خواص چای سفید؛ اطلاعات مفید درباره مصرف چای سفید و فواید عالی این چای

چای سفید یکی از چای های به نسبت گران قیمت و کمیاب در بازار است که دارای خواص و فواید بیشماری است. در ادامه این مطلب روزانه اطلاعات مفید درباره ارزش غذایی، خواص و فواید این چای بر سلامت را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

خواص چای سفید

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها نیز پیشرفت زیادی داشته اند، یکی از راه های نجات انسان از بیماری هاي مختلف  استفاده وز مواد و دارو های گیاهی و طبیعی است . چای سفید که خواص فوق العاده ای دارد به عنوان نوعی چای سبز در شهری به نام فوجیان در کشور چین کشت میشود .این چای از برگ های جوان پوشیده شده از کرک های سفید تشکیل می‌ شود به همین دلیل چای سفید نامیده می‌ شود.

این نوع چای، یک چای تخمیر شده است که فقط به صورت خشک کردن از طریق آفتاب و یا قرار دادن آن روی شعله ملایم تهیه می‌ شود. این چای کمترین میزان فرآوری را دارد به همین دلیل دارای آنتی اکسیدان بالایی است.

این چای یکی‌ از محبوب ترین انواع چای و نوشیدنی ها است که از برگ های گیاه چای بدست می آید یعنی همین گیاهی که برای بدست آوردن انواع دیگر چای مانند چای سبز، چای سیاه و چای اولان نیز استفاده می‌ شود. چای سفید پردازش نمی‌ شود و از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای که با پرز های سفید رنگی پوشیده شده اند به دست می آید.

خواص چای سفید

چای سفید چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

چای سفید و لاغری با هم مرتبط هستند. چای سفید نسبت به چای سبز و سیاه کمتر اکسیده می شود و میزان کاتچین در آن بیشتر است. کاتچین موجود در چای سبز ممکن است که متابولیسم بدن را افزایش دهد. چای سفید یکی از منابع کافئین می باشد که تصور می شود باعث افزایش و کاهش وزن شود.

خواص چای سفید

حقایق تغذیه ای چای سفید

چای سفید دارای مواد مغذی و ویژگی های ضد میکروبی است و ممکن است باعث محافظت از بدن شما در مقابل خیلی از بیماری های مزمن شود. این چای ممکن است حاوی تانن، فلوراید و فلاونوئیدها مانند کاتچین و پلی فنول باشد. این ترکیبات باعث مزایای خوب این چای می شوند.

خواص عالی چای سفید که باید بدانید

در ادامه به مهمترین خواص چای سفید اشاره می کنیم.

کاهش وزن

همچنین چای سفید برای کم کردن وزن هم رده چای سبز است .همچنین از پوست شما در برابر اثرات پیری کمک می‌ کند. همچنین با سوزاندن سلول های چربی بدن باعث جلوگیری از تشکیل سلول های جدید شده و در نتیجه موجب کاهش وزن می‌ شود.  همچنین این چای حاوی کاتچین است که به نوبه خود موجب لاغری می‌ شود.

محافظت از پوست

این چای دارای ترکیب فنول هایی است که اجزای سلولی را مهار کرده و موجب سفت و محکم ماندن پوست می‌ شود.

بیماری های قلبی

پلی فنول های موجود در این چای به آرامش و سلامت رگ های خونی و قلب شما کمک می‌ کند.

سلامت دندان

این چای منبع بسیار خوبی از فلوراید است به همین دلیل از دندان های شما در برابر باکتری ها محافظت میکند .همچنین این چای دارای آنتی اکسیدان و تانن هاست که آن‌ ها نیز به نوبه خود به سلامت دندان ها کمک می‌ کنند. این ترکیب از. مولکول های مفید به حفظ دندان ها در برابر قند و باکتری ها کمک می‌ کند و دندان های شما را تقویت میکند.

کاهش مقاومت به انسولین

این نوع چای علاوه بر کاهش مقاومت بدن به انسولین موجب کاهش بسیاری از بیماری های مزمن از قبیل  دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک می‌ شود.

جلوگیری از پوکی استخوان

رادیکال های آزاد و التهاب مزمن موجب تسریع پوکی استخوان می‌ شوند. آنتی اکسیدان های موجود در چای موجب مهار سلول های تجزیه کننده استخوان می‌ شوند. و از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند.

تقویت انرژی و هشیاری

این چای انرژی و هشیاری را تقویت می‌ کند. همانطور که گفته شد این چای نسبت به سایر چای ها کمتر فرآوری شده و همچنین دارای بیشترین مقدار ال تیانین است و مقدار کمی کافئین در آن موجود است و باعث جذب بیشتر آهن می‌ شود.

کاهش التهاب

کاتچین موجود در این چای موجب کاهش التهاب در بدن می‌ شود. همچنین باعث کاهش التهاب ماهیچه ها و سرعت بخشیدن به انها  و بازیابی ماهیچه ها می‌ شود

سلامت کلیه ها

طبق تحقیقات انجام شده این چای موجب کاهش آلودگی محیطی بدن شده و در نتیجه موجب افزایش سلامت کلیه ها می‌ شود. و به دلیل کاتچین موجود د آن موجب درمان سنگ کلیه نیز می‌ شود.

ضد تیروئید

کاتچین موجود در این چای باعث  جلوگیری و درمان تیروئید می‌ شود و به حفظ سلامت بدن کمک می‌ کند.

تقویت حافظه

این چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا موجب تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری های زوال عقل می‌ شود. و کاتچین موجود در آن به جلوگیری از آلزایمر کمک می‌ کند.

کاهش فشار خون

این چای به دلیل خواص فراوانش موجب کاهش فشار خون و تنظیم آن نیز می‌ شود.

ضد ویروس و باکتری

این چای موجب سرکوب ویروس ها ،باکتری ها و قارچ های مختلف می‌ شود.

خواص چای سفید

زمان مصرف چای سفید

بهترین زمان مصرف این چای پس از هر وعده غذایی است و بهتر از دو تا سه فنجان در روز مصرف شود.اما بهتر است به دلیل کافئین موجود در این چای آن را قبل از خواب مصرف نکنید زیرا باعث بی خوابی می‌شود .

چه میزان کافئین در چای سفید وجود دارد؟

در حدود 28 میلی گرم کافئین در یک فنجان از این چای وجود دارد که نسبت به دیگر نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یا چای سبز سطح پایینی می باشد. مثلا یک فنجان قهوه به اندازه مشابه به صورت متوسط دارای 95 میلی گرم کافئین است که این میزان بیش از 3 برابر میزان کافئین موجود در چای سفید است. به عبارت دیگر، این چای می تواند تقویت کننده انرژی برای شما باشد، ولی شاید به اندازه نوشیدنی های کافئین دار دیگر اعتیاد آور نباشد و علائم ترک را هم برای شما در پی نداشته باشد.

مصرف چای سفید در دوران بارداری و شیردهی

چای سفید به دلیل داشتن میزان کافئین در خورد، ممکن است برای مادران در دوره بارداری و شیردهی مناسب نباشد، پس باید در مصرف این چای احتیاط کنید. قبل از مصرف هر نوع چای و دمنوش گیاهی در دوران بارداری و شیردهی می توانید با پزشک مشورت نمایید.

طرز تهیه چای سفید

طرز تهیه این چای مشابه چای های دیگر نظیر چای سبز است .ابتدا آب را جوشانده سپس اجازه میدهیم تا دمای آب کمی پایین بیاید زیرا آنتی اکسیدان های موجود در این چای به دمای بالا حساس بوده و از بین می‌ روند. سپس یک قاشق از چای را در یک فنجان ریخته و آب  را درآن میریزیم و در پوشی روی آن قرار می هیم و بعد از ۵تا ۸ دقیقه چای آماده سرو است.

خواص چای سفید

مراحل به کار بردن چای سفید

  • در ابتدا از فروشگاهی معتبر این چای را با کیفیت خوب تهیه کنید. قوری بزرگ را انتخاب کنید تا برگ چای فضا برای پهن شدن داشته باشد و بهترین طعمش را در اختیار شما قرار بدهید.
  • سپس چای را به درستی دم کنید. برای هر فنجان یک قاشق چای خوری بزرگ چای نیاز است. اب جوش را در کتری چای روی برگ های چای سفید بریزید و سپس اجازه دهید چای به مدت 3 تا 4 دقیقه خیس بخورد تا به بهترین شکل آماده شود. چای را در فنجان بریزید. چای سفید را ساده بنوشید تا طعم خوب آن را حس کنید. شکر یا شیر به آن اضافه نکنید زیرا باعث کاهش خواص آن می شود.
  • برای بهره مندی حداکثر از چای سفید سه بار در روز آن را بنوشید. بین ساعاتی که چای می نوشید چند ساعت فاصله بگذارید. سعی کنید پس از هر وعده چای سفید بنوشید. قبل از خواب چای سفید ننوشید زیرا ممکن است خواب شما را به هم بزند.
  • برای اطمینان از حداکثر کاهش وزن، رژیم غذایی و برنامه ورزشی سالم را پیش بگیرید. از چای سفید برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن استفاده کنید ولی بدانید که چای سفید به تنهایی نمی تواند جادو کند. سه بار در هفته ورزش کنید، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم انجام دهید. در طول روز 5 یا 6 وعده کوچک میل کنید. در طول روز زیاد آب بنوشید و شب هم به اندازه بخوابید.

مطالب مشابه را ببینید!

خواص چای سیاه برای سلامت، زیبایی و ریزش مو تمام خواص “چای سبز” برای کاهش وزن، پوست، سلامت و پیشگیری و درمان بیماری ها فواید و مضرات چای به و طرز تهیه این دمنوش مفید 10 چای لاغری + معرفی بهترین چای های لاغری برای چربی سوزی خواص دمنوش گزنه؛ چگونه دمنوش یا چای گزنه را تهیه کنیم؟، طرز تهیه چای گزنه خاصیت چای سفید؛ تمامی خواص چای سفید برای سلامت بدن خواص روغن درخت چای؛ خواص درمانی و بی نظیر روغن درخت چای خواص هلیله سیاه گیاه دارویی؛ کاربردها، خواص درمانی و نحوه مصرف آن خواص انار؛ 20 فایده انار از کنترل دیابت و خاصت ضد سرطانی تا زیبایی پوست و مو خوراکی های ضد پیری؛ لیست 30 ماده غذایی که باعث جوانی و زیبایی شما می شوند