مکان های عجیب گردشگری ایران و جاهای خاصی که بسیار جالب هستند

مکان های عجیب گردشگری ایران و جاهای خاص

در این مقاله و به عنوان یک راهنمای مسافرت در تعطیلات و عید نوروز، در مورد مکان های عجیب گردشگری ایران صحبت خواهیم کرد که به هر حال در این لیست، ترسناک ترین نقاط ایران، جذاب ترین و هیجان انگیز ترین مقاصد گردشگری و پرطرفدار ترین ها در نظر گرفته شده اند.

با ما در ادامه همراه باشید تا با موقعیت های خارق العاده و مکان های عجیب گردشگری ایران شما را مواجه کنیم.

مکان های عجیب گردشگری ایران و جاهای خاصی که بسیار جالب هستند

مرتفعات بیابانی کویر مرنجاب

مرتفعات بیابانی کویر مرنجاب در شهرستان دشتستان در استان بوشهر واقع شده است. این مکان به دلیل زیبایی های طبیعی خود مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این منطقه، برف بارانی یکی از پدیده های جالب و خارق العاده است که در برخی فصول سال دیده می شود. این پدیده به معنای بارش برف در کویر است که در اثر یخ زدگی آب در زمین، مناظری فوق العاده و زیبا ایجاد می شود. این بیابان یکی از مکان های عجیب گردشگری ایران است.

مرتفعات بیابانی کویر مرنجاب

این مرتفعات دارای برجستگی های طبیعی زیبا، کوه های بلند، صحراهای گسترده و دره های عمیق هستند. گردشگران در این منطقه می توانند از زیبایی های طبیعی اطراف خود لذت ببرند و مشاهداتی فوق العاده را تجربه کنند. همچنین در این منطقه، تماشای غروب و طلوع خورشید، برف اندازی، شنا در دریاچه و پیاده روی در کوه های اطراف برای گردشگران بسیار دلنشین است.

تخت جمشید شیراز

تخت جمشید یکی از شاهکارهای بناهای باستانی ایران است که در شهرستان مرودشت در استان فارس واقع شده است. این بنا در دوره هخامنشیان (حدود ۵۵۰ تا ۳۳۰ قبل از میلاد) ساخته شده است و برای جشن های بهاری نوروز به کار گرفته می شده است.

تخت جمشید شیراز
Iran tourist attractions

تخت جمشید دارای پلان مستطیلی بوده و دیوارهای آن با سنگ های تراشیده مزین شده است. این بنا از نظر فنی و مهندسی در زمان خود بسیار پیشرفته بوده و شاهکار معماری دوره هخامنشی به شمار می رود. ارتفاع بنا حدود ۲۵ متر است و دارای ستون هایی با ارتفاع ۲۰ متر و قطر ۲/۵ متر است. این تخت، یکی از مکان های عجیب گردشگری ایران و جهان است.

تخت جمشید شیراز

تخت جمشید یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایران است و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از داخل و خارج از کشور به این بنا سفر می کنند تا از زیبایی و شگفتی های آن بهره مند شوند. همچنین این بنا در سال ۱۹۷۹ به عنوان یکی از شاهکارهای میراث فرهنگی جهانی توسط سازمان ملل متحد شناخته شده است.

مطلب مشابه: 10 مکان هیجان انگیز در جهان و ایران با ویدیو و تصاویر

منار جنبان اصفهان

منار جنبان، یکی از مساجد تاریخی و زیبای شهر اصفهان در ایران است. این مناره در محله جنبان اصفهان واقع شده و متعلق به دوره قاجاریه است. این موقعیت از مکان های عجیب گردشگری ایران در طول تاریخ محسوب می باشد.

منار جنبان اصفهان

منار جنبان از نظر معماری، معماری اصفهانی را با طرحی خاص به نمایش می گذارد. این مناره شامل سه بخش اصلی است: بخش بنایی، بخش مسجد و بخش مناره. بخش بنایی این مناره با مصالح سنگی و بکارگیری دسترسی به فنون معماری قدیمی و سنتی ساخته شده است. در بخش مسجد منار جنبان، آیین های مذهبی برگزار می شود. بخش مناره این مسجد همچنین با زیبایی طراحی شده و در بالای سقف مناره نیز قرار دارد.

منار جنبان اصفهان

منار جنبان یکی از مساجد مهم شهر اصفهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این مناره به دلیل معماری برجسته، تزئینات زیبا و ارتباط بنا با تاریخ و فرهنگ ایران، یکی از جاذبه های گردشگری مهم اصفهان است که هر ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. در ادامه مکان های عجیب گردشگری ایران، به سراغ تخت سلیمان خواهیم رفت.

مطلب مشابه: جاهای دیدنی اصفهان + مکان های معروف تاریخی و تفریحی نصف جهان با تصاویر

دریاچه گنج تخت سلیمان

دریاچه گنج تخت سلیمان، یکی از جاذبه های گردشگری مهم و زیبای استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این دریاچه در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شهر سلیمانیه و در دامنه جنوبی کوه های زاگرس واقع شده است.

دریاچه گنج تخت سلیمان

دریاچه گنج تخت سلیمان با مساحت حدود ۴۰۰ هکتار، برای انجام فعالیت های مختلفی مانند شنا، ماهیگیری، کشتی رانی و گردشگری آبی از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. این دریاچه دارای زیبایی های طبیعی فراوانی است و در اطراف آن درختان بلوط و صنوبر وجود دارد.

دریاچه گنج تخت سلیمان

همچنین در اطراف دریاچه گنج تخت سلیمان، روستاهای بومی و جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می توان با بازدید از آنها تجربه ای متفاوت و جذاب در این منطقه داشت. از جمله این جاذبه ها می توان به روستای دیزیچه، دریاچه شورگل، روستای چشمه های سرد و روستای مردهک اشاره کرد. در کنار دریاچه گنج تخت سلیمان، هتل ها، رستوران ها و فروشگاه هایی نیز وجود دارد که به گردشگران خدمات می دهند و باعث شده است این منطقه به یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان خوزستان تبدیل شود.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان، یکی از جاذبه های گردشگری مهم جزیره قشم در جنوب ایران است. این غار در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر قشم واقع شده و در زیر زمین قرار دارد. نام این غار از آنجاست که در داخل آن، نمک های بسیار زیادی وجود دارد. غار نمکدان دارای سه سالن اصلی است که در هر یک از این سالن ها، ترکیبی از نمک های طبیعی و سنگ های زیبا وجود دارد که باعث شده است این غار به یکی از زیباترین غارهای ایران تبدیل شود. همچنین در داخل این غار، بسیاری از شکل های طبیعی شگفت انگیزی را می توان مشاهده کرد که هر سال هزاران گردشگر از سراسر دنیا به دیدن آن می آیند.

غار نمکدان قشم

در داخل غار نمکدان، که محیطی پر از روایح خاصی دارد، می توان مراسم های مذهبی نیز برگزار کرد. این غار به دلیل آب های طبیعی خود، برای برگزاری مراسم تلقیح در چندین مرحله از سال نیز استفاده می شود. این مکان به دلیل ساختار طبیعی از مکان های عجیب گردشگری ایران به حساب می آید. این غار از مکان های عجیب گردشگری ایران است.

غار نمکدان قشم

به دلیل زیبایی های طبیعی داخل غار نمکدان، این مکان به یکی از مقاصد مهم گردشگری جزیره قشم تبدیل شده است. در ضمن، در نزدیکی غار نمکدان، مناطق طبیعی زیبای دیگری نیز وجود دارد که می توان با بازدید از آنها تجربه ای بی نظیر از جزیره قشم داشت. این غار از هیجان انگیز ترین و برترین ها در لیست مکان های عجیب گردشگری ایران است.

مطلب مشابه: سفر به قشم و عکس های بسیار زیبا از جزیره قشم

دریاچه صورتی مهارلو

دریاچه مهارلو یا همان دریاچه صورتی، یکی از جاذبه های طبیعی بسیار شگفت انگیز در جنوب شرقی ایران است که در استان کرمان واقع شده است. این دریاچه با رنگ صورتی خاص خود، همیشه توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

دریاچه صورتی مهارلو

رنگ صورتی دریاچه مهارلو، به دلیل وجود جلبک هایی از گونه دنباله دار در آب دریاچه است که با آفتاب غروب، نور خورشید با این جلبک ها و بافت سنگ های اطراف دریاچه ترکیب می شود و باعث ایجاد این رنگ زیبا و جذاب می شود. در لیست مکان های عجیب گردشگری ایران، یکی از ترندهای چندسال اخیر است.

دریاچه صورتی مهارلو

این دریاچه کویری دارای سطحی بیش از ۶۰ هکتار و عمقی به میانگین ۷ متر است و در منطقه ای بسیار گرمسیری و خشک قرار دارد. از جمله فعالیت هایی که در این منطقه می توان انجام داد، شنا، قایق رانی و صید ماهی است. همچنین برای دیدن دریاچه مهارلو و لذت بردن از زیبایی های طبیعی آن، می توانید از شهر کرمان به سمت جنوب غربی حرکت کنید و پس از گذر از مسیری کوهستانی، به این دریاچه رسیده و از دیدن آن لذت ببرید.

قنات قصبه گناباد

قنات قصبه گناباد یک قنات تاریخی و باستانی است که در شرق ایران و در استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. این قنات که از دوران ساسانی بوده، در دوره قاجاریه بازسازی و بهره برداری شده است.

قنات قصبه گناباد

قنات قصبه با طولی بیش از ۳۳ کیلومتر و عرضی حدود ۳۰ متر، یکی از بزرگترین قنات های ایران و جهان است. این قنات در دو قسمت شرقی و غربی، به دو شاخه تقسیم می شود که در هر دو قسمت به ترتیب ۱۵۵ و ۱۵۴ برج به صورت نواری مستقر شده اند. در برج های قنات قصبه، برای برطرف کردن نیاز آبی مردم و کشاورزان منطقه، تجهیزات پمپاژ و نگهداری آب وجود دارد.

قنات قصبه گناباد

قنات قصبه به دلیل سنگینی و حجم زیاد آبی که در آن جریان دارد، می تواند منطقه اطراف خود را به مزارع و باغاتی زیبا و سرسبز تبدیل کند. همچنین برای گردشگری، این قنات یک مقصد بسیار جذاب است و می توان با پیاده روی در کنار آن، زیبایی های طبیعی و تاریخی را تجربه کرد. مکان های عجیب گردشگری ایران را با سفر به کرمانشاه ادامه می دهیم.

غار پراو کرمانشاه

غار پراو یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان کرمانشاه در غرب ایران می باشد. این غار در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان کرمانشاه واقع شده و دارای طول ۲ کیلومتر است. نام این غار به دلیل وجود پراو (کوه چرخ) در آن گذاشته شده است.

غار پراو کرمانشاه

وجود رودخانه درون غار، زیبایی و جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. در برخی نقاط غار پراو، سقف آن به صورت خمیده و بلند قرار دارد و گهگاهی به بلندی ۲۵ متر می رسد. همچنین در برخی نقاط غار، سقف آن به صورت پوشیده شده با ترکیبی از سنگ های آهک و ارتفاع سه متر بلندی دیده می شود که به نام برج حلزونی شهرت دارد.

غار پراو کرمانشاه

غار پراو دارای فضاهای دیدنی و جذابی است که با توجه به آثار باستانی و تاریخی در آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در غار پراو، معابدی نیز وجود دارد که در زمان صفویه برای عبادت استفاده می شده است. همچنین در برخی قسمت های غار، رسوم و آداب مربوط به دوران گذشته نیز مشاهده می شود. این جاذبه طبیعی با وجود ویژگی های زیبای خود، به محل مورد علاقه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

روستای ماسوله

روستای ماسوله یکی از روستاهای زیبا و دیدنی استان گیلان در شمال ایران است. این روستا در شمال شرقی شهرستان رودبار واقع شده و دارای آب و هوای معتدلی است. از جمله ویژگی های دیدنی این روستا می توان به معماری سنتی و زیبای خانه ها، باغ های میوه و خیابان های سنگ پیما اشاره کرد.

روستای ماسوله

در ماسوله، برج امامزاده ابراهیم وجود دارد که یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه به حساب می آید. این برج با قدمتی بالغ بر ۲۰۰ سال دارای ۷ طبقه است و به نظر می رسد در گذشته به منظور نگهداری مواد غذایی و برخی اسباب و وسایل خانگی از آن استفاده می شده است.

روستای ماسوله

روستای ماسوله دارای طبیعتی بکر و دل نشین است و به جرم این ویژگی، از سوی بسیاری از گردشگران به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای استراحت و آرامش انتخاب می شود. در این روستا، کوهستان های سبز و پر باران، رودخانه های آرام، دریاچه های زیبا و مراتع فراوانی وجود دارند که از دیدن آنها لذت بخش است.

قبرستان چهل  تن در تبریز

قبرستان چهل تن یکی از مکان های تاریخی و ترسناک تبریز است که در غرب شهر واقع شده است. این قبرستان دارای بیش از ۱۲۰۰ قبر است و به دلیل اینکه در آن زمان فضای کافی برای دفن جنازه ها در شهر تبریز وجود نداشت، به دلیل اینکه در آن دوران طاعون و بیماری های واگیر در شهر وجود داشت، در این قبرستان افرادی که به دلایل مختلفی به درستی دفن نشده بودند، جمع آوری و به صورت گروهی در آنجا به خاک سپرده شدند.

قبرستان چهل  تن در تبریز

این قبرستان به دلیل وضعیت خاص و مرموز خود و همچنین برخی افسانه های مرتبط با آن، جذابیت بالایی برای گردشگران دارد. یکی از افسانه های مرتبط با قبرستان چهل تن، این است که هر کسی که به این قبرستان سر بزند، باید به حداقل ۴۰ قبر نگاه کند، در غیر این صورت با موجودات مرموز و ترسناکی روبرو می شود.

البته این افسانه و داستان های دیگر مربوط به این قبرستان، تنها برای جذب توریست ها به وجود آمده اند و هیچ گونه تهدیدی برای بازدیدکنندگان ندارند. این گزینه از ترسناک ترین ها در بین مکان های عجیب گردشگری ایران است.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی شهر تبریز (معرفی 25 مکان معروف تبریز با عکس و مشخصات)

جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر زیبای خلیج فارس و جنوب ایران است که در نزدیکی شهر بندرعباس قرار دارد. این جزیره با داشتن مناظری بسیار زیبا و فرهنگی بسیار باستانی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است.

جزیره هرمز

جزیره هرمز دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در فصل بهار و تابستان، بیشترین تعداد گردشگر را به سوی خود جذب می کند. در این جزیره، امکانات گردشگری زیادی وجود دارد که می توان به بازدید از سواحل زیبا و مراکز تفریحی، کوهنوردی، شنا و تماشای فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی جزیره هرمز اشاره کرد.

جزیره هرمز

بعضی از جاذبه های دیدنی در جزیره هرمز عبارتند از:

  • دریاچه هرمز، دریاچه شوریده و چاهک دوست آباد که می توان با قایقرانی در آن ها لذت برد.
  • قلعه جزیره هرمز و قلعه سرپل ذهاب که از زمان صفویه ساخته شده است و امروزه بخشی از آن به موزه تبدیل شده است.
  • تپه برغان، جاذبه تاریخی و طبیعی که دارای یک قبرستان باستانی و برجی است که به دوران ساسانی برمی گردد.
  • مناطق معدنی جزیره هرمز که بعضی از آن ها مانند معدن منگنز قابل بازدید هستند.
جزیره هرمز

که باعث شده جزیره هرمز در لیست مکان های عجیب گردشگری ایران قرار بگیرد.

با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای جزیره هرمز، این جزیره می تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران محسوب شود.

تالاب ارواح نوشهر

تالاب ارواح یا همان تالاب انحصاری نوشهر، یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری مشهور در شمال ایران است. این تالاب در فاصله حدود ۵ کیلومتری شمال شهر نوشهر واقع شده و در حوضه دریای خزر قرار دارد. این تالاب از نظر زیستگاهی محل زندگی بسیاری از گونه های پرندگان مهاجر و زمستانگرد است که هر ساله طی فصول سرد سال، پرندگان زیادی به این منطقه مهاجرت می کنند.

تالاب ارواح نوشهر

تالاب ارواح به دلیل وجود پوشش گیاهی فراوان، چشمه ها، رودخانه ها، سد و دریاچه های متعدد، منطقه زیبایی ویژه ای دارد و گونه های متعددی از پرندگان در این منطقه زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به قرقاول، قو، مرغابی و… اشاره کرد. برخی از این پرندگان برای اولین بار از مناطق سرد شمالی اروپا و سیبری به این منطقه مهاجرت می کنند و بعد از گذراندن فصل سرد، به مناطق دیگر به سوی جنوب مهاجرت می کنند.

تالاب ارواح نوشهر

این تالاب در بین مردم و گردشگران شهره شده است و برای گردشگری و مشاهده پرندگان و حیات وحش، بسیاری به این منطقه سفر می کنند. همچنین، در اطراف تالاب ارواح، امکانات رفاهی و گردشگری نیز وجود دارد که به منظور رفاه و خدمات به مسافران و گردشگران احداث شده است.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یا کویر لوت، یکی از بزرگ ترین کویرهای جهان است که در جنوب شرقی ایران واقع شده و در مرز ایران و افغانستان قرار دارد. این کویر در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و با مساحتی بیش از ۴۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین کویرهای جهان است.

کویر ریگ جن

ریگ جن به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب و دمای بسیار بالا، از جمله کویرهای خشک تر و داغ تر جهان است. در این کویر، بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۰ گونه پستاندار وجود دارد که بیشتر آن ها به شکلی خاصی به شرایط اقلیمی کویر، به ویژه خشکسالی، سازگاری پیدا کرده اند.

کویر ریگ جن

در کویر ریگ جن، بسیاری از مناطق گردشگری و طبیعی جذاب وجود دارند که به دلیل زیبایی طبیعی و بکر بودن، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. مهمترین این مناطق شامل بندرعباس، کاروانسرای خانه بزرگ، منطقه نمایشگاهی مردانگ، دشت لوت، غار نوده بیست، کاخ شاه عباسی و دشت کهریزک است.

با توجه به زیبایی های طبیعی و چشم نواز غار نمکدان، این مکان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم جزیره قشم شناخته شده است که هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این منطقه سفر می کنند.

گِل  فشان چابهار

گِل فشان یا جوخه کبیر یکی از مناطق گردشگری زیبای شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران است. این منطقه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان چابهار واقع شده و از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای استان سیستان و بلوچستان است.

گِل  فشان چابهار

از جاذبه های دیدنی این منطقه می توان به تپه های خاکی زیبا، آبشارهای طبیعی و دره های کوچک با محیطی سرسبز و طبیعتی دلنشین، اشاره کرد. همچنین، در این منطقه می توانید از طبیعتی متفاوت و چشم نواز لذت ببرید و با رفتن به گِل فشان، تجربه ای ناب از گردشگری در میان طبیعت را تجربه کنید.

کال جنی طبس

کال جنی طبس یکی از زیباترین و تاریخی ترین مناطق شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی ایران است. این مکان یا قلعه، در حدود ۵۰ کیلومتری شهرستان طبس واقع شده و به دلیل زیبایی طبیعی و معماری خاص خود، یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود.

کال جنی طبس

کال جنی طبس در دوران صفویه به عنوان یکی از ارگ های این دوران ساخته شده و در طول تاریخ به عنوان قلعه و نگهبانی از مرزهای شرقی ایران در مقابل تهاجمات از افغانستان و ترکمنستان استفاده شده است. این کالا دارای دیواره های سنگی قوی، برج های نگهبانی و دروازه های چوبی با شاخه های خاردار می باشد. طراحی و ساخت این قلعه، به گونه ای است که زیبایی طبیعی و دورنمای اطراف را به خوبی به تصویر کشیده است.

کال جنی طبس

در کنار کال جنی طبس، یکی از جاذبه های دیگر این منطقه، غار آبیکون است که با وجود تونل ها و پل های سنگی داخلی خود، جذابیت خاصی دارد. همچنین دیدنی های دیگری همچون قلعه زردی، دروازه شرقی، تپه های سنگی و قلعه یحیی نیز در اطراف کال جنی طبس قرار دارند.

کوه های مریخی چابهار

مکان های عجیب گردشگری ایران تمامی ندارد؛ این بار مریخ در زمین!

کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی چابهار به معنی مناطق زمینی هستند که به شکلی شبیه به منظره های سطح مریخ در منطقه ای در شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران قرار دارند. این منطقه از نظر شکل های زمینی و نوع خاک به شدت شبیه به منظره های سطح مریخ است و به همین دلیل به نام کوه های مریخی چابهار شناخته می شود.

کوه های مریخی چابهار

این منطقه دارای تپه های شنی و سنگی زیبا و بی نظیری است که با طولانی شدن روز و تغییر زاویه نور خورشید، رنگ طلایی و قرمزی پیدا می کنند و منظره ای فوق العاده را به نمایش می گذارند. همچنین در این منطقه، مجموعه هایی از کانی های رنگارنگ و چشم نواز وجود دارد که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محلی برای گردش و تفریح استفاده می شوند. از جاذبه های دیگر این منطقه، می توان به دریاچه هامون، منطقه گلاب کشتی، شهربازی پارک خاطرات چابهار و شهر بازی ماهیگیری اشاره کرد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران محلی و خارجی قرار دارد.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری جزیره قشم در جنوب ایران است. این تنگه در محدوده شمالی جزیره قشم واقع شده و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری مرکز شهر قشم قرار دارد. این تنگه به طول حدود ۲ کیلومتر و پهنای حدود ۳۰ متر می رسد و عمق آن در برخی نقاط به ۲۰ متر می رسد.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه با آبی بسیار شفاف و صاف و همچنین صخره های بلند و ناهموار اطراف آن، یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در قشم محسوب می شود. در این تنگه، امکاناتی همچون قایقرانی، شنا، ماهیگیری، کمپینگ و… وجود دارد و گردشگران می توانند از این امکانات برای گردش و سرگرمی بهره مند شوند.

همچنین در اطراف تنگه چاهکوه، روستاهایی همچون روستای چاهکوه و روستای لاشار در دسترس گردشگران قرار دارند که می توان از آن ها برای اقامت و تفریح استفاده کرد. به طور کلی، با توجه به زیبایی و جذابیت طبیعی تنگه چاهکوه و امکاناتی که در اطراف آن وجود دارد، این منطقه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در جزیره قشم شناخته می شود.

جمع بندی

اگر قصد انتخاب یک مقصد هیجان انگیز برای سفر در عید نوروز سال 1402 را دارید، ما در این مقاله، مکان های عجیب گردشگری ایران که می توانند گزینه های خوبی باشند را به شما پیشنهاد کردیم، اگر فکر می کنید که شهر یا محلی از این لیست جا مانده است، با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های گردشگری دزفول؛ لیست 20 جای دیدنی و تفریحی دزفول زیبا جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی