچ هتچی، کوه های ال کاپیتان، وادی یوسمیتی و آبشار یوسمیتی اشاره کرد.

پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

با کوه های شیب دار، دره های پوشیده از درختان، نهرها و آبشارهای شکوفا، یوسمیتی به عنوان یکی از بهترین مقاصد پیاده روی و کوه نوردی در جهان شناخته شده است.

پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

همچنین این پارک، برای کوه نوردان حرفه ای و علاقه مندان به پرش با بال یا “پاراگلایدینگ” نیز مکانی مناسب برای تمرین و سفر است.

بریِر

تپه بریر دریایی با وسعتی بیش از 3000 کیلومتر مربع، به عنوان بزرگترین تپه دریایی جهان شناخته می شود. این تپه تنها تپه مرجانی کره ی زمین است که از فضا قابل مشاهده است. همچنین، سلسله تپه های بریر، به عنوان بزرگترین ساختار تشکیل شده از موجودات زنده، شهرت دارد.

بریِر

این جاذبه گردشگری کشور استرالیا، برای میلیون ها اورگانیسم کوچک به عنوان خانه شان، و برای گردشگران به عنوان یکی از جاذبه های برتر جهان شناخته شده است. بریر ریف شامل 2900 تپه مرجانی، 900 جزیره و 1500 گونه ماهی است.

بریِر

لاک پشت، دلفین ، نهنگ ، مار دریایی  و ماهی دلقک از جمله حیواناتی هستند که در این اکوسیستم زندگی می کنند. تعداد گونه های مرجان در بریر ریف به 400 نوع می رسد و بسیاری از آن ها سبزرنگ هستند. این مرجان ها، با گیاهان به خوبی شباهت دارند و در نگاه اول به عنوان گیاهان شناخته می شوند. اما در واقع، آن ها جانداران بسیار ریز و رنگینی هستند که در کنار میلیون ها جاندار دیگر بر روی یک تپه قرار گرفته اند و بدنشان در اسکلت های سختی از جنس آهک قرار دارد.

بریِر

بزرگ ترین پارک دریایی جهان، با مساحتی بیش از 2000 کیلومتر مربع در کنار تپه های بریر واقع شده است و وظیفه حفظ و نگهداری از مرجان ها و آبزیان را به عهده دارد.

جزیره بورا بورا

جزیره بورا بورا، یکی از جزایر زیبا و مشهور در جنوبی ترین نقطه اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره با ساحل های سفید و دریایی الماسی، جنگل های غنا، و مناظر حیرت انگیز از دریا و طبیعت به یکی از جذاب ترین جاذبه های تفریحی در جهان تبدیل شده است.

جزیره بورا بورا

بورا بورا یکی از مقاصدی است که عاشقان جهانی گشت وگذار را به سمت خود جذب کرده است. این جزیره با فراهم آوردن خدمات شگفت انگیزی همچون سوئیت های ییلاقی، ویلاهای ساحلی، و ماجراهای زیر آب، تجربه تفریحی لازم برای مسافران خود را فراهم می کند. غذاهای بومی محلی با ارزش غذایی بالا، همچنین از جمله خصوصیات منحصر به فرد جزیره بورا بورا است.

جزیره بورا بورا

هنگامی که به این جزیره سفر می کنید، به راحتی متوجه تمامی جاذبه های گردشگری خیره کننده اش خواهید شد. از جمله جاذبه های معروف این جزیره، بازدید از روستاهای ساحلی به ویژه موسسه “موتوماهانا”، جزیره “متهی” و مرجان های رنگارنگ می باشد.

جزیره بورا بورا

بورا بورا یکی از بهترین مقاصد تفریحی در جهان است. این جزیره به دلیل فراوانی و تنوع فعالیت های تفریحی، آرامش و استراحت، برای مسافران بهترین تجربه را فراهم می کند. بازدید از این جزیره، تجربه ای فوق العاده برای شما خواهد بود که به خاطره های زیبای شما برای همیشه خواهد ماند.

آب نمای تروی در رم ایتالیا

آب نمای تروی یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر رم، پایتخت ایتالیاست. این آب نما از قدیمی ترین و بزرگترین آب نماهای جهان است و در قلب شهر رم واقع شده است. این آب نما در وسط میدان ناوونا واقع شده و از گذشته های تاریخی، فرهنگی و هنری رم یادآوری می کند. طراحی این آب نما به دست معمار ایتالیایی برناردو فونچالی بوده است.

آب نمای تروی در رم ایتالیا

آب نمای تروی با ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۲۰۰ متر، طراحی بسیار زیبا و خاصی دارد. در قسمت بالایی این آب نما، تندیسی از موسیقی دان ایتالیایی مشهور، ویتوریو امانوئله دوم قرار دارد. همچنین، در دوران شب، این آب نما به شکلی بسیار جذاب و زیبا روشنایی می شود و مکانی بسیار دیدنی برای بازدیدکنندگان است.

آب نمای تروی در رم ایتالیا

در کنار آب نمای تروی، می توانید از بازارهای خیابانی، کافه های قدیمی و فروشگاه های مجلل و زیبا لذت ببرید.

آب نمای تروی در رم ایتالیا

همچنین، در نزدیکی این آب نما، برج قدیمی تاریخی تلفونیکا و همچنین میدان دو شاخه، مکان های دیدنی دیگری در شهر رم هستند.

خانه اُپرای سیدنی

خانه اُپرای سیدنی، یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی و فرهنگی استرالیاست و یکی از مهمترین سازه های معماری جهان به شمار می آید. این ساختمان در سال ۱۹۷۳ به منظور برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری، مهمانی ها و کنفرانس های مختلف تأسیس شد.

خانه اُپرای سیدنی

معمار این بنا “جان اوگستوس روچ” بود که برای طراحی خانه اُپرای سیدنی، از شکل ها و الگوهای گلدوزی های سنتی بومی آسترالیا الهام گرفت. ظاهر متفاوت و بسیار زیبای خانه اُپرای سیدنی، باعث شده تا این سازه به عنوان یکی از برجسته ترین آثار معماری جهان به شمار بیاید و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

خانه اُپرای سیدنی

در این خانه، اجرای انواع ارکسترها، موسیقی های مختلف، باله، نمایش های تئاتر، سمینارها و جلسات مختلف برگزار می شود. این خانه با ظاهری زیبا و بی نظیر و داشتن تجهیزات مدرن و متنوع، محلی برای دیدن و بازدید از فعالیت های فرهنگی و هنری متنوع و برجسته است.

خانه اُپرای سیدنی

در کنار اینکه خانه اُپرای سیدنی به عنوان یکی از برجسته ترین آثار معماری شناخته شده است، از نظر فرهنگی و هنری نیز دارای اهمیت ویژه ای است و برای علاقه مندان به هنر و فرهنگ جهان، محلی ارزشمند برای بازدید و بررسی است.

خانه اُپرای سیدنی

توکیو ژاپن

توکیو، پایتخت ژاپن و یکی از شهرهای پرجمعیت و پرازدحام جهان است. شهر توکیو شامل برج های بلند، معابد قدیمی، فروشگاه های بزرگ و مراکز معروف تفریحی است. در زیر به برخی از جاذبه های توریستی مهم توکیو اشاره خواهیم کرد:

برج اسکای تری

برج اسکای تری

یکی از بلندترین برج های جهان است که از دیدنی های مهم توکیو است. این برج در منطقه شینجوکو قرار دارد و از بالای آن می توان به مناظر زیبای شهر توکیو نگاه کرد.

پارک یویوگی

پارک یویوگی

این پارک بزرگ در مرکز توکیو قرار دارد و محلی زیبا و آرام برای گردش و استراحت از دوردستهاست.

معبد سنگوکو

معبد سنگوکو

این معبد قدیمی و مشهور در مرکز توکیو قرار دارد و محلی است که بسیاری از توریست ها و مسافران به منظور دیدن و بازدید از آن به توکیو سفر می کنند.

باغ چیودا

باغ چیودا

این باغ زیبا و مشهور در مرکز توکیو قرار دارد و محلی است که برای گردش و استراحت مناسب است.

شهر الکترونیکی آکیهابارا

شهر الکترونیکی آکیهابارا

این شهر الکترونیکی بزرگ و معروف در توکیو قرار دارد و محلی است که برای خرید الکترونیکی، بازدید از فروشگاه ها و تجربه فضاهای الکترونیکی جالب است.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو

این موزه ملی در منطقه آکاسا قرار دارد و شامل مجموعه های مختلفی از جمله هنر ژاپنی، تاریخ ژاپن و فرهنگ ژاپن است.

پارک تماشای دریایی اودیبا

پارک تماشای دریایی اودیبا

این پارک در خیابان راشبا بر روی ساحل شرقی توکیو قرار دارد و یکی از جاذبه های تفریحی محبوب است. این پارک شامل مراکز خرید، رستوران ها، تجربه های تفریحی و معابری برای پیاده روی در کنار ساحل است.

محله آساکوسا

محله آساکوسا

این محله معروف در شرق توکیو قرار دارد و شامل فروشگاه های بزرگ، معابد قدیمی و رستوران های سنتی است. همچنین، بازار آساکوسا که هر جمعه برگزار می شود، محلی برای تجربه فرهنگ و غذای ژاپنی است.

معبد میجی جینگو

معبد میجی جینگو

این معبد در محله شیبویا قرار دارد و به یکی از معابد مهم ژاپن تبدیل شده است. بازدید از این معبد برای توریست ها و مسافرانی که به توکیو سفر می کنند، بسیار جذاب است.

میدان امپراطوری

میدان امپراطوری

این میدان در قلب توکیو و در مجاورت قلعه امپراطوری قرار دارد. میدانی بسیار بزرگ و زیباست که در آن بسیاری از مردم توکیو به تفریح و پیاده روی می پردازند.

قلعه امپراطوری

قلعه امپراطوری

این قلعه در محله چیوادا قرار دارد و به یکی از نمادهای توکیو تبدیل شده است. بازدید از این قلعه برای توریست ها و مسافرانی که به توکیو سفر می کنند، بسیار جذاب است.

مراکز خرید: توکیو دارای مراکز خرید بسیار بزرگ و معروفی است که شامل مراکز خرید گینزا، شینجوکو، شیبویا و اکیبوکورو است.

گردشگری سن پطرزبورگ روسیه

سن پطرزبورگ، شهری تاریخی و زیبا در شمال غربی روسیه است که از جمله مقاصد محبوب گردشگری در روسیه محسوب می شود. این شهر با بیش از 300 سال تاریخ به عنوان مرکز فرهنگی، هنری و تجاری روسیه شناخته می شود و دارای جاذبه های فراوانی است که گردشگران از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.

بعضی از جاذبه های معروف سن پطرزبورگ عبارتند از:

قصر زیبای سنت پطرزبورگ: این قصر بزرگ با طراحی زیبا و معماری شگفت انگیز، یکی از نمادهای شهر سن پطرزبورگ است و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

کاخ شتروپالاتسکی: یکی از شاهکارهای معماری شهر، این کاخ در واقع یک موزه است که مجموعه ای از آثار هنری و اشیای قدیمی را به نمایش می گذارد.

کاتدرائی سنت آیزاک: این کاتدرائی بزرگ با طراحی زیبا، یکی از معروف ترین جاذبه های شهر است و دیدن آن را به شدت توصیه می کنیم.

موزه هرمیتاژ: این موزه که در قدیم پالاتس هرمیتاژ نامیده می شد، یکی از مهم ترین موزه های هنری در جهان است و دارای مجموعه ای از اثار هنری از قرون گذشته است.

پل کشیدنی: این پل بزرگ و دیدنی، در کنار قصر زیبای سنت پطرزبورگ قرار گرفته است و یکی از نمادهای شهر محسوب می شود.

جمع بندی

البته اگر قصد سفر به هر کدام از این مقاصد را دارید، دقت کنید که به هر حال با یک چالش جدید مواجه هستید، برای این که از مشکلات جلوگیری کنید، پیشنهاد ما این است که بر این اساس عمل نمایید. برای گردش و مسافرت خارجی، باید به نکات زیر توجه داشت:

  • اطلاعات کافی درباره مقصد مسافرتی، فصل سفر، قوانین و مقررات کشور مورد نظر و زبان محلی باید جمع آوری شود.
  • قبل از سفر، باید بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه سفر را تهیه کرد.
  • امنیت شخصی باید همیشه در اولویت قرار گیرد و باید از محل اقامت تا مکان های تفریحی و توریستی با احتیاط و هوشیاری حرکت کرد.
  • بهتر است از خدمات رسمی و معتبر برای رزرو هتل، اجاره خودرو و تور استفاده کرد.
  • نباید به سرمایه گذاری در محصولات شایع و مشکوک در خارج از کشور اعتماد کرد و باید از ارز و اعتبارات معتبر برای تبدیل پول استفاده کرد.
  • از تلفن همراه و اینترنت هتل برای تماس با خانواده و دوستان در کشور مبدأ استفاده کنید.
  • باید به تعطیلات و روزهای تعطیلات در کشور مقصد توجه کرد و برنامه خود را به طور متناسب با آن تنظیم کرد.
  • در صورت تجربه بیماری و علائم ناراحتی، باید به سرعت به پزشک محلی مراجعه کنید.
  • باید به خطرات مرتبط با ورود به محدوده های خطرناک، طبیعت وحشی و حیات وحش توجه کرد.
  • نباید در مکان های توریستی پر از جمعیت تجمع کرد و باید به دور از گردشگران، مناطق طبیعی و کم تراکم را برای بازدید انتخاب کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا