بهداشت لباس زیر و نکاتی در مورد شستشوی سوتین و شورت زنانه

نکات بهداشتی را در مورد بهداشت لباس زیر زنانه

آیا می دانید استفاده از لباس زیر نا مناسب در زمان ورزش احتمال مبتلا شدن شما به عفونت واژن را زیاد می کند؟ یا موقع هایی هست که استفاده نکردن از لباس زیر خیلی هم می تواند مفید باشد؟ اگر در پی این نکات و همچنین پیشنهادی های دیگری در مورد بهداشت لباس زیر مثل مدت زمان پوشیدن شورت، زمان عوض کردن شورت، مناسب ترین راه برای شستن شورت و لباس زیر صحیح هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چگونگی شست و شو لباس های زیر

طریقه شستن لباس زیر با انواع لباس های متداولی که به شکل روزانه می پوشیم فرق دارد و تمیزی و بهداشت آن ها بر سلامت ما تاثیر بسزایی دارد. برای هر نوع لباسی به ویژه لباس زیر باید روش شستشوی خاص آن را به کار گرفت تا از بهداشت آن اطمینان پیدا کنیم. این موضوع در لباس زیر زنان و اهمیت ویژه ای می یابد. در ادامه به چگونگی شستن لباس زیر خواهیم پرداخت.

بهداشت لباس زیر و نکاتی در مورد شستشوی سوتین و شورت زنانه

شستشوی سوتین

هنگام شستن سوتین بایستی به مدل و شکل و سوتین توجه کنید در صورتی که سوتینی که قصد شست و شو آن را دارید بدون بند است و کاپدار نمی باشد شستشوی آسانی پیش روی شما خواهد بود. فقط تنها کاری که شما باید انجام دهید جدا کردن سوتین های رنگی و سفید از هم دیگر و شستن سوتین های رنگی با آب 40 درجه و سوتین های سفید با آب 60 درجه می باشد. دمای 90 درجه امکان دارد موجب خراب شدن سوتین های کشدار گردد. ولی در صورتی که سوتین شما دارای بند است باید به نوع شست و شوی خودتان توجه کنید. به خصوص سوتین های بالدار که در زمان شست و شوی آنها بهتر است از محافظ شستشوی سوتین استفاده نمایید در غیر این صورت ماشین لباسشویی به سوتین شما آسیب خواهد زد و برای شما هزینه ای به وجود خواهد آورد. در صورتی که اسفنج های سوتین آسیب ببینند زیر لباسی که استفاده می کنید نافرم به نظر خواهد رسید.

مطابق با عرضه مدل های لباس به بازار، سوتین هایی که مناسب آن ها می باشند عرضه گردیده اند که از آن جمله می شود به لباس های گیپوری اشاره کرد. برای این نوع لباس ها استفاده از سوتین سیلیکونی عالی هستند. سوتین های سیلیکونی احتیاجی به شستشو ندارند و  کافی است با دستمال نم دار آنها را تمیز نمایید.

تمیز بودن شورت نیز در سلامتی بدن نقش اساسی بازی می کند. زمان خرید شورت صحیح تر این است شورت بدون کش انتخاب نمایید که شستشوی آن راحت تر است. جهت تمیز تر شدن شورت های سفید و بدون کش درست تر است آنها را در دمای 90 درجه بشویید و اتو بزنید. در صورتی که شورتتان از مدل کشدار می باشد نباید در دمای بیش تر از 60 درجه شسته شود و در صورتی که رنگی باشد دمای آب آن نباید از 40 درجه بیش تر باشد. شستن شورت و سوتین ورزشی هم به همین شکل است. مناسب ترین روش جهت شستن شورت گیپور شستن با دستی است و در صورتی که زمان جهت انجام این عمل ندارید درست است ابتدا آن ها را درون کیسه لباس انداخته و بعد با ماشین لباسشویی شست و شو دهید. اگر این عمل را انجام ندهید امکان دارد بخش های دارای گیپورپاره شوند و یا نگین های آن بیفتد. این نکات برای همه ی مدل های شورت استفاده دارند.

بهداشت لباس زیر و نکاتی در مورد شستشوی سوتین و شورت زنانه

نکاتی که زمان شستشوی دستی لباس ها بهتر است رعایت نمایید

شستشوی دستی بهترین روش برای شستن لباس های حساس است برای این کار مقدار پودر شستشوی دستی روی آب ولرم ریخته و بعد از کف کردن آب لباس ها را داخل آن بریزید. یک ساعت صبر نمایید. در این مدت از گرم نبودن آب مطمئن شوید چون آب گرم به لباس هایی که دارای پارچه های حساسی هستند آسیب وارد می کند. بعد از چند بار مالیدن لباس ها آن ها را زیر آب گرم بگیرید و به آرامی بفشارید تا همه ی کثیفی لباس ها از بین برود و کف ناشی از پودر روی لباس ها باقی نماند.

بهترین جنس لباس زیر

امکان دارد این را پیش تر نیز شنیده باشید ولی از بین پارچه ها و اجناس متفاوت لباس زیری که در بازار است، نخ عالی ترین جنس جهت لباس زیر می باشد.

دهانه واژن خیلی حساس می باشد و باید به نرمی با آن برخورد گردد. پس عالی ترین جنس پارچه برای تماس پوست چیست؟ نخ، زیرا هم برای تنفس جا دارد و هم قادر می باشد رطوبت را جذب نماید که مانع از عفونت های قارچی می گردد.

از آنجایی که ترشحات واژن مثل رطوبت داخل دهان طبیعی می باشد، شما احتیاج به استفاده از شورت جهت جذب رطوبت اضافی واژن دارید.

پارچه های که از جنس الیاف مصنوعی می باشند مثل نایلون مانع از تنفس پوست می گردند و گرما و رطوبت را در خود نگه می دارند و موقعیت را برای به وجود آمدن عفونت های قارچی واژن فراهم می کنند.

بهداشت لباس زیر و نکاتی در مورد شستشوی سوتین و شورت زنانه

لباس زیر تنگ

علاوه بر اینکه استفاده از لباس های زیر های خیلی تنگ از نظر ظاهری دارای جذابیت نیست بلکه ممکن است باعث خارش و سوزش در ناحیه تناسلی گردد به ویژه در صورتی که وارد دوران یائسگی شده باشید. در خانم های یائسه، دیواره های واژن نازک می شود و سایش پوست به وسیله ی لباس زیر ممکن است باعث خارش و سوزش گردد.

زمان تعویض شورت

عوض کردن مداوم لباس زیر مناسب ترین کاری است که ممکن است انجام  دهید البته این کار همیشه لازم نیست و در صورت احتیاج می توانید حتی در یک روز نیز بیش از یک دفعه لباس زیر خود را عوض نمایید.

اگر ترشحات زیادی ندارید و عرق نمی کنید، شما می توانید دو روز یک دفعه لباس زیر خود را عوض نمایید. در صورتی که احساس می کنید که ترشحات شما از حالت عادی بیش تر است یا به صورت زیادی عرق می کنید، می توانید لباس زیر خود را حتی سه بار در روز تعویض نمایید. البته استفاده از پد های روزانه نیز کار راه انداز است به این دلیل که عوض کردن آن ها راحت است ولی به شرطی که استفاده از آن ها باعث بروز حساسیت و سوزش در شما نگردد.

بهداشت لباس زیر و نکاتی در مورد شستشوی سوتین و شورت زنانه

استفاده نکردن از لباس زیر در طول روز

ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که وقتی تنفس و هوا رسیدن به ناحیه تناسلی بهتر است، آیا استفاده نکردن از شورت کار مناسب تری نیست؟ در این مورد باید بکوییم که نه، استفاده نکردن از لباس زیر ممکن است باعث مشکلات فراوانی شود. به این دلیل که ارتباط ناحیه تناسلی با دیگر لباس ها مثل شلوار و دامن امکان دارد که موجب ساییده شدن این قسمت گردد و باعث بروز سوزش و خارش در بخش تناسلی فرد گردد. خوب است بدانید که رطوبت طبیعی که از طریق واژن تولید می گردد باید به وسیله لباس زیر جذب گردد تا باعث به وجود آمدن محیطی جهت ایجاد قارچ ها و عفونت نگردد.

بهترین لباس زیر جهت انجام تمرینات ورزشی

لباس زیر درست برای تمرینات ورزشی باید برای شما راحت باشد و گشاد یا تنگ نبوده و تا جای ممکن جذب کننده رطوبت بوده تا به دلیل عرق کردن در موقع ورزش بتواند رطوبت را جذب کرده و مانع عفونت های قارچی شود. همچنین می توانید از شورت های مخصوص تمرینات ورزشی که داخل آن ها پارچه ی ویژه جاذب رطوبت قرار دارد استفاده نمایید.

بهترین راه برای شست و شوی شورت

هر نوع لباس زیری که دارید باید با ملایمت زیادی در زمان شست و شو با آن ها به نسبت دیگر لباس ها رفتار گردد. این کار به علت ظریف و نازک  بودن لباس زیر نمی باشد.

بلکه به این علت است که لباس های زیر با حساس ترین قسمت پوست برای مدت زمان طولانی در تماس است. بهتر است از شوینده های متناسب با پوست های حساس استفاده گردد زیرا  استفاده از نوع ماده شیمیایی ممکن است باعث خارش، سوزش و ایجاد آلرژیک در ناحیه تناسلی گردد.

در ادامه برخی نکات جهت شستن شورت ها را توضیح خواهیم داد:

  • بعد از شست و شو لباس های زیر با مواد شوینده، لباس زیر خود را یا در زیر افتاب پهن کرده و یا با اتو آن ها را خشک نمایید.
  • در صورتی که به عفونت های واژینال مبتلا می باشید، لباس های زیر کثیف خود را با دیگر لباس های زیر و شلوار ها در لباسشویی نشویید.
  • لباس های زیر خود را به صورت جداگانه از دیگر لباس ها بشویید.

مدت زمان استفاده از شورت

  • خوب است بدانید که حتی لباس های زیری که تمیز هستند که به طور مرتب شسته می شوند نیز دارای حدود 10000 باکتری می باشند.
  • همچنین ممکن است مقادیر کمی از مدفوع نیز بر شورت شما باقی بماند و حدود یک دهم گرم مدفوع تقریبا در هر شورت بر جای خواهد ماند.
  • بهتر است سالی یک بار لباس های زیر خود را تعویض نمایید به ویژه اگر به صورت دائمی مبتلا به عفونت های واژن می شوید

مطالب مشابه را ببینید!

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت راهنمای خرید کاپشن؛ نکات مهم انتخاب کاپشن و شناخت مدل های مختلف آن مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار رنگساژ مو؛ نحوه ساخت با مواد طبیعی، مدت زمان گذاشتن روی مو و رنگساژ کردن انواع مو مدل لباس دخترانه شب یلدا + 40 مدل لباس بچه گانه با تم شب یلدا اصطلاحات دنیای عطر و ادکلن که برای خرید این محصول باید بدانید نکات خرید کیف زنانه؛ اصول مهم انتخاب کیف شیک قوانین مهم و ناگفته انتخاب اکسسوری؛ نحوه انتخاب انواع اکسسوری شیک نکات لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه؛ توصیه های خاص لباس پوشیدن تعاریف و اصطلاحات جالب دنیای مد و استایل که باید بدانید