سفر به جزیره کیش + تمام اطلاعات در مورد جزیره کیش به همراه تصاویر زیبا

در این بخش برای گردشگران، اطلاعاتی در مورد سفر به جزیره کیش، هزینه ها، مکان های دیدنی و تفریحی را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید. در ادامه ویدیوی زیبا از جزیره کیش را برگرفته از یوتیوب ارائه کرده ایم.

سفر به جزیره کیش

جزیره کیش، یکی از جزایر زیبای خلیج فارس و از توابع بخش کیش است که در شهرستان بندر لنگه و در استان هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره از نقاط زیبای هرمزگان است. جزیره کیش شکلی بیضوی دارد و در 12 کیلومتری کرانه شیبکوه قرار گرفته است.

جزیره کیش 91.5 کیلومتر مربع مساحت دارد و سالانه گردشگران زیادی تور ارزان کیش را از داخل و از خارج کشور برای سفر به این جزیره انتخاب می کنند و کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور مطرح و مهم می باشد.

جزیره کیش

کیش یکی از 4 منطقه در دنیا است که درصد اکسیژن خالص آن بیش از دیگر مناطق است و مکان خوبی برای تنفس همه افراد به خصوص افرادی است که شیمایی شده اند. گفته می شود که مردم عادی، پس از گردش در این جزیره زیبا، احساس خستگی نمی کنند.

جزیره کیش آرامش خاصی دارد و برای کسانی که دلشان می خواهد از فضای شلوغ دور شوند و ساعاتی را در مکانی خلوت باشند بسیار مناسب است. سکوت و آرامش یکه در این جزیره وجود دارد باعث شده است که افراد زیادی به این جزیره سفر کنند.

سفر به جزیره کیش

آب و هوای جزیره

کیش در محدوده آب و هوایی گرم و خشک قرار گرفته است. این منطقه تحخت تاثیر آب و هوای بیابانی می باشد تابستان های گرم وو زمستان های کوتاه و معتدلی دارد. این جزیره به طول کلی کم بارش و خشک است و بارندگی به صورت رگباری و سیلاب است و در ماه های زمستان صورت می گیرد. مقدار رطوبت هم در این جزیره بسیار بالا است و گاهی در فصل تابستان به 100 درصد می رسد.

بهترین موقع برای سفر به کیش

با توجه به شرایط آب و هوایی که در کیش وجود دارد، بهترین فصل برای سفر به این جزیره زیبا، اواخر پاییز تا اوایل فصل بهار است، زیرا در این بازه زمانی، هوای کیش خیلی مطبوع و دلنشین است و امکان گشت و گذار در جزیره به خوبی فراهم است.

مطلب مشابه: نگاهی به 9 مکان زیبا در جهان برای سفر در فصل تابستان

سفر به جزیره کیش

پوشش گیاهی

جزیره کیش پوشش گیاهی فراوانی در مناطق مختلف جزیره دارد. در این منطقه باغ های نخل، خرما، درختان بومی و غییر بومی لور، کهور، کنار، گز، کرت، چریش، درمان عقرب، لیمو ترش، نارگیل، سمر، اکالیپتوس، گل ابریشم و خیلی از درختان تزیینی که سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه هستند و مقاوت بالایی در برابر کم آبی و گرمای هوا دارند، اشاره کرد.

سفر به جزیره کیش

فرهنگ و مردم جزیره

طبق آار عده زیادی از مردم کیش با هدف فعالیت اشتغال زایی به این جزیره وارد شده اند. بومیان زجیره را هم می توانید در سفر به کیش ملاقات کنیدو بومیان جزیره کیش بسیار خونگرم و مهبان هستند. سفر به کیش امکان ملاقات با مردم و آشنا شدن با سبک زندگی بومیان را برای گردشگران فراهم می کند. لباس محلی مردان در این منطقه دشداشه و غنتره است. خانم ها هم ملفع می پوشند و بطوبه یا برقع روی چهره می زنند. جزیره معمولا دارای نژاد دراویدی، نوردیک، سامی و سیاه پوست هستند و به زبان عربی و فارسی صحبت می کنند. در این جزیره در میان بیومیان مذهب های گوناگونی وجود دارد.

سفر به جزیره کیش

شغل مردم

بیشتر شغل مردم در این جزیره صیادی است. دامداری، دریانوردی و تجارت نیز از دیگر مشاغل است که مردم کیش به آن مشغول هستند. در گذشته برخصی به صید مروارید مشغول بوده اند.  ابزار و وسایل ماهیگیران و صیادان شامل، قلاب، تور ماهیگیری و گرگور است و برخی دیگر از مشتا( چوب و تور) و یا حتی با دست به ماهیگیری در این جزیره مشغول هستند. البته به دلیل توسعه و گسترش جزیره، عده زیادی از مردم به کارهای خدماتی، کار در بازارها و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری روی آورده اند.

مطلب مشابه: مکان های گردشگری اصفهان + از آکواریوم ناژوان تا باغ پرندگان زیبای اصفهان

سفر به جزیره کیش

راه های دسترسی به جزیره

بیشتر افراد از طریق هوایی وارد کیش می شوند ولی از راه دریا هم می توان به این جزیره رفت. هزینه رفت و برگشت برای خودروهای بدون سرنشین و راننده از بندر لنگه به کیش، 16 هزار تومان و برای هر مسافر 65 هزار تومان در مسیر رفت و برگشت است. هزینه حمل هر ماشین با راننده از مسیر بندر چارک به کیش و بالعکس 120 هزار تومان است. نرخ بلیت رفت و برگشت با لندینگ کرافت 22 هزار تومان است. پرواز هوایی از شهر تهران به جزیره کیش معمولا یک ساعت و نیم زمان میبرد، البته از مسیر ریلی هم می توانید به بندرعباس بروید و سپس به کیش بروید.

سفر به جزیره کیش

قیمت مسکن در جزیره

قسمت مسکن در جزیره کیش، مانند هر نقطه ایران بستگی به محله و منطقه ای دارد که در آن واقع شده است و به طور کلی متوسط قیمت هر متر مربع زمین مسکونی در این منطقه بین 1 ت 4 میلیون تومان تفاوت دارد. با توجه به بازار اخیر مسکن و کاهش 20 درصدی آن، می توان گفت که قیمت مسکن در این منطقه مقداری افت پیدا کرده است و نسبت به تهران ارزان تر است. لازم به ذکر است که خانه ها و آپارتمان هایی که در این جزیره برای اجاره وجود دارد، همگی مبله هستند.

قیمت آب و برق در کیش

در جزیره کیش، شرکت آب و برق کیش ب صورت خصوصی بوده و تعرفه آن را هیئت مدیره تعیین می کنند. به طور کلی می توان گفت برای یک خانواده چهار نفره در یک منزل 50 متری و یک دوره چهل و پنج روزه حدودا 150 تا 250 هزار تومان تعرفه آب تخمین زده می شود.

مطلب مشابه: جنگل های معروف ایران برای سفر و گردشگری با عکس و آدرس

سفر به جزیره کیش

قیمت خودرو در کیش

خودرو ها در کیش، قیمت پایین تری نسبت به داخل کشور دارند و علت آن نیز عدم پرداخت هزینه گمرکی است. قیمت خوردو در کیش، برابر با قیمت خودرو در امارات متحده عربی و هزینه حمل و نقل و 6 میلیون تومان پلاک منطه آزاد کیش است. در این منطقه ورود انواع خودرو های سوپر اسپرت که در داخل کشور ممنوع است، بلامانع است.

کرایه ماشین در کیش

کرایه ماشین بدون راننده در جزیره کیش در سالهای اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. رانندگی با خودروهای لوکس در بلوارهای زیبا و خلوت کیش، برای گردشگرانی که از شهرهای شلوغی مانند تهران به این جزیره سفر می کنند، بسیار دلنشین است. در برخی از هتل های کیش، واحد رنت کار هتل فعال بوده و اتومبیل های خوبی را به مهمانان و گردشگران تور کیش ارائه می کنند. البته رعایت قوانین و سرعت مجاز در این جزیره نیز الزامی است و در صورت عدم رعایت از سوی رانندگان، جریمه ها سنگینی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صورت خواهد گرفت.

برای کرایه اتومبیل در کیش، ارائه مدرک شناسایی معتبر و امانت گذاشتن یک فقره چک به ارزش خودرو و یا وجه نقد به ارزش 1 تا 5 میلیون تومان، الزامی است. مدت اجاره معمولا 24 ساعت بوده و هزینه بنزین به عهده اجاره کننده خواهد بود.

سفر به جزیره کیش

راه های ارتباطی درون شهری کیش

با توجه به این که عده زیادی از گردشگران تمایل دارند با خوردو شخصی در جزیره کیش گردش کنند، سفر با خودرو شخصی در کنار اجاره اتومبیل از واحدهای رنت کار نسبتا محبوب تر هستند. اما اگر تمایلی به استفاده از خوردوهای شخصی نداشته باشید می توانید از تاکسی هایی که درون شهر وجود دارند برای تردد استفاده نمایید. هزینه تاکسی هم چندان گران نیست و معقول به نظر می آید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب حمل و نقل عمومی در کیش مراجعه کنید.

امنیت در کیش

جزیره کیش، یکی از مناطق بسیار امن ایران و شاید جهان است که امنیت بسیار خوبی برای زندگی دارد چرا که وسعت کم آن باعث شده تا جرم های کمتری در این منطقه اتفاق بیفتد.

سفر به جزیره کیش

حیات وحش کیش

اگرچه جزیره کیش یک منطقه جزیره ای است اما پستانداران مختلفی را در این جزیره می توان مشاهده کرد. پستاندارانی مانند آهوی ایرانی به راحتی در این جزیره گشت و گذار می کنند. گربه، خدنگ، موش و دلفین از سایر پستاندارانی است که در این جزیره دیده می شود. علاوه بر پستانداران، گروه های مختلفی از پرندگان نیز در این جزیره وجود دارد. به طوری که می توان پرنده های مختلفی را که از مناطق گوناگون به این جزیره مهاجرت می کنند را مشاهده کرد. بلبل، چکاوک کاکلی، عقاب ماهیگیر، حواصیل خاکستری، سبزقبای هندی و مرغ مینا را در اطراف باغ بهشت و مجموعه درخت سبز می توان مشاهده کرد. گروه دیگری از موجودات یعنی خزندگان را نیز می توان در این جزیره مشاهده کرد. مارمولک هایی که از حشرات تغذیه می کنند، لاک پشت هایی که برای تخم ریزی به ساحل می آیند و دو نوع مار از گروه خزندگان جزیره هستند. وجود آبزیان و ماهی های رنگارنگ در آب های خلیج فارس، یکی از زیبایی های حیات وحش این جزیره است که گردشگران زیادی را برای تماشای ماهیان زینتی و انواع مختلف آبزیان به این جزیره می کشاند.

سفر به جزیره کیش

مکان های دیدنی کیش

بی شک دلیل اصلی سفر گردشگران به جزیره کیش، وجود جاذبه های فراوان و دیدنی در این جزیره است. به طوری که بازدید از هرکدام آنها، جذابیت خاص خودش را دارد و عده زیادی از گردشگران در سفر به کیش، طوری برنامه ریزی می کنند که بتوانند از همه جاذبه های این جزیره دیدن کنند. برخی از جاذبه هایی که در کیش وجود دارد می توان اسکله تفریحی کیش، پایاب کیش، پارک دلفین ها، باغ پرندگان، کشتی یونانی، سافاری کیش، آکواریوم کیش، نمایشگاه خزندگان کیش، مجموعه درخت سبز، روستای باغو، شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریز، گذر هنرمندان، ساحل مرجانی کیش، باغ ایرانی، پارک هنگام، پارک ساحلی میرمهنا، پارک مرجان را نام برد.

تفریحات کیش

وجود تفریحات متعدد در جزیره کیش، مسلما باعث لذت بخش تر شدن سفر گردشگران کیش به این جزیره می شود. در این جزیره تفریخات مختلفی مانند، مجموعه بولینگ مریم، پیست کارتینگ جزیره، کلوب تفریحات دریایی، سه چرخه های آبی، ماهیگیری، کیبل اسکی، شاتل سواری، تیوپ، جت اسکی، چتر بازی، پینت بال، دوچرخه سواری، پلاژ ساحلی بانوان، پلاژ ساحلی آقایان، کلوپ های غواصی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

سفر به جزیره کیش

بازارهای جزیره کیش

خرید از بازارهای کیش، یکی دیگر از جنبه های لذت بخش سفر است. بازارهای زیادی در جزیره کیش وجود دارد که امکان خرید سوغاتی و کالاهای اصیل و برند را فراهم می کند. بازار مرجان، بازار مروارید، بازار پردیس 1و2 کیش مال، بازار پانیذ، بازار ونوس، بازار عربها، بازار خلیج فارس، فروشگاه های آرتا که بسیار مناسب خرید انواع قهوه از کیش می باشد، مرکز تجاری کیش و بازار زیتون از جمله بازارهای مختلف کیش هستند.

سوغاتی کیش

رفتن به کیش و گشت و گذار در این جزیره، خاطره به یاد ماندنی در ذهن باقی خواهد گذاشت اما خرید سوغاتی از بازارهای کیش، یکی از جنبه های اساسی سفر به کیش است. از جمله سوغاتی هایی که گردشگران تور کیش می توانند از این جزیره خریداری کنند، می توان به پوشاک، انواع شکلات، برندهای مختلف قهوه، خرما، انواع صنایع دستی، زیورآلات دست ساز، ماهی، میگو و البته برخی لوازم صوت تصویری اشاره کرد.

سفر به جزیره کیش

غذاهای محلی کیش

خوردن غذاهای محلی در سفر به کیش، تجربه ای متفاوت برای گردشگران رقم خواهد زد. با توجه به این که این منطقه در کنار خلیج فارس قرار دارد، عمدتا غذاهای محلی جزیره کیش، از ماهی و سایر آبزیان تهیه می شود. از جمله غذاهای محلی این منطقه می توان انواع قلیه، مضروبه، برنج مجبوس، مرگوگ( مرقوق)، سمک مشوی، برنج شکری و هریسه را نام برد.

رستوران های معروف جزیره کیش

در جزیره کیش، برای صرف وعده های غذایی می توانید به رستوران های جزیره مراجعه کنید. رستوران های کوه نور، نهنگ سفید، نقش جهان، پدیده شاندیز، رویال استار، پایاب، رستوران توتی فروتی، رستوران بین المللی سالود با موسیقی زنده، رستوران شاندیز صفدری از رستورانهای لوکس جزیره هستند که معمولا قیمت آن ها کمی بالاتر از سایر رستوران های جزیره است. اگر به دنبال رستوران هایی با قیمت مناسب تری هستید، فود کورت دامون کیش، رستوران پدیده البرز، سرزمین غذای کیش، رستوران خاطره، رستوران بناب، رستوران اسپادانا و آشپزخانه پردیس، انتخاب های بسیار خوبی می توانند باشند.

سفر به جزیره کیش

هتل و محل اقامت در کیش

با توجه به استقبال گردشگران از کیش، واحدهای اقامتی زیادی در کیش وجود دارد که گردشگران بسته به هزینه و بودجه خود می توانند یکی از این اقامتگاه ها را برای خود انتخاب کنند. اگر به دنبال یک اقامت راحت و سراسر آرامش باشد هتل های 5 ستاره و4 ستاره کیش، انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد. اما اگر به دنبال اقامت ارزان قیمت تر هستید می توانید یکی از هتل های یک تا ستاره که قیمت و خدمات مناسب تری با توجه به امکانات خود دارند، رزرو نمایید. البته  هتل آپارتمان و یا مجتمع های اقامتی مختلفی در کیش برای اقامت مهمانان در نظر گرفته شده است.

با توجه به این که معمولا سفر به کیش، به دلیل وجود جاذبه ها و تفریحات فراوان هزینه های زیادی را می طلبد، اگر تمایل داشتید که سفری کم هزینه تر داشته باشید می توانید در فصولی از سال که گردشگران کمتری به این جزیره می روند، به کیش سفر کنید.

امیدواری با خواندن راهنمای سفر به کیش، بتوانید اطلاعات جامع را کسب کرده باشید و سفری خوش در این جزیره داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند