معرفی مکان های برتر گردشگری اسپانیا (سواحل، کلیساها و جاهای تفریحی)

مکان های برتر گردشگری اسپانیا نشان دهندۀ تاریخ و فرهنگ غنی این کشور هستند. از عظمت کاخ های آن گرفته تا سواحل مدیترانه ای و کلیساهای بزرگ.

مکان های برتر گردشگری اسپانیا کشوری با جاذبه های فراوان

مکان های برتر گردشگری اسپانیا نشان دهندۀ تاریخ و فرهنگ غنی این کشور هستند. همچنین از نظر جاذبه های طبیعی، اسپانیا یکی از مقاصد برتر اروپا محسوب می شود. از عظمت کاخ های آن گرفته تا سواحل مدیترانه ای و کلیساهای بزرگ. مکان های برتر گردشگری اسپانیا را می توان ترکیبی از جاذبه های فرهنگی، طبیعی و مدرن در نظر گرفت.

اسپانیا کشوری در شبه جزیرۀ ایبری است که در همسایگی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد. اسپانیا یکی از بزرگترین کشورهای اروپا محسوب می شود و دارای جزایر بسیاری است. این کشور با کشورهایی مثل فرانسه، پرتغال، مراکش و آندورا مرز بین المللی دارد. پایتخت و بزرگترین شهر آن مادرید می باشد. همچنین دومین شهر بزرگ آن بارسلون نام دارد.

کاخ های الحمرا

یکی از مکان های برتر گردشگری اسپانیا کاخ های الحمرا هستند که در شهر گرانادا قرار دارند. این کاخ های تفریحی مرتبط با دورۀ آندلس هستند. دوره ای که اسپانیا نماد فرهنگ و تمدن اروپا بود. کاخ سلطنتی خاندان ناصری را می توان یکی از مکان های برجستۀ هنری اسپانیا توصیف کرد. مجموعۀ الحمرا شامل چندین ساختمان، برج، دیوار و باغ می باشد. حکاکی های سنگی ظریف در کنار سقف های کاشی کاری شدۀ باشکوه و حیاط های آرام بعضی از خصوصیات الحمرا محسوب می شوند. در کنار کاخ های دورۀ اندلس می توان کاخ هایی با معماری رنسانس اسپانیا را نیز مشاهده کرد. باغ های پلکانی و حیاط های آرام، جلوۀ خاصی به مناظرِ مجموعۀ الحمرا بخشیده اند. کاخ های الحمرا با جذابیت های خود گردشگران را غافلگیر می کنند.

کاخ های الحمرا

کاخ های الحمرا

جاذبه های فرهنگی و معنوی

مکان های برتر گردشگری اسپانیا یک معماری منحصر به فرد را به نمایش می گذارند. مسجد کوردوبا یکی از دستاوردهای برجستۀ معماری دورۀ اندلس است. با سفر به اسپانیا می توانید از این مسجد بسیار بزرگ بازدید کنید. الگوهای متقارن، طاق های گرد و ستون های متعدد بعضی از خصوصیات این مکان توریستی محسوب می شوند. همچنین خیابان های باریک و پیچ در پیچ در کنار خانه های سفید کم ارتفاع و پاسیوهای زیبا، فضای اطراف مسجد را تشکیل می دهند.

برج لاگیرالدا در کنار کلیسای جامع سِویا

برج لاگیرالدا در کنار کلیسای جامع سِویا و آلکازار یک مجموعۀ توریستی جذاب را تشکیل می دهند. این مجموعه به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برج لاگیرالدا را می توان نماد شهر سِویا نامید. ساختمان آلکازار دارای اتاق ها و سالن های خیره کننده ای است. قدم زدن در باغ های آن بسیار لذت بخش به نظر می رسد. جایی که عطر درختان پرتقال و لیمو در فضا می پیچد. خانه های سفید با بالکن های آهنی و حیاط های پر از گل در اطراف این مجموعۀ توریستی دیده می شوند. همچنین کلیسای جامع دارای مجسمه های کنده کاری شده و روکش طلا در معماری داخلی خود است.

یکی دیگر از مکان های برتر گردشگری اسپانیا مجموعۀ سن لورنزو می باشد که در شمال غربی شهر مادرید واقع شده است. این مجموعۀ عظیم شامل صومعه، کلیسا، قصر سلطنتی، مقبره، کتابخانه و موزه است. اتاق ها و سازه های سن لورنزو به وسیلۀ شانزده کیلومتر راهرو به یکدیگر متصل شده اند. کلیسا در مرکز مجموعه قرار گرفته است. از خصوصیات برجستۀ صومعه می توان به سقف های طاق دار و نقاشی شده اشاره کرد. همچنین معماری سبک باروک در صومعه دیده می شود. آپارتمان های سلطنتی قرار گرفته در مجموعه نیز دارای جاذبه های هنری بسیاری هستند.

کلیسای سن لورنزو

کلیسای سن لورنزو

گران کاناریا

مکان های برتر گردشگری اسپانیا شامل سواحل زیبای قناری می شوند. گران کاناریا را می توان بزرگترین جزیرۀ قناری نامید که در اقیانوس اطلس واقع شده است. سواحل جنوبی گران کاناریا با ماسه های طلایی پوشیده شده است. آب های آرام از خصوصیات برجستۀ این سواحل محسوب می شوند. چرا که سنگ های آتشفشانیِ نزدیک ساحل به عنوان موج شکن طبیعی برای این آب ها عمل می کنند.

سواحل گران کاناریا

یکی از پر جنب و جوش ترین سواحل گران کاناریا را می توان در مرکز آن یعنی شهر لاس پالماس پیدا کرد. این ساحل پلایا اینگلس نام دارد و دارای کافه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی بسیاری است. یکی از شگفتی های طبیعی گران کاناریا را می توان در این ساحل مشاهده کرد. مجموعه ای از تپه های شنی غول پیکر که به وسیلۀ دریا و باد شکل گرفته اند. در این ساحل همچنین آب نسبتا گرم و شفافی وجود دارد که برای غواصی بسیار مناسب است. در امتداد ساحل می توان مدارس غواصی و پارک های آبی را مشاهده کرد. همچنین قایقرانی و موج سواری در این منطقه بسیار پرطرفدار است.

آلکازار و کلیسای جامع

آلکازار و کلیسای جامع

مکان های برتر گردشگری اسپانیا شهرهای سفید

شهرهای سفید یکی از مکان های برتر گردشگری اسپانیا هستند که بر فراز صخره های شیبدار در جنوب اندلس قرار گرفته اند. این شهرهای سفید علاوه بر زیبایی منحصر به فرد دارای یک تاریخچۀ غنی هستند. در قسمت غربی جبل الطارق، کوه هایی از دل دریا بیرون زده اند. شهرهای سفید در میان این کوه ها قرار دارند و بر فراز تپه های بزرگ دیده می شوند.

می توان به آرکوز د لا فرانتا اشاره کرد که میدان آن در کنار کلیسایی با معماری گوتیک قرار می گیرد. این مجموعه به یک صخرۀ بلند با ارتفاع حدود 130 متری ختم می شود. چشم انداز دره بسیار زیبا است. باغ های پرتقال، زیتون و بادام در دره خودنمایی می کنند. خیابان های سنگ فرش شده از کنار کافه ها و مغازه های صنایع دستی عبور می کنند. همچنین در این منطقه قلعه های زیبایی با معماری دورۀ اندلس دیده می شود.

شهرهای سفید

شهرهای سفید به خاطر خانه های سفید رنگ خود شناخته می شوند و در اطراف یک منطقۀ طبیعی حفاظت شده قرار گرفته اند. اگر به اسب های اصیل و فرهنگ فلامنکو علاقه دارید، حتما از شهر خرز ده لا فرونترا بازدید کنید. جایی که می توانید سرگرم تماشای رقص اسب ها و اجراهای موسیقی فلامنکو شوید.

مکان های برتر گردشگری اسپانیا آن را به یکی از قطب های توریستی اروپا تبدیل می کنند. اگر طرفدار مقاصد جذاب، خاص، هنری و فرهنگی هستید، سفر به اسپانیا می تواند انتظارات شما را برآورده کند. در اسپانیا همچنین سواحل بسیار زیبایی برای بازدید وجود دارد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا