طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد با قهوه فوق العاده خوشمزه و دلچسب

نوشیدنی سرد با قهوه هم طعم و عطر و رنگ و بوی خاص خود را دارد. این نوشیدنی ها دارای طعمی فوق العاده و دلچسب هستند و حتما شما هم عاشق طعم این نوشیدنی های سرد با قهوه خواهید شد. شاید همه ما قهوه را به داغی و حس گرمی که به ما در زمستان می دهد بشناسیم. اما باید بدانید که در جهان این گونه نیست. حتی اگر یک بار هم نام آیس کافی را شنیده باشید کاملا متوجه این موضوع خواهید شد.

اگر فکر می کنید که درست کردن آن خیلی سخت است باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید. دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد با قهوه چیزی است که این روز ها مدام در کتاب های آشپزی و تهیه دسر و نوشیدنی در مورد آن صحبت می شود. اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه می توانید بهترین دستور العمل قهوه سرد را در خانه بدون مخلوط کن سریع درست کنید.

این نوشیدنی برای هر زمانی از روز عالی است، قطعا در هوای تابستان هم طرفداران خاص خود را خواهد داشت. اما هیچ محدودیتی برای تست آن در فصل زمستان و اوج سرما هم وجود ندارد. درست مانند طعم یک بستنی بی نظیر که در زمستان هم حس سرزندگی به شما می دهد.

دستور تهیه قهوه سرد خانگی نوشیدنی خوشمزه

برای تهیه انوانع نوشیدنی سرد با قهوه شما نیاز به خرید یک سری اقلام خواهید داشت. در این مورد به صورت مرحله ای و برای هر نوع دستور به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

عناصر

نوع قهوه فوری انتخابی است، ما از نسکافه کافئین دار استفاده کردیم، شما می توانید از هر مارک قهوه فوری که دارید استفاده کنید. همچنین می توانید از قهوه طعم دار نیز استفاده کنید. البته طعم انواع قهوه هایی که با یک متریال جداگانه ساخته می شوند و عطر متفاوتی درست مانند افزودنی به خود می گیرند گاهی دور از ذهن است.

شکر

ما در این ترکیب نوشیدنی سرد با قهوه از شکر گرانول استفاده کردیم، می توانید از شکر قهوه ای، شکر نارگیل، شیرین کننده، استویا یا هر نوع شیرین کننده ای که می خواهید استفاده کنید.

نوشیدنی سرد با قهوه

آب سرد

آبی که در یخچال است بهترین گزینه خواهد بود، لازم نیست به سراغ آب گاز دار، واس و یا هر چیز دیگری بروید.. ما فقط چند دقیقه قبل از درست کردن نوشیدنی مقداری آب در یخچال می گذاریم تا سردتر از چیزی باشد که از شیر آب دریافت می کنم. بخصوص این در مورد نوشیدن سریع قهوه برای کسانی که علاقه مند هستند هر چه درست می کنند را سریع تست کنند اهمیت زیادی دارد.

آب گرم

بله، درست خواندید، فقط کمی نیاز دارید. بهترین راه برای تهیه قهوه یخی صاف، حل کردن قهوه و شکر ابتدا با آب گرم قبل از رقیق کردن با آب و شیر بیشتر است.

شیر

هر نوع شیری برای این دستور غذا جواب می دهد. زمانی که به کالری اضافی اهمیتی نمی‌دهید، می توانید به سراغ شیر پرچرب بروید چون به هر حال طعم فوق العاده ای دارند. اما در مقابل اگر با لاکتوز مشکل دارید می توانید به سراغ دیگر نمونه ها بروید. شیر لبنیات نیم و نیم و پرچرب را شامل می‌شود. شیر تغلیظ شده نیز موثر است. گزینه غیر لبنی شیر سویا یا شیر بادام است.

یخ

به جهت تهیه نوشیدنی سرد با قهوه شما نیاز به یخ خواهید داشت که شوک واقعی را به طعم این نوشیدنی بی نظیر اضافه کنید. اگر در شرایط هوای گرم هستید باید حواستان به دمای آب باشد. درصورتی که قهوه خیلی یخ و تگری دوست دارید. مقدار قهوه‌ای را که معمولاً استفاده می‌کنید دو برابر کنید. می توانید برای هم زدن از همزن قهوه مخصوص و یا قاشق لاته هم استفاده کنید. البته هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. قرار نیست کار خاصی انجام دهید. لیوانی هم برای سرو نوشیدنی انتخاب کنید. البته لازم است که گنجایش لیوان شما زیاد باشد. می توانید به سراغ لیوان هایی بروید که برای سرو اسموتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نوشیدنی سرد با قهوه

طرز تهیه نوشیدنی سرد با قهوه و یخ

اگر برای شما این سوال مطرح می شود که به چه مقدار قهوه نیاز دارید، باید بگوییم که معمولا دو قاشق چایی خوری مناسب است. البته می توانید آن را تا 3 قاشق هم افزایش دهید. دانه های قهوه و شکر را به یک لیوان بلند اضافه کنید، سپس حدود 2 قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

قهوه را با آب سرد رقیق کنید و هم بزنید تا ترکیب شود. طعم آن را بچشید و شیرینی آن را به دلخواه تنظیم کنید. شیر دلخواه را اضافه کنید هم بزنید تا ترکیب شود و با مقداری یخ کار را تمام کنید. دوباره آن را هم بزنید و با نی سرو کنید یا مستقیماً از فنجان بنوشید.

نکات مهم در مورد تهیه نوشیدنی قهوه با یخ

می توانید هر عصاره طعم دهنده دلخواه را به این نوشیدنی اضافه کنید. ساده ترین موردی که به ذهن می رسد عصاره وانیل و عصاره کارامل نمکی است اما می توانید از هر چیزی که دارید استفاده کنید. این موارد را ذکر کردیم چون در هر خانه ای پیدا می شوند. از شیر بیشتری برای قهوه استفاده کنید و عصاره وانیل را برای تهیه لاته وانیل سرد اضافه کنید.

اگر از شیر تغلیظ شده استفاده می کنید، نیازی به اضافه کردن شیر اضافی ندارید شما می توانید این نوشیدنی را مطابق با نیازهای غذایی خود و حتی اگر مشکل در دریافت کالری دارید به سبد غذایی هفتگی خود اضافه نمایید.

نوشیدنی سرد با قهوه

طرز تهیه قهوه یخی بدون آب

از نظر فنی، می توانید به سادگی قهوه داغ را روی یخ بریزید. اما این کار درست نیست. یخ قهوه‌تان را آب می‌کند و آن‌ قدر هم خنک نمی‌شود. چون انتظار می رود که قهوه یخی باید کاملا سرد باشد. اگر ترجیح می دهید نوشیدنی خود را با قهوه داغ درست کنید، توصیه می کنم به جای یخ های معمولی از تکه های یخ قهوه استفاده کنید… به این ترتیب قهوه شما رقیق و آبکی نخواهد شد. برای تهیه تکه های یخ قهوه، کافی است یک سینی یخ را با باقی مانده قهوه پر کنید، سپس یک شبه فریز کنید.

صبح، چند تکه یخ قهوه را در قهوه تازه دم شده خود هم بزنید. هنگامی که قهوه شما خنک شد، شکر و شیر را با هم مخلوط کنید تا مزه دار شود، سپس با یخ معمولی یا تکه های یخ قهوه روی آن را اضافه کنید.

طرز تهیه فراپه

فراپه فقط یک قهوه سرد شیرین است که با شیر و اسپرسو ترکیب شده است و یک نوشیدنی عالی و مورد علاقه تابستانی عده زیادی به شما می آید.

مواد لازم برای یک فراپه قهوه خانگی:

  • قهوه اسپرسو فوری
  • شیر
  • قند
  • یخ

در ادامه در مورد دستور و طرز تهیه انوان نوشیدنی سرد با قهوه و یکی از محبوب ترین ها یعنی قهوه فراپه صحبت می کنیم. برای این که این کار را به خوبی انجام دهید لازم است که بر اساس مراحل زیر پیش بروید.

  • ابتدا اسپرسو را آماده کرده و سپس آن را سرد کنید تا کاملا خنک شود.
  • مرحله بعدی این است که اسپرسو، شیر، شکر و یخ را در مخلوط کن ترکیب کنید.
  • سپس با سرعت کم شروع به هم زدن کنید و به آرامی سرعت را به بالا افزایش دهید و هم بزنید تا یکدست شود
  • داخل لیوان ها بریزید و بلافاصله سرو کنید.

فراپه یک نوشیدنی خنک و یخی خوشمزه است که برای یک روز گرم تابستانی مناسب است.


طرز تهیه موکا کولا (قهوه یخی مرغوب برزیلی)

شما برای تهیه موکا کولای سرد نیاز به:

  • یک قاشق غذاخوری و یا دو قاشق بسته به نیاز قهوه فوری
  • یک قوطی نوشابه گازدار کوکا کولا
  • یخ بر اساس نیاز و حجم لیوان شما
  • 50 میلی لیتر شیر مخصوص و پرچرب

نوشیدنی سرد با قهوه

خواهید داشت. البته می توانید از شیر شکلات هم استفاده کنید. خامه فرم گرفته یا بستنی وانیلی هم گزینه خوبی برای طعم دادن به این نوشیدنی سرد با قهوه خواهد بود.

قهوه ربوستا و یا قهوه تلخ دیگری را دم کنید، البته می توانید به سراغ نمونه های فوری هم بروید. قهوه خود را به مدت 15 دقیقه در فریزر بگذارید. قهوه، کولا و شیر شکلات را با هم ترکیب کنید. حال تمام این ترکیب را به صورت یکجا روی یخ بریزید و روی آن را خامه فرم گرفته بزنید. بلافاصله سرو کنید.


طرز تهیه آیس کافی کاراملی با نمک (متفاوت و ساده)

شما فقط به قهوه دم کرده قوی، شیر، شربت کارامل، خامه فرم گرفته در قوطی، نمک دریایی و چند تکه یخ بزرگ نیاز دارید. اگر علاقه زیادی به قهوه پرکوله ندارید، دو شات اسپرسوی قوی نیز این کار را انجام می‌دهد. نه تنها از درست کردن این غذا برای خودتان لذت خواهید برد، بلکه برای مهمانانتان هم تهیه نوشیدنی سرد با قهوه بسیار جذاب است.

ac image jm1633607742o9 1 e1662623203650

در درجه اول لازم است که قهوه را به خوبی دم کنید. تفاوتی ندارد که از موکاپات و یا هر چیز دیگری استفاده می کنید. در نهایت قصد ما اجرای این دستور نوشیدنی سرد با قهوه خواهد بود. هرچه ترشی قهوه شما کم تر باشد نتیجه بهتر است. پس از آماده شدن قهوه، سس کارامل را اضافه کنید و قبل از خنک شدن مخلوط، خوب مخلوط کنید.

اگر در مورد نوع قهوه ای که ممکن است بخواهید برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید در هاله ای از ابهام به سر می برید. بدانید که با انتخاب قهوه برشته تیره یا رست های نزدیک به سوخته، دچار مشکل نمی شوید. زیرا یک برشته سبک تر ممکن است طعم و عطر خوبی به شما ندهد. ظروف شیشه ای خود را با یخ پر کنید. پس از خنک شدن قهوه، آن را در لیوان های آماده ریخته، کمی نمک دریا اضافه کنید و قبل از افزودن شیر، مخلوط را خوب هم بزنید. با اضافه کردن مقداری خامه فرم گرفته، قهوه را با مقدار بیشتری کارامل ترکیب کنید.

وسوسه نشوید که با افزودن شیر سرد به قهوه داغ، این فرآیند را با سرعت بیشتری انجام دهید. در واقع تهیه نوشیدنی سرد با قهوه در یک مرحله می تواند تبدیل به بدترین تجربه شما شود.


طرز تهیه قهوه دالگونا سرد

دالگونا یکی دیگر از گزینه های محبوب است که در سبد انواع نوشیدنی سرد با قهوه قرار می گیرد و طعم فوق العاده ای هم دارد.

  • 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 قاشق غذاخوری آب گرم
  • 3/4 فنجان تا 1 فنجان شیر (به انتخاب شما)، سرد یا گرم شده
  • (اختیاری) تکه های یخ

iced dalgona coffee royalty free image 1586272836 e1662623227475

از جمله مهم ترین پیش نیازهای شما برای تهیه این نوشیدنی سرد با قهوه است. 1 قاشق غذاخوری = 15 میلی لیتر است. بسیاری از کسانی که این نوع قهوه را امتحان کردند، می گویند که قهوه فوری با آن جواب نمی دهد. در نتیجه بهتر است که حتما به سراغ انواع قهوه های رست شده بروید. حتی اگر می خواهید آن را با موکاپات تهیه کنید هیچ مشکلی نیست.

قهوه فوری، شکر و آب داغ را در یک کاسه مخلوط کنید. آنها را خوب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی (میکسر ایستاده یا کف ساز شیر) آن را با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوط قهوه به بافت سفت تبدیل شود. دو تا چهار دقیقه طول می کشد.

اگر هیچ یک از این ابزارها را ندارید، می توانید آن را به صورت دستی با دست هم بزنید. تکه های یخ را در لیوان بریزید و روی شیر بریزید. قهوه زده شده را روی شیر بریزید.

اگر مقدار زیادی قهوه هم زده درست کنید، می توانید آن را برای چند روز در یک ظرف در بسته (بدون شیر) در یخچال نگهداری کنید. در نهایت باز هم می توانید در ساخت و فرآوری انواع نوشیدنی سرد با قهوه از آن استفاده کنید.

جمع بندی نهایی

البته دستورات مختلفی برای فرآوری انواع نوشیدنی سرد با قهوه وجود دارد، اما ما در این مقاله در مورد بهترین ها صحبت کردیم. همین طور سعی داشتیم به سراغ گزینه هایی برویم که نیاز به دستگاه و یا ابزارهای خاص ندارند. شاید سخت ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که قهوه را بجوشانید که برای این کار یکی از کم هزینه ترین روش ها استفاده از قهوه جوش ها و همین طور موکاپات هایی خواهد بود که قیمت آن ها واقعا بالا نیست. در هر حال تجربه قهوه یخی، قهوه سرد و آیس کافی هم می تواند حس خوبی در یک روز گرم تابستانی باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها