پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو برای زیبایی چهره (مزایای و معایب)

 در این مطلب اطلاعات مفید در مورد پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو به منظور جذابیت و زیبایی چهره را ارائه کرده ایم که با مطالعه مزایای و معایب این روش زیبایی می توانید تصمیم بهتری برای انجام آن بگیرید با ما همراه باشید.

پلاسماتراپی که با نام پلکسر یا پلاسما جت هم شناخته می شود، یک روش درمان و زیباسازی چهره است که در آن از پلاسما استفاده می شود. در پلاسما تراپی از یک جریان و شار الکترونی استفاده می ­شود. جریان پلاسما به بافت پوست نفوذ می کند و آن را یونیزه می کند. در طی این فرآیند، بدون ایجاد درد بافت پوست به بخار تبدیل می شود و از این راه پوست سفت و منقبض می شود.

برای توضیح دقیق تر می ­توان گفت گرمایی که ایجاد می شود آب و چربی ذخیره شده در پوست را از بین می برد. از سوی دیگر نفوذ پلاسما به لایه های زیرین و عمیق ­تر باعث افزایش تولید کلاژن می شود و به جوانسازی پوست کمک می ­کند. دستگاهی که در پلاسما تراپی به کار می رود پلاسما جت نام دارد.

پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو برای زیبایی چهره (مزایای و معایب)

    پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو

    پلاسما تراپی یکی از جدید­ترین و ایمن ­ترین درمان های زیبایی است که می تواند سریع ترین و مطلوب ترین نتیجه ها را به دنبال داشته باشد. امروزه پلاسما کاربرد گسترده ای در درمان های مختلف زیبایی دارد.

    عمده مزیت درمان با پلکسر عدم نیاز به جراحی و بیهوشی است. در این روش دیگر نیازی به بستری در بیمارستان و درگیری با عوارض داروی بیهوشی وجود ندارد.

    انجام پلاسما بر روی نقاط مختلف بدن

    پلاسما بیشتر بر روی پوست صورت و گردن استفاده می شود؛ با این حال برای سایر نقط بدن که پوست شل شده یا دارای ترک باشد هم می توان از آن استفاده کرد.

    کابرد پلکسر یا پلاسما تراپی

     همانطور که گفته شد؛ پلاسما تراپی اکنون کاربرد­های وسیعی دارد و در زمینه های مختلفی گسترده شده است. برای مثال پلاسما در از بین بردن چین و چروک، خط اخم و لبخند، غبغب، لیفت و کوچک کردن بینی، اسکار و جای زخم، ترک های پوستی، جوش و لک، تتو و حتی درمان ریزش مو کاربرد دارد.

    تفاوت انواع روش­ های پلاسما تراپی و پلکسر در قدرت و عملکرد دستگاه ­هایی است که هر کدام برای کاربرد و درمان خاصی استفاده می شود. دراین مقاله ابتدا به طور خلاصه کاربرد­های پلکسر را شرح می دهیم و بعد به بررسی جامع پلکسی ابرو می پردازیم.

    مطلب مشابه: لیفت چشم بدون جراحی با روش های مختلف + مزایا و هزینه ها

    پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو برای زیبایی چهره (مزایای و معایب)

    درمان جای جوش با پلکسر

    جوش های صورت که معمولا از دوره نوجوانی در صورت فرد ظاهر می شود می توانند به دلایل مختلف در بزرگسالی هم ادامه پیدا کند یا جای باقی مانده از آنها که به صورت لک یا بر آمدگی و تو رفتگی باشد، ظاهر ناخوشایندی ایجاد کند. در این صورت از پلکسر استفاده می شود تا ناهماهنگی رنگ پوست از بین برود و  پوست دوباره صاف و شاداب شود.

    لیفت و کوچک کردن بینی با پلکسر

    پلکسر بینی فقط برای بینی­های گوشتی توصیه می شود و باید پس از انجام معاینات دقیق توسط پزشک متخصص برای آن اقدام کرد. در این روش آب و چربی ذخیره شده در میان سلول ها تبخیر می شود و بینی لیفت و کوچک می شود.

    با وجود هزینه بسیار کمتر نسبت به جراحی نمی توان پلکسر بینی را گزینه ی مناسبی دانست، چرا که ماندگاری آن پایین است و امکان برگشت به حالت قبلی وجود دارد.

    در صورتی که فرد نسبت به جراحی ترس شدیدی داشته باشد یا بسته به تشخیص پزشک جراحی برای او بهترین انتخاب نباشد می­تواند از پلکسر بینی استفاده کند. پلکسر بینی به هیچ وجه دوران نقاهتی به سختی جراجی بینی نخواهد داشت و عوارض و خطرات آن در مقایسه با جراحی بینی به مراتب کمتر است. با این وجود؛ ریسک برگشت پذیری در آن بالاست.

    از بین بردن خط اخم و لبخند با پلکسر

    خط اخم و لبخند که معمولا به خاطر عادت­ها ایجاد می شوند می­توانند ظاهر ناخوشایندی ایجاد کنند. درمان با پلاسما می تواند این خطوط را به سرعت محو کند و با تولید کلاژن بیشتر اثر درمانی خود را تقویت کند.

    مطلب مشابه: جوانسازی پوست چیست؟ + انواع روش های خاص برای داشتن پوست جوان و زیبا

    پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو برای زیبایی چهره (مزایای و معایب)

    درمان ریزش مو با پلکسر

    در این نوع از درمان با استفاده از سلول های بنیادی بیمار، فولیکول های مو تحریک می شوند و از ریزش مو جلوگیری می شود. درمان ریزش مو با پلکسر نیاز به تجدید دارد و بسته به سن ، هورمون و… بایستی تکرار شود.

    درمان افتادگی پلک با پلکسر

    افتادگی پلک ناشی از مشکلات ژنتیکی و یا بالارفتن سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است. افتادگی پلک بر روی زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد و به ویژه خانم ها در پی رفع آن هستند.

    استفاده از پلکسر نه تنها پوست اضافی را بر می­دارد بلکه با تحریک کلاژن روند کاهش کلاژن را متوقف می­کند و پوست را دوباره شاداب و جوان می کند.

    پلکسر ابرو چیست؟

    پلکسر ابرو یکی از بهترین روش های از بین بردن چین و چروک و سایر مشکلات پوستی است. از آنجایی که پلکسر یا پلاسما تراپی یک روش غیر جراحی و کم ریسک است در بین بیماران و پزشکان محبوبیت زیادی دارد. پلکسر ابرو با توانایی لیفت ابرو و جوانسازی پلک، از بهترین درمان های زیبایی و جوانسازی به شمار می رود.       

    پلکسر ابرو چگونه گار می­کند؟

    در این روش از پلاسما که حالت چهارم ماده است؛ استفاده می شود. با نزدیک شدن دستگاه به پوست، بدون آسیب به بافت های دیگر، یکسری سوختگی های ریز و سطحی ایجاد می گردد و پوست به طور ناگهانی سفت و منقبض می شود. که این باعث لیفت و جوانسازی خواهد شد و در همان ساعات اولیه تاثیرش قابل مشاهده است.

    چه کسانی می­توانند از درمان پلکسر ابرو استفاده کنند؟

    افرادی که مشکلات ژنتیکی دارند یا دارای پوست اضافی، چین و چروک و جای زخم و اسکار و تتو هستند، می توانند از این روش استفاده کنند. با این حال تشخیص قطعی اینکه این روش برای شما بهترین گزینه است به عهده پزشک متخصص می باشد.

    به طور مثال ممکن است پلکسر ابرو برای افرادی که پوست تیره تری دارند مناسب نباشد چون ریسک هیپو پیگمنتیشن و هایپرپیگمنتیشن برای این افراد  بالا است.

    مطلب مشابه: اطلاعات در مورد گالوانیک صورت (فوایدی که این روش زیبایی دارد)

    پلکسر یا پلاسما تراپی ابرو برای زیبایی چهره (مزایای و معایب)

    مزایای پلکسر ابرو

    • ماندگاری بالا

    ماندگاری پلکسر تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون سن، نوع و شدت مشکل و نوع پوست و… است. اما با همه ی این ها می توان گفت؛ پلکسر ابرو یک روش با طول عمر بالاست و نیازی به ترمیم و پیگیری مداوم ندارد مگر در مواردی که بالا رفتن سن باعث افتادگی شدید پوست شود.

    روند پیری توقف ناپذیر است با این حال می توان با استفاده از روتین های مناسب و سبک زندگی سالم از پوست و درمان پلکسر ابرویی که انجام دادید مراقبت کنید.

    • عدم نیاز به جراحی و ایجاد زخم

    پلکسر ابرو  تنها زخم های کوچک و سطحی ایجاد می کند و از آنجایی که جراحی و برشی انجام نشده نیاز به مراقبت های سنگین بعد از عمل وجود ندارد. این درمان برای کسانی که فوبیای جراحی دارند بهترین گزینه است.

    • ترمیم و استحکام پوست

    کسانی که جراحی پلک انجام داده اند از نازک شدن پوستشان بعد از جراحی ناراضی هستند. باید گفت پلکسر ابرو بر خلاف روش جراحی پوست را سفت می کند و با نفوذ به لایه های زیرین پوست تولید کلاژن را افزایش می دهد.

    • هزینه کمتر و دوره درمان کوتاه­تر

    پلکسر در مقایسه با سایر روش ها هزینه کمتری دارد و زمان انجام آن هم کوتاهتر است. در بیشتر موارد تنها به یک جلسه درمان نیاز است.

    پیش از انجام پلکسر ابرو

    حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و در مورد اینکه پلکسر ابرو برای شما مناسب است نظرش را بپرسید. چنانچه بیماری یا تاریخچه پزشکی خاصی دارید با او در میان بگذارید.

    پیش از انجام پلکسر ابرو نباید داروهای رقیق کننده ی خون مثل آسپیرین استفاده نمایید.

    مطلب مشابه: از بین رفتن چین و چروک های صورت به روش طبیعی با مواد بدون ضرر و طبیعی

    حین درمان پلکسر ابرو

    ابتدا از فرد تست حساسیت گرفته می شود. در مرحله بعد از یک کرم بی حسی موضعی استفاده می شود تا فرد احساس راحتی بیش­تری داشته باشد. سپس سوزن دستگاه به ناحیه مورد نظر نزدیک می شود و سوختگی های ریز و سطحی ایجاد می کند.

    پس از درمان، پزشک از کمپرس یخ و ضد عفونی استفاده می کند. معمولا طول درمان کمتر از یک ساعت است. در بیشتر موارد به یک جلسه درمان نیاز است اما گاهی ممکن است درمان دو تا سه بار دیگر هم تکرار شود.

    مراقبت­های بعد از درمان پلکسر

    بعد از درمان پلکسر ابرو ممکن است در ناحیه مورد نظر احساس درد و سوزش داشته باشید در این صورت از کمپرس آب سرد استفاده کنید. ایجاد تورم تا سه روز بعد از درمان طبیعی است. حتما محل مربوطه را خشک و تمیز نگه دارید و از مرطوب کننده­­ها استفاده نکنید.

    از استعمال مواد آرایشی بر روی جایی که پلاسما تراپی شده خودداری کنید.

    تا شش هفته بعد از درمان از قرار گرفتن زیر آفتاب شدید خودداری کنید. موقع بیرون رفتن حتما از ضدآفتاب قوی و عینک آفتابی استفاده کنید.

    از کندن جای سوختگی های پلکسر ابرو بپرهیزید. بگذارید به روال طبیعی خودش خشک شود. دستکاری کردن زخم ها می تواند منجر به عفونت و از بین رفتن تاثیر پلکسر شود.

     از مالش شدید حوله با محل مورد نظر به ویژه در روز­های اول پس از درمان خودداری کنید.

    کارآیی روش پلکسر به ویژه پلکس ابرو تا حد زیادی به مهارت پزشک و تکنسین دستگاه بستگی دارد. بنابراین سعی کنید تا بهترین کلینیک را انتخاب کنید. ضمن اینکه انتخاب بهترین متخصصان، آسیب های احتمالی بعد از درمان را به حداقل می رساند و کل فرآیند ایمن تر است.

    عوارض جانبی پلکسر ابرو

    به طور کلی برای پلکسر یا پلاسماتراپی تا کنون عوارض جدی گزارش نشده و یکی از سالم ترین و ایمن ترین درمان های زیبایی است.

    ایجاد تورم و قرمزی یا پوسته پوسته شدن از عوارض سطحی جانبی پلکسر ابرو ست؛ که ممکن است یک هفته تا ده روز پس از درمان مشاهده شود.

    عوارض غیر معمول و نادرتر می تواند تغییر رنگدانه، اسکار و عفونت باشد که چنانچه فرد مراقبت ها و توصیه های بعد از درمان را جدی بگیرد می توان از آنها جلوگیری کرد.

    پلکسر ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

    به هیچ وجه نمی توان پلکسر ابرو را به همه توصیه کرد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد تشخیص  استفاده از روش پلکسر باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود. اما دسته بندی کلی وجود دارد که بعضی افراد را از انجام این روش منع کرده است.

    به طور مثال افراد دیابتی، مادران باردار و شیرده، افراد با سابقه بیماری صرع، افراد با تپش قلب بالا و فشار خون و افرادی که پوست تیره تری دارند نباید از پلکسر ابرو استفاده کنند.

    افرادی که دارای التهاب و حساسیت شدیدی هستند نباید از این درمان استفاده کنند. همچنین برای افرادی که در بدن خود شی فلزی دارند مانند دستگاه های مربوط به قلب نباید درمان با پلکسر را انجام دهند.

    چه کسانی از پلکسر ابرو بیشترین نتیجه را می­گیرند؟

    پلکسر یک روش درمان با کارآیی بالاست و میزان تاثیرات بستگی به نوع پوست، میزان مشکل  و سن فرد دارد.

    اما می توان گفت افرادی که پوست روشن تری دارند یا در ناحیه مورد نظر پوست اضافی دارند و یا پوستشان آسیب دیده از نور آفتاب است نتیجه ی بهتری می گیرند.

    هزینه پلکسر ابرو

     این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است. هزینه پلکسر بسته به میزان مشکل و تعداد جلسات درمانی محاسبه می شود. اما دستمزد، شهرت پزشک و محل کلینیک در هزینه پلکسر ابرو بی تاثیر نیست.

    با وجود ایمن بودن و کارایی پلکسر ابرو، باز هم مانند هر درمان زیبایی دیگری حساسیت های خاصی وجود دارد. داشتن اطلاعات جامع و مفید به شما کمک می کند مزایا و معایب بک درمان را بسته به شرایط خودتان در نظر بگیرید. همچنین انتخاب بهترین کلینیک باعث می شود ریسک درمان به حداقل برسد و بهترین نتیجه را بگیرید.

    مطلب مشابه: کلاژن سازی پوست صورت با روش های خانگی (ماسک های مخصوص و مواد غذایی کلاژن ساز)

    مطالب مشابه را ببینید!

    درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض