مکان های ترسناک دنیا (16 مکان خوفناک که باید ببینید!)

16 مکان ترسناک دنیا که باید بشناسید!

در ادامه قصد داریم چند مکان ترسناک دنیا که جذابیت های زیادی دارند را به شما معرفی کنیم. البته این به شرطی است که واقعا علاقه مند به چنین تم هایی از گردشگری و توریستی هستید. مکان های ترسناک دنیا به تفکیک دارای المان هایی هستند که آن ها را در این لیست قرار داده است. اگر مایل به سفر به این مناطق هستید بهتر است که پیش از هر چیزی اطلاعات دقیقی در مورد آن ها داشته باشید.

نکته: ویدیو را با هدفون یا هندزفری و در شب تماشا کنید. تماشای این ویدیو برای همه توصیه نمی شود.

مشاهده ویدیو 10 مکان ترسناک جهان در یوتیوب

اساسا قرار نیست تمامی نقاط گردشگری که فکرش را می کنیم پر از اتفاقات زیبا و یا خیلی با حس خوب باشند. در برخی شرایط تغییرات زیست محیطی سبب ایجاد جلوه های ترسناک و جالبی شده است که توجه هر شخصی را حتی کسانی که واقعا علاقه زیادی به سفر ندارند را به خود جلب می کند. با این تفاسیر اگر فکر می کنید که گزینه ای از این لیست جا مانده است می توانید در بخش نظرات روزانه با ما در میان بگذارید. اساس ما برای این لیست از مکان های ترسناک دنیا اتفاقاتی است که از آن ها روایت شده و باعث گردیده که در لیست و چارت نقاط ترسناک گردشگری دنیا قرار بگیرند.

مکان های ترسناک دنیا (16 مکان خوفناک که باید ببینید!)

معرفی چند مکان ترسناک دنیا که ارزش دیدن دارد

این مکان ها به هر حال در اثر تغییرات فیزیکی و در دوران جنگ و یا قرارگیری انسان ها در موقعیت های استراتژیک خاص و… مانند زندان دچار چنین شرایطی شده اند. اگر مایل به کسب اطلاعات تکمیلی هستید به هر حال منابع داخلی و خارجی زیادی در مورد چرنوبیل جزیره عروسک ها و یا سایر موارد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند.

منطقه چرنوبیل

منطقه چرنوبیل

منطقه چرنوبیل، یک منطقه قدیمی و معروف در شمالی اوکراین است. این منطقه در سال ۱۹۸۶ به دلیل وقوع حادثه ی هسته ای چرنوبیل معروف شده است. این حادثه یکی از بزرگ ترین حوادث هسته ای در تاریخ بوده است و باعث مرگ و آسیب دیدن بسیاری از افراد و آلودگی زیادی در منطقه شده است.

پس از وقوع حادثه، منطقه چرنوبیل تحت کنترل و نظارت سختگیرانه قرار گرفته است و هنوز هم برخی از مناطق این منطقه برای انسان ها خطرناک هستند. اما در سال های اخیر، تلاش های بسیاری برای بازسازی و بهبود وضعیت این منطقه انجام شده است و امکان بازدید از برخی از نقاط آن نیز وجود دارد.

مطلب مشابه: 10 مکان هیجان انگیز در جهان و ایران با ویدیو و تصاویر

جزیره عروسک ها (The Island of the Dolls)

جزیره عروسک ها (The Island of the Dolls)

جزیره عروسک ها (The Island of the Dolls) یک جزیره کوچک در کانال Xochimilco در مکزیک سیتی است که به دلیل تعداد زیادی از عروسک های سوخته و قدیمی که در آن قرار دارد، شهرت دارد.

این جزیره در دهه ۱۹۵۰ توسط یک مرد به نام جولیان سانتوس برای گریز از جامعه ساخته شده است. بعد از یک حادثه ناگوار، او به این جزیره مهاجرت کرد و آنجا را به عنوان مکانی برای نگهداری عروسک ها انتخاب کرد. بعد از مدتی، او به دلیل عشق و علاقه اش به عروسک ها، شروع به جمع آوری آن ها کرد و تعداد عروسک ها روز به روز افزایش یافت.

پس از مدتی، جولیان سانتوس برای رسیدگی به جزیره و عروسک هایش دست برید و در سال ۲۰۰۱ درگذشت. اکنون، جزیره عروسک ها به عنوان جاذبه ی گردشگری شناخته شده است و بسیاری از گردشگران به دیدن عروسک هایی با موضوعات مختلف از جمله عروسک های شیطان، عروسک های بدون سر و… می آیند.

با وجود اینکه جزیره عروسک ها به دلیل جذابیت توریستیش مشهور است، اما یک اسطوره ترسناک هم درباره ی آن وجود دارد. بر اساس این اسطوره، جولیان سانتوس به دنبال یک دختر کوچکی بود که غرق شده بود و به همین دلیل، او عروسک هایی را که دریافت می کرد را به عنوان جان بخش این دختر استفاده می کرد. برخی افراد باور دارند که روح دختر کوچک همچنان در جزیره عروسک ها موجود است و به دنبال آنچه ای که او را از دست داده است می گردد. نکته مهم در مورد این جزیره مسافرت ها و المان های توریستی است که هر ساله به آن اضافه می شود. در واقع برای کسانی که مایل به حضور در یک جو وهم انگیز هستند این می تواند یک انتخاب عالی باشد.

در طول سال های گذشته، برخی از عروسک ها توسط آب و هوا خراب شده اند، اما بسیاری از آن ها هنوز هم در جزیره باقی مانده اند و با توجه به تاریخچه ی عجیب و غریب این جزیره، هنوز هم یکی از جاذبه های دیدنی و جالب در مکزیک سیتی محسوب می شود.

بیمارستان هیلز واولی (Waverly Hills Sanatorium)

بیمارستان هیلز واولی (Waverly Hills Sanatorium)

بیمارستان هیلز واولی (Waverly Hills Sanatorium) یک بیمارستان قدیمی در لوییزویل، کنتاکی، آمریکا است که در سال ۱۹۲۶ برای درمان بیماران مبتلا به سل ساخته شده است. در زمان بیماری سل، این بیمارستان یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز درمانی در آمریکا بود.

اما پس از کشف داروی درمانی برای بیماری سل در دهه ۱۹۴۰، تعداد بیماران سل در این بیمارستان به شدت کاهش یافت. سپس در دهه ۱۹۶۰، بیمارستان هیلز واولی به عنوان بیمارستان روانی استفاده شد و بیمارانی با بیماری های روانی و نیز بیماران سیفیلیس در آن درمان می شدند.

این بیمارستان در طول سال های فعالیت خود، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت به دلیل شرایط بد اقامتی و درمانی بیماران و همچنین شایعاتی درباره ی تجربه های ترسناک و ماوراءالطبیعه ای که در آنجا رخ می دهد. همچنین، در طول دهه ۱۹۵۰، تحقیقاتی در بیمارستان هیلز واولی برای درمان بیماران با استفاده از روش های غیراخلاقی و تجربه های زیرزمینی صورت گرفته بود که این امر از سوی برخی افراد، به عنوان یکی از دلایل ترسناکی که در آنجا رخ می دهد، اشاره می شود.

اکنون، بیمارستان هیلز واولی تبدیل به یک مقصد گردشگری برای علاقه مندان به تجربه ی ترسناک شده است و گردشگران می توانند در تورهایی که در آن برگزار می شود.

جزیره هاشیما ژاپن

جزیره هاشیما ژاپن

جزیره هاشیما یا هاشیما-جیما، یک جزیره ی کوچک در دریای ژاپن است که در استان ناگازاکی واقع شده و از شهر ناگاساکی فاصله دارد. این جزیره در گذشته به دلیل داشتن منابع زیادی از جمله زغال سنگ و فلزات ارزشمند مورد توجه قرار گرفته بود و در طول جنگ جهانی دوم تحت کنترل نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته و به مرکزی برای نیروهای آمریکایی تبدیل شد.

بعد از جنگ جهانی دوم، جزیره هاشیما به دلیل داشتن منابع زغال سنگ همچنان در حال تولید انرژی الکتریکی بود و بیش از ۵۰۰۰ نفر در آنجا سکونت داشتند. اما به دلیل روند پایین رفتن تولید زغال سنگ و به دنبال آن، کاهش جمعیت در این جزیره، بسیاری از خانه ها و ساختمان های آن تخریب شدند و جزیره به دلیل داشتن مناظر طبیعی و بناهای باقیمانده از دوران صنعتی به محلی برای گردشگری تبدیل شد.

اما جزیره هاشیما به دلیل وجود مواد سمی در خاک و آب، بسیاری از مناطق آن به صورت کامل به گردشگران بسته شده اند و تنها بخشی از جزیره به عنوان مقصد گردشگری باز است. همچنین، جزیره هاشیما به دلیل محدودیت های زیست محیطی در حال حاضر محل آزمایشات علمی برای بررسی اثرات زیست محیطی و شیمیایی بر ساختارهای زیستی می باشد.

مطلب مشابه: مکان های عجیب گردشگری ایران و جاهای خاصی که بسیار جالب هستند

تپه صلیب ها لیتوانی

تپه صلیب ها لیتوانی

تپه صلیب ها یا “کریو کلیپها” در لیتوانی، یک جاذبه گردشگری مشهور در لیتوانی است. این تپه در نزدیکی شهر سیاولپس واقع شده و معروف به دلیل صلیب هایی است که بر روی آن نصب شده اند. این صلیب ها اغلب به دلیل اعتقادات مذهبی و یا اعتقاد به قدرت شفابخشی آن ها نصب می شوند.

با توجه به اینکه این تپه از مساحت کوچکی برخوردار است، صلیب های بسیاری بر روی آن نصب شده اند. همچنین، صلیب ها از طریق مسیرهای پیاده روی در دسترس عموم قرار دارند و گردشگران می توانند به راحتی در این مکان قدم بگذارند.

این تپه در دهه ۱۹۶۰ میلادی تبدیل به نمادی از اعتراض مردم لیتوانی در برابر حکومت شوروی شد. در آن زمان، حکومت شوروی اقدام به تخریب صلیب های این تپه کرد، اما مردم لیتوانی بعد از آن بار دیگر صلیب های خود را بر روی این تپه نصب کردند. پس از این اتفاق، تپه صلیب ها به یکی از مقاصد عمده گردشگری لیتوانی تبدیل شد و هر ساله بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا به این تپه سفر می کنند.

در حال حاضر، تپه صلیب ها یک مزارعجیمی به شمار می رود و هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر از سراسر دنیا به این مکان سفر می کنند. این تپه به عنوان یک مرکز مذهبی و تاریخی برای مردم لیتوانی و گردشگران شناخته شده است.

در حال حاضر، تعدادی از صلیب ها در این تپه به عنوان نمادهایی از کشورهای دیگر نصب شده اند. به عنوان مثال، یک صلیب برای یادبود جنگ جهانی دوم و یک صلیب دیگر برای جشن ۲۰۰۰ سالگی تولد مسیح نصب شده است.

با این حال، برخی از افراد از نصب صلیب های بیش از حد بر روی تپه صلیب ها ناراحتی دارند و معتقدند که این عمل می تواند به تخریب منظره طبیعی و تاریخی این تپه منجر شود. برای مقابله با این مشکل، مقامات محلی تلاش می کنند تا نصب صلیب ها را محدود کنند و برای حفظ زیبایی و تاریخی تپه صلیب ها اقدامات لازم را انجام دهند.

پریپیات در اوکراین

پریپیات در اوکراین

پریپیات (Pripyat) شهری است که در شمال اکراین واقع شده و در نزدیکی نیروگاه هسته ای چرنوبیل قرار دارد. این شهر در سال ۱۹۷۰ برای مسکونی کردن کارکنان نیروگاه ساخته شد و حدود ۴۸ هزار نفر در آن زندگی می کردند.

اما در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶، اتفاقی ناگوار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل رخ داد و منطقه ای به مساحت بسیار گسترده در اطراف نیروگاه به دلیل تلفات جانی و انفجار راکتور، آلوده به تابش شد. بعد از این حادثه، مردم پریپیات نیز مجبور شدند شهر را ترک کنند و شهر به تنهایی رها شد.

اکنون پریپیات یک شهر ارواح به حساب می آید و تنها تعداد محدودی گردشگر با اجازه ویژه و با رعایت تدابیر ایمنی به این منطقه سفر می کنند تا بازدیدی از منطقه انجام دهند. در شهر پریپیات، ساختمان هایی که هنوز به خوبی حفظ شده اند، شامل مراکز خرید، سینما، دانشگاه، بیمارستان و آپارتمان هایی که در آن زمان مسکونی بودند، به صورت تخریب نشده وجود دارند. همچنین، خیابان ها، میدان ها و پارک های شهر نیز همچنان وجود دارند. اما، شهر پریپیات همچنان به دلیل آلودگی به تابش شدید، به عنوان یک منطقه غیرقابل سکونت شناخته می شود.

مثلث برمودا

مثلث برمودا

مثلث برمودا (Bermuda Triangle) یا همچنین به عنوان مثلث شیطان شناخته می شود، منطقه ای در اقیانوس اطلس میان برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است که به دلیل اتفاقات عجیب و غریبی که در آنجا رخ می دهد، شهرت دارد. بسیاری از افراد باور دارند که در این منطقه، کشتی ها، هواپیماها و سایر وسایل حمل ونقل بدون هیچ توجیه منطقی ناپدید می شوند.

بسیاری از داستان های مردمی درباره مثلث برمودا وجود دارد. برخی معتقدند که این منطقه به دلیل وجود چاه های زمینی و ارتفاعات زیر آبی بسیار بالا، سرعت جریان هوا و آب را افزایش می دهد که می تواند موجب فشار بیشتری بر روی وسایل حمل ونقل شود و آن ها را به ناپدید شدن بکشاند.

اما تا کنون هیچ توضیح رسمی و علمی برای وقایع عجیب و غریبی که در این منطقه رخ می دهد، ارائه نشده است و بسیاری از داستان ها و افسانه هایی که درباره این منطقه شنیده می شود، صرفاً بر اساس شواهد ضعیف و خود ساخته برخی افراد می باشند.

زندان ایالتی غربی در پنسیلوانیا

زندان ایالتی غربی در پنسیلوانیا

زندان ایالتی غربی (Western State Penitentiary) یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین زندان های آمریکاست که در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد. این زندان از سال ۱۸۲۶ تا سال ۲۰۰۵ به عنوان زندان دولتی و برای نگهداری مجرمان خطرناک به کار می رفت.

از ویژگی های مهم این زندان، استفاده از سیستم سلول انفرادی و تمام عیار در نگهداری مجرمان بود. در این سیستم، هر مجرم در سلولی به تنهایی نگهداری می شد و در طول روز، تنها یک ساعت به فضای بیرون از سلول دسترسی داشت. این سیستم باعث ایجاد شرایط سخت و خشونت آمیزی برای زندانیان شد و با توجه به شرایط غذایی و بهداشتی نامناسب، بیماری های مختلفی در این زندان شیوع پیدا کرد.

از دیگر ویژگی های این زندان، ساختار بزرگ و پرچمدار آن بود که شامل بیش از ۴۴۰ سلول بود. همچنین در داخل این زندان، بخش های مختلفی از جمله بخش پزشکی، بخش اصلاحی، بخش تحصیلات و بخش اعدام وجود داشت.

از سال ۲۰۰۵ به بعد، این زندان به عنوان یک موزه بازدیدپذیر باز شده و اکنون با استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری، بازدیدکنندگان را به دنیایی از تاریخچه و زندگی درون زندان ها سپرده می کند.

برج های خنک کننده در بلژیک

برج های خنک کننده در بلژیک

برج های خنک کننده در بلژیک (Cooling Towers in Belgium) یکی از آثار هنری معروف در بلژیک هستند. این برج ها که در شهر تورنهوت واقع شده اند، به صورت زوج و متقابل در کنار یک نیروگاه حرارتی بلند شده اند و به عنوان نماد شهر شناخته می شوند.

این برج ها از بتن ساخته شده اند و با ارتفاع ۱۶۰ متر، در فضای شهر تورنهوت برجسته می شوند. برج های خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می شوند که برای تأمین نیازهای نیروگاه حرارتی ضروری است.

اما علاوه بر کاربری عملی، برج های خنک کننده به دلیل طراحی زیبا و شکل هندسی خاص خود، محل عکاسی و بازدید گردشگران شده اند. شکل خاص این برج ها در کنار نورپردازی های مختلف، یک چشم انداز زیبا و خیره کننده را به وجود آورده است.

خانه  Borley Rectory، لندن

خانه  Borley Rectory، لندن

خانه Borley Rectory یا خانه بورلی (Borley Rectory) یک خانه قدیمی در شهر بورلی، انگلستان است که به دلیل شهرتش در میان دوستداران داستان های ترسناک و ماجراجویان معروف شده است. این خانه در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد و در طول تاریخ چندین بار تغییر مالکیت کرده است.

برخی از مالکان سابق خانه اعتقاد داشتند که این خانه مورد حملات ارواح و شیاطین قرار دارد و بسیاری از داستان های ترسناکی که به مورد بورلی پرداخته اند، به این باور مرتبط هستند.

از جمله داستان های شهرت دار مربوط به خانه بورلی، داستان روحی است که به نام «روحی چاق و کوتاه» شناخته می شود. این روح به شکلی دوستانه و مهربانانه با ساکنان خانه برخورد می کند، اما همچنان برخی داستان های ترسناک مرتبط با این خانه به گوش می رسد.

خانه بورلی به دلیل شهرتش در میان دوستداران داستان های ترسناک و همچنین به عنوان یک میراث فرهنگی در انگلستان مورد توجه قرار گرفته است و محل بازدید گردشگران است.

چیچن ایتزا (Chichen Itza)

چیچن ایتزا (Chichen Itza)

چیچن ایتزا یکی از باقیمانده های بزرگترین شهرهای باستانی مایا در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک است. این مکان باستانی در سال 2007 به عنوان یکی از شش معجزه جهان شناخته شد.

چیچن ایتزا در دوران پیش کلمبیاییان و سپس مایاها از قرن ششم تا دهم میلادی، مرکز فرهنگی و مذهبی مایاها بود. این شهر باستانی شامل معابد، پیرامون های مربعی، برج ها، تالارها و سایر ساختمان های بزرگ است.

مهمترین بناهای چیچن ایتزا شامل پیرامید کوکولکان، تالار هزار ستون و آستانه های تمپلر است. پیرامید کوکولکان با ارتفاع 30 متر، در مرکز شهر باستانی واقع شده است و به عنوان نمادی از دوران مایا شناخته می شود.

چیچن ایتزا همچنین به دلیل پدیده سایه و نور در روز تعدادی از ایام سال، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. در این پدیده، نور خورشید به شکلی واژگون از برج پیرامید کوکولکان بازتابیده می شود و ایجاد تصویری شبیه به یک مار است که در پله های پیرامید حرکت می کند.

عمارت سلطان (The Sultan’s Palace)

عمارت سلطان (The Sultan's Palace)

عمارت سلطان (The Sultan’s Palace) یا در محلی به نام قصر الجمهوریه، در شهر زیبای تونس قرار دارد. این ساختمان در قلب شهر و در نزدیکی بازار مرکزی و مسجد جامع تونس قرار گرفته است.

عمارت سلطان در سال 1858 میلادی ساخته شده است و در آن زمان به عنوان قصر حسین پسا برای خانواده سعید با نام “باش محمد سعید” ساخته شد. پس از استقلال تونس، این عمارت به دولت تونس واگذار شد و به عنوان مقر رسمی ریاست جمهوری تونس در آن به کار گرفته شد.

عمارت سلطان در دو طبقه ساخته شده است و دارای چند حیاط زیبا با باغچه هایی آرامش بخش است. نمای بیرونی ساختمان با طراحی زیبا و سنتی، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. در داخل ساختمان، اتاق های بزرگ و زیبا با موزائیک هایی فوق العاده، قفسه های چوبی و درب های فلزی بسیار زیبا هستند.

امروزه، عمارت سلطان به عنوان موزه ملی تونس و مرکز نگهداری از تاریخ و فرهنگ تونس شناخته شده است و از جمله جاذبه های گردشگری مهم در شهر تونس به شمار می آید.

قلعه  بنگار (Bhangarh Fort)

قلعه  بنگار (Bhangarh Fort)

قلعه بنگار (Bhangarh Fort) یک قلعه تاریخی در شمال هند، در ایالت راجستان واقع شده است. این قلعه در دوران سلطنت کارن، در قرن هفدهم ساخته شد و به دلیل زیبایی معماری و بکر محیط اطراف، محبوبیت زیادی دارد.

این قلعه به دلیل داشتن تاریخچه ای پر از راز و رمز و بر اساس افسانه های مردمی، برای گردشگران بسیار جذاب است. برخی مردم معتقدند که قلعه بنگار شامل جادوگری و شعوذه است و از آنجایی که هیچ کس نمی تواند برای شب درون قلعه بماند، در شب های تاریک وقتی قلعه بسته می شود، خیلی از مردم از بازدید از این قلعه خودداری می کنند.

در حال حاضر، قلعه بنگار یک مقصد گردشگری پرطرفدار است و به دلیل داشتن تاریخ و زیبایی معماری، برای توریست های داخلی و خارجی جذابیت دارد.

جنگل خودکشی ژاپن (Aokigahara)

جنگل خودکشی ژاپن (Aokigahara)

جنگل خودکشی Aokigahara یا جنگل افسرده، یک جنگل ۳۵ کیلومتر مربعی در کنار کوه فوجی در ژاپن است. این جنگل به دلیل شهرت خودکشی های بسیاری که در آنجا روی می دهد، مشهور است. در واقع، Aokigahara شناخته شده به عنوان یکی از محل های پرخودکشی تر در جهان است و به همین دلیل نام “جنگل خودکشی” را دریافت کرده است.

این جنگل معمولاً با صخره های بزرگ، غارها و باغچه های نفس گیر تزئین شده است و با اینکه بسیار زیبا و دلنشین به نظر می رسد، اما به دلیل شهرت خودکشی های فراوان، زیارت آن با دستورالعمل های خاصی همراه است و ورود غیرمجاز به جنگل ممنوع است.

به علت شهرت خودکشی های بسیاری که در این جنگل روی می دهد، مسئولان ژاپنی در تلاش برای کاهش شهرت خودکشی این جنگل هستند و مردم را به پیوستن به جنگل تشویق نمی کنند. همچنین سازمان های روانشناسی و خیریه در نزدیکی جنگل حضور دارند تا به افراد در خطر کمک کنند و آنها را از خودکشی منصرف کنند.

قلعه دراکولا، قلعه برن (Bran Castle)

قلعه دراکولا، قلعه برن (Bran Castle)

قلعه برن (Bran Castle) در رومانی قرار دارد و به عنوان قلعه دراکولا شناخته می شود. این قلعه در کوه های کارپات واقع شده است و به دلیل رابطه ای که با داستان معروف دراکولا دارد، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری محبوب رومانی شناخته می شود.

داستان دراکولا به روایت برخی منابع از ولاد تپس، حاکم والاکیا، الهام گرفته شده است که در دوران حکومتش با بی رحمی و خشونت به دشمنانش رفتار می کرد. او به دلیل شهرتش در میان مردم به لقب دراکولا شهرت یافته بود. البته قلعه برن ارتباط مستقیمی با داستان دراکولا ندارد و در دوران مختلف تاریخی به عنوان پادشاهی، قلعه دفاعی و حتی بیمارستان استفاده شده است.

امروزه، قلعه برن یکی از جاذبه های گردشگری مهم در رومانی است و هر ساله بیش از نیم میلیون گردشگر از سراسر جهان این قلعه را بازدید می کنند. این قلعه در موزه ای تبدیل شده است که مربوط به دوران حکومت ولاد تپس نیست، اما برای بسیاری از گردشگران همچنان با داستان دراکولا و نگاه به شکل های وحشتناک در تخیلشان مرتبط است.

شهرک ایام انگلستان

شهرک ایام انگلستان

شهرک ایام (Aylesbury) یک شهر بزرگ و در شمال شرقی انگلستان واقع شده است. این شهرک در ناحیه بوکینگهام شر، در شهرستان بوکینگهام قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۶۹ هزار نفر دارد. این شهرک به عنوان مرکز شهرستان بوکینگهام شناخته می شود و دارای تاریخچه ای باستانی و جاذبه های گردشگری متعددی است.

از جمله جاذبه های گردشگری این شهرک می توان به کلیسای سنت مری و موزه بوکینگهامشر اشاره کرد. کلیسای سنت مری در قلب شهرک واقع شده است و یکی از قدیمی ترین کلیساهای انگلیس به شمار می رود. این کلیسا در دوران اسکاندیناویان در قرن ۱۰ میلادی بنا شده است و بارها تغییرات و بازسازی هایی را تجربه کرده است. موزه بوکینگهامشر همچنین در شهرک ایام واقع شده و در آن اطلاعات و تاریخچه شهرستان بوکینگهام به طور جامعی به نمایش گذاشته شده است.

از دیگر جاذبه های شهرک ایام می توان به شهرک تاریخی و پارک استاندارد بوکینگهام اشاره کرد که این پارک بسیار زیبا و بزرگی است که برای تفریح و گردش خانوادگی بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی مکان های ترسناک دنیا که جنبه های گردشگری دارند پرداختیم. البته در برخی شرایط ورود به این نقاط ممکن است بنا به دستور مقامات کشوری مبدا ممنوع شود. با این تفاسیر ممکن است واقعا در برخی از این نقاط اتفاق خاصی نیز رخ نداده باشد و صرفا بر اساس داده هایی که از گذشته و یا در منابع اینترنت در دسترس است. اما به هر حال در مورد آن ها روایات شنیده شده که در این ترند قرار گرفته اند و این می تواند برای بسیاری از جهانگردان جذاب و هیجان انگیز باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا