زندگی در اسپانیا چگونه است و چه مزایا و معایبی دارد؟

اطلاعات درباره زندگی در کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که صاحب یکی از بزرگ ترین اقتصادها در اروپا هم است. این کشور یکی از پر جمعیت ترین و بزرگترین کشورها در اروپا به حساب می آید. ساختار اقتصاد این کشور به گونه ای است که سالانه بسیاری از گردشگران و مهاجران به این کشور سفر می کنند. این کشور به عنوان چهاردهمین اقتصاد برتر دنیا شناخته می شود به همین علت بسیاری از افراد در این کشور می توانند کیفیت زندگی بسیار خوبی داشته باشند. طبیعی است هر کشوری در کنار مزایایی که دارد معایبی هم داشته باشد. ما در این مقاله به  بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا، هزینه زندگی در اسپانیا و موارد دیگر می پردازیم تا با زندگی در اسپانیا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

اسپانیا چگونه کشوری است؟

در ادامه قصد داریم درباره این که اسپانیا چگونه کشوری است صحبت داشته باشیم و بیشتر با این کشور و زندگی کردن در آن آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

قبل از این که بخواهیم با شرایط زندگی در اسپانیا آشنا شویم بهتر است تا در رابطه با این کشور اطلاعات بیشتری را به دست بیاوریم. اسپانیا کشوری است که در جنوب غرب اروپا واقع شده است که با کشورهای فرانسه، پرتغال و جبل‌الطارق همسایه است. این کشور در همسایگی دریای مدیترانه قرار دارد به همین علت دارای آب و هوای مدیترانه ای است. جالب است که بدانید اسپانیا و پرتغال با هم یک شبه جزیره را تشکیل می دهند. نام این شبه جزیره ایبریا است.

زندگی در اسپانیا

جمعیت اسپانیا یکی از شش کشور پر جمعیت در قاره اروپا

این کشور دارای جمعتی حدود 47 میلیون نفر است که یکی از شش کشور پر جمعیت در قاره اروپا به حساب می‌آید. حدود 80 درصد مردم این کشور در شهر ها زندگی می کنند و حدود 20 درصد در روستاهای این کشور زندگی می کنند. پر جمعبت ترین شهر های این کشور مادرید و بارسلونا هستند. مادرید دارای 6 میلیون نفر شهروند است و بارسلونا چیزی حدود 5 میلیون شهروند را در خود جای داده است.

زبان اسپانیا

اسپانیا دارای چندین زبان است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از چهار صد میلیون نفر در سراسر دنیا با زبان اسپانیایی صجبت می کنند. به این ترتیب می توان گفت که بعد از زبان چینی، زبان اسپانیایی پر استفاده ترین زبان در دنیا می باشد. در این کشور مردم با زبان اسپانیایی صحبت می کنند. البته در برخی از شهر های ایمن این کشور به مانند مناطق کاتالونیا با زبان های باسک و گالیسیا صحبت می کنند.

زندگی در اسپانیا

نرخ امید به زندگی در اسپانیا

مردم این کشور بسیار شاد هستند و نرخ امید به زندگی در بین آنها بسیار بالا است. شاید جالب باشد که بدانید نرخ امید به زندگی در این کشور 82 سال است. آن ها از این حیث در رتبه چهارم دنیا قرار دارند. یکی از مهمترین نکاتی که می توانیم در مورد مردم این کشور بگوییم میزان اوقات فراغت آن ها است. به طور میانگین مردم این کشور حدود 16 ساعت اوقات فراغت دارند و استراحت می کنند. این آمار کمی عجیب به نظر می رسد اما واقعی است.

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

زندگی در هر کشوری می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. این طبیعی است که هر کشوری دارای یکسری از مزایا و معایب باشد. ما در این بخش به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا می پردازیم تا با آن ها آشنایی داشته باشید.

زندگی در اسپانیا

مزایای زندگی در اسپانیا

برخی از مزایای زندگی در اسپانیا عبارتند از:

قیمت مناسب ملک

یکی از مهم ترین مزایایی که این کشور دارد قیمت مناسب اجاره خانه است. اگر بخواهیم هزینه اجاره خانه در این کشور را با برخی از کشورهای دیگر به مانند فرانسه و انگلیس مقایسه کنیم باید بگوییم که قیمت اجاره در اسپانیا حدود دویست یورو کمتر است. به این ترتیب شما می توانید با یک هزینه مناسب یک آپارتمان را در مرکز شهر در این کشور اجاره کنید. این موضوع برای مهاجرین می تواند بسیار مناسب باشد.

سیستم حمل و نقل مداوم در دسترس همگان

یکی از بهترین مزیت هایی که اسپانیا دارد سیستم حل و نقل آن می باشد. سیستم حمل و نقل در این کشور به صورت مداوم در دسترس همگان قرار دارد و افراد در این کشور می توانند به راحتی جا به جا شوند. این کشور دارای متروی بسیار پیشرفته ای است. هزینه جا به جایی با سیستم حمل و نقل این کشور بسیار پایین است.

غذا

ما ایرانیان در رابطه با نوع غذایی که مصرف می کنیم بسیار حساس هستیم به همین دلیل در هنگام مهاجرت و سفر به یک کشور باید نوع غذای آن کشور را در نظر داشته باشیم. اسپانیا یکی از کشورهایی است که در آن انواع غذاهای فصلی وجود دارد و شما می توانید به راحتی هر نوع غذایی را در آن تهیه کنید. یکی از مزایایی که برای ایرانیان دارد این است که فرهنگ غذایی آن ها بسیار نزدیک به ایران است به همین دلیل می نوان غذاهایی مناسب را پیدا کرد.  علاوه بر این هزینه زندگی در اسپانیا از لحاظ غذایی بسیار مناسب است و غذاها در این کشور معمولاً دارای قیمت پایینی هستند.

زندگی در اسپانیا

آب و هوای مدیترانه ای

بسیاری از کشور های اروپایی دارای آب و هوای سردی هستند به همین دلیل ایرانیان معمولاً آب و هوای آن ها را نمی پسندند. اما کشور اسپانیا دارای یک اب و هوای مدیترانه ای است. این موضوع باعث شده است تا برای زندگی ایرانی ها بسیار مناسب باشد.

معایب زندگی در اسپانیا

اما قطعاً این کشور هم دارا معایبی است. در زیر به برخی از معایب زندگی در این کشور اشاره می کنیم:

مالیات بالا

در تمامی کشور ها مالیات آب، برق و گاز گرفته می شود. به طور میانگین مالیات این امکاناتی که در اختیار شهروندان قرار داده می شود بسیار بالا است. به طور میانگین می توان گفت که هزینه یک ماهه برق یک خانواده در این کشور حدود 80 یورو است. البته این مقدار در فصل زمستان حدود سی درصد بیشتر هم خواهد شد.

هزینه خرید خانه بالا

اگر چه در بالا بیان کردیم که قیمت اجاره خانه در این کشور پایین تر از سایر کشور های اروپایی است اما معمولاً هزینه خرید خانه بسیار بالا است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و قصد دارید تا یک خانه پنجاه متری در این کشور را خریداری کنید باید سرمایه ای در حدود سیصد هزار یورو داشته باشید.

روند پیر شدن جمعیت اسپانیا

البته این کشور معایبی هم دارد از جمله معایب آن این است که طبق آمارهای منتشر شده این کشور تا سی سال آینده به پیرترین کشور دنیا تبدیل می شود. این آمار برای این کشور به هیچ وجه نمی تواند خوب باشد. در حال حاضر حدود چهل درصد از مردم این کشور بیش از 60 سال سن دارند که نکته‌ای منفی برای این کشور و آینده آن به شمار می رود.

بازار کار از جمله مشکلات زندگی در اسپانیا

بازار کار از جمله مشکلات زندگی در اسپانیا است. معمولاً بسیاری از مهاجران کشورهای اروپایی را برای کار انتخاب می کنند. کشور اسپانیا هم دارای پیشرفت های اقتصادی بسیار بزرگی بوده است اما از لحاظ بازار کار در شرایط مطلوبی قرار ندارد. با تمامی تلاش هایی که در این کشور صورت گرفته است نرخ بیکاری در این کشور حدود چهارده درصد است. این موضوع باعث شده است تا اسپانیا کشور بسیار مناسبی برای مهاجرین نباشد زیرا ان ها در پیدا کردن کار به احتمال زیاد با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

حال که با برخی از مزایا و معایب زندگی در اسپانیا آشنا شده اید بهتر است تا هزینه زندگی در اسپانیا برای ایرانیان را بیان کنیم.

هزینه غذا در اسپانیا

همان گونه که بیان کردیم غذاها در این کشور معمولاً ارزان هستند. در این کشور می توان یک وعده غذایی را با قیمت بین ده تا سی یورو تأمین کرد. در برخی از رستوران های این کشور می توانید نوشیدنی سفارش دهید. شما تنها پول نوشیدنی که حدود سه یورو است را پرداخت می کنید اما در کنار آن می توانید از برخی از غذاها به مانند سیب زمینی به صورت رایگان استفاده کنید.

هزینه سیستم های مراقبتی و بهداشتی

یکی از مهمترین مشکلات ایرانیان در کشورهای خارجی مشکلات مربوط به بیمه و سیستم های مراقبت بهداشتی است. معمولاً هزینه سیستم های مراقبتی و بهداشتی در این کشور برای مهاجرین و افراد خارجی بسیار مناسب است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است تا حتماً از یک بیمه درمانی در این کشور استفاده کنید. تقریباً هزینه های درمانی در این کشور پایین هستند اما یکی از معایب آن این است که سیستم مراقبتی زیادی برای افراد سالخورده در نظر نمی گیرند. آن ها بر این باور هستند که افراد سالخورده باید توسط بستگان خود بیشتر مراقبت شوند.

هزینه حمل و نقل در کشور اسپانیا

یک فرد که در این کشور زندگی می کند باید به صورت میانگین هزینه ای بین چهل تا پنجاه یورو را به عنوان هزینه حمل و نقل بپردازد. البته باید بدانید که این هزینه بر اساس میزان تردد و همچنین فاصله های شهری که جا به جا می شوید متفاوت است.

هزینه زندگی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ اسپانیا

هزینه زندگی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ اسپانیا بیشتر از هزینه زندگی در حاشیه شهرها و شهر های کوچک این کشور است. اگر مهاجر هستید و قصد دارید تا به اسپانیا مهاجرت کنید باید بدانید که هزینه زندگی در شهرهای مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک تر می باشد. معمولاً هزینه ها در شما این کشور بالاتر است به همین دلیل اگر می خواهید که هزینه های کمتری را پرداخت کنید می توانید به جنوب این کشور مهاجرت کنید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا ممکن است یک مقدار بالا باشد زیرا شما علاوه بر هزینه زندگی باید هزینه تحصیل را هم بپردازید. اگر در این کشور دانشجو باشید باید برخی از هزینه ها به مانند شهریه را پرداخت کنید.

البته باید بدانید که هزینه تحصیل در این کشور بستگی به نوع تحصیل شما هم دارد. اگر شما از بورسیه های تحصیلی استفاده کرده باشید قاعدتاً هزینه های بسیار کمتری را پرداخت خواهید کرد. اگر در دانشگاه های خصوصی درس می خوانید قطعاً هزینه های بیشتری را متحمل خواهید شد. به هر حال هزینه تحصیل شما بستگی به برنامه ها و نوع تحصیل شما دارد.

اکر بخواهید به صورت میانگین هزینه تحصیل در این کشور را بیان کنیم باید بگوییم که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور چیزی بین 200 تا 4000 یورو است. بسته به نوع دانشگاه و امکاناتی که ارائه می دهند این رقم ها متفاوت می باشند. این درحالی است که اگر بخواهید در یک دانشگاه خصوصی تحصیل کنید باید چیزی حدود 30 هزار یورو را پرداخت کنید که می تواند هزینه سنگینی برای تحصیل باشد.

ویزای دانشجویی اسپانیا

ایرانیانی که قصد دارند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند باید ویزای دانشجویی درخواست کنند. این موضوع برای افرادی در نظر گرفته شده است که خارج از اتحادیه اروپا به این کشور مهاجرت می کنند. اما افرادی که از اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند به این ویزا احتیاج نخواهند داشت.

اخذ ویزای دانشجویی هم دارای هزینه ‌هایی است. به طور معمول بسته به کشوری که زندگی می کنید می تواند بین 60 تا 200 یورو باشد. اگر در شهر مادرید زندگی می کنید و می خواهید در این شهر تحصیل کنید باید به طور میانگین 800 تا 1500 یورو در ماه هزینه کنید. این رقم هم برای یک مهاجر یکسان است. البته باید بدانید که اگر می خواهید که این هزینه ها را کاهش دهید بهتر است تا دور از شهر زندگی کنید تا این هزینه را به طور چشمگیری کاهش دهید.

شغل های مورد نیاز در اسپانیا

علاوه بر تحصیل در اسپانیا، مهاجرت و زندگی در آن برای ایرانیان می تواند بسیار مناسب باشد. اگرچه گفتیم که یافتن شغل در این کشور ممکن است ایرانی ها را با دردسر هایی مواجه سازد اما به هر حال صنایع بزرگی در این کشور وجود دارند که مهاجرین می توانند خود را در آن جا مشغول به کار کنند.

صنعت کشاورزی، ترابری، صنعت گردشگری، زعفران، فناوری و اطلاعات از جمله مهم ترین صنایعی هستند که در این کشور وجود دارند و روز به روز هم در حال پیشرفت هستند. به همین دلیل مهاجرین می توانند خود را در این صنایع مشغول به کار کنند.

نتیجه گیری

قبل از هرگونه سفر به این کشور باید از هزینه زندگی در اسپانیا برای ایرانیان و مشکلات آن با خبر شوید. شما باید مزایا و معایب آن را با هم مقایسه کنید و بعد از آن اقدام به مهاجرت کنید. ما در این مقاله تمامی این نکات را بررسی کرده ایم و سعی کرده ایم تا حدودی شما را با شرایط زندگی در اسپانیا به عنوان مهاجر و یا دانشجو آشنا کنیم.

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف