تحصیل در مجارستان و درباره دانشگاه ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، یکی از گزینه های مناسب، کشور مجارستان است. در این بخش اطلاعات درباره تحصیل در مجارستان، در مورد دانشگاه ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور را به صورت کامل بررسی کرده ایم با ما همراه باشید.

تحصیل در مجارستان (شرایط و هزینه ها)

یکی از کشورهای متمدن که در مرکز قاره سبز مستقر شده کشور مجارستان است که با کرواسی، اسلووانی، صربستان، رومانی، اوکراین، اسلواکی و اتریش همسایه است. شهر زیبای بوداپست پایتخت این کشور بوده که حدود دو ملیون نفر جمعیت دارد. مجارستان دارای ۲۴,۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و جمعیتی ۱۰ میلیونی نیز دارد. واحد پول آن فورینت نام دارد.

تحصیل در مجارستان

فهرست موضوعات این مطلب

سیستم آموزشی مجارستان  

در مجارستان سیستم آموزشی در سه دوره ابتدایی، دبیرستان و آموزشی عالی دسته بندی می شود. ابتدایی و دبیرستان آن نیز اجباری و رایگان می باشد. نظام آموزشی آن هماهنگ با سیستم نظام آموزش اروپا خواهد بود و به شکل ترمی واحدی دوره ها به پایان می رسد. لذا به زبان انگلیسی آموزش ها صورت گرفته و مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ سال و مقطع پزشکی ۶ سال به طول می انجامد. نظام آموزشی آن پیرو سیستم بولونیای اروپا است که در این روش با امتیاز بندی ۱ تا ۵ نتایج امتحانات مشخص می شود. دانشگاه ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو قبول می کنند.

تحصیل در مجارستان

شرایط کلی تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در مقاطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه صورت می گیرد که در اینجا هر یک را معرفی می کنیم.

شرایط تحصیل در مجارستان در مقطع دبستان

مقطع ابتدایی دانش آموزانی در سنین ۷ تا ۱۴ سال را شامل می شود که به طور کلی شامل ۸ سطح خواهد شد که عبارتند از:

  • کودکان ۶ تا ۷ سال پایه اول
  • کودکان ۷ تا ۸ سال پایه دوم
  • کودکان ۸ تا ۹ سال پایه سوم
  • کودکان ۹ تا ۱۰ سال پایه چهارم
  • دانش آموزان ۱۰ تا ۱۱ سال پایه پنجم
  • دانش آموزان ۱۱ تا ۱۲ سال پایه ششم
  • دانش آموزان ۱۲ تا ۱۳ سال پایه هفتم
  • دانش آموزان ۱۳ تا ۱۴ پایه هشتم

شرایط تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان

دبیرستان شامل سه سطح یک، دو و سه تقسیم بندی شده که سنین ۱۶ تا ۱۸ سال را شامل می شود.  

تحصیل در مقطع لیسانس

مهاجرینی که اقامت تحصیلی دارند علاقه مند به درس خواندن در برترین دانشگاه هستند تا بتوانند در اروپا مشغول به کار شوند. در این کشور حدود ۳۰ هزار محصل خارجی وجود دارد که در مقطع لیسانس تحصیل می کنند. جهت ثبت نام در این مقطع باید مدرک دیپلم ارائه شود. مدرک این کشور از سطح علمی بالا و از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. به علاوه این دانشگاه ها کیفیت بالا و امکانات ویژه ای دارند که درس خواندن در آن خواسته قلبی هر کسی خواهد بود. همچنین هزینه پایین زندگی در این کشور از مزایای اقامت در آنجا می باشد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

مقطع کارشناسی ارشد تا ۲ سال طول می کشد و دانشجویان باید رشته ای را در این مقطع برگزینند که در لیسانس آن رشته را گذرانده اند.

تحصیل در مقطع دکتری

در مقطع دکتری باید ۳ تا ۵ سال تحصیل کرد و جهت پذیرفته شدن باید مدرک ارشد همان رشته را ارائه داد. اگر می خواهید بورسیه بگیرید باید مدرک زبان با نمره بالا را ارائه دهید. به علاوه باید مقطع کارشناسی و ارشد را با معدل بالا به پایان رسانده باشید و سابقه علمی بالا و مقالات علمی معتبری داشته باشید. اگر میخواهید در مقطع دکتری تحصیل خود را در این کشور ادامه دهید باید رزومه خود را به یکی از اساتید ارائه دهید تا در صورت تایید شدن بتوانید وارد دانشگاه شوید.

مطلب مشابه: تحصیل در ترکیه چگونه است؟ شرایط تحصیل و نکات برای انتخاب دانشگاه

تحصیل در مجارستان

شرایط سنی پذیرش پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه پزشکی مجارستان از سطح علمی بالایی در اروپا برخوردار است و برای ورود در رشته های پزشکی می بایست حداقل سن ۱۷ سال و معدل نیز بالا باشد. مدرک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیز شامل موارد زیر است.

  • کپی مدارک دیپلم و ترجمه آن
  • ریز نمرات مدرک قبلی و ترجمه آن ها
  • اصل توصیه نامه
  • گواهی پزشکی
  • کپی از مدارک شخصی
  • اصل پاسپورت و کپی
  • ۴ قطعه عکس زمینه سفید
تحصیل در مجارستان

اخذ ویزای دانشجویی مجارستان

دانشجویانی که در آزمون ورودی پذیرفته شده اند باید بتوانند ویزای خود را بگیرند. مدارکی که برای گرفتن ویزا لازم است عبارتند از:

  • مدرکی که نشان دهد دانشجو در آزمون ورودی موفق شده
  • گردش حساب بانکی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدرکی که نشان دهد دانشجو می تواند شهریه و مخارج زندگی در مجارستان را پرداخت کند.
  • پاسپورتی با اعتبار شش ماهه
  • شاهدی که شهادت دهد دانشجو در کشور مجارستان خانه کرایه کرده
  • ·       ۴ قطعه عکس زمینه سفید

آیا برای تحصیل در مجارستان به مدرک زبان نیاز است؟

در اکثر دانشگاه های مجارستان که بین المللی هستند به زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می کنند. اما در زمان پذیرش حتما لازم نیست مدرک زبان ارائه دهید ولی بعد از ورود در دانشگاه دوره های آموزش زبان تشکیل می شود تا با این زبان آشنایی پیدا کنید.

مزایای تحصیل در مجارستان

مجارستان در قلب قاره اروپا مستقر است و دانشگاه های آن از سطح بالای علمی برخوردار بوده و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا می باشد. در اینجا در مورد مزایای تحصیل در این کشور با شما صحبت خواهیم کرد.

  • بدون نیاز به مدرک زبان امکان تحصیل آکادمیک در آنجا وجود دارد.
  • به دو زبان انگلیسی امکان تحصیل در آنجا وجود دارد.
  • از طریق ویزای کاری امکان اخذ ویزای کاری وجود دارد.
  • در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اجازه کار نیمه وقت به میزان ۲۴ ساعت در هفته حین تحصیل وجود دارد.
  • در تعطیلات بین دو ترم امکان کار تمام وقت وجود دارد.
  • امکان استخدام بعد از اتمام تحصیلات و زندگی در یکی از کشورهای اروپایی وجود دارد.
  • هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پایین بوده و بعد از ۹ ماه که از اتمام تحصیل گذشته می توان در آنجا زندگی کرد تا بتوان در این مدت کار پیدا کرد.
  • مدرک دانشگاه های آن معتبر بوده و در تمام کشورهای اروپایی قابل قبول می باشد.
  • در هر سه مقطع امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.
  • جهت کاهش هزینه امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

مطلب مشابه: تحصیل در کانادا و شرایط لازم (مدارک موردنیاز و هزینه ها)

تحصیل در مجارستان

بهترین دانشگاه

دانشگاه های مجارستان از امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی در سطح بالایی برخوردار هستند و دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه ها استفاده کنند. پایتخت این کشور بوداپست است که در هر مقطعی دانشجو می پذیرد. همچنین میشکولتس یکی از دیگر شهرهای دانشجو پذیر به شمار می رود.

دانشگاه اصلی شهر سگد

دانشگاه شهر سگد از نظر سایت های رتبه بندی دانشگاه های دنیا در سطح علمی بالایی برخوردار است. دارای ۲۴ هزار دانشجو بوده و یک هشتم آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. در ۵ قرن پیش تاسیس شده و قدمت زیادی دارد. این شهر به دلیل داشتن دانشجویان خارجی بسیار پر جنب و جوش می باشد و هر ساله جشنواره های زیادی در آنجا برپا می شود. از آفتابی ترین شهر مجارستان به شمار رفته است.

دانشگاه اوتوش لوراند

در پایتخت مجارستان قرار دارد و از دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی در پایتخت است که از سطح علمی برتر محسوب می شود. ۲۰ درصد دانشجویان آن در مقطع دکتری درس می خوانند و دارای ۲ هزار دانشجوی خارجی می باشد.

دانشگاه دبرتسن

دانشگاه دبرتسن در شهر دبرتسن قرار دارد که از قدیمی ترین دانشگاه این کشور به شمار رفته و از استادان بومی انگلیسی زبان در این دانشگاه استفاده شده به همین دلیل زبان انگلیسی در آنجا برای دانشجویان خارجی تدریس می شود. لذا ۵ هزار و نیم دانشجوی خارجی داشته و یک پردیس دانشگاهی در رشته پزشکی در کره جنوبی دارد.

دانشگاه بین المللی فنی مهندسی

از برترین دانشگاه های فنی مهندسی است که در پایتخت مجارستان مستقر می باشد. مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری را ارائه می دهد و هزینه های تدریس در هر مقطع از آن تفاوت دارد. ولی به صورت اقساطی نیز می توان شهریه آن را پرداخت نمود.

تحصیل در مجارستان

دانشگاه کوروینوس بوداپست

این دانشگاه از دانشگاه های سلطنتی اقتصاد بوده که ۱۹ هزار دانشجو را در خود جای داده است. برای ورود به این دانشگاه داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ و نیم و معدل ۱۴ الزامی خواهد بود. ساختمان آن جزء میراث فرهنگی یونسکو به شمار می رود.

امکانات و خوابگاه دانشگاه

تمامی دانشگاه های مجارستان دارای خوابگاه برای دانشجویان خارجی هستند. این خوابگاه ها از امکاناتی همچون رختشورخانه، اینترنت، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام برخوردار هستند و در صورتی که دانشجو مبلغ زیادتری پرداخت کند یک اتاق اضافی تر برای او اختصاص خواهد یافت. از نظر امکانات آموزشی و ورزشی از سطح بالایی در مقایسه با دیگر دانشگاه های برتر جهان برخوردار هستند. امکانات این دانشگاه ها شامل سالن ورزشی، استخر سرپوشیده، چمن مصنوعی، لابراتور جهت رشته های آزمایشگاهی، سرویس رفت و آمد از خوابگاه به دانشگاه، کتابخانه و غیره هستند.

مطلب مشابه: اطلاعات درباره تحصیل در روسیه و شرایط مورد نیاز (هزینه ها، مزایا و …)

رشته های پردرآمد

مجارستان یک کشور توسعه یافته است که از مراکز گردشگری نیز محسوب می شود. بعد از پایان تحصیل در این کشور یا دیگر کشورهای اروپایی براحتی می توانید شغل مربوط به تخصص خود را پیدا کنید. دانشگاه های آن به دلیل داشتن سطح علمی بالا، اقتصاد این کشور را در سطح خوبی قرار داده اند به همین دلیل متخصصین این کشور در هر حوزه ای از درآمد خوبی برخوردار هستند. در اینجا در مورد پولسازترین رشته ها با شما صحبت خواهیم کرد.

رشته معماری

کشور مجارستان کشوری گردشگری نیز به شمار می رود، به همین دلیل دولت به مدرن سازی ساختمان ها اهمیت زیادی می دهد. بدین منظور نیاز به معماران خلاق و متخصصی دارد.

رشته های گروه مدیریت

در کشور مجارستان صادرات و شرکت های بین المللی رونق بالایی دارد، به همین دلیل پست های مدیریتی از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

رشته مهندسی شیمی

فارق التحصیلان رشته شیمی نیز درآمد خوبی دارند.

معرفی رشته های دانشگاهی جهت تحصیل

در دانشگاه های مجارستان رشته های زیادی تدریس می شود ولی رشته های علوم پزشکی آن محبوبیت زیادی دارد. در اینجا به معرفی انواع رشته ها در این کشور می پردازیم.

  • رشته های گروه علوم پزشکی شامل: پزشکی عمومی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی و فیزیوتراپی
  • رشته های فنی مهندسی شامل مهندسی هسته ای، برق، شهرسازی، کامپیوتر، راه و ساختمان، مهندسی شیمی، معماری و مهندسی هوا و فضا
  • رشته های گروه علوم انسانی شامل: مطالعات علوم اجتماعی، زبان های خارجی، ادبیات، روان شناسی، مدیریت، ادیان شناسی و تدریس زبان
  • رشته های گروه هنر شامل: نقاشی، نمایش نامه نویسی، هنرهای نمایشی و تجسمی، فیلم سازی، عکاسی و گریم

شهریه و بورسیه تحصیلی

هزینه زندگی و شهریه دانشگاه در کشور مجارستان در سطح مناسبی برخوردار است و بر اساس کیفیت تدریس و نوع رشته هزینه ها متفاوت می باشد. در اینجا بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. در فروشگاه ها با ارائه کارت دانشجویی تخفیفاتی ویژه شامل دانشجویان می شود.

تحصیل در مجارستان

مجارستان بهترین گزینه برای تحصیل در تمامی مقاطع

مجارستان نظام آموزشی قدرتمند و منسجمی داشته که مهاجرین تحصیلی زیادی را در خود جای داده است. به دلیل داشتن قوانین مهاجرتی مناسب از سراسر جهان به آنجا مهاجرت می کنند. به علاوه مدارس و دانشگاه های بین المللی زیادی داشته که به زبان انگلیسی تدریس می کنند. جهت پذیرش در این دانشگاه ها نیز مدرک زبان آیلتس مورد نیاز می باشد.

شرایط تحصیل در مجارستان

 تا سن ۱۸ سالگی تحصیل در مجارستان اجباری است و بعد از آن به دانش آموزان مدرک دیپلم داده می شود. برای اینکه بتوان وارد دانشگاه شد داشتن مدرک دیپلم لازم خواهد بود.

مطلب مشابه: تحصیل در هند، شرایط، مزایا و هزینه های تحصیل در کشور هند

شرایط تحصیل در مقطع ابتدایی

مقطع پیش دبستانی ۳ سال برای کودکان ۳ تا ۷ سال آغاز می شود و مدرک سال آخر این مرحله برای همه لازم است. بعد از آن دانش آموز وارد دوره دبستان خواهد شد که در دو سطح یک و دو دسته بندی دارد. سطح یک ۴ سال و سطح دو ۳ سال به طول می انجامد. دوره اول مقطع دبستان برای سنین ۷ تا ۱۴ سال در ۸ سطح طول می کشد. کودکان ۶ تا ۷ سال در سطح اول، کودکان ۷ تا ۸ سال در سطح دوم، ۸ تا ۹ سال در سطح سوم، ۹ تا ۱۰ سال در سطح چهارم، ۱۰ تا ۱۱ سال در سطح پنجم، ۱۱ تا ۱۲ سال در سطح ششم، ۱۲ تا ۱۳ سال سطح هفتم، ۱۳ تا ۱۴ سال در سطح هشتم.

ویزای همراه نیز برای همراهان دانشجو در اداره مهاجرت بسته به شرایطی صادر خواهد شد. کسی که در سطح ابتدایی درس می خواند باید قیم قانونی داشته باشد.

تحصیل در مجارستان

مقطع راهنمایی

این مقطع ۴ سال به طول می انجامد و دروس این مقطع شامل شیمی، فیزیک، تاریخ، جغرافیا و زیست شناسی می باشد. در این دوره علایق و استعداد فرد در نظر گرفته می شود.

فنی حرفه ای

دانش آموزان در سن ۱۴ تا ۱۸ سال در این مقطع ادامه تحصیل می دهند.

مقطع دبیرستان

این مقطع دوره های ۴ تا ۸ سال را شامل می شود که سن ۱۰ تا ۱۴ سال وارد این مقطع می شوند. اتمام این مقطع در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی بوده که در کنار آن فنی حرفه ای و هنرستان نیز قرار دارد. دبیرستان شامل سه سطح یک، دو و سه است که در پایان این دوره دانش آموزان اگر در آزمون نهایی قبول شدند وارد دانشگاه خواهند شد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی ۳ یا ۴ سال به طول می انجامد که در رشته های هنر سه سال به پایان خواهد رسید. دانشجو در صورتی که عضو اتحادیه اروپا باشد بدون آزمون ورودی وارد این مقطع می شود. برای ورود نیز باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. مدرک زبان آیلتس ۵ تا ۶ یا تافل ۶۰ تا ۸۰ مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه است.

تحصیل در مجارستان

مدرک مورد نیاز دانشگاه

  • ارسال، تکمیل و دریافت فرم درخواست به صورت اینترنتی
  • پرداخت هزینه درخواست
  • مدرک زبان، مدرک دیپلم و ریز نمرات با ترجمه آن
  • پاسپورت معتبر و کپی آن
  • عکس پاسپورت
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک ۶/۵

شرایط تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد تا دو سال به طول می انجامد و به زبان مجارستانی و انگلیسی تدریس صورت می گیرد. برای پذیرش نیاز به مدرک لیسانس و زبان می باشد.  هزینه تحصیل در این مقطع بسته به نوع رشته متفاوت می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری

دوره دکتری در دو شکل بورسیه و بدون بورسیه انجام می شود که نوع بورسیه شرایط اشتغال را برای دانشجو فراهم می کند. این مقطع تا ۵ سال طول می کشد که برای ورود باید مدرک فوق لیسانس را ارائه دهید. متقاضیان در شرایط غیر بورسیه ای امکان این فراهم است تا دانشجو بتواند در دانشگاه نیز با زبان خارجی آشنایی پیدا کند. دانشجوی دکتری باید حین تحصیل کارهای تحقیقاتی و پایان نامه انجام دهد.

رشته پزشکی در مجارستان

دانشگاه پزشکی مجارستان متقاضیان زیادی دارد و دانشگاه سملوایز از برترین این مراکز است. در این دانشگاه تدریس دروس به زبان انگلیسی و آلمانی انجام می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی باصرفه تر می باشد. این رشته در دو سال تدریس خواهد شد.

شرایط بورسیه تحصیلی در مجارستان

در دانشگاه های مجارستان ۴ هزار دانشجو به صورت بورسیه درس می خوانند. درس خواندن با بورسیه با پرداخت کمترین هزینه صورت می گیرد.

تحصیل در مجارستان

مزایای تحصیل در مجارستان

  • در رشته های علوم پزشکی امکانات پیشرفته آموزشی وجود دارد.
  • در مقایسه با دیگر کشورها هزینه تحصیل در این کشور کمتر است.
  • در دانشگاه های این کشور می توان از امکانات اینترنت، ورزش، مراکز فرهنگی و کتابخانه دانشگاه رایگان بهره مند شد.
  • دانشگاه های آن از تمامی کشورهای دنیا دانشجو می پذیرد.
  • تدریس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی است و دانشجویان کارشناسی و ارشد در هفته اجازه ۲۰ ساعت کار و دانشجویان دکتری اجازه ۳۰ ساعت کار را دارند.
  • این دانشجویان می توانند از امکانات بیمه درمانی به صورت رایگان یا نیم بها بهره مند شوند.
  • در کشور مجارستان دانشجو می تواند بعد از پایان تحصیلات کار پیدا کند و اقامت کاری بگیرد.
  • این کشور عضو اتحادیه اروپا است و مرزهای آن با دیگر کشورهای اروپایی باز بوده و دانشجویان در صورت گرفتن ویزا می توانند به دیگر کشورها سفر کنند.
  • ایرانی ها نیز می توانند در صورت داشتن شرایط مالی خوب و شرایط سنی مناسب به این کشور اقامت گزیده و تحصیلات خود را ادامه دهند.
  • فرایند پذیرش و جذب دانشجو در این کشور در زمان کمتر و براحتی انجام خواهد شد.
  • در طول دوران تحصیل داشتن بیمه درمانی اجباری است.

اخذ اقامت دائم مجارستان بعد از تحصیل

دانشجویان خارجی بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند اقامت خود را از نوع تحصیلی به نوع کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، ازدواج و ثبت شرکت ها تغییر دهند. پیش از انقضای ویزای تحصیلی نیز می بایست ویزای خود را تغییر دهید. دانشجویان باید قبل از اینکه اعتبار بیمه درمانی و ویزای آنها تمام شود با ارائه تمکن مالی و اثبات تمدید اقامت بیمه و ویزای خود را تمدید کنند. آنها بعد از اتمام تحصیل باید درخواست مجوز تحصیل برای کار بدهند و این مجوز به این معنی است که تا زمان یافتن شغل متناسب با رشته شان می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و زمان آن ۹ ماهه می باشد. دانشجو می تواند بعد از اتمام تحصیل از اداره کار مجوز کار گرفته و با راه اندازی کار اقامت خود را به نوع اقامت کاری تغییر بدهد. اگر تا ۸ سال در این کشور ویزای کاری داشته باشید و مالیات پرداخت کنید اقامت شما دائمی خواهد شد.

سوالات رایج در مورد تحصیل در مجارستان

آیا در کشور مجارستان می توان به صورت رایگان تحصیل نمود؟ خیر. در دانشگاه های مجارستان تحصیلات رایگان نیست؛ بلکه با گرفتن بورسیه می توانید هزینه ها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

برای متقاضیان تحصیل در مجارستان چه نوع ویزایی صادر می شود؟ دانشجویان خارجی باید ویزای شینگن نوع D داشته باشند تا بتوانند با ویزای تحصیلی وارد دانشگاه شوند.

آیا دانشجوی بین المللی می تواند از ویزای همراه استفاده کند؟ بله. با گرفتن ویزای همراه می توانید خانواده خود را به همراه خود به این کشور ببرید.

هزینه های تحصیل در مجارستان با چه پولی پرداخت می شود؟ تمام هزینه ها با یورو پرداخت خواهد شد.

در دانشگاه ها با چه زبانی تدریس صورت می گیرد؟ در اکثر این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد.

مهم ترین شرط گرفتن ویزا برای تحصیل چیست؟ اصلی ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش تحصیلی معتبر از دانشگاه های مجارستان است.

آیا جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز مدرک آیلتس لازم است؟ خیر. در این مقطع می توان هر مدرک زبانی را ارائه داد.

آیا در مقطع کارشناسی شرط معدل وجود دارد؟ خیر. تنها باید مدرک دیپلم را جهت تحصیل در دانشگاه ارائه دهید.

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند؟ بله. بیمه این افراد بیمه درمانی خواهند شد.

برای ورود به دانشگاه در مقطع دکتری نمره زبان باید چقدر باشد؟ حداقل نمره مدرک آیلتس باید در مقطع دکتری ۶/۵ باید باشد.

سخن پایانی

افراد زیاد برای ادامه تحصیل قصد دارند به کشورهایی مانند مجارستان اقامت کنند که در اینصورت باید اقامت تحصیلی دریافت کنند. در حین تحصیل نیاز به اقامت تحصیلی و بعد از اتمام تحصیلات نیز نیاز به اقامت کاری می باشد. فرد خارجی در صورتی که ۸ سال در کشور مجارستان اقامت کاری داشته باشد و مالیات داده باشد می تواند اقامت دائمی بگیرد.

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف