معرفی بهترین فیلم های موزیکال و لیست فیلم های خارجی و ایرانی معروف

معرفی بهترین فیلم موزیکال ایرانی و خارجی

فیلم موزیکال ژانری است که بوسیله شخصیت های داستان ترانه سرایی و با روایت داستان در هم آمیخته می شود. داستان اغلب با ترانه پیش می رود و یا شخصیت ها با ترانه شناسانده می شوند. همچنین ممکن است موزیک جهت معلق شدن روند داستان استفاده شود.

دهه چهل میلادی که از جنگ خسته بودند تفریحاتی سرگرم کننده را دنبال می کردند و تئاتر موزیکال نزد مردم بسیار محبوب بود. در این دهه فیلم موزیکال در عصر طلایی قرار داشت و استعدادهای بی بدیلی به تصویر کشیده می شد. در این زمان رقص، موسیقی و ترانه از تئاتر جداناشدنی بود و داستان ها و شخصیت ها پیچیده تر بود. اواخر دهه پنجاه زمانی بود که تلویزیون اختراع شد و فیلم موزیکال کمتر شد تا اینکه در سال های اخیر این فیلم ها مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

شاید به نظر برسد که فیلم موزیکال منسوخ شده؛ ولی از ژانری پرمخاطب است و دنیای بین فانتزی و واقعیت داستانی را خلق می کند. لذا در اینجا به معرفی ۱۰ اثر از فیلم موزیکال را به طور خلاصه ذکر می کنیم.

فیلم موزیکال در دیگر کشورها (فیلم های خارجی)

فیلم موزیکال در کشورهای مختلف جهان ساخته می شود که در اینجا به ذکر هر یک می پردازیم:

چرخش زمان Swing Time

چرخش زمان (انگلیسی: Swing Time) فیلمی در ژانر موزیکال و کمدی به کارگردانی جرج استیونز است که در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این فیلم در (بازبینی ۲۰۰۷) صد فیلم برتر ۱۰۰ سال تاریخ سینمای آمریکا از دید بنیاد فیلم آمریکا در رده ۹۰ این فهرست قرار دارد.

چرخش زمان Swing Time

بفا هر ده سال یکبار این فهرست را بروز کرده و فیلم‌های جدید را در آن جای می‌ دهد. فهرست ۲۰۰۷ دهمین ویرایش از این انتخاب است و آخرین بروزرسانی‌ها بر روی آن انجام شده است.

در این فیلم جینجر راجرز و فرد آستیر به عنوان خواننده، رقصند و بازیگری ماهر هستند؛ لذا برنده جایزه اسکار شده و در دوران فعالیت آستیر جزو پرفروش ترین ها محسوب شده است.

فیلم موزیکال شیرشاه The Lion King

شیرشاه (انگلیسی: The Lion King) یک پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر موزیکال به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان فاورو است. فیلم‌نامه این فیلم توسط جف نیثنسن بر اساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه نوشته شده‌است و والت دیزنی پیکچرز مسئولیت ساخت آن را برعهده دارد. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنر صداپیشگان فیلم هستند. همچون نسخه انیمیشنی، هانس زیمر موسیقی فیلم را ساخته‌است. بعد از دامبو و علاءالدین، شیرشاه سومین فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ بر پایه انیمیشن‌های دیزنی ساخته شده‌است. داستان فیلم قصه سیمبا، شیر جوانی را دنبال می‌کند که پس از قتل پدرش، موفاسا، به دست عمویش، اسکار، باید نقش خود را به عنوان پادشاه بر حق سرزمینش بپذیرد.

فیلم موزیکال شیرشاه The Lion King

دونالد گلاور و بیانسه در آن ایفای نقش کرده اند که یکی از بهترین فیلم موزیکال و پرفروش ترین ها در نسخه اورجینال است. این انیمیشن از نمایشنامه هملت اقتباس گرفته شده که به دلیل دوری از کلیشه های عاشقانه و با داستانی که در دل صحرای آفریقا می گذرد برای کودکان نیز مانند بزرگترها به آسانی درک می شده است. استودیو دیزنی به عنوان آهنگساز نمونه در این فیلم کار کرده و توانسته ۳ ترانه آن جایزه اسکار را دریافت کند.

داستان وست ساید West Side Story

داستان وست ساید (انگلیسی: West Side Story) فیلمی آمریکایی در ژانر درام عاشقانه و موزیکال به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این فیلم از فیلم‌نامه‌ای نوشتهٔ تونی کوشنر ساخته شده و دومین اقتباس بلند از موزیکال تئاتری ۱۹۵۷ به همین نام با کتابی از آرتور لاورنتز، موسیقی لئونارد برنستاین، شعر استیون سوندهایم و طراحی رقص جروم رابینز است. انسل الگورت و ریچل زگلر ستارگان فیلم هستند و آریانا دبوز، دیوید آلوارز، مایک فیست و ریتا مورنو در نقش‌های مکمل حضور دارند. ریتا مورنو که در فیلم اقتباسی سال ۱۹۶۱ حضور داشت، در کنار کوشنر تهیه‌کننده اجرایی فیلم نیز هست.

داستان وست ساید West Side Story

این فیلم جایگاه بالایی را کسب نموده و داستان آن از نمایشنامه رومنو و ژولیت گرفته شده است. همچنین داستان آن در مورد دو دسته بوده که رقیت هم می باشند؛ یک گروه رنگین پوستان پورتوریکویی و گروه دیگر سفید پوستان نوجوان آمریکایی می باشد. لذا تمامی جنبه های این فیلم که شامل انواع حرکات خشن و موزون تا موسیقی متن است کاملا بی عیب می باشد. این فیلم جایزه اسکار را دریافت نموده که مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

ستاره ای متولد شده است A Star Is Born

ستاره‌ای متولد شده‌است (انگلیسی: A Star Is Born) یک فیلم آمریکایی در ژانر درام رمانتیک موزیکال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بردلی کوپر (در نخستین مقام کارگردانی) است که در سال ۲۰۱۸ از سوی برادران وارنر منتشر شد. در این فیلم کوپر، لیدی گاگا، دیو چپل، اندرو دایس کلی و سام الیوت بازی می‌کنند. این چهارمین نسخهٔ فیلمبرداری شده پس از فیلم فیلم ۱۹۳۷ سپس موزیکال ۱۹۵۴ و موزیکال ۱۹۷۶ است.

ستاره ای متولد شده است A Star Is Born

تا به الان ۴ نسخه از این فیلم تولید شده که به عنوان ملودرام های دردناک شناخته می شود. جیمز میسون با بازی در نقش یک ستاره هالیوودی به خوانندگی جودی گارلند علاقه مند شده است. لذا در جهت تبدیل شدن به ستاره به او کمک می کند ولی خودش از اوج فاصله گرفته؛ زیرا به الکل اعتیاد دارد. جودی گارلند با زندگی سختی که در هالیوود داشت در آهنگ ها در مورد خودش آهنگ سازی می کند.

جادوگر شهر اُز The Wizard of Oz

جادوگر اُز (به انگلیسی: The Wizard of Oz) فیلمی است به کارگردانی ویکتور فلمینگ که بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام جادوگر بی‌نظیر شهر آز ساخته شده است.

جادوگر شهر اُز The Wizard of Oz

در فیلم تغییر بی سابقه ای از یک رنگی به چند رنگی ایجاد شده که جادوگر ترسناک و شرور را روایت می کند. همچنین از مخلوقات دست و پا چلفتی تیمی دوست داشتی را به تصویر می کشد که با دوروتی در حال قدم زدن در یک جاده زرد آجری است. لذا برای رساندن او به خانه اش تلاش می کند و در مسیر نیز در حال آواز خواندن است. با دیدن این فیلم به این نتیجه می رسیم که چیزی که جهت یافتنش در تلاش هستیم در وجود خودمان نهفته و برای بدست آوردنش فقط به یک اشاره نیاز داریم.

چترهای شربورگ Les Parapluies de Cherbourg

چترهای شربورگ (فرانسوی: Les Parapluies de Cherbourg‎) فیلمی در ژانر موزیکال به کارگردانی ژاک دمی است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کاترین دنو و ژاک دمی اشاره کرد. این فیلم در همین سال، برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن شده‌است.

چترهای شربورگ Les Parapluies de Cherbourg

در این فیلم آهنگ مدام شنیده می شود که چترهای نمادین، رنگ های جادویی، نت های موسیقی و مشاعره های ظریف در آن به تصویر کشیده شده است. در فیلم چترهای شربورگ داستان دختری نقل می شود که عاشق مردی شده؛ این مرد در الجزایر برای جنگ می رود.

از این دو عاشق بچه ای به دنیا می آید ولی در نبود مرد، زن با مرد دیگری به ناچار ازدواج می کند؛ ولی بعد از مدت ها عشق اول خود را در پمپ بنزین و در شبی برفی ملاقات می کند.

واگن دسته موزیک The Band Wagon

واگن دستهٔ موزیک (انگلیسی: The Band Wagon) نام یک فیلم کمدی موزیکال آمریکایی به کارگردانی وینسنت مینلی است که در سال ۱۹۵۳ ساخته شد. در این فیلم فرد آستر و اسکار لونت به هنرنمایی پرداخته‌اند. بسیاری از منتقدان، این فیلم را بهمراه آواز در باران، بهترین فیلم‌های موزیکال تولید شده توسط کمپانی مترو گلدوین مایر می‌دانند.

واگن دسته موزیک The Band Wagon

کارگردان فیلم واگن دسته موزیک، وینست مینلی و بازیگر آن آستیر و اسکار لونت است. نویسنده واگن دسته موزیک جرج اس کافمن، خواننده اش هاوارد دیتز و موسیقی های آن را نیز آرتور شوارتز ساخته است. در فیلم داستان یک هنرمند از شهرت افتاده نقل می شود که در تلاش بوده نمایش تازه ای در برادوی اجرا کند تا بتواند اعتبارش را بدست آورد.

اینطور چیزها All That Jazz

اینطور چیزها (به انگلیسی: All That Jazz) فیلمی ۱۲۲ دقیقه‌ای به کارگردانی باب فاسی با بازی روی شایدر محصول کشور ایالات متحده آمریکا و آلمان است.[۱] این فیلم در جشنواره فیلم کن ۱۹۸۰ برنده نخل طلایی شد.

اینطور چیزها All That Jazz

این فیلم بر اساس کارگردان آن که نامش فاسی بوده تصویربرداری شده است و قصه آن در مورد کارگردان تئاتری می باشد که قصد دارد همزمان با تمام کردن فیلم سینمایی، حرکات موزون نمایشنامه جدید خود را کارگردانی کند. در این فیلم روی شایدر، یک فردی معتاد به روابط جنسی و مواد مخدر بوده که قصد فرار از مرگ را دارد. سکانس هایی مانند رویا در طول فیلم وجود دارد که در آن شخصیت اصلی در حال صحبت کردن در مورد زندگی شخصی اش با زنی است که نماد مرگ می باشد. در آخر فیلم بیشتر ترانه های آن به تصویر کشیده می شود که در سایر قسمت های فیلم نیز حرکات موزون و رقص در معرض نمایش قرار می گیرد.

فیلم موزیکال مامامیا Mamma Mia! The Movie

ماما میا! (به انگلیسی: Mamma Mia! The Movie) یک فیلم کمدی موزیکال محصول ۲۰۰۸ است. این فیلم را فیلیدا لوید کارگردانی کرده‌است. فیلم ماما میا! با اقتباس از یک نمایش موزیکال بریتانیایی به همین نام ساخته شده‌است. این نمایش موزیکال بر پایه ترانه‌های گروه موسیقی آبا که یکی از پرطرفدارترین گروه‌های پاپ تاریخ بود در سال ۱۹۹۹ به صحنه رفت.

فیلم موزیکال مامامیا Mamma Mia! The Movie

کارگردان فیلم مامامیا فیلیدا لوید بوده که ترکیب و فرمول آن به مذاق مخاطبان حسابی خوش آمده است. قبل از اکران آن انیمیشن ها، اکشن های پر زدوخورد و فیلم های ابرقهرمانی در سینما جا باز کرده بود. لذا مردم نیازمند یک تجربه سرخوشانه و ملایم بودند که دوست داشتند فیلمی متفاوت را ببینند. مامامیا نیز در این زمان ها ساخته شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

فیلم موزیکال لالالند La La Land

لا لا لند (انگلیسی: La La Land) فیلمی آمریکایی در ژانر موزیکال رمانتیک به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. رایان گاسلینگ در نقش یک پیانیست جاز و اما استون در نقش هنرپیشه‌ای آرزومند که عاشق یکدیگر می‌شوند، ستارگان اصلی فیلم هستند. داستان فیلم در زمان حال و در شهر لس آنجلس رخ می‌دهد. رایان گاسلینگ و اما استون بعد از فیلم‌های دیوانه‌وار، احمقانه، عشق و جوخه گانگستر در این فیلم برای بار سوم با یکدیگر همبازی شده‌اند. جی.کی. سیمونز، جان لجند، رزمری دویت و میگن فی نیز از دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم موزیکال لالالند La La Land

کارگردان فیلم لالالند دیمین شزل است که با ایده های اصیل فیلم را ساخته است؛ فیلم لالالند از یک اثر معروف اقتباس گرفته شده و موزیکال آن از نوع موزیک دهه ۵۰ و ۶۰ می باشد. این فیلم اثر جدید و تازه ای بوده که موفقیت بزرگی را بدست آورده؛ لذا با قصه عاشقانه و غم انگیز، آهنگ خاطره انگیز و ایده های بکر بصری ساخته شده است. از این فیلم استقبال زیادی شد و جزء فیلم های پرفروش محسوب می شد.

هفت عروس برای هفت برادر Seven Brides for Seven Brothers

هفت عروس برای هفت برادر (به انگلیسی: Seven Brides for Seven Brothers) فیلمی ۱۰۲ دقیقه‌ای به کارگردانی استنلی دانن با بازی هاوارد کیل است.

هفت عروس برای هفت برادر Seven Brides for Seven Brothers

فیلم هفت عروس برای هفت برادر از افسانه روم باستان الهام گرفته شده و روایت کننده سربازانی است که می خواهند زنان را از قلمرو رقیب بربایند. از بهترین سکانس های رقص در آن وجود دارد که آمادگی جسمی و مهارت بازیگران، منحصر به فرد می باشد. خواستگاری مردان، رقص در انبار، پریدن مردان بر روی تیرهای باریک چوبی چشم ها را به خود خیره می کند. لحظات کوتاهی از تلخی در فیلم وجود دارد ولی به طور کل سرگرم کننده و شاد می باشد.

فیلم موزیکال بانوی زیبای من y fair lady

این فیلم ۸ تندیس را از آن خود کرد و به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. از نظر موسیقی نیز بسیار منحصر به فرد بوده که اشعار روان و ملودی گرم آن بعد نیز ماندگار مانده است. خواننده این فیلم رکس هریسون می باشد که علاوه بر مسلط بودن به تکنیک های خوانندگی، بسیار بی بدیل می باشد. صحنه نیز در آن بسیار تحسین برانگیز و مجلل طراحی شده که با دنیای طبقه کارگری کاملا متضاد می باشد.

فیلم موزیکال بانوی زیبای من y fair lady

پروفسور «هنری هیگینز» (رکس هریسون) استاد آواشناسی دانشگاه همراه با دوست زبان‌شناس‌اش «پیکرینگ» (ویلفرید هاید-وایت) شرط می‌بندد که می‌تواند دختر گلفروش و عامی لندنی به نام الیزا دولیتل (آدری هپبورن) را تبدیل به بانویی متشخص کند که در میهمانی‌های اشرافی بدرخشد.

اشک ها و لبخندها The Sound of Music

رابرت وایز جذابیتی در این فیلم ایجاد می کند که به عنوان ششمین فیلم پرفروش در تاریخ به شمار رفته است. لذا بر فرهنگ عامه مردم جامعه خود تاثیری فراموش ناشدنی برجای گذاشته است. به گونه ای که تصویر جولی اندوزی در بین مزارع در ذهن بیننده باقی می ماند. حتی زمزمه بخشی از قسمت های فیلم بر زبان های جاری مانده، بدون اینکه به مبدا این زمزمه ها توجه کنند.

جولی اندوزی برنده ی اسکار شده و به عنوان ستاره ی بلامنازع فیلم شناخته شده است. او چهره ای دوست داشتنی و صدایی گوش نواز دارد که جذابیتش بینندگان را به خود خیره کرده است.

اشک ها و لبخندها The Sound of Music

بخش بزرگی از داستان و فیلم‌نامه برگرفته از وقایع حقیقی هستند که در سال ۱۹۳۸ میلادی در شهر زالتسبورگ اتریش اتفاق افتاده‌اند. ماریا دختر جوانی که در صومعه زندگی می‌کند و داوطلب راهبه شدن است، عاشق رقص و آواز است. راهبه مسئول او وی را برای سرپرستی فرزندان کاپیتان بیوه «فون تراپ» انتخاب کرده و او را به منزل ایشان می‌فرستد… ماریای سبک بال در مدت کوتاهی بچه هارا تشویق به آواز خواندن کرده و دل آن‌ها را زود بدست میاورد. کاپیتان فون تراپ که مردیست جدی و خشک، در ابتدا از کارهای ماریا خوشش نمی‌آید و بدبین است… او در این زمان با خانمی اشرافی که از بچه‌ها بدش می‌آمد، در شهر وین رابطه دوستی داشت… ولی عاقبت کاپیتان عاشق ماریا شد. در این بین موضوع الحاق کشور اتریش به آلمان پیش‌آمد و ارتش آلمان فون تراپ را به خدمت فراخواند ولی او مخالفت خود را اعلام کرد و ارتش آلمان نازی او را تحت تعقیب قرار داد… فون تراپ تصمیم گرفت با بچه‌ها و ماریا از راه سوئیس به ایالات متحد آمریکا فرار کند…

آقایون مو طلایی را ترجیح می دهند Gentlemen Prefer Blondes

آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند (انگلیسی: Gentlemen Prefer Blondes) فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک و موزیکال به کارگردانی هاوارد هاکس است که در سال ۱۹۵۳ منتشر شد.

آقایون مو طلایی را ترجیح می دهند Gentlemen Prefer Blondes

جین راسل و مرلین مونرو زوج های تاریخ سینما هستند که در این فیلم سکانس های هیجان انگیز و کمدی منحصر به فردی را به تصویر می کشند. هاوارد هاکس این دو بازیگر را تبدیل به ستاره ای درخشان در صحنه می کند و با مردانی بی دست و پا و خنده دار اطراف آن ها را پر می کند.

 

فیلم موزیکال سینمای ایران

در ایران نیز فیلم موزیکال بسیار زیادی ساخته شده که نام هر یک را ذکر می کنیم:

شهر موش ها

محمد علی طالبی و مرضیه برومند کارگردان و احمد بهبهانی نویسنده فیلم شهر موش ها بوده که در این فیلم بچه موش ها در کلاس درس هستند که به آنها خبر می رسد که در شهر گربه ای وجود دارد؛ لذا به آنها خبر می رسد که باید به شهر بزرگ موش ها مهاجرت کنند. موش ها به همراه آقا معلم و آشپزباشی به قصد رفتن به شهر موش ها به راه می افتند که در راه با خطراتی مواجه می شوند تا اینکه بلاخره به این شهر می رسند. این فیلم با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد که ساخته دست مرضیه برومند و گروهش بود. مخاطبان این فیلم کودکان و بزرگسالان بودند.

شهر موش ها

فیلم شهر موش ها 1 و 2 درباره ی شهر موش ها می باشد که در اطراف این شهر یک گربه بزرگ سیاه در کمین نشسته است.

فیلم موزیکال گلنار

فیلمی ایرانی محصول ۱۳۶۷ به کارگردانی کامبوزیا پرتوی است. این فیلم در جنگل های ساحل جوکندان شهرستان تالش فیلمبرداری شده است. این فیلم محصول خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان است.گلنار یک اثر موزون و موزیکال است ایجاد فضایی آهنگین در طبیعتی که نخستین ویژگیش سکون و سکوت است آن هم به شکلی باورپذیر و تعریف شده در ژانر کودک که کار آسانی نیست. البته کامبوزیا پرتوی و فرشته طائرپور به خوبی از عهده آن بر آمده اند.
ترانه های گلنار به شدت در خدمت اثر است و بر روی سکانس ها سنگینی نمی کند و شاید بتوان گفت این فیلم از معدود آثار موزیکال است که ترانه بخشی از فیلمنامه است و این امر نیز حکایت از تبحر دو چندان پرتوی در تلفیق فیلدهای متفاوت در ترکیبی واحد می کند. گلنار نمونه دیگری است از سال های پرفروغ سینمای کودک که حسرت را در تکراری مکرر به رخمان می کشد.

فیلم موزیکال گلنار

کامبوزیا پرتوی نویسنده و کارگردان فیلم گلنار بوده که داستان گلنار با پدربزرگ و مادربزرگش را نقل می کند. لذا در فیلم گلنار برای آوردن آب به چشمه می رود که دستمال آبی او که یادگار مادرش است را باد می برد. گلنار به دنبال دستمال می رود و در جنگل گرفتار خرس ها می شود. خرس ها نیز او را نگه می دارند تا برایشان کیک بپزد که خاله قورباغه به کمک گلنار می رود؛ لذا نقشه ای طرح می کند و گلنار به خرس ها می گوید به شرطی پیششان می ماند که کلوچه درست کند و برای پدربزرگ و مادربزرگش ببرد. خرس ها قبول می کنند و گلنار کیک را می پزد؛ در سبد کلوچه قایم شده و به همراه خرس ها نزد پدر و مادرش برمی گردد. این فیلم یکی از موفق ترین فیلم ها بود که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

دزد عروسک ها

محمدرضا هنرمند نویسنده و کارگردان فیلم دزد عروسک ها بوده که در این فیلم داستان بر این قرار است که مادر لیلا و بهرام سعی دارد وام مسکن تهیه کند تا خانه ای بخرد و بچه هایش را از دست صاحب خانه اش با نام خورخور نجات دهد. عجوزه که خانه اش در بیرون شهر است دوست ندارد آنها به آرامش برسند.

دزد عروسک ها

به همین دلیل گنجو پسرش را مجبور می کند که پول آنها را بدزدد؛ ولی بچه ها قصد دارند عروسک های خود را به فروش رسانیده و خانه بخرند. اما گنجو عروسک آنها را می دزدد. لیلا و بهرام نیز گنجو را تعقیب می کنند تا اینکه به خانه او می رسند ولی توسط گنجو زندانی می شوند تا اینکه پلیس می رسد و آنها را نجات می دهد.

کلاه قرمزی و پسرخاله

نویسنده و کارگردان فیلم کلاه قرمزی و پسرخاله ایرج طهماسب بوده؛ داستان فیلم به این صورت است که کلاه قرمزی به دلیل بازی گوشی هایش از مدرسه اخراج می شود و دنبال کار می گردد ولی کار پیدا نمی کند؛ تا اینکه در تلویزیون آقای مجری را می بیند و قصد سفر به تهران را می کند.

کلاه قرمزی و پسرخاله

بعد از آن با کمک پسر خاله اش که در تهران زندگی می کند روانه تلویزیون می شود.

گربه آوازخوان

نویسنده و کارگردان فیلم گربه آوازخوان کامبوزیا پرتوی بوده که در این فیلم حسنی با خواهرش گلدونه در پرورشگاه زندگی می کند که وقتی زن و شوهری به پرورشگاه جهت انتخاب کودکی می روند گلدونه را انتخاب می کنند. ولی حسنی به آنها می گوید گلدونه پدر دارد و به دلیل فقر زیاد آنها را به پرورشگاه آورده و روزی بدنبالشان خواهد آمد؛ در اینصورت زن و شوهر از بردن گلدونه پشیمان می شوند.

گربه آوازخوان

سپس مدتی بعد حسنی با خواهرش از پروشگاه فرار می کنند تا پدرشان را پیدا کنند؛ در خیابان بسیار گرسنه بودند که در نهایت درب رستورانی را می زنند و کارگر رستوران برای آنها غذا می آورد.

خواهران غریب

نویسنده و کارگردان فیلم خواهران غریب کیومرث پوراحمد بوده که در این فیلم نسرین و نرگس خواهران دوقلویی هستند که پدر و مادرشان از هم جدا شدند؛ یکی از آنها نزد پدر و دیگری نزد مادر زندگی می کند. لذا بعد از سالها یکدیگر را پیدا می کنند و تصمیم می گیرند جای خود را عوض کنند. طی ماجراهایی این دو دختر باعث می شوند پدر و مادر با هم آشتی کنند و همگی با هم زندگی کنند.

خواهران غریب

کلاه قرمزی و سروناز

نویسنده و کارگردان فیلم کلاه قرمزی و سروناز حمید جبلی بوده؛ داستان فیلم از این قرار است که کلاه قرمزی وقتی در امتحانات مدرسه ممتاز می شود عکسش را در تلویزیون پخش می کنند.

کلاه قرمزی و سروناز

آقای مجری نیز طبق قولی که به او داده باید برایش دوچرخه بخرد ولی توان مالی ندارد. لذا طبق دعوت عموی کلاه قرمزی، کلاه قرمزی و نرگس با آقای مجری به خانه عمو می روند و عمو دوچرخه ای به کلاه قرمزی هدیه می دهد. اما بعد از مدتی دوچرخه در خانه مجری دزدیده می شود و ماجراهای دیگر که در فیلم می بینید.

فیلم موزیکال مکس

کارگردان مکس سامان مقدم بوده و داستان این فیلم به این صورت است که طبق تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از موسیقی دانان ایرانی که در خارج زندگی می کند به کنسرتی دعوت می شود. ایمیلی که قرار است به این خواننده ارسال شود به اشتباه به خواننده لس آنجلسی فرستاده شده و این خواننده به اشتباهی وارد ایران می شود. ورود این خواننده حوادثی طنزآمیز را ایجاد می کند.

فیلم موزیکال مکس

آهوی پیشونی سفید

نویسنده و کارگران فیلم آهوی پیشونی سفید سید جواد هاشمی بوده که در این فیلم آهوی پیشونی سفید خسته از دست سخت گیری های پدرش است که عجوزه او را فریب داده و به شهر آرزوها می برد؛ لذا حوادثی در آنجا برای او پیش می آید.

آهوی پیشونی سفید

کلاه قرمزی و بچه ننه

نویسنده و کارگردان کلاه قرمزی و بچه ننه حمید جبلی بوده که داستان فیلم در مورد پسر عمه ای است که به خاطر شیطنتش آقای مجری و کلاه قرمزی به خطر خواهد افتاد؛ این ماجراها باعث ورود مهمان ناخوانده خواهد شد. کلاه قرمزی در این فیلم اشتباهات لفظی را تکرار می کند که شکلی طنزآمیز به فیلم می دهد.

کلاه قرمزی و بچه ننه

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های تینیجری (لیست 20 سریال گروه سنی نوجوانان) بهترین سریال های ترسناک دیدنی ( معرفی 20 سریال امتیاز بالا ) معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان