طرز تهیه فلافل خوشمزه جنوبی (دستور تهیه مرحله به مرحله و آسان در منزل)

طرز تهیه فلافل خوشمزه جنوبی

فلافل یک غذای خوشمزه مخصوص جنوب کشور است که در سراسر کشور به دلیل طعم فوق العاده اش بسیار طرفدار دارد، این غذای به روش‌ های مختلفی پخته می‌ شود. در برخی از مناطق همراه با گوشت چرخ کرده پخته میشود. همچنین به دلیل اینکه غذای فوری محسوب می‌ شود و قیمت پایینی دارد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است .

این دستور پخت برای ۴ نفر است و اگر مایلید مقدار کمتر و یا بیشتری درست کنید کافیست مقدار مواد را کمتر یا بیشتر کنید.

مواد لازم

  • نخود : ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • زیره و تخم گشنیز: هر کدام یک قاشق چای خوری
  • آرد نخود چی: ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک ،زردچوبه ،فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه فلافل

دستور پخت

در ادامه طرز تهیه فلافل خوشمزه را به صورت مرحله و مرحله و بسیار آسان آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

مرحله اول

نخود ها را آماده کنید، برای از بین بردن نفخ نخود و تشابه آن به فلافل بیرونی نخود ها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب بخیسانید و هر چند ساعت آب آن را عوض کنید .

مرحله دوم

پس از خیس خوردن نخود ها، آنها را به همراه سیر و پیاز دو مرتبه چرخ کنید و در کاسه ای مناسب بریزید .

مرحله سوم

سپس جعفری خرد شده را به همراه تخم مرغ به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید .سپس آرد نخود چی را کم کم اضافه کنید تا مواد خودش را بگیرد و مواد طعم دهنده فلافل را اضافه کنید .

طرز تهیه فلافل

مرحله چهارم

سپس تخم گشنیز و زیرا را آسیاب کنید و به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به مواد اضافه کنید .

مرحله پنجم

سپس مواد را ره خوبی مخلوط کرده تا ادویه در همه جای مواد پخش شود .سپس یک ظرف گود را بر روی شعله قرار دهید و مقدار زیادی روغن به آن اضافه کنید پس از اینکه به خوبی داغ شود .سپس مایع فلافل را به صورت قالب مورد نظر در روغن بریزید تا سرخ شود

مرحله ششم

توجه داشته باشید مواد را زیاد نازک و یا زیاد ضخیم قالب نزنید ،و اینکه حرارت باید ملایم باشد پس از سرخ شدن فلافل ها آنها را در یک توری فلزی بگذارید تا روغن آن بچکد .به عنوان چاشنی می‌ توانید از گوجه سرخ شده ، خیارشور ،سیب زمینی سرخ شده ، کاهو ،کلم و … استفاده کنید و در نان باگت گذاشته و سرو کنید .

نکاتی که در مورد خوردن فلافل باید بدانید:

  • چنانچه اضافه وزن دارید به تعداد لقمه های نانی که در این غذا می خورید باید توجه داشته باشید و از زیاده روی در خوردن بپرهیزید. بهتر است که قبل از خوردن فلافل یک بشقاب سالاد سبزیجات بخارپز شده تازه را کنار آن میل کنید تا حس سیری به شما دست بدهد.
  • چنانچه دچار یبوست شده اید برای مصرف فلافل از نان های سبوس دار و سبزی خوردن در کنار آن استفاده کنید و به یاد داشته باشید استفاده از مواد غذایی فیبردار در هر کدام از وعده های غذایی روزانه به بهبود مشکل گوارش شما کمک می کند.
  • چنانچه کلسترول بالایی دارد به شما توصیه می کنیم که در مصرف و خوردن این غذا محدودیت داشته باشید و در صورت خوردن سعی کنید که در کنار لوبیا سبز و کدو سبز بخار شده میل کنید. این نکته را بدانید که به جز استفاده از پیاز در این غذا، می توانید یک حبه سیر تازه را در آن به کار ببرید زیرا سر باعث تنظیم چربی خون می شود.

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذا با کنسرو ماهی؛ انواع سالاد، ساندویچ، پاستا و کوکو با کنسرو ماهی ناهار امروز چی بپزم؟ پیشنهاد خوشمزه ترین غذاها برای وعده ظهر طرز تهیه سبزی پلو و ماهی خوشمزه (آموزش مرحله به مرحله) + فواید این غذا لیست غذاهای ویژه شب یلدا و طرز تهیه آن (شب یلدا چی بپزم؟) طرز تهیه انار پلو شیرازی؛ انار پلو خوشمزه برای شب یلدا طرز تهیه خورش قیمه؛ نکات ویژه برای درست کردن خورش جا افتاده و مجلسی معرفی بریانی و خورش ماست اصفهان طرز تهیه خورش بامیه خوشمزه مجلسی مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ مغزدار؛ 2 روش تهیه کباب مجلسی و رستورانی طرز تهیه غذاهای نونی؛ دستور تهیه 10 غذای نونی خوشمزه