سخنان الهی قمشه ای + جملات آموزنده و عکس نوشته از سخنان این نویسنده

سخنان و جملات زیبای الهی قمشه ای

در این مطلب روزانه سخنان و جملات آموزنده الهه قمشه ای را به همراه چند عکس نوشته آماده کرده ایم.

حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای (زاده ۱۴ دی ۱۳۱۸) عارف، الهی‌ دان، نویسنده، مترجم و سخنران ایرانی در زمینه عرفان، ادبیات و فلسفه هنر است. وی در نقاشی و خوش‌ نویسی نیز آثاری دارد.

هیچ دعائی بالاترازاین نیست که خدا ما را از خودش دور نکندوهیچ دردی هم بالاترازدردهجران نیست .

***

انسانها معمولا ما را تشویق می کنند که به بهای از دست دادن کنجکاوی، احتیاط را بر گزینیم و به قیمت از دست دادن ماجراجویی ، به امنیت متوسل شویم، از مجهولات بپرهیزیم و پا به وادی ناشناخته ها نگذاریم. ولی به این حقیقت توجه کنیم که زندگی که در آن لذت کشف کردن نباشد، حتما طعمی امتحان شده دارد و تکراریست…بروید و عالمهای ناشناخته را در وادی علم، هنر و موسیقی کشف کنید و لذت ببرید .

***

سخنان الهی قمشه ای

کسی که بینایی را خلق کرده است، یقینا بیناست . یک کور نمی تواند بینایی را خلق کند. پس او تو را می بیند. از او کمک بخواه

***

خيلي خوب است كه انسان زيباييهاوخوبيهاراستايش كندوخوبيهاي مردم رابيان كند آنوقت اگراين ستايش براي خودحق باشد برمي گردد به حق ولي اگراين ستايش رابراي اين كردكه به يك چيز دني وحقيري برسد آنوقت اين ستايش مانع ميشود بين انسان وحق ونشانه دلبستگي به اين دنيا است.

***

جملات آموزنده از الهی قمشه ای

وقتی یک دانه ی گیاه میکاری، هزاران هزار دانه میشود، همه اش برای تو.وقتی یک گل به کسی میدهی، هزاران هزار گل از دیگران میگیری؟ می دانی عزیز ، تو روی گنج داری زندگی میکنی و امیدوارم این را بدانی.

***

سخنان الهی قمشه ای

تنها مانع موجود بر سر شادماني و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر اين راه است. به همين دليل راه را اشتباه مي رويد و گرفتار مشكل مي شويد.

***

ما موجودات خاكي نيستيم كه به بهشت مي رويم. ما موجودات بهشتي هستيم كه از خاك سر بر آورده ايم.

***

سخنان الهی قمشه ای

قرار نیست در کاری عالی باشید تا آن را شروع کنید. قرار است آن را شروع کنید تا در آن کار عالی شوید

***

عکس نوشته از سخنان الهی قمشه ای

عالم بیرون ادامه وجود ماست . ما یک مکانی در وجودمان هست که آن را در بیرون ایجاد می کنیم

و ما باید معماری درونمان زیبا باشد تا معماری بیرونمان هم زیبا شود

معماری ما بدلیل اینکه توازن در آن نیست ما را کج خلق می کند

هر چیزی آدم را یاد مشابهت های خودش می اندازد و شبیه خودش می کند

اگر ما دائما چشممان به هرچیز نا زیبایی یبافتد بتدریج ذوق زیبایی از ما می رود بعدهم خلقمان تنگ می شود

***

سخنان الهی قمشه ای

وقتی یک دانه ی گیاه میکاری . هزاران هزار دانه میشود . همه اش برای تو

وقتی یک گل به کسی میدهی . هزاران هزار گل از دیگران میگیری ؟

می دانی عزیز . تو روی گنج داری زندگی میکنی و امیدوارم این را بدانی

***

سخنان الهی قمشه ای

آدم فقط وقتي گول مي خورد كه صاف نيست وگرنه نمي شودكه انسان فرق دروغ با راست رانفهمد چون دروغ خيلي طعم و بو و مزه اش با راست فرق مي كند
بوي كبر و بوي حرص و بوي آز درسخن گفتن بيايد چون پياز ،آنچان كه اگر شامه ظاهري ماسالم باشد بوي پياز را مي توانيم تشخيص دهيم
اگرشامه باطني ما هم سالم باشدمي توانيم تشخيص دهيم و مي توانيم اطلاعات رابگيريم . الهی قمشه ای

***

سخنان الهی قمشه ای

احوال پرسي هاي ما بصورت تعارف درآمده و سريع تمام مي شود ولي وقتي مي گوييم حال تو چطوره؟ يعني واقعاً دلم مي خواهد بدانم و مي خواهم بيايم در زندگي تو و بدانم چه نيازي داري؟ ما اگر واقعا حال هم را بپرسيم خيلي از مشكلات حل مي شود.

***

سخنان الهی قمشه ای

در زندگی مهم این  نیست که به ایده آل زندگی تان برسید بلکه مهم این است که در مسیر رسیدن به ایده آل زندگی تان حرکت کنید .

***

اگر می گویند ذکر کنید ، منظور این نیست که یک تسبیح دستمون بگیریم و بگوییم: یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم و … ،اسم ببریم!  اینها ذکر نیست.  ذکر اینست که او در کل زندگی ما حضور داشته باشه.   اگر یک اسم خدا جمیل است، پس باید در معماریمان باشد، توی رفتارهایمان باشد، تو لباسمون باشد تو ظاهر و باطنمون باید باشد، تو صحبت کردنمون باید باشد.   کو جمیل!؟ که تو می گویی من ذاکرم!    هر کس ذاکر نباشد به اسماء الله زندگیش سخت می شود، معیشتش تنگ می شود .

مطالب مشابه را ببینید!

متن درباره جایگاه و مقام + جملات و سخنان بزرگان در مورد مقاوم افراد متن در مورد قدرت + جملات و سخنان فلسفی بزرگان در مورد توان و قدرت متن در مورد شرمساری + جملات و سخنان زیبا در مورد شرمندگی و شرمسار شدن متن در مورد دنیا + جملات و سخنان فلسفی بزرگان در مورد جهان متن در مورد مردم + سخنان و جملات با مفهومی بزرگان در مورد مردم متن در مورد زیبایی + جملات و سخنان بزرگان در مورد زیبایی درون و ظاهری جملات دکتر هلاکویی + متن و سخنان آموزنده دکتر فرهنگ هلاکویی به همراه عکس نوشته سخنان بزرگان در مورد ماه رمضان؛ متن و احادیث زیبا درباره روزه داری جملاتی از نویسندگان بزرگ روسی؛ سخنان ارزشمند و با معنی از 6 نویسنده سخنان امام علی (ع) درباره زندگی؛ جملات ناب آموزنده مذهبی حضرت علی