طرز تهیه سس انبه + 2 روش آموزش سس انبه خوشمزه برای فلافل

طرز تهیه سس انبه به روش های مختلف

در این مطلب طرز تهیه سس انبه را برای فلافل آماده کرده ایم. سس انبه مخصوص فلافل، بسیار پر خاصیت و پرطرفدار است و دارای طعم و عطری بی نظیر است. در این بخش روش تهیه سس انبه با پودر انبه و یا میوه انبه را می خوانید و می توانید این سس را برای انواع ساندویچ گرم هم استفاده کنید.

انبه میوه ای خوشمزه و مقوی است و دارای خواص بی نظیری است و از آن برای تهیه سالاد، یخمک، میلک شیک، بستنی، آب میوه، مربا، ترشی انبه و سس انبه استفاده می کنند. سس انبه یکی از سس های بسیار پرطرفدار است که با ساندویچ های گرم مانند فلافل خوشمزه، سوسیس و همبرگر و همچنین پیتزا مخلوط، اسنک و … استفاده می شود. سس انبه را می تواند خیلی آسان در منزل تهیه کنید و به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی خوشمزه با ساندویچ فلافل استفاده کنید. در تهیه سس انبه می توانید از پودر انبه یا میوه انبه هم استفاده کنید. در این بخش روزانه می خواهیم طرز تهیه سس انبه مخصوص ساندویچ فلافل را به شما آموزش دهیم که در ادامه 2 روش تهیه سس انبه را می خوانید.


روش 1 طرز تهیه سس انبه مخصوص فلافل با میوه انبه

برای تهیه سس انبه با روش شماره 1 شما نیاز به مواد زیر دارید.

  • انبه 2 عدد
  • نمک 1 قاشق مرباخوری
  • روغن زیتون یک چهارم فنجان
  • دانه خردل و پودر شنبلیله از هر کدام یک قاشق چای خوری
  • دانه زیره سبز 2 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه، پودر گشنیز و پودر سیر از هر کدام نصف قاشق چای خوری
  • پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه نصف قاشق مرباخوری
  • شکر قهوه ای یا عسل 3 قاشق غذاخوری
  • آب جوشیده سرد شده نصف فنجان

روش تهیه سس انبه شماره 1

با استفاده از چاقو در وسط انبه یک شیار ایجاد کنید.

سمت چپ و راست انبه را در دو دست بگیرید و در 2 جهت مخالف بچرخانید تا یک طرف انبه از هسته جدا گردد.

طرز تهیه سس انبه

سپس هسته را با دست راست و سمت دیگر انبه را با دست چپ بگیرید و در دو جهت مخالف بچرخانید تا هسته نیمه دیگر انبه هم جدا گردد.طرز تهیه سس انبه

با استفاده از یک قاشق گوشت انبه را از پوست جدا کنید و سپس با چاقو به قطعات کوچک تقسیم نمایید. قطعات انبه را نمک اندود نمایید و سپس درون یک شیشه در دار بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را به مدت 5 روز زیر نور خورشید بگذارید تا انبه آب بیندازد. پس از این مدت انبه را از آب آن جدا نمایید.

آب انبه را کنار قرار دهید و قطعات انبه را روی یک کاغذ پارچمنت بریزید و 3 یا 4 ساعت فرصت دهید تا مقداری خشک شوند.

روغن را درون تابه کوچک گرم کنید، دانه خردل، پودر شنبلیله، دانه زیره سبز، فلفل سیاه، پودر گشنیز، پاپریکا و زردچوبه را به آن اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا وقتی که صدای ترق تروق آن به گوش برسد.

پس از 2 الی 3 دقیقه تفت دادن که بوی ادویه ها بلند شد، پودر سیر و شکر قهوه ای را اضافه کنید و 2 الی 3 دقیقه دیگر روی حرارت هم بزنید، سپس آب، انبه، آب انبه و آبلیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

حرارت را خاموش کنید و پس از اینکه مواد خنک شدند آنها را در غذاساز بریزید و میکس کنید تا یک سس صاف و روان به دست آید. سس را بچشید و نمک و فلفل را میزان کنید. این سس را می توانید بیش از یک هفته در یک ظرف شیشه ای دردار درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سس انبه

روش 2 طرز تهیه سس فلافل با پودر انبه

در ادامه مواد مورد نیاز برای تهیه سس انبه با روش شماره 2 را می خوانید.

  • سرکه سفید دو سوم پیمانه
  • پودر انبه 1 قاشق سوپ خوری
  • آب نصف فنجان
  • نمک به مقداری کم
  • فلفل قرمز یک چهارم قاشق چای خوری
روش تهیه سس انبه شماره 2
پودر انبه را از عطاری بخرید، پودر انبه تهیه شده از عطاری ها دارای ادویه عربی مخصوص می باشد و نیاز به اضافه کردن ادویه خاص ندارد.
سرکه سفید و آب را در قابلمه ای کوچک بریزید و سپس پودر انبه را به آرامی به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا پودر انبه خوب حل شود.
سپس فلفل و نمک را اضافه کنید و بلافاصله قابلمه را بر روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا به جوش بیاید و غلیظ گردد.
پس از حدود 10 دقیقه، وقتی که غلظت سس مانند ماست رقیق شد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
سس را پس از اینکه خنک شد در ظرف شیشه ای دردار در یخچال نگهداری نمایید. سس را می توانید تا حدود حداکثر دو ماه درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سس انبه

نکات مهم و اصولی تهیه سس انبه برای فلافل

پیش از اینکه مواد را روی حرارت قرار دهید باید مطمئن شوید که پودر انبه خوب در آب و سرکه حل شده است، در غیر این صورت پس از حرارت دیدن پودر انبه گلوله خواهد شد.

پس از حل کردن پودر انبه در آب و سرکه سریع آن را روی حرارت بگذارید، چون اگر فاصله ایجاد شود پودر انبه ته نشین می شود و قبل از قرار دادن روی حرارت باید دوباره آن را هم بزنید.

سس انبه بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود، پس وقتی کمی غلیظ شد باید از روی حرارت بردارید.

امیدواریم 2 روش تهیه سس انبه برای فلافل مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها