چگونه فرق عطر اصل و تقلبی را متوجه شویم؟ (نکات تشخیص عطر اصلی)

تشخیص دادن ادکلن اصل از فیک اگرچه مقداری سخت می باشد، ولی غیرممکن نیست. در این مقاله تفاوت ادکلن اصل و تقلبی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

یکی از اصلی ترین دغدغه‌ های خریداران ادکلن، تشخیص دادن ادکلن اصل از فیک می باشد. جدا از کیفیت و ماندگاری پایین ادکلن‌ های تقلبی، استفاده از این‌ گونه ادکلن ها موجب آسیب رسیدن به لباس و یا حتی جوش زدن پوست خواهد شد. با این حال بد نیست بدانید که صرفا ماندگاری زیاد یک ادکلن، اصل بودن آن را تضمین نخواهد کرد. در این مقاله مناسب ترین راه جهت تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را مرور خواهیم کرد.

چگونگی تشخیص اودکلن اصل و تقلبی

چگونگی تشخیص اودکلن اصل از تقلبی در بررسی چند فاکتور خلاصه می گردد. نخستین گام در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بررسی نمودن جعبه و بسته ‌بندی ادکلن می باشد. در بسیاری از موارد جزئیات روی پکیج ادکلن فیک به درستی رعایت نمی ‌شود. همچنین دقت به شیشه ادکلن و بررسی نمودن کیفیت ادکلن همه از مواردی می باشند که باید در زمان خریداری عطر مد نظر و تشخیص عطر اصل و تقلبی بررسی شوند.

فرق عطر اصل و تقلبی

تفاوت ادکلن اصل و تقلبی

تفاوت ادکلن اصل و تقلبی از ظاهر جعبه، بسته ‌بندی و شیشه عطر به طور کامل مشخص می باشد. در بسیاری از موارد نوع بسته ‌بندی و طراحی شیشه ادکلن و عطر تقلبی با نمونه اورجینال و اصل آن کاملا متفاوت است. در این حالت چنانچه شخص بسته‌ بندی ادکلن اصل را از پیش دیده باشد خیلی راحت قادر خواهد بود متوجه فرق ادکلن اصل و تقلبی گردد. ولی در موارد دیگر بعضی شرکت ‌ها آنقدر با مهارت فیک یک عطر و ادکلن را بازسازی می ‌کنند که امکان تشخیص اصل از فیک برای خریداران خیلی دشوار می ‌شود. در ادامه بهترین روش های تشخیص ادکلن اصل و تقلبی را با هم مرور می کنیم.

 

11 روش از بهترین راه های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

جهت تشخیص ادکلن اصل از فیک را ه های زیادی وجود دارد. ما در ادامه به چند مورد از این روش‌ ها اشاره خواهیم نمود:

1. توجه به بسته ‌بندی عطر

حتی هنگام خرید از فروشگاه‌ های معتبر به این موارد دقت نمایید زیرا که گاهی دیده شده است که در فروشگاه های بزرگ و معتبر نیز که ادعای نمایندگی می کنند بین ادکلن هایشان جنس تقلبی به قیمت اصلی جهت فروش عرضه می نمایند.

بله حتی فروشگاه‌ های خیلی بزرگ عطر و ادکلن آگاهانه یا نا آگاهانه اقدام به فروش ادکلن تقلبی می کنند و با این تصور که مشتری به فروشگاه آن ها شک نمی کند این کار را خیلی راحت انجام می ‌دهند.

خیلی از کسبه هم قادر به تشخیص ادکلن اصل نمی باشند و متاسفانه نا آگاهانه با خرید از اماکن نا معتبر ادکلن تقلبی را خریداری و به فروش می رسانند بدون اینکه خودشان نیز آگاه باشند!

توجه داشته باشید ادکلن های اصل به ٢ دسته تقسیم می گردند.

الف) عطر اصل شرکتی

عطرهای اصلی که شرکتی هستند، به این معنی که توسط شرکتی خاص با دریافت مجوزهای مورد نیاز اقدام به وارد نمودن ادکلن از نمایندگی های مربوطه می کنند که همه ی این ادکلن ها باید دارای هولوگرام و لیبل از سوی وزارت بهداشت و نشان اصالت کالا باشند به شرطی که اسم و مشخصات خود عطر بر روی این لیبل ها نوشته شده باشد و با پیامک کد مربوطه، در پاسخ اسم ادکلن مورد نظر را دریافت نمایید. این یکی از راه های ساده جهت تشخیص ادکلن اصل می ‌باشد. ولی مشکلی که بعضی از مصرف کنندگان با ادکلن های شرکتی دارند، این است که این عطرها به علت پرداخت عوارض و مالیات گمرک گران تر از قیمت اصلی فروخته می شوند و خیلی از ادکلن ها مانند شنل اصلا دارای شرکتی در ایران نیستند.

فرق عطر اصل و تقلبی

ب) ادکلن اصل غیر شرکتی

این ادکلن ها اصولا از نمایندگی‌ های اصلی خارج از کشور خریداری گردیده اند و به شکل مسافری یا قاچاق وارد کشور می ‌شود و به علت پرداخت نکردن عوارض گمرکی و مالیات از عطرهای شرکتی ارزان تر می باشد. تنها ایراد این ادکلن ها  این است که تشخیص اصل بودن آن ها برای خریدار، خیلی مشکل است.

2. درز و چسب اطراف جعبه

چنانچه در بخش بیرونی و یا درونی جعبه عطر، مقدار فراوانی چسب مشاهده نمودید یا دور آن نوارهای غیرعادی وجود داشت، آن عطر تقلبی می باشد. درز و لبه ‌های تا خورده جعبه یک عطر اصل، معمولا بی نقص و خیلی مرتب است.

3. مقوای درون جعبه

مقوایی که داخل جعبه عطر قرار دارد، همیشه با کیفیت است و شکلی طراحی گشته که شیشه عطر را کاملا بی حرکت نگه می دارد. این مقوا اصولا سفید رنگ است.

5. اطلاعات مندرج شده بر جعبه

یکی دیگر از تفاوت های میان ادکلن اصل و تقلبی، نوشته ‌ها و علامت ‌هایی است که روی بسته‌ بندی آن ها وجود دارد. مثلا بر روی جعبه ادکلن ‌های اروپایی یک نماد دایره ‌ای وجود دارد که نشان گر استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته ‌بندی ادکلن می باشد. توجه داشته باشید که پیکان سمت راست همیشه باید تیره ‌تر از پیکان چپ باشد. اگر این خصوصیت در طراحی رعایت نگریده باشد، غیراصل بودن ادکلن مشخص می ‌شود.

همچنین خوب است که پیش از خریداری نمودن ادکلن مد نظر، به سایت تولید کننده ادکلن مراجعه نمایید و بسته ‌بندی آن را به طور دقیق مشاهده کنید. هر نوع تفاوت در بسته ‌بندی نشان گر تقلبی بودن ادکلن خواهد بود. توجه داشته باشید در صورتی که روی بسته ‌بندی ادکلن غلط املایی و یا گرامری وجود داشته باشد، آن ادکلن قطعا تقلبی می باشد.

6.شکل طراحی شیشه ادکلن

شکل و نوع طراحی شیشه ادکلن باید دقیقا عین چیزی که در وبسایت ادکلن موردنظر نشان داده می ‌شود، باشد. علاوه براین به یاد داشته باشید که اصولا جنس شیشه ادکلن ‌های تقلبی زمخت است. در صورتی ‌که شیشه یک ادکلن اصل کاملا صاف و بدون هیچ‌ حبابی می باشد.

6. در شیشه عطر

به خاطر داشته باشید که تفاوت عطر اصل و تقلبی با توجه به نوع طراحی در شیشه ادکلن نیز قابل تشخیص است. به طور کلی سری ادکلن های اصل همیشه متقارن می باشد، ولی سری ادکلن های تقلبی اصولا دارای تقارن نیست.

فرق عطر اصل و تقلبی

7. شماره سریال، و شماره ی کنترل

ادکلن های اصل تمام این سه شماره را روی بسته ‌بندی دارند و خریدار خواهد توانست برای کنترل نمودن اصالت ادکلن از این شماره ‌ها استفاده نماید.

8. بررسی کردن کیفیت ادکلن

عطرهای معتبر همیشه شفاف و کمرنگ هستند. در حالی که عطرهای تقلبی دارای رنگ‌ هایی تند و چشمگیر می باشند. علاوه براین ادکلن های اصل همیشه دارای چندین سطوح  از رایحه هستند که به آن ها نت گفته می ‌شود. نت آغازین رایحه ‌ای می باشد که سریعا با بو کردن عطر به مشام می ‌رسد و به مدت 30 دقیقه باقی می ماند. نت میانی حدود نیم ساعت بعد به مشام می رسد و برای 2 تا 4 ساعت بوی آن باقی می ماند. نت پایانی اصولا رایحه‌ ای است که تا پایان روز بر روی پوست و لباس شما ماندگار است. این در حالی است که در ادکلن های تقلبی تنها نت پایانی استفاده می گردد.

9. ماندگاری بو

مدت ماندگاری رایحه ادکلن یکی دیگر از روش های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی می باشد. به طور متوسط ادکلن های اصل از زمان باز شدن تا 9 ماه رایحه خود را حفظ می ‌کنند. ولی ادکلن های غیراصل و تقلبی بعد از یک بار استفاده در طی چند هفته تا چند ماه رایحه خود را از دست خواهند داد.

10. قیمت ادکلن

قیمت ادکلن اصل همیشه در قیاس با نوع فیک آن به مراتب بیش تر است. تفاوت میان ادکلن اصل و تقلبی از قیمت ‌گذاری آن تشخیص داده می ‌شود. تولید کنندگان ادکلن های تقلبی همیشه تلاش می کنند تا با تولید محصولاتی شبیه به نمونه اصل و پایین آوردن قیمت، توجه خریداران را به سمت خود جلب نمایند. بهتر است همیشه پیش از خرید یک ادکلن اصل، قیمت آن را در سایت رسمی محصول چک نمایید.

11.رایحه عطر

اصلی ترین و آخرین گزینه جهت تشخیص یک ادکلن اصل همین رایحه عطر می باشد. یعنی در صورتی که جعبه عطر کاملا مانند شیشه ادکلن اصل و کاملا تمیز و مشابه آن باشد باید در آخر جهت اطمینان کامل رایحه عطر مد نظر را تست نمود تا ١٠٠ درصد تشخیص داد که  این عطر اصل است یا تقلبی.

معمولا ادکلن های تقلبی دارای ته بوی خوبی نسبت به ادکلن های اصل نیستند و هر چه روی بدن یا لباس بمانند بوی آن ها بدتر می ‌شوند این در حالی است که ادکلن های اصل هرچی بیشتر بمانند بوی بهتری خواهند داشت. در خیلی از موارد ته بوی ادکلن های تقلبی مانند بوی گلاب یا الکل می باشد.

فرق عطر اصل و تقلبی

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد به چه شکل می باشد؟

تشخیص از روی بارکد بهترین راه برای تشخیص اصل بودن ادکلن است. بارکد ادکلن اصل در زیر جعبه قرار دارد. این بارکد مکان و تاریخی که عطر تولید شده است را نشان خواهد داد. جهت استفاده از این راه کافی است نرم‌ افزار Scanner را روی گوشی نصب نمایید. حالا با اسکن بارکد خواهید توانست از اصالت ادکلن مطلع گردید. در صورتی که ادکلن اصل باشد، اسم شرکت سازنده و مشخصات ادکلن بر گوشی شما نشان داده خواهد شد.

از چه فروشگاه هایی خرید نماییم و از چه فروشگاه هایی خرید ننماییم؟

به هیچ عنوان از دست فروش ها  و افرادی که فاقد فروشگاه و مغازه می باشند تقاضای ادکلن اصل نکنید.
به هیچ عنوان از سایت هایی که بدون مکان مشخص و یا فروشگاه و یا جا و مکانی برای پیگیری و یا مرجوع نمودن کالا باشند و تنها راه ارتباطی شماره موبایل یا شبکه های اجتماعی باشد خریداری نکنید.
از سایت هایی که بدون نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن می باشند خرید ننمایید.
از فروشگاه های معتبری که فقط در زمینه عطر و ادکلن و زیر مجموعه ی آن فعال هستند خرید نمایید و تنها از سایت های معتبر که دارای فروشگاه و مغازه هایی که فروش حضوری دارند و نماد اعتماد را دریافت کردند خرید نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید کاپشن؛ نکات مهم انتخاب کاپشن و شناخت مدل های مختلف آن مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار رنگساژ مو؛ نحوه ساخت با مواد طبیعی، مدت زمان گذاشتن روی مو و رنگساژ کردن انواع مو مدل لباس دخترانه شب یلدا + 40 مدل لباس بچه گانه با تم شب یلدا اصطلاحات دنیای عطر و ادکلن که برای خرید این محصول باید بدانید نکات خرید کیف زنانه؛ اصول مهم انتخاب کیف شیک قوانین مهم و ناگفته انتخاب اکسسوری؛ نحوه انتخاب انواع اکسسوری شیک نکات لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه؛ توصیه های خاص لباس پوشیدن تعاریف و اصطلاحات جالب دنیای مد و استایل که باید بدانید لیست وسایل ضروری سیسمونی نوزاد؛ تمام وسایل مورد نیاز برای نوزاد