کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

لیست چند کادو مناسب شب یلدا برای عروس

شب یلدا ریشه کهن در پیشینه ما دارد که اولین و طولانی ترین شب زمستان است. در این شب علاوه بر دید و بازدید از فامیل و دورهمی ها برای تازه عروس ها که سال اول ازدواجشان است کادو می برند. به این رسم یلدا برون می گویند و کادو مناسب شب یلدا می تواند شامل لباس، طلا، آجیل و غیره باشد.

کادو مناسب شب یلدا

یکی از آیین ها و سنت های شب یلدا یلدابرون است که خانواده داماد هدیه های زیادی را به عروس به عنوان پیشکش تقدیم می کند. این شب فرصتی شده تا به نوعروس که عضو جدیدی از خانواده شده با تبریک شب یلدا به او هدیه داد و شادی و محبت را در دل او کاشت.

در قدیم الایام خانواده داماد کادوها را در سینی بزرگ یا طبق قرار می دهند و این سینی را بر روی سر می گذارند و به خانه عروس می برند. این کادوها تزئین شده و با چیدمان زیبایی در سینی قرار می گیرد که گل آرایی نیز بر روی آن انجام خواهد شد. خانواده عروس و داماد با ایجاد دورهمی این شب را با جشن و شادی سپری می کنند.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس یک کادوی خاطره انگیز و ماندگار است که این کادو بیشتر جنبه معنوی و عاطفی دارد. هر قومی بسته به فرهنگ خود این هدیه را به شکلی تقدیم عروس می کند؛ هدایا نیز شامل کله قند، لباس، پارچه، آجیل، نقل، شکلات، شیرینی، کیک یلدا، طلا، جواهرات، پول نقد، میوه و غیره می باشد.

یکی از آیین ها و سنت های ایرانیان این بوده که خانواده داماد در قدیم این رسم را به شکل سنتی انجام می دادند ولی امروزه شکل مجلل و باشکوه تری به خود گرفته است. در این شب عروس ژله های مختلفی را تهیه می کند هندوانه و سایر میوه و آجیل را نیز در سینی و ظروف زیبا تزئین می نمایند. همچنین بعد از برش هندوانه به شکل های زیبا و دانه دانه کردن انار، آنها را به شکل جذاب در ظروف شیک تزئین می کنند و طرح منحصر به فردی به آنها خواهند داد. تم یلدا در سفره آرایی و چیدمان آن قرمز و سبز است ولی برای عروس تم قرمز در نظر گرفته می شود؛ چون قرمز رنگ عشق و محبت می باشد.

برای شب یلدا چه هدیه ای برای عروس بخریم؟

برای عروس می توانید کادوهای مختلفی را خرید کنید که در انتخاب آن باید سلیقه عروس و نیاز او را در نظر داشته باشید.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

لباس زمستانی

اولین کادو مناسب شب یلدا که به ذهن خانواده داماد و خود داماد خطور می کند انتخاب لباس زمستانی است؛ چون یلدا آغاز زمستان و فصل سرما می باشد که به خرید لباس گرم می توانید نیاز عروس را رفع کنید. این لباس شامل کاپشن، پالتو، سویشرت، گرمکن، شال و غیره می باشد. رنگ، جنس، طرح و مدل آن را بهتر است مطابق با سلیقه عروس انتخاب کنید تا در خوشحالی بیشتر آن سهیم باشید. برخی خانواده ها رسم دارند عروس را به همراه خود به بازار می برند و مطابق با سلیقه او خرید می کنند؛ در اینصورت سایز لباس و مدل آن کاملا مطابق با سلیقه عروس انتخاب خواهد شد.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

موبایل

اگر عروس نیاز به موبایل داشته باشد به گونه ای که یا موبایل نداشته یا اگر داشته خراب است، داماد می تواند با خرید یک موبایل نیاز عروس را برطرف کند و او را خوشحال نماید. برای خرید این هدیه نیز می توانید به سلیقه عروس توجه کنید تا بیشتر بتوانید او را خوشحال کنید.

atr 4 e1671193575626

عطر و ادکلن

عطر و ادکلن کادو مناسب شب یلدا و هدیه ای ناب و مورد پسند بانوان است، چون محبوبیت زیادی دارد و هر خانمی عطر مورد علاقه خود را می پسندد. خرید این کادو بسیار راحت خواهد بود؛ چون اگر برند و اسم ادکلن مورد علاقه عروس را بدانید براحتی می توانید آن را خرید کنید؛ در اینصورت بانوی مورد علاقه خود را خوشحال خواهید کرد.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

کیف پول و کیف دستی

کیف چرم یکی از کادوهای ایده آل خانم ها است که در اندازه، طرح و رنگ های متنوع ارائه می شود. در خرید آن نیز باید سلیقه و نیاز عروس را در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن او را شاد کنید.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

طلا و جواهرات

طلا و جواهرات یکی از اصلی ترین کادو یلدابرون است که بسیار کاربردی می باشد؛ این کادو از محبوب ترین هدیه بوده که بسیار مورد علاقه خانم ها خواهد بود. این جواهرات انواع سینه ریز، النگو، انگشتر، دستبند، تک دست و غیره را شامل می شود. جواهرات از ارزش بالایی برخورداراند و جزء گرانترین کادوها می باشند. طلا در انواع سفید و زرد موجود است که نمونه های یلدایی آن نیز در بازار موجود است که دارای تم یلدایی است؛ مثلا نگین هندوانه ای یا انار در رنگ قرمز دارد.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

کفش زمستانی

کفش زمستانی یکی از انتخاب های داماد برای عروس خانم است که می تواند در انواع مدل های ساق بلند، ساق کوتاه، پاشنه دار، بدون پاشنه و غیره می باشد. برای خرید کفش باید شماره پای عروس را بدانید و سعی کنید بر اساس سلیقه او انتخاب کنید.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

خوراکی ها

خوراکی های متنوعی برای عروس تهیه می شود که از جمله این خوراکی ها آجیل، میوه، تنقلات، میوه خشک و غیره می باشد. کیک یلدا، شیرینی، شکلات، ژله انار، پاناکوتا، پاستیل و پشمک نیز از جمله این خوراکی هاست که کیک یلدا در طرح و رنگ یلدا ارائه می شود. انار و هندوانه از اصلی ترین میوه های یلدایی است که رنگ قرمز آن نشان از عشق و محبت است. همچنین این میوه ها نماد خوشید و روشنایی می باشد که همیشه در سفره یلدا وجود دارد.

کادو مناسب شب یلدا برای عروس و لیست هدایای ارزان تا گران قیمت

کیک یلدایی

کیک یلدایی در انواع طرح و مدل ارائه می شود که برای یلدا در شکل هندوانه ای و اناری انتخاب بهتری است. این کیک ظاهر و قالبی شبیه به هندوانه و انار دارد و رنگ آن قرمز خواهد بود که به همراه انواع دیگر کادو مناسب شب یلدا به عروس تقدیم می شود.

پول نقد

برخی مواقع خانواده داماد رسم دارند به عروس پول نقد هدیه بدهند که این هدیه بسیار محبوب است؛ چون عروس با این پول می تواند طبق خواسته و نیاز خود هر چیزی را خرید کند. پول نقد به هر مقداری می تواند باشد که این پول داخل پاکت قرار می گیرد و به عروس تقدیم می شود. در نتیجه باید عنوان کرد که اگر داماد از سلیقه عروس چیزی نمی داند بهتر است با دادن پول نقد او را خوشحال کند.

کله قند

بیشتر اقوام ایرانی رسم دارند برای عروس با سایر کادوها کله قند هدیه بدهند که در اینصورت کله قند را با ربان، پارچه ساتن یا حریر تزئین می کنند؛ لذا به صورت هدیه تقدیم عروس می نمایند.

تابلو، وسایل تزئین و مجسمه یلدایی

در کنار سایز هدایا می توان یک مجسمه یلدایی یا دیگر وسایل تزئینی را خریداری کرد. مثلا یک تابلو یلدایی در شکل آدم برفی یک انتخاب ایده آل است که به سفره یلدا زیبایی می بخشد.

پک یلدایی

پک یلدایی یک انتخاب لوکس است که در کنار سایر هدایا می تواند باعث تنوع در آنها شود. این پک در اشکال مختلفی انتخاب می شود که مورد پسند همگان واقع شده است شامل انواع خوردنی ها می شود.

پارچه

از پارچه از قدیم الایام تاکنون به عنوان کادو دادن به عروس استفاده می شده است و به دلیل کاربردی بودن می تواند انتخاب ایده آلی باشد؛ چون عروس می تواند با این پارچه هر نوع لباسی را متناسب با سلیقه خود بدوزد.

گلدان گل یا باکس گل

انواع گل مصنوعی و طبیعی یک کادو مناسب شب یلدا است که این گل به همراه سایر هدیه ها به عروس تقدیم می شود. خانم ها نیز به گل بسیار علاقه مند هستند.

روسری و شال

روسری و شال اکثرا در همه کادوهای یلدابرون عروس جای دارد و می تواند در طرح های مجلسی و ساده انتخاب شود. عروس نیز به زیبایی آن توجه زیادی دارد و دوست دارد این هدیه با سلیقه اش تطابق داشته باشد.

لباس یلدایی

لباس یلدایی اکثرا در رنگ قرمز است که در انواع مدل های مجلسی و ساده موجود می باشد؛ این لباس مناسب عروس خانم بوده که در مدل های بلند و کوتاه انتخاب می شود. نمونه های مجلسی اکثرا از نوع بلند انتخاب می شود و طرح و مدل منحصر به فردی دارد؛ همچنین در جنس های حریر، ساتن و غیره عرضه می شود.

لوازم آرایشی

لوازم آرایش نیز می تواند انتخاب خوبی به عنوان هدیه برای عروس خانم ها باشد؛ چون همه خانم ها به این هدیه نیاز دارند و همیشه از این وسیله استفاده می کنند. این لوازم در ست کامل عرضه می شود که شامل تمام اقلام آرایشی می باشد.

ساعت مچی

برخی خانم ها علاقه مند به بستن ساعت مچی هستند و دوست دارند با یک ساعت شیک استایل خود را بروز کنند. داماد نیز در صورت دانستن سلیقه عروس می تواند یک ساعت شیک و زیبا را جهت هدیه دادن انتخاب کند.

نکات مهم در انتخاب کادو مناسب شب یلدا

  • کادوی مناسب یلدا باید با کاغذ کادو پوشیده شود و یا باید در جعبه های کادو آن را قرار داد تا ظاهری زیبا داشته باشد. این جعبه کادو با روبان تزئین می شود و شکل زیبایی به خود می گیرد.
  • در انتخاب هدیه شب یلدا مهم نیست که هدیه ای خیلی گران قیمت تهیه کنید بلکه با خرید ساده ترین کادو مانند دسته گل، شیرینی و میوه نیز می توانید عروس خانم را خوشحال کنید. مهم این است که عروس بدانید که او را فراموش نکرده اید و به یادش هستند.
  • در ایران رسم است این کادوها را داخل سینی یا سبد چوبی قرار می دهند و خانواده داماد آن را بر روی سرشان قرار می دهند؛ سپس جمعا به خانواده عروس می روند و با تقدیم کادوها به شادی و خوشحالی می پردازند. در خانواده عروس نیز سفره یلدا مهیا شده و از میهمانان پذیرایی خواهد شد.
  • میوه یلدا عروس در اشکال مختلف گل و با تزئینات زیبا چیدمان می شود. عروس نیز در این شب لباس قرمز، سبز و سفید رنگ که تم یلدا را دارد بر تن می کند.
  • در گذشته سفره یلدا عروس بر روی کرسی چیده می شد ولی امروزه این سفره با ظاهری لوکس و مدرن چیده می شود؛ ولی می توان شکل سنتی به چیدمان این سفره داد؛ در اینصورت باید از ظروف و وسایل سنتی در آن استفاده نمود.
  • جعبه های کادو مناسب شب یلدا نیز وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید و کادو مورد نظر خود را درونش قرار دهید.
  • در سفره آرایی یلدای عروس باید به سفره آرایی توجه زیادی شود و امروزه با حکاکی در هندوانه، کدو حلوایی و تزئینات انار جلوه زیبایی به سفره می دهند. وسایل تزئینی اکثرا در ترکیب رنگ های قرمز، سفید و سبز می باشد که هارمونی خیره کننده را ایجاد خواهد کرد.
  • پذیرایی در منزل عروس صورت می گیرد و سفره نیز توسط عروس و اقوام او تزئین می شود. لذا با ظروف زیبا و اشیاء تزئینی این سفره زیبا خواهد شد؛ مثلا با در در نظر گرفتن مدل سنتی در این سفره از ظروف و وسایل سنتی استفاده می کنند تا نمای یلدای آنتیک به خود بگیرد.

سخن پایانی

کادو مناسب شب یلدا برای عروس هر چیزی که عروس به آن نیاز دارد می تواند باشد و تنها به چیزی که باید توجه کرد این است که نیاز و سلیقه او را در نظر بگیریم و بر اساس آن خرید کنیم. لذا داماد جهت خرید از حق انتخاب بالایی برخوردار بوده و می تواند انواع خوراکی ها، پوشاک و طلا یا پول نقد را انتخاب کند.

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف