طرز تهیه شربت سه رنگ + 2 روش برای تهیه شربت سه رنگ خوشمزه

شربت سه رنگ همانطور که از نامش پیدا است دارای سه رنگ است و می توانید آن را برنگ های خوراکی تهیه کنید و یک نوشیدنی شیک و خاص داشته باشید و مهمانان را شگفت زده کنید.

شربت سه رنگ

 

اگر میی خواهید یک نوشیدنی خاص و خوش رنگ داشته باشید پس ما به شما شربت سه رنگ را پیشنهاد می کنیم. در شربت سه رنگ می توانید از تخم شربتی استفاده کنید تا خواص آن بیشتر شود. این شربت به دلیل داشتن تخم شربتی بهترین گزینه برای رفع عطش در فصل تابستان است. تخم شربتی حاوی کلسیم، پتاسیم و امگا 3 است و می تواند منجر به کاهش وزن شود و گرسنگی شما را رفع کند.

طرز تهیه شربت سه رنگ با روش اول

زمان لازم برای آماده سازی شربت ۱ ساعت

مواد لازم برای لایه اول
شکر۱.۵ لیوان
آب۲ لیوان
آبلیمو و گلابمقداری
زعفران دم کردهکمی
مواد لازم برای لایه دوم
تخم شربتی۳ قاشق سوپخوری پر
آبکمی
رنگ خوراکی سبزکمی
مواد لازم برای لایه سوم
شربت پرتقالبه مقدار لازم
رنگ خوراکی نارنجییک تا دو قطره

 

روش تهیه

برای لایه زیری یعنی نخستین لایه از پایین باید یک شربت زغفران غلیظ درست کنید تا سنگین باشد و پایه ای برای دو لایه رویی شود.

برای تهیه شربت زعفران کافی است که شربت زعفران را غلیظ درست کنید و از آب، شکر، آبلیمو، گلاب و زعفران دم کرده استفاده کنید و آنها را در هم حل کنید و سپس در لیوانبریزید. باید دقت کنید که شربت زعفران باید خیلی غلیظ باشد طوری که شکر آن به مرحله اشباع رسیده باشد.

برای لایه بعد باید تخم ش ربتی راابتدا یک ساعت خیس کنید تا حجم پیدا کند و لعاب بیندازد. سپس شربت تخم شربتی را به آرامی از کنار لیوان روی شربت زعفران بریزید. برای تهیه شربت تخم شربتی کافی است که تخم شربتی را با کمی آب و رنگ سبز خوراکی ترکیب کنید.

برای لایه سم شربت پرتقل درست کنید و به آن رنگ نارنجی اضافه کنید و هم بزنید. سپس خیلی آرام روی شربت تخم شربتی بریزید.

 

 

شربت سه رنگ

تهیه شربت سه رنگ به روش دوم

زمان لازم برای آماده سازی شربت ۱ ساعت

مواد لازم
شکر یا عسلبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم
تخم شربتیکمی
گل ختمی (گل بنفشه) کمی (از عطاری تهیه کنید)
زعفران و گلابکمی

روش تهیه

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب با همزن بزنید تا شکرها حل شوند. سپس مقداری زعفران دم کرده و گلاب هم اضافه کنید و خوب شربت را هم بزنید. سپس آن را به عنوان اولن لایه در لیوان بریزید. باید دقت کنید که این شربت زعفران باید خیلی غلیظ باشد طوری که شکر آن به مرحله اشباه برسد.

تخم شربتی ها را در آب جوش بریزید و سپس آن را یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شود و دانه ها حجیم تر شوند. پس از اینکه ختک شد آن را به آرامی و از کنار لیوان بر روی شربت زعفران بریزید.

مقداریگل ختمی را در نصف لیوان آب سرد بریزید تا رنگ آب تغییر پیدا کند. بعد از اینکه آب رنگ گرفت، گل ها را از آب خارج کنید و آب رنگی را به آرامی و از کنار لیوان روی تخم شربتی بریزید.

حالا شربت سه رنگ و خوشمزه آماده است و می توانید نوش جان کنید.

شربت سه رنگ

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها