انشا در مورد جنگ و صلح + چند موضوع انشا در مورد جنگیدن و صلح

انشا با موضوع جنگ و صلح

چند انشا زیبا با موضوع جنگ و صلح را برای پایه های مختلف تحصیلی در این بخش روزانه آماده کرده ایم.

انشای جنگ و صلح

واقعیت این است که تاریخ جهان بیشتر از صلح، جنگ را آزموده است. بنابراین نه به صلحش می توان چندان دل بست و نه از جنگ اش باید هراسید. جنگ ها مثل عضوی از خانواده ی بشریت هستند، که در خوش بینانه ترین حالت می توان آن هارا عضو شرور یک خانواده فرض کرد. اما نمی توان نابودشان کرد.

جنگ ها معمولا ارتباط تنگاتنگی با وضعیت فرهنگی و اجتماعی بشر دارد؛ که حتی در این وضعیت نیز، جنگ ها به طرقِ دیگری در لایه های پنهان و آشکار وجود داشته و دارد. بشر از اولین روزهای حیات خود در روی زمین برای تامین حسِ تملک خود جنگ های زیادی را تجربه کرده است.

از عصر پارینه سنگ ها که سلاح کشنده شان چوب و چماق بوده، تا دوران معاصرکه انگشت ها روی ضامن سلاح اتمی قرار گرفته است. با این توصیف واقعی است که می توان گفت عدم وجود جنگ به منزله ی صلح همیشگی در پهنه ی جهان نیست.

صلحِ پاکیزه هنگامی می تواند در جهان معنای قابل دیدن داشته باشد که انسان از منافع فردی و گاهی منافع قومی – قبیله ای ناسازگار با روح صلح ،چشم پوشی نماید. صلح دوستی را می توان در جوار احترام به ارزش های خالص و ناب انسانیت فراگرفت.

جنگ و صلح هیچ گاه از هم فاصله ای نداشتند. اما در صلحِ موقتی که گاه جهان را از احساس های خوب مملو می کند، معلوم می شود که با وجود دوری از جنگ است که انسان قادر به ارتباط با موجودیت و وظیفه ی خود در جهان هستی می گردد. آن چنان که در ذات جنگ نیز، از هم گسیختگی روح و روان و پریشانی وجود دارد.

در مورد معنی صلح نگرش های متفاوتی و جود دارد. بعضی آن را به دارویی مُسکن برای بیمار لاعلاج تشبیه می کنند. زیرا می دانند بیماری جنگ هرگز خوب شدنی نیست. اگر جنگ را به مثال آدمی فرض کنیم، از زبان او خواهیم شنید که او هم همواره نگران نابرابری هایی است که وجود دارد. تا زمانی هم که نابرابری ها، ظلم ، زیاده خواهی و قدرت طلبی وجود دارد، دروازه های جهان همچنان بر پاشنه ی جنگ می چرخد.

تلخ ترین واقعیتی که در مورد جنگ وصلح می توان اشاره کرد،این است: گاهی کسانی بیانیه های صلح را تدوین می نمایند که خوی جنگ افروزی دارند. آن ها در حالی برای صلح هاله ای مقدس می سازند که در انبارهای تسلیحاتی شان هزاران سلاح برای کشتار مردم سرزمین های دیگر فراهم آورده اند.

بنابراین شاید ساده ترین تعریف برای صلح پایدار و دوری از جنگ های ادواری این باشد که: دولت ها و به تبع آن جوامع بشری، یک بار و برای همیشه چراغ های قرمز را خاموش کنند. به انسان و هدف انسان بر روی این کره ی خاکی توجه نمایند.

انسانِ جنگ، انسان همیشه خسته است و تنها با صلح است که می توان زندگی کرد و دوست داشت.


انشا در مورد جنگ و صلح

انشا با موضوع مقایسه جنگ و صلح

جنگ یعنی خونریزی و کشتار و نابودی آرزوی انسان های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا
صلح یعنی دوستی و آرامش و زندگی پر از خوشبختی برای تمام انسان ها
تاریخ گواه این مطلب است که جهان بیش تر از آن که در صلح باشد، درگیر جنگ و خون ریزی بوده است.

همواره زیاده خواهی برخی از انسان ها باعث به وجود آمدن جنگ های متعدد شده و متاسفانه این زیاده خواهی هیچ وقت پایانی نداشته و نخواهد داشت.

افرادی که خواستار شروع جنگ هستند، با ارائه دلایل مختلف سعی می کنند مردم را با خود همراه کرده و به اهداف شخصی شان برسند اما با شروع هر جنگ، یک یا چندین ملت در گیر آن شده و هزاران فرد بی گناه کشته می شوند.

به علاوه تبعات جنگ تنها به دوران مربوط به درگیری ختم نشده و تا سال ها می توان آثار جنگ را در شهر ها و کشور های طرف درگیر مشاهده کرد، این موضوع برای مردمی که سال ها از نزدیک جنگ را لمس کرده اند کاملا قابل درک است و هیچ کس به اندازه آن ها از شروع جنگ دیگری بیزار نیستند.

موضوع عجیبی که درباره جنگ ها وجود دارد این است که بعضی از جنگ ها واقعا به دلایل مضحکی شروع شده اند اما خسارت و قربانی فراوانی گرفتند.

جنگ همیشه به ضرر ملت ها بوده و تفاوتی نمی کند جنگ را خود شان شروع کرده باشند یا طرف دیگر، به همین علت است که تمام مردم جهان باید برای بر قراری صلح بکوشند.

هم صدا شدن تمام مردم جهان برای بر قراری صلح پایدار در تمام کشور ها باید هدف همه ی ما باشد و این امر مهم تنها با همکاری یک دیگر امکان پذیر است.

همه ی ما باید تلاش کنیم تا هیچ خانه ای به خاطر جنگ ویران نشود، هیچ کودکی در جنگ آسیب نبیند و هیچ پدر و مادری فرزند خود را در جنگ از دست ندهند و امیدوار باشیم تا روزی صلح جایگزین این جنگ های ویران گر شود.


انشا در مورد جنگ

مقدمه: گاهی در تنش میان کشورها گفت و گو پاسخ خوبی نداده و کشوری که قدرت و سلاح بیشتری داشته به کشور ضعیف تر حمله می کند.

در جنگ بیشتر غیرنظامیان و خانواده‌ها و کودکان دچار ناراحتی و فشار روحی شده و به صورت ناجوانمردانه می میرند. آواره می شوند و در به در غربت، کاش حاکمان کشورها بدانند که جنگی ناخواسته شاید نسل جوامع و بشریت را تهدید کند.

بدنه: نام جنگ وجودم را به لرزه در می آورد، خانواده هایی که بی امان فقط جان بر می دارند و فرار می کنند، زنان بی کسی که زلف را فراموش می کنند و سلاح به دست می گیرند، پیرمردانی که خواب از سرشان می رود و ناله جدایی از فرزندان سر می دهند، درختان بید و افرا عزادار می شوند و هیچ پرنده ای آواز خوش سر نمی دهد.

مادران سیاه‌پوش و نوعروسان ماتم‌زده می شوند، مزارع می سوزند و گندم زار بی تاب می شود، سربازان دیگر معشوقه هایشان را نمی بینند و برایش نامه فراوان می نویسند و گاهی پس از مرگشان نامه را از جیبشان  در می آورند.

دیگر نغمه شادی در کوچه ها سروده نمی شود، مادری اسفند دود نمی کند و عروسی سرخاب نمی زند، مردی عاشق نمی شود و پدری درختی نمی کارد، کاش همه بدانند که جنگ وجود همه مردم را متلاشی کرده و افرادی که گرفتار جنگ شده اند، تا همیشه نمی خندند.

ای حاکمان جنگ افروز دست از جهالت بردارید و مردم را اسیر خواسته های غیر انسانی خود نکنید. هیچ کس ندیده که حاکمی در جنگ بمیرد. همیشه مردم عادی گرفتار می شوند و عزادار، جان و مال و افراد زیادی از دست می رود و کسی نمی داند که نتیجه چه خواهد شد.

نتیجه گیری: جنگ یک رویداد غیر منتظره است که شروعش با حاکمان است و پایانش دست دیگران، کودکانی که نگاهشان خسته می شود و جوانانی که عشق را از یاد می برند. تمام ثروت یک ملت از دست می‌رود و هیچ کس را توان مقاومت نیست.

ثروت های کشورها پایمال می شود و مردم فرصت زندگی را از دست می دهند. کاش کمی از زندگی دیگران و اهداف خودخواهانه دست برداریم و جهان را غرق در ناراحتی و عزا نکنیم.

از ثروت کشورهای دیگر چشم برداریم. گاهی می‌توان با مذاکره مشکلات و اختلافات را حل نمود. چه روزهایی که هیچ کس درمانی برایش ندارد. کاش جنگ را تمام کنیم و خوشی را برای همه ارزانی داریم.

مطالب مشابه را ببینید!

انشا با موضوع نیکوکاری + موضوع انشا نیکی و کمک کردن به دیگران انشا در مورد آسمان شب + چند انشا ادبی زیبای کوتاه در مورد شب مهتابی انشا در مورد یک روز در کلاس درس + 3 انشا کوتاه ادبی برای دبیرستان و دبستان انشا طنز و خنده دار + مجموعه انشا و داستان های طنز و بامزه انشا در مورد ثروت و پولدار شدن + 5 انشا کوتاه و زیبا در مورد افراد ثروتمند انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی انشا برف با گلچین چند انشا زیبا با موضوع بارش برف زمستانی