مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز در ایران و خارج از کشور + ویدیو

مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز را در این مطلب روزانه معرفی کرده ایم. اگر مایل هستید در کشور خودمان سفر کنید می توانید مکان های زیبای داخلی که در ادامه معرفی کرده ایم را انتخاب کنید و یا می توانید با تماشای ویدیو، سفر به مناطق جنوبی کشور مانند کیش یا دزفول را انتخاب کنید. اگر وضعیت اقتصادی شما را یاری می کند می توانید مقاصد خارج از کشور را که بسیار جذاب هستند را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی برای سفر در نوروز را به شما معرفی کنیم.

مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز 1402 را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. چیزی به شروع سال نو نمانده است و همه در تکاپوی یافتن مقاصد گردشگری و یا حداقل مرور چند مورد از آن ها برای برنامه ریزی در دوران هفته دوم عید به واسطه تعطیلات کاری خود هستند. با تمامی این تفاسیر، تا حدودی می توان انتظار داشت بخش مهمی از این موارد از لیست مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز برای همه قابل پیش بینی باشد.

لحظه تحویل سال 1402 میلادی، روز سه شنبه ساعت 00:54:28 است. برای سال نو، با ورود به بهار زیبا، رفتن به یک مسافرت هیجان انگیز، می تواند بهترین اتفاق ممکن باشد.

▶ تماشای ویدیوی در نوروز به کجا سفر کنیم در یوتیوب

مقاصد گردشگری عید نوروز در ایران

به طور کلی این معرفی نامه ما به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول مرتبط با شهرهای ایران است. اگر تاکنون مسافرت داخل ایران نداشتید، هرکدام از گزینه های زیر می توانند انتخاب خوب و فوق العاده ای باشند. همین طور باید بدانید که این لیست ادامه دار است و می توانید به سراغ مقاصد گردشگری خارج از ایران برای عید نوروز هم بروید.

سفر به گیلان در عید نوروز

سفر به گیلان در عید نوروز

بهترین شهرهای ایرا نبرای مسافرت عید، چه بخواهیم و چه نخواهیم از شمال شروع می شود. اما واقعیتش را بخواهید، گاهی ترافیک این شهرها آنقدر کلافه کننده است که شاید باعث شود بخشی از مسافران که حوصله ماندن در ترافیک را ندارند، قید جاهای دیدنی گیلان و یا هر استان شمالی دیگری را بزنند. اما به هر حال:

سفر به گیلان در عید نوروز

استان گیلان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عید نوروز، تابستان، زمستان و هر فصلی است که فکرش را می کنید. با ورود به گیلان که از سمت رشت است، شما می توانید جو بی نظیر و حس فوق العاده را از جنگل های سراوان دریافت کنید. پس از آن، کم کم وارد مرکز شهر رشت می شوید. حالا تصمیم گیری با خودتان است؛ انزلی، لاهیجان، منجیل، رودبار، ماسال، سیاهکل، جواهرده و… از جمله گزینه های پیش و روی شما خواهند بود. این مسیر تا آستارا ادامه دارد و به حدود شهر اردیب هم می رسد.

سفر به گیلان در عید نوروز

آب و هوای بی نظیر، دسترسی به نقاط سرد و کوهستانی، دریایی و همین طور چشمه ها و مسیرهای فوق العاده در دل جاده های قدیمی، از جمله مهم ترین مزیت هایی است که با سفر به گیلان در عید نوروز 02، عایدتان می شود. در این قالب، به سراغ قلعه رودخان، ماسوله و… نیز بروید.

مازندران: از مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز

مازندران: از مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز

شهرهای شمالی، ظرفیت فوق العاده ای برای جذب گردشگر دارند، در مورد مازندران این موضوع واضح تر و قابل لمس تر از هر شهری است، با تمام این تفاسیر، اگر دو دل هستید که کدام شهرستان را انتخاب کنید به شما می گوییم: گزینه های زیادی از جمله: دریاچه ولشت، پارک جنگلی سیسنگان، آلیمستان، راش و سوادکوه از جمله بهترین گزینه ها هستند.

مازندران: از مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز

در کرانه ای از جنوب دریای خزر، شما مسیر طولانی برای مسافرت خواهید داشت. این استان پر از جلوه های زیبای طبیعت است و می تواند هر کسی را به خودش جذب کند. علاوه بر آن، شهرهای چالوس، نوشهر، نمک آبرود، جویبار، محمود آباد، آمل، سوادکوه و… از جمله اصلی ترین گزینه های پیش و روی شما خواهند بود. مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز به همین جا ختم نمی شود، اجازه دهید که گزینه های بیشتری را در ادامه مرور کنیم.

سفر به ترکمن صحرا در نوروز

سفر به ترکمن صحرا در نوروز

ایران به لطف تعداد زیادی استان و شرایط اقلیمی چهارفصل، جاذبه های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است. هر کدام از این نقاط در فصول منحصر به خود، می توانند جز بهترین گزینه های پیش و روی شما باشند. اگر می خواهید سفر کنید و حس خوب تجربه کنید. ترکمن صحرا در حاشیه ای نه چندان دور می تواند انتخابی خارق العاده باشد. سرزمین اسب ها، سالهاست که به عنوان اصلی ترین مقاصد گردشگری مردمان شناخته می شود.

سفر به ترکمن صحرا در نوروز

ترکمن صحرا، بی نظیر ترین و بهترین انتخاب برای فصل بهار است. سرزمینی پر از اسب های اصیل که حس فوق العاده ای به شما می دهد. هزاران تپه سرسبز در مسیر شما دیده می شوند. می توانید منظره های بهاری فوق العاده ای را دیده و سپس وارد فرهنگ و مناطق اصیل آن شوید. علاوه بر آن، رفتار، موسیقی، احساسات، غذای محلی، نوع صحبت کردن و حس و حال ترکمن صحرا، برای شما که قبلا در بهار و عید به شمال سفر کرده اید، موجب ایجاد یک حس تفاوت می شود.

مشهد: جاهای دیدنی خراسان رضوی برای عید

مشهد: جاهای دیدنی خراسان رضوی برای عید

چه کسی دوست ندارد که سال تحویل و ساعت پایان سال را در آستان حرم رضوی سپری نکند. به هر حال مشهد، شهری زیارتی با بافت جذاب و تاریخی است که در طول سالها، میزبان کسانی بوده که دوست داشتند، حس متفاوتی را تجربه کنند. مهم ترین بخش سفر به مشهد هم، همان حرمی است که همه ما، بارها یا آن را از نزدیک دیده ایم یا سفر به آن را تجربه کرده ایم. در لیست بهترین مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز، این گزینه یکی از محبوب ترین ها است.

مشهد: جاهای دیدنی خراسان رضوی برای عید

علاوه بر آن، می توانید وارد موزه های آستان قدس رضوی شوید، مجموعه پارک های کوهسنگی، بازار رضا، آرامگاه فردوسی، شاندیز و… را نیز دیدن کنید. یعنی سفر شما علاوه بر حسب و حال معنوی که دارد، از نظر تفریحی نیز می تواند بسیار عالی پیش برود. بخصوص اگر کودکان همراه شما هستند، می توانید حساب ویژه ای روی مشهد باز کنید. برای بسیاری نیز این یک واجب است که سال نوی خود را با حضور در مشهد مقدس آغاز کنند.

کیش، قشم، جنوب و هرمز

کیش، قشم، جنوب و هرمز

اگر بخواهیم مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز در ایران را مرور کنیم، با لیست بلند و بالایی مواجه خواهیم شد که یکی از ارکان اصلی آن، کیش، قشم، جنوب، هرمز، چابهار و… است. البته پیشنهاد می کنیم که سفر هوایی را انتخاب کرده و چند هفته زودتر برای آن برنامه ریزی کنید. کم کم دمای هوا در کیش افزایش می یابد و قرار است حتی گرم تر شود. رطوبت بالا، البته گشت و گذار، حتی در ابتدای بهار را نیز برای شما سخت می کند. علاوه بر آن، شهرهایی مانند کیش، چابهار، قشم و… بهترین و منطقی ترین انتخاب پیش و روی شما هستند و تقریبا می توانید تمامی جاذبه های گردشگری را یکجا و کنار هم داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: سفر به جزیره کیش + تمام اطلاعات در مورد جزیره کیش به همراه تصاویر زیبا

کیش، قشم، جنوب و هرمز

سفر به جنوب کشور در عید نوروز، نیاز به برنامه ریزی دارد و نباید ناگهانی این کار را انجام دهید. هتل ها، مسافرخانه ها و همین طور آپارتمان ها میزبان شما خواهند بود که می توانید آن ها را انتخاب کنید. علاوه بر آن، سفر به شهرهای جنوبی مزیت های خاص خود را نیز در این فصل دارد. البته دقت کنید که ممکن است برای اقامت به مشکل بر بخورید و در نتیجه این موضوع، یکی از اتفاقات ناخوشایند مسیر سفر شما خواهد بود. پیشنهاد می کنیم که حتما برنامه ریزی های دقیق را در این زمینه انجام دهید.

سفر به کرمان در نوروز

سفر به کرمان در نوروز

بیاید کمی متفاوت عمل کنید، اگر هنوز در مورد انتخاب مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز دچار مشکل هستید، کرمان یک انتخاب عالی خواهد بود. بزرگرترین شهر ایران، ارگ بم و باغ شازده ماهان را در دل خود جای داده است. مردم خونگرمی دارد و می توانید از خوراکی ها و غذاهای سنتی فوق العاده این شهر لذت ببرید.

سفر به کرمان در نوروز

علاوه بر آن، در سفر خود می توانید به موزه حمامف مقبره مشتاق و البته بازار سرتاسر هم مراجعه کنید که حس بی نظیری از کلاسیک بودن را به شما می دهد. البته لازم است که برنامه ریزی های لازم برای محل استقرار خود را داشته باشید. پس از این که وارد کرمان در عید نوروز می شوید، گزینه های مسافرت و همین طور ادامه این روند برای شما بسیار است. به نظر من سری به آتشکده ها و باغ هرندی در کرمان نیز بزنید که در نوع خودش، به جرئت یکی از مهم ترین و کلاسیک ترین جاذبه های گردشگری است که هر کسی ممکن است در طول زندگی اش یک بار با آن روبرو شود.

شیراز در عید نوروز

شیراز در عید نوروز

برای کسانی که قصد مسافرت در نوروز را دارند، فارس همیشه یکی از پر رمز و راز ترین و جذاب ترین گزینه های پیش و رو خواهد بود. اگر شما هم دوست دارید وارد شیراز شده و خیلی زود تمامی بخش های آن را دیدن کنید. یک نقشه راه انتخاب کرده ایم که می توان بر اساس آن پیش رفت.

شیراز در عید نوروز

شیراز به جرئت یکی از فوق العاده ترین و بهترین نقاط گردشگری برای عید نوروز محسوب می شود که در بهار، دیدنی تر از حد می شود. در واقع عطر بهارنارنج تمام بخش های  شهر و روستا ها را در بر گرفته و می توانید با سفر به شیراز، وارد باغ ارم، تخت جمشید، حافظیه، مسجدهای قدیمی، ارگ کریمخانی و… بشوید. مجموعه پاسارگاد و آرامگاه کوروش بزرگ نیز در شیراز، پیش زمینه ای برای یک گردش بی نظیر خواهد بود.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی شیراز + جاهی دیدنی به همراه آدرس و تصاویر این مکان ها

شیراز در عید نوروز

حضور در دل شیراز به معنای قرار گرفتن در یکی از بهترین موقعیت های آب و هوایی، نه چندان گرم و نه چندان سرد در نوروز خواهد بود. لیست بهترین پیشنهاد ها برای سفر نوروز 1402، قطعا نیاز به شیراز خواهد داشت. البته وقتی وارد فارس می شوید. به شیراز محدود نخواهید بود و اگر خودرو همراه شماست، می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید.

یزد بی نظیر

یزد بی نظیر

همه چیز برای انتخاب یک مقصد فوق العاده به جهت گردشگری آماده است. کمربند ها را بسته و با ما همراه باشید.

انتخاب مکان های دینی برای سفر در عید نوروز اصلا هم سخت نیست. در صورتی که آشنایی لازم با آن ها را داشته باشید. یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان، یکی از انتخاب های عالی برای کسانی است که به نقاط تاریخی علاقه مند هستند. از مهمان نوازی مردم خونگرم با لهجه جذاب که بگذریم وارد مسیری از آب و هوای بی نظیر این استان می شویم که البته کم کم رو به گرما می رود. می توانید کویر های فوق العاده ای که هر کسی یک بار در زندگی اش تجربه می کند را نیز زیر و رو کنید.

یزد بی نظیر

عطر گلهای یزد در این فصل واقعا معجزه می کند. طلسم آن باعث می شود که حتی برای سالهای بعد نیز ترجیح به سفر به یزد در عید نوروز داشته باشید. دالان های نیمه تاریک، آب و هوای بهاری و عطر گل های شگفت انگیز در کنار محله فهادان و آتشکده بهرام یزد، منتظر شماست تا لحظات بی نظیری را با خانواده و یا دوستان خود تجربه کنید.

بهترین مقاصد گردشگری نوروزی خارج از ایران

سفر به خارج و آسیا در عید نوروز با هزینه کم تر هم ایده خوبی است.

اگر داخل ایران را به اندازه کافی دیده اید و به دنبال مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز، در خارج هستید، می توانید به سراغ گزینه های لیست زیر بروید که در نوع خودشان فوق العاده هستند؛ با تمامی این تفاسیر، اگر هنوز تصمیم نگرفته اید، قصد نداریم گزینه های کلیشه ای مانند ترکیه و … را به شما معرفی کنیم. ضمن این که باید بدانید هرکدام از عناوین زیر، جز کم هزینه ترین سفرهای عید نوروز در خارج از ایران محسوب می شوند.

هوی آن، ویتنام

هوی آن، ویتنام

بیشتر بازدیدکنندگانی که به ویتنام می رسند در شهر هانوی یا هوشی مین فرود می آیند یا مستقیماً به خلیج هالونگ و ساحل می روند، اما بهترین مکان ویتنام برای بازدید در واقع یک راز است که به خوبی محافظت می شود.

هوی آن، ویتنام

شهر باستانی هوی آن محل یکی از قدیمی ترین بنادر تجاری آسیا و یکی از میراث جهانی یونسکو است. هوی آن که در قرن پانزدهم یک ایستگاه تجاری بزرگ برای تجارت کشتی ها بود، هنوز هم بسیاری از معماری اصلی خود را به شکل ساختمان های چوبی، کرکره های رنگارنگ فرانسوی استعماری و سقف های کاشی کاری چینی حفظ کرده است. ساختمان های مذهبی، حیاط ها، و مغازه ها در کنار هم در کوچه های باریک در سراسر شهر باستانی، مرکز تاریخی هوی آن قرار دارند.

هوی آن، ویتنام

بازدیدکنندگان در زمان های دیگر ماه می توانند برای کشف موزه تاریخ و فرهنگ (در اصل بتکده ای که به الهه مهربانی، گوان یین اختصاص داده شده بود) در هوی آن پیاده روی کنند. پل ژاپنی سرپوشیده متعلق به قرن هفدهم. و خانه قدیمی تان کی، یک خانه بازرگان حفظ شده قرن هجدهم نیز از جمله بهترین مقاصد گردشگری است.

سفر عید نوروز سنگاپور

سفر عید نوروز سنگاپور

سنگاپور تنها استقلال کامل خود را از بریتانیا به دست آورد و در سال 1965 به یک کشور مستقل تبدیل شد، اما این کشور کاملاً جدید اکنون یک قدرت مالی و یکی از سرگرم کننده ترین کشورها برای بازدید در جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور به دلیل وسعت و موقعیتش سواحل زیادی ندارد. مگر اینکه سه ساحل در تفرجگاه جزیره سنتوزا را در نظر بگیرید، کوچک اما با ماسه های سفید نرم و تالاب های محافظت شده با آب های آبی تمیز، اما آن را با موضوعی جبران می کند. جاذبه ها، جنگل های بارانی سرسبز و سرگرمی های پر جنب و جوش ساحلی از جمله مهم ترین ارکان جذاب این کشور هستند.

سفر عید نوروز سنگاپور

سنگاپور از پارک اختصاصی یونیورسال استودیو و یک پرش بانجی 50 متری از برجی بر فراز ساحل گرفته تا استراحتگاه مارینا بی سندز و پشت بام آن که شامل یک استخر بی نهایت و یک پل آسمان است، به سرعت خود را به عنوان مقصدی هیجان انگیز معرفی کرد.

باگان، میانمار

باگان، میانمار

باگان یک شهر باستانی و یکی از بهترین مکان های میراثی در جهان، زمانی پایتخت یک پادشاهی قدرتمند بود. امروزه باگان و انگکور دو مکان مهم مذهبی باستانی در آسیا هستند که هر ساله صدها هزار بازدید کننده را دریافت می کنند. منطقه باستان شناسی باگان در منطقه ای به مساحت 41 کیلومتر مربع وسعت دارد و بیش از 3000 بتکده، استوپا، و دیگر بناهای مذهبی در میان جنگل های انبوه قرار دارد.

باگان، میانمار

خارج از منطقه باستان شناسی، باگان به خاطر نقاشی های لاکی و شنی اش معروف است که هر دوی آنها را می توانید در بازارهای محلی بیشتر روستاها بیابید. شهر باگان همچنین دارای یک بازار شبانه شلوغ و یک بازار سنتی برمه ای (بازار Mani-Sithu) است و می توانید از اسکله مرکزی شهر یک تور قایق یا سفر دریایی داشته باشید.

بالی، اندونزی

بالی، اندونزی

بالی بیشتر به خاطر سواحل طلایی خیره کننده اش با درختان نخل متحرک و آب های سبز-آبی معروف است، اما این جزیره اندونزیایی جاذبه های بسیار بیشتری برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. نه اینکه سواحل در صدر فهرست بازدیدکنندگان شما قرار نگیرند، بخش های ماسه ای باشکوه در خلیج آرام کریستال، ساحل توسعه نیافته White Sands، یا سانور آرام با احساس روستایی دست نخورده اش از بهترین مقاصد بالی هستند.

بالی، اندونزی

علاوه بر خورشید، ماسه و دریا، بالی منظره فرهنگی و تاریخی منحصربه فردی مملو از معابد، از جمله معبد زیارتی باستانی Tanah Lot (مشهور به غروب های خورشید) را ارائه می دهد. Gunung Lebah و محیط جنگلی دیدنی آن؛ و Pura Goa Lawah که یکی از شش مکان مقدس عبادت در بالی محسوب می شود.

بالی، اندونزی

برای فعالیت های فعال تر، پیاده روی در آتشفشان فعال 5633 فوتی در کوه باتور، به ویژه هنگام طلوع خورشید را در نظر بگیرید. یا از بسیاری از شالیزارهای پلکانی برنج که در حومه بالی قرار دارند بازدید کنید. تراس های برنج تگالالانگ در اوبود بسیار دیدنی است.

کاتماندو، نپال

کاتماندو، نپال

پایتخت و بزرگترین شهر نپال به عنوان “شهر معابد” نیز شناخته می شود. کاتماندو مملو از تأثیرات مذهبی هندو و بودایی است، از جمله مقدس ترین مکان بودایی نپال، Boudhanath، میراث جهانی یونسکو، و Swayambhu، خانه میمون های مقدس و یکی از قدیمی ترین معابد نپال. هم کسانی که به دنبال یک تجربه مذهبی هستند و هم گردشگران دوربین مداربسته می توانند در شهری که معنویت تقریباً همه چیز را لمس می کند، چیزهای زیادی برای قدردانی پیدا کنند.

کاتماندو، نپال

کوهنوردان از سرتاسر جهان به اینجا می رسند تا در کمپ اصلی اورست 15 روزه حرکت کنند، اما سفرهای شبانه در اطراف شهر نیز برای تماشای هیمالیا با شکوه و عظمت شان محبوب هستند. حتی کسانی که علاقه ای به ماجراجویی ندارند، می توانند چیزهای زیادی برای دیدن و انجام در پایتخت پیدا کنند؛ از بازارهای چشمگیر گرفته تا بناهای تاریخی گرفته تا جشنواره های رنگارنگ فراوان در طول سال. همه چیز در نپال برای علاقه مندان به سفر خارجی در عید نوروز فراهم است.

مطلب پیشنهادی: سفر به گرجستان + بهترین مکان های گردشگری گرجستان از تفلیس تا باتومی

لوانگ پرابانگ، لائوس

لوانگ پرابانگ، لائوس

لوانگ پرابانگ و 33 روستای اطراف آن بخشی از میراث جهانی شهر لوانگ پرابانگ یونسکو هستند. این مکان ها در کنار هم میزبان ترکیبی باورنکردنی از میراث فرهنگی و معماری هستند که لائوس را در طول قرن ها شکل داده است.

Wat Xieng Thong یا «معبد شهر طلایی» نمونه خوبی از این بنای قرن شانزدهمی است که نمونه های خیره کننده هنر و صنایع دستی لائوس را به نمایش می گذارد، اما همچنین مکانی مهم تاریخی است که زمانی همه پادشاهان لائوس در آن تاجگذاری می کردند. درست در مرکز شهر، کوه فو سی خانه Wat Chom Si است و یکی از بهترین مناظر شهر را پس از رسیدن به قله ارائه می دهد.

لوانگ پرابانگ، لائوس

Luang Prabang را بهتر است با پای پیاده یا دوچرخه کاوش کنید و در کوچه های باریکی که معابد، خانه ها و ساختمان های استعماری در فضایی هماهنگ با هم ترکیب می شوند گم شوید.

درست در خارج از شهر و با رانندگی از طریق تپه های سرسبز و شالیزارهای برنج، تعدادی مکان طبیعی وجود دارد که ارزش دیدن را دارد.

سخن پایانی

سفر در تعطیلات سال نو، می تواند یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین اتفاقات زندگی هر ساله ما باشد. اگر حدود دو الی سه هفته و یا حتی یک ماه پیش از عید نوروز در مورد آن برنامه ریزی کنیم، همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می رود.

در این مقاله به بررسی و معرفی مکان های دیدنی برای سفر در عید نوروز 1402 پرداختیم، برای کسانی که سفر دغدغه مهمی است، انتخاب یک مقصد همیشه پیچیده ترین و سخت ترین کار ممکن خواهد بود. با تمامی این تفاسیر، اگر هنوز در این مورد تصمیم نگرفته اید؛ باید بدانید که ما هم در مورد شهرهای محبوب ایران صحبت می کنیم و هم به سراغ کشورهایی می رویم که می توانند مقاصد گردشگری فوق العاده ای باشند.

مطلب پیشنهادی: مزایای سفر با تور و مسافرت به صورت گروهی + معایب تور

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند