10 مکان هیجان انگیز در جهان و ایران با ویدیو و تصاویر

ده مکان عجیب و هیجان انگیز در جهان!

اگر عاشقِ کشف مکانهای راز آلود، رویایی و حتی خطرناک هستین، تا انتهای ویدئو همراه ما باشین تا شما رو به دلِ ده مکان هیجان انگیز جهان و ایران ببریم! غواصی در دل کوه، کهکشانهای زمینی، درختهای فضایی و دروازه ای به دلِ جهنم! در انتظار شماست.

مشاهده ویدیو مکان های هیجان انگیز جهان و ایران در یوتیوب


پارک هیولاها، باغ های بومارزو(ویتِربو در ایتالیا)

این باغ در قرن 16 میلادی به سفارش پرنس پیر فرانچسکو اورسینی ساخته شده، او که پس از سالها گروگان بودن در جنگ به خانه بر می‌گردد متوجه می‌شود که همسرش مرده. پس تصمیم میگیرد باغی درست کند تا در آن تمام غم و اندوه خود را نمایش دهد. 


پارک هیولاها، باغ های بومارزو(ویتِربو در ایتالیا)

طراحی این باغ به گونه ای است که یک احساس اندوه و ترس به بازدیدکنندگان می دهد و توجه خیلی از گردشگران و مسافران تور ایتالیا را جذب خود کرده است. باغ هیولاها به فرمان پرنس پیر فرانچسکو اورسینی ساخته شد.


پارک هیولاها، باغ های بومارزو(ویتِربو در ایتالیا)

او شخصی بود که سالهای زیادی در یک جنگ طولانی گروگان بوده است و در نهایت به خانه برمی گردد که متوجه می شود همسرش جان خود را از دست داده است و به همین دلیل تصمیم می گیرد باغی را بسازد که در آن تمام احساسات غم و نگرانی های خود را نشان دهد. البته لازم به ذکر است که در این باغ مجسمه های زیبا و فوق العاده‌ای وجود دارد.


پارک هیولاها، باغ های بومارزو(ویتِربو در ایتالیا)

مطلب مشابه: معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن


چشمه های باداب سورت (ساری در ایران)

این چشمه ها هم‌زمان با آخرین چین‌خوردگی البرز در دوران چهارم زمین شناسی شکل گرفته . جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، ده‌ها حوضچه‌ بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده است.

چشمه های باداب سورت – ساری در ایران


زیبایی این طبقات و محل ویژه قرارگیری چشمه در دامنه کوهستان و چشم‌اندازهای اطراف به‌ویژه در غروب تحسین‌برانگیز است.

چشمه های باداب سورت – ساری در ایران

این چشمه‌ها در بلندای ۱۸۴۱ متری از تراز دریا جای دارند، در ایران بی‌نظیر هستند. اطراف چشمه پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ است.

این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمهٔ پرآب دارای آب بسیار شور و استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است.چشمهٔ دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است، در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته‌است. جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچهٔ پلکانی بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدیدآورده‌است. این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبهٔ اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است. زیبایی این طبقات و محل ویژهٔ قرارگیری چشمه در دامنهٔ کوهستان و چشم‌اندازهای اطراف به ویژه در غروب تحسین‌برانگیز است. این چشمه‌ها به دلیل داشتن ساختار پیچیده زمین‌شناسی در بدترین شرایط خشکسالی پر آب بوده و شایعاتی مبنی بر خشک شدن آن کاملا بی اساس است.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی مازندران + لیست جاهای تفریحی و شهرهای زیبا


اورادور سور گِلان (لیموژ در فرانسه)

روستایی که زمان در آن متوقف شده است! تمامی افرادی که در این محل زندگی میکردند در سال 1944 توسط افسرهای نازی قتل عام شدند. بنا بر شهادت چندین نفری که جان سالم به در بردند، در ابتدا به ساکنین روستا اعلام شده بود که برای چک کردن هویتشان به مرکز روستا بیایند.


اورادور سور گِلان (لیموژ در فرانسه)

پس از اینکه همه اهالی یکجا جمع شدند نازیها به پای تک تک افراد شلیک کردند و سپس همه مردم را آتش زدند. این روستا از 50 سال پیش تا امروز دست نخورده باقی مانده و در حال حاضر به عنوان یک مکان توریستی و سندی بر جنایات آلمان نازی مورد بازدید قرار می‌گیرد.


اورادور سور گِلان (لیموژ در فرانسه)

دریاچه ناترون (ناترون در تانزانیا)

دریاچه ناترون (انگلیسی: Lake Natron) یک دریاچه نمکی و قلیایی است که در استان آروشا و در شمال تانزانیا واقع است. این دریاچه نزدیک به مرز کنیا و در کافت گریگوری قرار دارد که شاخه کافت شرق آفریقا است. این دریاچه و حوضه آن جزو مناطق کنوانسیون رامسر در تانزانیا می باشد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


دریاچه ناترون (ناترون در تانزانیا)

این دریاچه از نظر کربنات سدیم بسیار غنی است که از دمای گرم آب که حدود 60 درجه سانتیگراد (140 فارنهایت) است به وجود می آید. کربنات سدیم زمانی تشکیل می شود که هیدرات ها در داخل آب گرم می شوند. به همین دلیل، فرآیندی به نام آب‌گیری حرارتی هیدرات‌های کربنات سدیم باعث می‌شود که بیشتر چیزها به سنگ تبدیل شوند.

در کمال تعجب، دانشمندانی که دریاچه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، از دیدن چنین غلظت بالایی با آب با pH بالای 10 شگفت زده شدند. نام این دریاچه در دهه 1990 توسط اولین گروه از دانشمندانی که آن را تجزیه و تحلیل کردند، نامگذاری شد. Natron در واقع یک نام علمی برای مخلوط شیمیایی سدیم کربنات دیکاهیدرات Na2CO، 10H2O است.

ایجاد آب بسیار غلیظ این دریاچه صدها و شاید هزاران سال طول کشید تا شکل بگیرد. از آنجایی که رودخانه به هیچ رودخانه یا اقیانوسی نمی ریزد، تمام اسید باران را جذب کرده است.


دریاچه ناترون (ناترون در تانزانیا)

یکی دیگر از عوامل ایجاد آن یک آتشفشان فعال نزدیک به نام Ol Doinyo Lengai است که اجازه می دهد آب گرم شود تا واکنش شیمیایی ایجاد شود که موجودات زنده را متحجر می کند. همچنین، گدازه های ریخته شده توسط آتشفشان بسیار غنی از کربنات سدیم است، از این رو کربنات سدیم دهیدراته شده جذب می شود.

نکته جالب‌تر در مورد دریاچه، علاوه بر رنگ قرمز آن که به دلیل غلظت زیاد آن شکل گرفته است، رازی پنهان در آن است که دانشمندان هنوز نمی‌توانند آن را درک کنند. در تجزیه و تحلیل دقیق تر دریاچه، گونه خاصی از ماهی در حال شنا در اطراف یافت شد. Alcolapia alcalica ماهی مشخصی است که در دریاچه ناترون کشف شده است و به نوعی می تواند در چنین آب بسیار غلیظی زنده بماند.


چشمه آب گرم گِرَند پِریسماتیک (تِتون در امریکا)

آب‌های دورتادور این چشمه بنا به فصل، با حلقه‌های رنگی زرد، قرمز، نارنجی، آبی و سبز پوشیده می‌شود و بخار برآمده از سطح آن، جذابیت و اسرارآمیز بودن آن را بیشتر می‌کند.

در این منطقه حلقه‌های رنگین‌کمان را روی زمین خواهید دید.

عنوان سومین چشمه ی آبگرم بزرگ در جهان به گرند پریسماتیک اختصاص دارد. این چشمه در آمریکای جنوبی واقع در پارک ملی یلواستون قرار دارد. 


چشمه آب گرم گِرَند پِریسماتیک (تِتون در امریکا)

اهالی گرند لوپ آمریکا چشمه گرند پریسماتیک را با عناوین مختلفی اعم از چشمه منشوری و یلو استون می شناسند. 

چشمه گرند پریسماتیک نوعی چشمه ی رنگین کمانی است که در لیست عجایب جهان قرار دارد. این چشمه بخش گسترده ای از کره ی زمین را به خود اختصاص داده است. تحقیقات ها حاکی از آن دارند که مساحت چشمه گرند پریسماتیک از یک زمین فوتبال نیز پهناور تر است. 


چشمه آب گرم گِرَند پِریسماتیک (تِتون در امریکا)

شایان توجه است چشمه گرند پریسماتیک به وسیله ی جنگل های کوهستانی احاطه شده است. قطر چشمه نیز بالغ بر 90 متر تخمین زده شده است.


سُقُطرا (خلیج عَدَن در یمن)

هنگامی که به این جزیره پا می‌گذارید انگار وارد سیاره‌ای دیگر شده‌اید. در این جزیره بیش از 700 نوع گیاه و جانور منحصر به فرد وجود دارد که فقط متعلق به این جزیره هستن. این جزیره یکی از دورافتاده ترین مناطق دنیاست که رفت و آمد به آن با سختی انجام می‌شود.

سُقُطرا (خلیج عَدَن در یمن)

جزایر سقطرا، زیست‌بومی بسته‌است، به همین دلیل گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فردی دارد. نزدیک به یک سوم جانداران این جزایر، تنها در همان‌جا یافت می‌شوند. گونه‌ای درخت که به خون اژدها نامی است، در این منطقه فراوان دیده می‌شود.

سُقُطرا (خلیج عَدَن در یمن)

غار آبی دوس اوجوس (تولوم در مکزیک)

این غار شگفت‌انگیز در واقع دریایی درون کوه است و تمام صخره‌ها و قندیل‌های آن در آب غرق شده است. غواصی و ماجراجویی در گذرگاه‌های آب‌گرفته این سرزمین شگفت‌انگیز، مهیج و ترسناک است.

غار آبی دوس اوجوس (تولوم در مکزیک)

گورستان خالد نبی – گنبند کاووس در ایران

این گورستان تاریخی به هزاران سال پیش مربوط میشود و نظریه های متفاوتی برای شکل خاص این سنگها مطرحه! به عقیده بعضی از افراد، تندیسهای بزرگ نشانگر مردانی است که کلاه بر سر و شال بر کمر دارند و تندیسهای کوچک به شکل زنان است.
بعضی از افراد این سنگها را به صلیب تشبیه کرده و در نظریه ی دیگری این تندیسها به اندام های زن و مردان نسبت داده شده است.

گورستان خالد نبی - گنبند کاووس در ایران

در شرق بقعه عالم بابا بر روی یک رشته تپه‌های خاکی که ارتفاع آن‌ها به مراتب کمتر از ارتفاع محل زیارتگاه خالد نبی است، گورستان وسیعی با منظره ای خیره‌کننده و عجیب موجود می‌باشد که سنگ قبرهای آن به شکل استوانه‌هایی به ارتفاع ۲ متر و بیشتر دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بیش از ۶۰۰ سنگ مزار در گورستان خالد نبی یافت می‌شود. پراکندگی این سنگ‌ها در دامنه‌های کوه مرکزی و کوه شرقی است و برخی دیگر از مجموعه سنگ مزارها به‌صورت‌های منفرد در تپه‌های اطراف که مسلط به هزار دره می‌باشد، قرار گرفته‌اند.

گورستان خالد نبی - گنبند کاووس در ایران

دیوید استروناخ در سال ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ بیش از ۶۰۰ سنگ ایستاده یافت که در چندین محل گسترش یافته بودند. سنگ مزارهای این گورستان از سنگ‌های یکپارچه تراشیده شده و به شکل‌های استوانه‌ای و صلیبی هستند. در رسانه‌های عمومی سنگ‌ها اغلب به عنوان نمونه‌هایی از معماری وابسته به آلت جنسی معرفی می‌شود و یکی از جاذبه‌های مهم توریستی توصیف شده‌است. بازدید کننده‌ها، سنگ مزارهای استوانه‌ای را به عنوان آلت مرد توصیف کرده‌اند. به گفته برخی ، تشبیه این سنگ قبرها به آلت مردانه تشبیهی نادرست است و شکل ظاهری آن به این صورت است که کلاه خود در بالا، و شال کمری مردان در پایین توصیف شده و سنگ قبرهایی که دو حلقه در پایین دارند، نشانگر شال پهلوانی در آن دوره بوده‌است که علاوه بر شالی که مردان به دور کمر می‌بسته‌اند، مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. همچنین، طول سنگ قبرها بسته به جایگاه آن شخص بلندتر یا کوتاه‌تر ساخته شده‌اند، قبر زن‌ها نیز به شکل سینه و سینه بند زنانه است و سطحی تخت دارد و همه گورهای زنانه رو به شمال قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود این گورستان متعلق به عصر پارینه سنگی می‌باشد.


غارهای کرم شب‌ تاب (وایتومو در نیوزلند)

این جهان رویایی یک اکوسیستم بی‌نظیر از تجمع کرم‌های شب‌تاب است.این غارهای کهکشانی نزدیک به ۳۰ میلیون سال قدمت دارند و صخره‌هایی مزین به قندیل و کرم شب‌تاب آبی‌رنگ، این جاذبه  زیبا رو پدید آورده‌اند.

غارهای کرم شب‌ تاب (وایتومو در نیوزلند)

غارهای کرم شب‌تاب ویتومو غاری در وایتومو در جزیره شمالی نیوزیلند است.

این شهر به دلیل جمعیت آراکنوکامپا لومینوزا، یک گونه کرم درخشان که منحصراً در نیوزلند یافت می‌شود، شناخته شده‌است. این غار بخشی از سیستم رودخانه ویتومو است که شامل غار رواکوری، لاکی استرایک و غار توموتومو است.

غارهای کرم شب‌ تاب (وایتومو در نیوزلند)

این جاذبه گردشگری دارای یک مرکز بازدید مدرن در ورودی آن است که عمدتاً از چوب طراحی شده‌است. تورهای سازماندهی شده‌ای وجود دارد که شامل قایق‌سواری در زیر کرم‌های درخشان نیز است.


دروازه ی جهنم (آخال در ترکمنستان)

دروازه جهنم یک میدان گازی است که از سال 1971 تا امروز در حال سوختنه .این منطقه به عنوان یک میدان گازی مورد حفاری قرار گرفت اما پس از سقوط زمین در اطراف میدان و گسترش گازهای خطرناک و سمی، دانشمندان با این تصور که گازهای محدوده سوخته و آتش خاموش می‌شود اقدام به آتش زدن گودال کردن. ولی برخلاف تصور آنها این آتش تا امروز روشنه و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ترکمنستان مورد بازدید قرار می‌گیره!

دروازه ی جهنم (آخال در ترکمنستان)

در آوریل ۲۰۱۰ میلادی قربان‌قلی بردی‌محمدف رییس جمهور ترکمنستان از محل بازدید کرد و برای جلوگیری از اثر منفی گودال مشتعل بر روی سایر فعالیت‌های توسعهٔ میدان‌های گازی منطقه، تصمیم به کنترل گودال گرفته‌اند اما دروازهٔ دوزخ همچنان در حال سوختن می‌باشد و یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکمنستان نیز به شمار می‌آید.

دروازه ی جهنم (آخال در ترکمنستان)

اینگونه مسائل در مناطق دارای مخازن نفت و گاز اتفاق می‌افتد که از آن جمله می‌توان به نشت و شعله‌ور شدن گازهای قابل اشتعال در مناطقی از شهر مسجد سلیمان واقع در استان خوزستان ایران نیز اشاره کرد. در موارد متعددی از حفره‌های کوچه‌ها یا حیاط بعضی خانه‌ها شعله‌های آتش موقت و گاه دائمی گزارش شده‌است.

شما برای ماجراجویی کدوم رو انتخاب میکنید؟

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری هند + 10 مکان دیدنی هندوستان همراه با تصاویر

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا