نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

ست لباس مجلسی زنانه در مهمانی ‌های رسمی و خودمانی، زیبایی استایل را چند برابر کرده و جذابیت زیادی به ظاهر هر شخص می ‌بخشد که برای انجام این کار باید از اصول خاصی پیروی کنیم. مواردی که باید با یکدیگر ست کنیم، شامل کفش، پیراهن، کیف، اکسسوری و رنگ لاک و رژ لب می ‌‌شود که در این نوشته سعی داریم به نحوه ترکیب درست آن ‌ها اشاره کنیم.

نقش دایره رنگ در ست لباس مجلسی زنانه

دایره رنگی، شکلی است که نشان می ‌دهد کدام رنگ‌ ها مکمل و مشابه یکدیگر هستند، به عبارتی با کمک این دایره می‌ توان تشخیص داد چه رنگ ‌هایی در کنار یکدیگر  قابل استفاده می ‌باشند.

برای کمک گرفتن از این شکل و رعایت هارمونی رنگ ‌ها ابتدا باید شیوه استفاده از آن را یاد بگیرید که در ادامه به نکات مورد توجه در بکارگیری اصول این دایره اشاره می کنیم.

  • ابتدا رنگ ‌های اصلی را بشناسید که شامل زرد، قرمز و آبی می‌ شوند و با ترکیب آن ها رنگ های ثانویه پدید می آیند.
  • در این شکل رنگ هایی وجود دارند که مکمل یکدیگرند و روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته اند. توجه کنید که در ست کردن لباس مجلسی، برای مثال شال و مانتوی مجلسی از استفاده همزمان این رنگ های مکمل در کنار یکدیگر پرهیز نمایید.
  • بعضی از رنگ ‌ها به عنوان رنگ مشابه شناخته می‌ شوند که در دایره دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند. برای ست لباس مجلسی زنانه بهتر است از رنگ های مشابه استفاده نمایید که زیبایی خاصی به لباستان خواهد داد.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

اندازه لباس مجلسی

زمانی که به یک مهمانی رسمی می روید بهتر است از لباس های بلند مجلسی استفاده کنید. به عبارتی هر چه مهمانی رسمی تر باشد بهتر است لباسی که انتخاب می کنید نیز قد بلند تری داشته باشد. البته میزان نسبتی که با صاحب مهمانی دارید نیز مقوله ای تعیین کننده در انتخاب اندازه لباس می باشد که هر چه رابطه ی نزدیکی داشته باشید، بهتر است لباس رسمی تری انتخاب کنید.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

ترکیب رنگ لباس مجلسی زنانه

با توجه به رنگ پایه ای که برای لباس مجلسی خود انتخاب می کنید، رنگ های دیگری که می توانید در کنارش استفاده کنید، متفاوت خواهند بود. برای مثال رنگ های خنثی یک استایل شیک و کلاسیک را به وجود می آورند و درصورتی که با رنگ شاد ترکیب شوند به طور کلی نوع پوشش را تغییر می دهند. افراد خوش سلیقه می توانند با ترکیب رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی زیبایی ایجاد می کنند، پوشش های متنوعی داشته باشند. توجه کنید که رنگ های خاکستری، مشکی و سفید نقش مهمی در ست کردن لباس های مجلسی ایفا می کنند.

برخی کد مشخصه ست لباس مجلسی زنانه را در پوشیدن رنگ های مشخصی چون مشکی، بژ، طلایی و لاجرودی می‌ دانند و به طور کلی این رنگ ها بیشتر در مهمانی های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند. افراد تنها در صورتی رنگ های روشن را انتخاب می کنند که تم مهمانی آن را تعیین کرده باشد. اما بهتر است بدانید که امروزه با شناخت دنیای رنگ های انتخاب های بسیار گسترده تری دارید و تنها نیاز است دقت کنید که رنگ لباس به رنگ پوستتان بیاید. همچنین توجه داشته باشید که لباسی که در شب می پوشید تیره و لباسی که در مهمانی روز می پوشید بهتر است رنگی روشن داشته باشد.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

نحوه ست کردن لباس مجلسی زنانه با اکسسوری

  • طیف و تنالیته رنگی را در ست لباس با کیفی و کفش در نظر بگیرید تا با یکدیگر هارمونی داشته باشند.
  • کیف و کفش های براق در مهمانی های رسمی انتخاب مناسبی می باشد
  • بهتر است رنگ های خثی و شارپ را در کنار یکدیگر استفاده نمایید
  • سعی کنید کیف، کفش و ساعت مچی خود را ست یا شبیه به هم انتخاب نمایید
  • به جزئیات توجه کنید. برای مثال ست کردن دستمال گردن با بند ساعت مچی یا کیف و کفش، ظاهری خاص به استایلتان می دهد.
  • اگر علاقه به دیده شدن دارید، استفاده از رنگ های تند در لباس مجلسی نیز می تواند بسیار خاص و جذاب باشد.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

جنس پارچه و ست لباس مجلسی زنانه

یکی از نکات مورد توجه در ست لباس مجلسی زنانه، جنس پارچه آن می باشد. پارچه های ساتن، گیپور، ابریشم، تور و مخمل جزو محصولاتی می باشند که در لباس های رسمی استفاده می شوند. به یاد داشته باشید که هرگز پارچه های نخ و کتان را برای لباس رسمی استفاده نکنید.

چه رنگ هایی نباید با هم ست شوند؟

  • اگرچه مشکی با اکثر رنگ ها ترکیب زیبایی می شود اما با برخی رنگ ها مناسب نیست. مثلا ترکیب مشکی با سرمه ای یا مشکی با قهوه ای هارمونی جالبی ایجاد نمی کند.
  • ترکیب رنگ های قهوه ای با خاکستری جالب نبوده و ترکیب سفید با کرم نیست هارمونی زیبایی ندارد.
  • رنگ های خنثی انتخاب بسیار مناسبی برای ترکیب رنگ لباس های مجلسی مردانه محسوب می شوند.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

نحوه ست لباس مجلسی زنانه با توجه به رنگ پوست

برای اینکه رنگ لباس در تن شما جلوه بسیار زیبایی داشته باشد بهتر است به طور کامل روی رنگ پوست خود و رنگ هایی که به شما می آید شناخت داشته باشید.

  • خانم هایی با رنگ پوست گرم می توانند لباس هایی با رنگ های طبیعی و خنثی انتخاب کنند. برای مثال رنگ های کرم و قهوه ای در استایل این افراد جلوه ای زیبا خواهند داشت و انتخاب رنگ های خاکستری، آبی یخی، یاقوتی و بنفش مناسب نبوده و پوست این افراد را متمایل به خاکستری نشان خواهد داد.
  • افراد با رنگ پوست سرد بهتر ایت به سراغ رنگ های گرم و یا خاکستری بروند.
  • افراد با رنگ پوست خنثی نیز می توانند انتخاب های متفاوتی داشته باشند. رنگ قرمز در استایل این خانم ها جذابیت بسیار خاصی را به ظاهرشان می دهد.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

تناسب سایز لباس با اندام

افراد لاغر و ست لباس مجلسی زنانه

 افراد لاغر اندام باید با توجه به فرم بدن خود لباس مجلسی را ست کنند که با توجه به این خصوصیت فرم بدن بهتر است به سراغ رنگ های روشن بروند تا شادابی چهره را چند برابر کرده و لاغر بودن کم تر به چشم بیاید. همچنین پوشیدن لباس های آزاد یا دامن و پیراهن پر چین و توری برای این خانم ها توصیه می شود.

ست لباس برای افراد چاق

این افراد باید روی نقات قوت اندام خود تأکید کنند. بیشتر افراد چاق تصور می کنند که با پوشیدن لباس تنگ یا گشاد، اندامشان بهتر دیده می شود اما این عقیده بسیار اشتباه است. بهترین انتخاب برای این اشخاص انتخاب لباس هایی دقیقا سایز بدن خود می باشد، چرا که لباس های گشاد باعث می شوند اندامشان بیشتر از آن چیزی که هست دیده شود و لباس تنگ نیز برجستگی های بدن و چربی ها را به نمایش می گذارد.

ست لباس مجلسی زنانه طرح دار و ساده

یکی از چالش های اساسی در نحوه ست لباس مجلسی زنانه طرح دار، ترکیب هوشمندانه آن ها با لباس های ساده می باشد. این نوع لباس ها به خودی خود دارای طرح می باشند و ست نمودنشان با رنگ های خنثی در لباس ساده یک راهکار هوشمندانه و ظریف است که ضمن آشنایی با هارمونی رنگ ها به راحتی از پس آن بر می آیید. به عنوان مثال یک دامن آبی که روی زمینه اش طرح طوسی دارد می تواند با کفش یا یک شومیز طوسی ترکیب زیبایی ایجاد کند.

توجه داشته باشید که بهتر است تمام دقت خود را به خرج دهید تا تناسب را رعایت کنید و چند چیز طرح دار را با یکدیگر استفاده نکنید.

  • اگر پیراهن مجلسی طرح دار و شلوغ می باشد بهتر است با کیف یا کفش ساده ترکیبش کنید.
  • اگر پیراهن ساده ای به تن دارید، می توانید از کفش یا کیف زرق و برق دار استفاده کنید.
  • در صورتی که همه چیز شلوغ باشد یا همه چیز ساده باشد، جذابیت استایلتان از بین خواهد رفت. بنابراین تعادل را فراموش نکنید.

نحوه ست لباس مجلسی زنانه و ترکیب مناسب رنگ

تناسب رنگ بین مانتو و شال مجلسی

یکی از بزرگ ترین اشتباهات رایج در نحوه ست لباس مجلسی زنانه عدم توجه به تناسب رنگ بین شال و مانتو می باشد. اکثر افراد با این تفکر که مانتو و شال را تنها چند دقیقه می پوشند، به ترکیب رنگی و تناسب آن ها توجه نمی کنند، در صورتی که بهتر است به تناسب این دو با لباسی زیرشان پوشیده اید توجه نمایید.

  • توجه کنید که برای داشتن یک استایل خاص باید به تناسب مانتو و شال یا روسری توجه نمایید.
  • معمولا روسری پوششی مجلسی تر محسوب می شود.
  • در صورتی که پیراهنی کلاسیک به تن دارید، مانتوی جلو باز مدرن انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد و باید بین آن دو هماهنگی ایجاد کنید.
  • بهتر است طبق مدل پیراهن، اکسسوری، کیف و کفش را انتخاب نمایید، در صورتی که پیراهنی مدرن به تن دارید بقیه اجزا را نیز مطابق با آن تهیه نمایید و در غیر این صورت به سراغ اکسسوری و کیف و کفش کلاسیک بروید.

سخن پایانی

با توجه به موارد گفته شده در این نوشته هارمونی رنگ ها، ترکیب درست آن ها با یکدیگر و برقراری هماهنگی بین اجزای مختلف ست لباس مجلسی زنانه، یک استایل خاص و ظاهری زیبا به شما هدیه می دهد که با کمی دقت در انتخاب لباس حاصل می‌ شود.

مطالب مشابه را ببینید!

مدل های پیراهن مردانه رسمی انتخاب آقایان شیک پوش (نکات برای انتخاب پیراهن رسمی) مدل لباس مجلسی خارجی | شیک ترین مدل لباس های مجلسی اروپایی مدل لباس مجلسی؛ لباس مجلسی کوتاه و لباس مجلسی بلند مدل لباس عروس 99؛ شیک ترین مدل لباس عروس سال 2020 مدل لباس مجلسی زنانه و دخترانه 97