تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

یکی از اهداف دانشجویان ایرانی می تواند تحصیل در ایتالیا باشد که نیاز به شرایطی خاص دارد. تحصیل در کشور ایتالیا نیز مزایای و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به صورت مفصل توضیح داده ایم.

ایتالیا وسعتی به اندازه ۳۰۱ هزار کیلومتر و جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفر دارد. یک از جذاب ترین کشورها برای مهاجرت است زیرا مردم خونگرم، آب و هوای خوب، بناهای تاریخی بی شمار و طبیعت زیبایی دارد. به همین دلیل، بسیاری از دانشجوهای بین المللی خواسته قلبی شان مهاجرت به این کشور می باشد.

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

درباره ایتالیا

جمهوری ایتالیا به عنوان یک شبه جزیره میان رشته کوه آلپ و چند جزیره قرار گرفته است. همچنین در دریای مدیترانه مستقر شده و قسمتی از خاک جنوب غرب اروپا به شمار می رود. این کشور به عنوان سومین کشور پرجمعیت اروپا شناخته شده و ۹ درصد جمعیت آن را مهاجرین تشکیل داده اند. اداره آن هم اکنون بوسیله رئیس جمهور و به شکل پارلمانی انجام می شود. به علاوه در اروپای مرکزی واقع شده و یورو واحد پولی آن می باشد.

ایتالیا را کشور تاریخ، هنر و فرهنگ می نامند و بناهای تاریخی و آثار باستانی نشان دهنده تاریخی بودن این کشور می باشد. بناهایی مانند آثار هنرمندان، کلیساهای باشکوه و آثار باقی مانده که در موزه ها در معرض دید عموم قرار گرفته است. به علاوه این کشور مرکز مد دنیا، مقصد توریستی و مرکز آشپزی نیز به شمار می رود.

مزایای تحصیل در ایتالیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستند که علت این علاقه مندی را شرح خواهیم داد.

دانشگاه سطح بالا و با سابقه

دانشگاه بولونیا از جمله دانشگاه هایی به شمار رفته که قدمت زیادی داشته و تمدنی غنی را به خود اختصاص داده است. لذا با نگاهی به رتبه بندی جهانی این دانشگاه ها می بینید که چند نماینده از این کشور در لیست قرار دارد. در اینصورت با ادامه تحصیل در این مراکز آموزشی می توانید براحتی در تمام دنیا شاغل شوید.

هزینه کم تحصیل در ایتالیا

در ایتالیا نسبت به استرالیا، آمریکا و کانادا هزینه تحصیل پایین تر می باشد. دانشگاه های آن شهریه کمی از دانشجویان اخذ می کنند. به علاوه با بورسیه تحصیلی نیز می توان وارد این مراکز آموزشی شد. در برخی بورسیه ها تحصیل رایگان است و در برخی علاوه بر رایگان بودن تحصیل هزینه زندگی نیز رایگان خواهد بود.

مطلب مشابه: شرایط تحصیل در هلند ؛ هزینه ها و تمام نکات پذیرش در دانشگاه های هلند

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

ایتالیا دارای ۵۹ دانشگاه بین المللی بوده و در آنها به زبان انگلیسی تدریس می شود. در این کشور ۱۹۵ برنامه آموزشی تحصیلی به صورت انگلیسی تدریس شده و در تمام رشته ها نبز این امکان فراهم شده است.

امکان انجام کار دانشجویی

در ایتالیا در هفته دانشجو می تواند ۲۰ ساعت کار کند و در اینصورت این امکان فراهم است که هزینه های خود را تامین نمایید. همچنین اگر کار مربوط به رشته خود را پیدا کنید رزومه شما بهتر خواهد شد.

امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن

ایتالیا به دلیل عضویتی که در حوزه شنگن دارد با ویزای آن، این امکان فراهم شده که بدون ویزا بتوان به دیگر کشورها سفر کرد.

فرصت پیدا کردن کار پس از تحصیل

افرادی که مقطعی تحصیلی را در ایتالیا تمام می کنند جهت پیدا کردن کار فرصتی به آنها داده می شود. لذا در صورتی که بعد از تحصیل کار پیدا کنند می توانند اقامت دائم بگیرند. به طور کل با گرفتن مدرک در ایتالیا این شانس را دارید که در اروپا کار پیدا کنید.

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

شرایط تحصیل در ایتالیا

مقاطع تحصیل در ایتالیا فرق آنچنانی با ایران ندارد و در کل به سه دسته تحصیلات اولیه، ثانویه و دانشگاهی تقسیم بندی می شود. تحصیلات دانشگاهی نیز مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و ارشد تخصصی و دوره های تکمیلی را شامل خواهد شد.

تحصیلات اولیه

تحصیلات اولیه، سه سال دوران مهد کودک و ۵ سال دوران دبستان را شامل شده که جمعا ۸ سال خواهد شد. در دوران دبستان دروس جغرافیا، تاریخ، زبان انگلیسی، ایتالیایی، ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی آموزش داده می شود.

تحصیلات ثانویه

تحصیلات ثانویه، سه سال راهنمایی و ۵ سال دبیرستان را شامل شده که مجموعا ۸ سال خواهد شد. در دوران راهنمایی دروس جغرافیا، تاریخ، زبان انگلیسی، ایتالیایی، ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی درس داده شده و در سطح بالاتر نیز دروس تخصصی تر آموزش داده می شود. تحصیلات اولیه و ثانویه در کل از سن سه تا ۱۹ سالگی به طول می انجامد و بعد از آن دانش آموز بعد از انتخاب رشته به دانشگاه ورود پیدا می کند.

مطلب مشابه: تحصیل در مجارستان و درباره دانشگاه ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور

تحصیلات دانشگاهی در ایتالیا

تحصیلات دانشگاهی دارای سه مقطح کارشناسی، ارشد و دکتری می باشد.

تحصیل دانشگاهی در مقطع کارشناسی

در ایتالیا سه سال دوره کارشناسی به طول می انجامد که جهت پذیرش باید مدرک دیپلم و ترجمه ریز نمرات، رزومه تحصیلی و پیش دانشگاهی را ارائه دهید.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد

جهت پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات با ترجمه آنها، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان است.

تحصیل در مقطع دکتری

دانشجویان مقطع دکتری به زبان انگلیسی تحصیل می کنند و مورد حمایت مالی نیز قرار می گیرند. افرادی که قصد دارند در این مقطع در این کشور ادامه تحصیل دهند باید پروپوزال و توصیه نامه ای با سطح بالای علمی ارائه دهند. جهت پذیرش در این رشته باید مدرک کارشناسی و ارشد را با ترجمه آن، ریز نمرات با ترجمه، انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه، مقاله در سطح بالا، پروپوزال و مدرک زبان را ارائه دهند.

تحصیل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی

جهت تحصیل در این رشته ها باید در آزمون IMAT نمره قبولی را بدست آورید. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل این رشته ها دانشگاه ساپینزای رم، دانشگاه بولونیا و دانشگاه میلان می باشد.

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

در ایتالیا انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی وجود دارد که بورسیه استانی و دانشگاهی معروف ترین آنها به شمار می رود. در صورت داشتن بورسیه هزینه تحصیلی و هزینه های زندگی شما کاهش پیدا می کند. در اینجا انواع بورسیه را معرفی می کنیم.

بورسیه دولتی

بورسیه استانی یا دولتی با عواملی مانند شرایط مالی خانواده به دانشجویان تعلق خواهد گرفت. این بودجه را سازمان ملل تعیین می کند و به اندازه ای است که دانشجو از درس خواندن محروم نشوند. همچنین پوشش دهنده هزینه زندگی و تحصیل می باشد.

بورسیه دانشگاهی ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا بر اساس سطح علمی دانشجو به او بورسیه می دهد. این بورسیه ممکن است بر روی شهریه تخفیفاتی در نظر بگیرد یا امکان دارد به عنوان مبلغی به شکل کمک هزینه زندگی و تحصیل به دانشجو پرداخت شود. جهت اخذ بورسیه باید برای دانشگاه ثابت شده باشد که نیازمند به این مبلغ هستید. برای گرفتن بورسیه نیز این مدارک نیاز است: تکمیل فرم درخواست بورسیه، گزارش حساب بانکی اعضای خانواده، فیش اقرار نامه، شناسنامه سرپرست، سند ملکی یا اجاره نامه و فیش حقوقی سرپرست خانواده.

مطلب مشابه: تحصیل در کانادا و شرایط لازم (مدارک موردنیاز و هزینه ها)

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی

جهت اخذ ویزای تحصیلی باید این مدارک را به سفارت ایتالیا ارائه دهید.

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • عکس
  • تاییدیه نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک تحصیلی با ریزنمرات
  • فرم های درخواست ویزا
  • بلیط هواپیما
  • مدارک رزرو هتل برای ۱۰ روز
  • نامه تمکن مالی
  • مدارک زبان
  • تاییدیه تحصیلی مقطع متوسطه
  • فیش پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • بیمه مسافرتی ۳۱ روزه
  • پرینت حساب بانکی سه ماهه اسپانسر

ویزای همراه ایتالیا

خیلی از دانشجویان بین المللی قصد دارند خانواده خود را نیز همراه با خود به کشور ایتالیا به عنوان همراه ببرند. در اینصورت می توانند از ویزای همراه استفاده کنند.

بیمه تحصیلی

دولت ایتالیا برای دانشجویان دو نوع بیمه را در نظر گرفته که هر کدام هزینه های مختلفی دارد. اگر موفق شدید بورسیه تحصیلی یا تحصیل با فاند را اخذ نمایید نیازی به پرداخت هزینه بیمه نیست و دانشگاه این بیمه را رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در اینجا انواع بیمه تحصیلی این کشور را معرفی خواهیم کرد.

بیمه عمومی

درمان های عمومی را تحت پوشش قرار داده مثلا هزینه درمان آنفولانزا و جراحی های سرپایی مانند جراحت ها را بر عهده دارد. در اینصورت دانشجو بین المللی باید جهت بیمه شدن، هزینه این بیمه را پرداخت کند. اعتبار این بیمه شش ماهه است که از طریق دفتر خدمات پستی می توان آن را فعال نمود.

بیمه ASL

این بیمه قیمت بالاتری داشته؛ چون همراه با امکانات بیشتری است. اگر دانشجو تحت پوشش آن باشد ویزیت پزشک عمومی برای او رایگان خواهد بود و ویزیت پزشک متخصص برای او کمتر می باشد. این بیمه در کشورهایی که عضو حوزه شنگن هستند معتبر بوده و اعتبارش نیز یک ساله است.

مطلب مشابه: تحصیل در هند، شرایط، مزایا و هزینه های تحصیل در کشور هند

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

آزمون مورد نیاز جهت تحصیل در ایتالیا

جهت تحصیل در ایتالیا باید مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی داشته باشید و دانشجو پزشکی نیز باید مدرک آزمون IMAT را ارائه دهد. در اینجا آزمون های مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه های ایتالیا را معرفی خواهیم کرد.

آزمون زبان

جهت اخذ ویزا باید مدرک زبان ارائه شود و این مدرک ها انواع مختلفی دارند. مانند:

  • آزمون آیلتس: این آزمون بین المللی است و باید نمره ۶ را در این مورد کسب کنید تا در دانشگاه نیز پذیرش شما قبول شود.
  • آزمون تافل: در دنیا اعتبار بالایی داشته و باید نمره ۷۸ در مورد آن کسب شود تا در دانشگاه مورد قبول واقع شود.
  • آزمون FCE: از آزمون های معتبر است که دانشگاه کمبریج برای اولین بار آن را طراحی کرد. این آزمون در چهار گروه صحبت، شنیدن، نوشتن و خواندن اجرا می شود. نمره قبولی آن نیز ۱۶۹ می باشد.
  • آزمون TOLIMO: این آزمون را سازمان سنجش طراحی نموده و افرادی که قصد ورود به مقطع دکتری دارند این آزمون را می دهند. لذا در دو گروه آنلاین اجرا خواهد شد. مهارت شنیداری و درک مطلب در بخش تستی و درک مطلب و نوشتن نیز در بخش تشریحی اجرا می شود. نمره ۶۰۹ حداقل نمره قبولی در این آزمون می باشد.

آزمون ورودی دانشگاه ایتالیا

در ایتالیا جهت ورود به آزمون کارشناسی آزمون هایی برگزار شده که نشان دهنده دانش متقاضی در علوم پایه می باشد. در اینجا به ذکر مهم ترین آزمون ها می پردازیم.

آزمون ای مت AMAT

کسانی که می خواهند در دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی پذیرفته شوند باید در آزمون پذیرش بین المللی آی مت نمره قبولی را کسب کنند. مدرک آن یک سال اعتبار دارد و کسانی که در این امتحان موفق شوند می توانند وارد دانشگاه گروه پزشکی شوند. علاوه بر ایتالیا در ۲۰ کشور دیگر این آزمون به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.

آزمون TIL

این آزمون ورودی مختص کسانی است که می خواهند در رشته های مهندسی و معماری وارد دانشگاه پلی تکنیک تورین شوند. لذا دانش فرد در مورد علوم پایه، درک مطلب و استقلال منطقی مورد سنجش قرار می گیرد. لذا به زبان انگلیسی برگزار شده و نمره ۶۰ نمره قبولی می باشد.

آزمون TOLC

در این آزمون سطح علمی دانشجو سنجیده می شود و به زبان ایتالیایی و انگلیسی برگزار خواهد شد. به طور کل در سه مرحله اجرا شده که هر یک به ترتیب برای رشته های مهندسی، مدیریت و داروسازی است.

آزمون آلفا تست

قدیمی ترین آزمون به زبان ایتالیایی بوده که مانند کنکور ما است که برای رشته های مختلف و برای ورود به کارشناسی برگزار می شود. نمره ۲۰ نمره قبولیست که دوسال نیز اعتبار داشته و در آن ۶۰ سوال پنج گزینه ای وجود دارد.

مطلب مشابه: اطلاعات درباره تحصیل در روسیه و شرایط مورد نیاز (هزینه ها، مزایا و …)

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

کار و زندگی بعد از تحصیل

ایتالیا به دانشجویان ویزای نوع D می دهد که اعتبار آن تا پایان تحصیل دانشجو می باشد. دانشجویان بین المللی باید برای اینکه کارت اقامت دانشجویی بگیرند تا ۸ روز بعد از وارد شدن به این کشور در Questura حاضر شوند. دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا نیز بعد از اینکه تحصیلشان تمام شد تا یک سال وقت دارند که کار پیدا کنند و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند.

اخذ اقامت دائم ایتالیا

اگر دانشجو بتواند در مهلت یک ساله مشخص شده بعد از تمام شدن تحصیلاتش کار پیدا کند ویزای او تبدیل به ویزای کاری شده و دو سال دیگر تمدید خواهد شد. در صورتی که باز هم بعد از دو سال کار جدید پیدا کند یا به کارش ادامه دهد باز هم ویزا قابل تمدید می باشد. اگر تا ۵ سال در این کشور کار کند و مالیات پرداخت کند این ویزا تمدید خواهد شد.

تحصیل در ایتالیا ؛ شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل در این کشور

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

شاید با اولین حضور در کشور ایتالیا مجذوب جاذبه های توریستی و تاریخی شوید؛ ولی اگر از شرایط تحصیلی اطلاع پیدا کنید بیشتر علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور خواهید بود. طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در دانشگاه های مختلف به زبان انگلیسی تدریس می شود که در اینجا چند نوع از محبوب ترین ها را معرفی خواهیم کرد.

  • تکنولوژی و کامپیوتر
  • طراحی و هنر
  • عمران و معماری
  • علوم انسانی
  • مطالعات اجتماعی
  • سلامت و پزشکی
  • تدریس حرفه ای
  • مهمان نوازی
  • بازاریابی و فروش

رشته های هنر، معماری، طراحی و علوم انسانی در این کشور متقاضیان زیادی دارد. اگر دوست دارید در رشته های هنر ادامه تحصیل دهید ایتالیا بهترین مکان برای ادامه تحصیل است. زیرا این کشور قطب طراحان مد و زیبایی مانند روبرتو کاوالی، آرمانی، ورساچه و گوچی می باشد. لذا شهرهای تورین، میلان و رم برترین شهرها جهت تحصیل در این رشته ها به شمار می روند.

دیگر رشته های پرمتقاضی در ایتالیا رشته هنرهای تجسمی به شمار رفته؛ زیرا بسیاری از مراکز فرهنگی و توریستی در یونسکو به ثبت رسیده است. بنابراین این دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل در این رشته ها با دیدن آثار تاریخی، از آنها ایده بگیرند. با وجود بناهای تاریخی که از زمان های رم باستان برجای مانده، رشته های معماری و ترمیم آثار باستانی نیز از دیگر رشته های محبوب در این کشور به شمار می رود. در دانشگاه های شهرهای رم، سیه نا و منتوورا این رشته ها به بهترین نحو تدریس می شود.

رشته پزشکی نیز در ایتالیا محبوبیت زیادی دارد و برترین دانشگاه های علوم پزشکی در آنجا فعالیت دارند که در دنیا از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. در این دانشگاه ها پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شود و جهت وارد شدن به این دانشگاه ها باید در آزمون IMAT شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نمایید.

خوابگاه دانشجویی

جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید محلی برای سکونت پیدا کنید. چون تمامی دانشگاه ها امکان ارائه خوابگاه را ندارند. لذا اقامتگاه های دانشجویی کم هزینه تر از اجاره کردن آپارتمان می باشد. بنابراین اگر دانشگاه خوابگاه نداشت باید چند نفر به صورت مشترک واحدی اجاره کنند. در صورتی که واحد اجاره شده نزدیک دانشگاه باشد بر هزینه های حمل و نقل کاسته خواهد شد.

بهترین شهرهای ایتالیا

ایتالیا از کشورهای گردشگری به شمار رفته که افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در آنجا هستند. در اینجا به معرفی بهترین شهرها برای تحصیل می پردازیم.

شهر میلان

یکی از شهرهای مهاجرپذیر و مراکز تجاری اروپاست که از دومین شهر بزرگ ایتالیا محسوب می شود. همچنین دانشگاه هایی با سطح علمی بالا مانند دانشگاه میلان، پلی تکنیک و میلان بیکولا در این شهر قرار دارد. سه فرودگاه در آن مستقر بوده و با این وجود راه ارتباطی با سایر کشورها را فراهم نموده است.

شهر رم

شهر رم پایتخت ایتالیاست و از شهرهای توریستی و گردشگری محسوب می شود. همچنین دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه ساپینزا در آن وجود دارد. این دانشگاه در جهان رتبه ۲۰۳ را کسب نموده است. شهر رم واتیکان را به عنوان کوچکترین کشور جهان، در خود جای داده است.

شهر پیزا

شهر پیزا برج پیزا را در خود جای داده و جاذبه های بصری زیادی مانند پل هایی در فراز رود آرنو، کلیساها و قصرها را دارد. دانشگاه دولتی پیزا نیز مهاجرین زیادی را به این سمت سوق داده است. این مرکز آموزشی ۲۰ دپارتمان آموزشی را دارا می باشد.

شهر بولونیا

شهر بولونیا از شهرهای خلاق در اجرای سبک های موسیقی به شمار رفته و در یونسکو بدین منظور به ثبت رسیده است. به علاوه با دستورهای آشپزی خلاقانه و ایده پردازانه که در این شهر توسط آشپزان مهیا می شود به عنوان پایتخت آشپزی آن را می شناسند. بافت کلاسیکی داشته و دانشگاه بولونیا به عنوان دانشگاهی با قدمت بالا به شمار رفته که در این شهر واقع شده است.

شهر فلورانس

شهر فلورانس فرهنگ ایتالیا را نشان می دهد و دانشگاه هنر فلورانس از مراکز فرهنگی این شهر می باشد. لذا آثار هنری زیادی نیز در این شهر به چشم می خورد.

شهر سیه نا

این شهر به دور از آلودگی بوده و کیفیت زندگی در آن بالا خواهد بود. لذا دانشجویان و مهاجرین زیادی در این شهر اقامت گزیده اند. کلیسای سانتا ماریا در آنجا جلوه باشکوهی را ایجاد کرده و سبک گوتیکی که در طراحی آن بکار رفته باعث جذب گردشگران به این سمت شده است. دانشگاه سیه نا در این شهر برای تحصیل رشته هنر بهترین مکان می باشد.

سوالات متداول در مورد ادامه تحصیل در ایتالیا

چرا دانشجویان خارجی علاقه مند به ادامه تحصیل در ایتالیا هستند؟ در کشور ایتالیا هزینه تحصیل کم تر، رتبه علمی دانشگاه بالا، عضو شنگن بودن و امکان اخذ بورسیه های متنوع باعث شده افراد زیادی علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور باشند.

آیا این امکان وجود دارد که بتوان در ایتالیا رایگان تحصیل کرد؟ دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند می توانند با گرفتن بورسیه به صورت رایگان تحصیل کنند.

بعد از تحصیل به چه شرایطی می توان در ایتالیا اقامت گزید؟ کسی که در دانشگاه ایتالیا درسش را تمام کرده؛ اگر بعد از پایان تحصیل کار پیدا کند یا به عنوان کارآموز کار کند می تواند اقامت کاری بگیرد. لذا باید از طرف کارفرما دعوت به کار شده باشد.

آیا در حین تحصیل می توان در این کشور کار کرد؟ دانشجویان خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند؛ اگر می خواهند حین تحصیل کار کنند باید مدارکی را به اداره پست ارائه دهند. آنها اصولا ۲۰ ساعت در هفته می توانند کار کنند.

در ویزای دانشجویی چند ساعت در هفته می توان مشغول به کار شد؟ دانشجو می تواند ۴ ساعت در طول روز یا ۲۰ ساعت در طول هفته کار کند.

هزینه پذیرش در دانشگاه های ایتالیا چه اندازه است؟ هزینه دانشگاه بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته متفاوت است. مثلا کسانی که بورسیه دارند هزینه ای پرداخت نمی کنند.

آیا می توانیم با دریافت بورسیه در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنیم؟ دانشجوی خارجی در صورتی که شرایط اخذ بورسیه را داشته و از سطح علمی بالایی برخوردار است می تواند بورسیه دانشگاه این کشور را اخذ نماید.

آیا در دوران تحصیل می توان به صورت کارآموز کار کرد؟ بله تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد می توانید در چهارچوب قوانین کارآموز شوید.

چگونه ویزای دانشجویی را تبدیل به ویزای کاری کنیم؟ با ارائه اسنادی که نشان دهد در شرکتی استخدام شده اید می توانید درخواست ویزای کاری بدهید.

گپ تحصیلی چه اندازه در ایتالیا قابل قبول است؟ در صورتی که سطح علمی بالایی ندارید امکان پذیرفتن در دانشگاه های اروپایی را نخواهید داشت. در اینصورت اگر در زمینه ای مدارکی دارید که می تواند به پذیرفته شدن شما کمک کند مثلا اگر در زمینه رشته مورد نظر تجربه کاری دارید می توانید ارائه دهید.

جهت بورسیه استانی و مقدار تمکن مالی، دولت ایتالیا کدام مبلغ ارز را مد نظر قرار می دهد؟ ارز دولتی یا آزاد؟ استناد آنها به مبلغ ارز آزاد خواهد بود.

سخن پایانی

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که تحصیل خود را در دانشگاه های ایتالیا ادامه دهند و بدین منظور باید به شرایطی که این کشور جهت پذیرفتن دانشجوی خارجی مد نظر قرار داده توجه کنند. مثلا یکی از این شرایط داشتن مدرک زبان است. ادامه تحصیل در این دانشگاه ها برای کسانی که بورسیه دارند تقریبا رایگان خواهد بود ولی دانشجویان خارجی غیر بورسیه باید جهت ادامه تحصیل هزینه های دانشگاه را پرداخت کنند.

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس