سخنان میکل آنژ هنرمند معروف با مضامین آموزنده و پند آموز

سخنان آموزنده و زیبای میکل آنژ

در این بخش سخنان زیبا دز میکل آنژ هنرمند معروف ایتالیایی را گردآوری کرده ایم.

میکل‌آنجلو دی لودوویکو بوئوناروتی سیمونی (به ایتالیایی: Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni) شناخته‌شده به عنوان میکل‌آنژ (به فرانسوی: Michel-Ange) (زاده ۶ مارس ۱۴۷۵ – درگذشتهٔ ۱۸ فوریهٔ ۱۵۶۴)، نقاش، پیکرتراش، معمار و چکامه‌سرای ایتالیایی رنسانس والا∗ و زادهٔ جمهوری فلورانس بود که اثری شگرف بر گسترش هنر غربی داشت. استعدادهای چند جانبهٔ هنری‌اش چنان بود که از سوی خیلی از بزرگ‌ترین هنرمندان معاصر خودش و نیز برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ، وی را در کنار فلورانسیِ دیگری یعنی لئوناردو داوینچی غالباً به عنوان یکی از نامزدهای الگوی مثالی یک همه‌چیزدان∗ در نظر می‌گیرند.

هر کنشی، هرچند هم دشوار، با خونسردی و آرامش، آسانتر به نظر می‌رسد.

***

خدایا! به من آن ده كه همیشه شوقی بیش از حد توان خود برای كار كردن داشته باشم.

***

هرچه دانش بيشتر و تجربه زيادتر شود، نياز به پند گرفتن كمتر مي‌شود .

***

انسان، با مغز نقاشی می‌كند ،نه با دست. هر كه اندیشه‌هایش گرفتار مسایل دیگر باشد، كارش،رسوایی به بار می‌آورد .

***

سخنان میکل آنژ

خداوندا بگذار همیشه خواهان انجام آنی باشم که بیش از توان من است.

***

صلح ناحق به از جنگ برحق است.

***

ديدگاه هر نويسنده را از كتاب او و ديدگاه هر هنرمند را از هنرش مي‌توان دريافت .

***

سخنان میکل آنژ

زیبایی، هدیه ای از بهشت است.

***

آن که به هوش سرشار خویش ارزش نمی‌نهد و در بند آن است که با گرایش‌های کوته‌فکران سازگاری داشته باشد، نزد من رتبه و جایگاهی ندارد.

***

سخنان میکل آنژ

تمام وعده و نویدهای دنیا، فریبی بیش نیست و بهترین دستور زندگانی این است که اعتماد به نفس داشته باشی و در پرتو سعی و مجاهدت خود به مقامی برسی.

***

جملات زیبای میکل آنژ

بلند نظر باشید و هدفهای بزرگ در پیش گیرید.

***

سخنان میکل آنژ

تا زمانی که ننگ و جنایت دوام دارد، هیچ ندیدن و نشنیدن برای من پایان خوشبختی‌ است.

***

اگر مردم می‌دانستند برای مقام استادی چه رنج‌ها برده‌ام و چه روزها و چه شب‌ها جان کنده‌ام هرگز از دیدن شگفتی‌های هنری‌ام متعجب نمی‌شدند.

مطالب مشابه را ببینید!

تعریف هنر از دیدگاه بزرگان ( سخنان بزرگان و فلاسفه درباره هنر ) متن در مورد کار + سخنان و جملات زیبا از بزرگان در مورد کار کردن جملات ناب شهدا | نقل قول های زیبا | سخنان شهیدان بزرگ سخنان شیخ بهایی و جملات آموزنده زیبا از شیخ بهایی سخنان آموزنده از 15 کار آفرین برتر دنیا + جملات انگیزشی مالی و سرمایه گذاری جملات انگیزشی کارآفرینی؛ متن انگیزه دهنده و سخنان کارآفرینان موفق سخنان مارلون براندو + سخنان آموزنده از اسطوره بازیگری جملاتی از آرتور میلر نویسنده و نمایش نامه نویس؛ 50 سخنان ارزنده جملات کوروش درباره ایران، عشق، زن؛ سخنان ارزشمند پادشاه ایرانی عکس نوشته سخنان حضرت علی (ع) + سخنان و جملات ناب آموزنده از امام علی (ع)