سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور فعال مدنی آمریکای با سخنان آموزنده

سخنان و جملات آموزنده مارتین لوتر کینگ جونیور

در این بخش سخنان زیبا و آموزنده مارتین لوتر کینگ جونیور فعال مدنی آمریکایی را با تعدادی عکس نوشته از سخنانش آماده کرده ایم.

مارتین لوتر کینگ جونیور (به انگلیسی: Martin Luther King, Jr.) (۱۵ ژانویه ۱۹۲۹ – ۴ آوریل ۱۹۶۸) کشیش باپتیست و فعال مدنی آمریکایی بود که از سال ۱۹۵۵ تا زمان ترورش در سال ۱۹۶۸، شناخته‌شده‌ترین سخنگو و رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. کینگ با نافرمانی مدنی و پرهیز از خشونت که الهام‌گرفته از باورهای مسیحی او و شیوه مبارزه مدنی گاندی بود، توانست حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا را ارتقا بدهد.

” علم بررسی می کند؛ مذهب تفسیر می کند. علم به انسان دانشی می دهد که قدرت است؛ مذهب به انسان عقل می دهد که تحت کنترل است “

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

“ممکن است درست باشد که قانون نمی تواند شخصی را دوست داشته باشد ، اما می تواند او را از اعدام کردن حفظ کند ، و من فکر می کنم این موضوع بسیار مهم تر است”.

***

صلح تنها یک هدف دور نیست که ما به دنبال آن هستیم ، بلکه وسیله ای است که از طریق آن به اهدافمان می رسیم.”

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

“همه پیشرفت ها متزلزل هستند و راه حل یک مشکل ، مشکل دیگری را پیش می آورد”

***

جملات زیبای مارتین لوتر کینگ جونیور

“هر چیزی که می بینیم سایه ای از چیزی است که نمی بینیم”

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

” کسی که به صورت منفعلانه شری و پلیدی را قبول کند ، به همان نسبت به ارتکاب آن کمک کرده است. کسی که شر و پلیدی را بدون اعتراض قبول کند ، واقعاً با آن هم کاری می کند.

***

“درک سطحی از افراد خوب بیشتر از سو تفاهم از افرادی که بیمار هستند ، ناامید کننده است”

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

“هیچ ناامیدی عمیقی در جایی که عشق عمیقی وجود داشته باشد ، نیست”

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

” آیا ما به این بن بست در دنیای مدرن نرسیده ایم که باید دشمنان خود را دوست داشته باشیم؟ واکنش زنجیره ای نفرت و کینه باعث ایجاد نفرت می شود ، جنگ هایی که جنگ های بیشتری را تولید می کنند باید درهم شکسته شوند ، وگرنه ما در پرتگاه نابودی غرق خواهیم شد.”

***

عکس نوشته و جملات زیبا و آموزنده از مارتین لوتر کینگ جونیور

” من یک رویا دارم که روزی در تپه های قرمز جورجیا ، پسران بردگان سابق و پسران مالکان برده دار سابق قادر به نشستن کنار یکدیگر در یک میز باشند.”

***

سخنان مارتین لوتر کینگ جونیور

کافی نیست که بگوییم ما نباید جنگ را آغاز کنیم. لازم است که صلح و فداکاری را برای آن دوست داشته باشیم.”

***

” تغییر بر روی چرخ های اجتناب ناپذیری صورت نمی گیرد ، بلکه درگیر مبارزه ای مداوم است. بنابراین باید کمر خود را صاف کرد و برای آزادی مان کاری کنیم. هیچ شخصی نمی تواند از شما سواری بگیرد ، مگر اینکه کمرتان خمیده باشد.”

مطالب مشابه را ببینید!

تعریف هنر از دیدگاه بزرگان ( سخنان بزرگان و فلاسفه درباره هنر ) متن در مورد کار + سخنان و جملات زیبا از بزرگان در مورد کار کردن جملات ناب شهدا | نقل قول های زیبا | سخنان شهیدان بزرگ سخنان شیخ بهایی و جملات آموزنده زیبا از شیخ بهایی سخنان آموزنده از 15 کار آفرین برتر دنیا + جملات انگیزشی مالی و سرمایه گذاری جملات انگیزشی کارآفرینی؛ متن انگیزه دهنده و سخنان کارآفرینان موفق سخنان مارلون براندو + سخنان آموزنده از اسطوره بازیگری جملاتی از آرتور میلر نویسنده و نمایش نامه نویس؛ 50 سخنان ارزنده جملات کوروش درباره ایران، عشق، زن؛ سخنان ارزشمند پادشاه ایرانی عکس نوشته سخنان حضرت علی (ع) + سخنان و جملات ناب آموزنده از امام علی (ع)