فال شیخ بهایی و نحوه گرفتن این فال و معانی آن

همه چیز در مورد فال شیخ بهایی

فال شیخ بهایی یکی از معتبرترین و مشهورترین فال‌ های ایرانی محسوب می شود. این فال متعلق به یکی از بزرگترین عارفان ایران به نام بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی است. البته اکثر مردم این فال را به نام فال حاجت یا آرزو می ‌شناسند زیرا این فال به دلیل جامع بودن در برگیرنده بسیاری از آرزوهای بشر می‌ باشد.

شیخ بهایی در ۸ اسفند سال ۹۲۵ در بعلبک متولد شد و در ۸ شهریور هزار خورشید ای در اصفهان از دنیا رفت. شیخ بهایی علاوه بر علومی چون ریاضی، فقه، نجوم و…شاعر به نامی بوده است، که از خود کتاب و رساله بسیاری به یادگار گذاشت. فالنامه وی بدون شک یکی از جامع ترین و محبوب ‌ترین فال‌ ها در میان ایرانیان است.

شیخ بهایی که بود

شیخ بهایی یکی از برجسته ترین افراد در زمان خود بوده و در زمینه های گسترده و متفاوت علمی چون پزشکی، شعر، ادبیات، فقه، عرفان، نجوم، ریاضی و تاریخ، حاذق و عالم بوده است. بنابراین آثار شیخ بهایی تنها به تفأل نامه او محدود نمی شود. از او در حدود ۹۵ کتاب و رساله با موضوعات سیاسی، حدیث، اخلاق، ریاضی، مهندسی، هنر، نجوم و… بر جای مانده است. برای بزرگداشت شیخ بهایی و به پاس خدماتش به علم ستاره شناسی، یونسکو در سال ۲۰۰۹ میلادی که مصادف با سال نجوم نیز بوده است، نام او را در لیست مفاخر ایران ثبت کرد.

فال شیخ بهایی

آیا تا کنون فال شیخ بهایی گرفته اید؟

بسیاری از مردم به فال گرفتن علاقه دارند، کمتر کسی را می ‌توان یافت که هرگز از فال استفاده نکرده باشد. اما برخی از فال‌ ها  محبوب ‌تر از بقیه هستند و مردم بیشتری از آنها استفاده می ‌کنند.

مردم بیشتر به فال ‌هایی گرایش پیدا می ‌کنند که موضوع ‌های مختلف را در بر بگیرد زیرا افراد با نیت ‌های متفاوتی به سمت فال می ‌روند و اگر فال نتواند پاسخگوی آنها باشد علاقه و محبوبیت آن فال از دست خواهد رفت. فالنامه شیخ بهایی از جمله بهترین فال ‌ها برای هر نیت است.

فالنامه شیخ بهایی ۲۶ در جدول دارد. اولین جدول در فال شیخ بهایی متعلق به مدح و ستایش شاه عباس می ‌باشد، بقیه جداول درباه خیر و شر بودن و عاقبت و نتیجه نیت فال‌ گیرنده نوشته شده است. که به اختصار جداول فالنامه شیخ بهایی را برای شما توضیح خواهیم داد.

برای دیدن فال خود کلیک کنید:

🔥 فال روزانه 🔥

👳‍♂️ فال حافظ امروز 👳‍♂️

فال تاروت روزانه

⭐ فال ابجد روزانه

جداول فالنامه شیخ بهایی

  • جدول اول: مدح و ثنا قبل فال
  • جدول دوم: سخن از سلاطین وقت
  • جدول سوم: سرانجام زندگی و حیات
  • جدول چهارم: طلب نمودن نیت و حاجت‌ها
  • جدول پنجم: مسائل زناشویی
  • جدول ششم: نقل مکان و مهاجرت
  • جدول هفتم: زمان آمدن غایب(دیر یا زود امدن)
  • جدول هشتم: احوالات مسافر و غائب
  • جدول نهم: عاقبت کاری که نیت کردیم.
  • جدول دهم: بنا کردن ساختمان
  • جدول یازدهم: حاصل شدن نیت و مقصود
  • جدول دوازدهم: سفر کردن
  • جدول سیزدهم: قرض و وام گرفتن
  • جدول چهاردهم: تجارت (معامله)
  • جدول پانزدهم: شراکت
  • جدول شانزدهم: فروش دارایی و املاک
  • جدول هفدهم: تفریح و شکار
  • جدول هیجدهم: کشاورزی )زراعت)
  • جدول نوزدهم: صاحب اولاد شدن
  • جدول بیستم: جنسیت فرزند برای زن حامله
  • جدول بیست و یکم: خوب یا بد بودن طبيب (پزشک)
  • جدول بیست و دوم: عاقبت احوالات فرد بیمار
  • جدول بیست و سوم: خبر از عاقبت فردی که در زندان است.
  • جدول بیست و چهار: پیروزی بر دشمن
  • جدول بیست و پنجم: راست یا دروغ بود اخبار و شایعات
  • جدول بیست و ششم: یافتن یا نیافتن گمشده

روش و طریقه گرفتن فال شیخ بهایی

فال شیخ بهایی داری بیست و شش جدول می ‌باشد که هر جدول برای نیتی در نظر گرفته شده است. برای هر نیتی که داشته باشیم ابتدا شعر مخصوص آن جدول (نیت) را باید بخوانیم. در اینجا شروط گرفتن فال را ذکر خواهیم کرد.

  1. در ابتدا باید لباس‌ های عاری از آلودگی بپوشیم و خود را آراسته کنیم.
  2. در مرحله دوم با خلوص نیت سه تا صلوات میفرستیم و پس از آن نیت خود را از خداوند درخواست می‌ کنیم.
  3. در مرحله سوم شعر مخصوص به حاجت خود را می خوانیم؛ البته می توانیم به جای خواندن شعر مخصوص هر نیت شعر، ای کار برآرنده هر حاجتمند، وی رافع مشکل و رهاننده ز بند، سر رشته مطلبم ز هم بگسسته، بنما فالی که رشته یابد پیوند، را بخوانیم و سپس بر روی نیت دست گذاشته و جواب خود را دریافت کنیم.

فال شیخ بهایی

مزایا گرفتن فال شیخ بهایی

فالنامه شیخ بهایی برای افراد حساس و نکته ‌‌سنج گزینه خوبی می ‌باشد، زیرا شیخ بهایی تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا در مورد مسائل  ریز و درشت سخن بگوید تا فال ‌گیرنده را راضی کند و بدون شک بدون کم و کاستی موفق عمل کرده است.

  1. فال شیخ بهایی به جزئیات توجه می کند و فالنامه او دربر گیرنده مسائل مختلفی مانند خیر و شر بودن نیت تا تعیین جنسیت فرزندان زنان حامله را شامل می ‌شود.
  2. از آنجا که شیخ بهایی شاعر بنامی می ‌باشد، در آغاز فال‌ های خود برای هر نیت شعری را سروده است و همین شعر‌ها قبل از نیت کردن باعث آرامش خاطر فال گیرنده می ‌شود، زیرا آرامش هنگام نیت تاثیر بسیار خوبی بر روی فال ما خواهد گذاشت.
  3. هر فردی به راحتی می ‌تواند از فالنامه بهایی استفاده کند زیرا تفسیر آن بسیار آسان و روان است و از هیچ گونه پیچیدگی برخوردار نیست.

شباهت میان فال شیخ بهایی و دیگر فال‌ها

بسیاری از فال‌ ها شباهت‌های کم یا زیادی به هم دارند مثلا فال تاروت و لنورماند از نظر کارتی بودن شبیه به هم هستند و بدون شک فال شیخ بهایی نیز با دیگر فال شباهت هایی داد، در اینجا به چندین شباهت این فال با دیگر فال‌ها خواهیم پرداخت.

  1. در فال حافظ و شیخ بهایی از شعر استفاده شده است، اما در فال حافظ پاسخ نیت به شعر گفته می ‌شود و تفسیر شعر‌های حافظ کار هر کسی نیست ولی شیخ بهایی شعر را پیش از نیت می‌ خوانیم و پاسخ نیت را کوتاه و قابل فهم به ما می‌ گوید.
  2. فال نخود و شیخ بهایی هر دو از فال‌ های قدیمی ایرانی هستند.
  3. شیخ بهایی و نوستراداموس هر دو منجم ‌های خبره ‌ای بوده‌ اند و بدون شک در فال ‌های خود از این علم بهره برده ‌اند.

تفاوت میان فال شیخ بهایی و دیگر فال‌ها

تمام فال های جهان با وجود اینکه در اصل موضوع با هم یکی هستند و همه به دنبال پاسخ به فال ‌گیرنده هستند تا او را از دل نگرانی رها کنند. اما با وجود شبیه بودن اکثر فال ‌ها، آن‌ها دارای تفاوت هایی نیز هستند که آنها را از هم جدا می ‌کند.

  1. فال حافظ پاسخ به نیت فال ‌گیرنده را با شعر می‌ دهد، اما فال شیخ بهایی قبل از نیت از شما می‌خواهد شعر مخصوصی را بخوانید تا پاسخ نیت خود را دریافت کنید.
  2. در فال نخود خبری از کتاب و شعر نیست در حالی که فالنامه شیخ بهایی یک کتاب است که برای هر نیت شعر دارد.
  3. فال نوستراداموس و تاروت هر دو فال‌های ورقی (پاسور) هستند، در حالیکه فالنامه شیخ بهایی کتابی است.
  4. از دیگر فال ‌هایی که از نظر ساختار و وسایل با فالنامه شیخ بهایی متفاوت هستند می ‌توان از فال قهوه‌، چای، لنورماند و… نام برد.

مطالب مشابه را ببینید!

فال حافظ امروز جمعه 10 فروردین اسفند با تفسیر { پیشگویی دقیق } چجوری فال حافظ و فال روزانه بگیرم که جوابش درست باشه؟ فال سال 1402 و طالع بینی اتفاقات و حوادث متولدین ماه های مختلف فال نیمه ماه عاشقانه و طالع بینی اتفاقات دو هفته آینده فال ارمنی و طالع بینی اتفاقات و وقایع روزهای آینده با این فال جالب و فال قهوه ارمنی فال نوستراداموس و پیشگویی های درست و دقیق طالع بینی یونانی با استفاده از حروف و اعداد (آموزش نحوه گرفتن این فال) فال طالع بینی چینی در مورد روابط و سرنوشت شما فال نخود حرفه ای و قدیمی (نحوه انجام و مراحل گرفتن فال) فال لنورماند عشق، ازدواج و احساس طرف مقابل و تفسیر کارت ها