مکان های دیدنی جزیره کیش | معروف ترین جاهای کیش و جاذبه های خاص با تصاویر

اگر قصد دارید از جزیره زیبای کیش دیدن کنید بهتر است که مکان های دیدنی جزیره کیش را به خاطر داشته باشید و با معروف ترین مکان های این جزیره آشنا شوید تا سفر خوبی را به همراه داشته باشید.

مکان های تفریحی و جاهای دیدنی جزیره کیش

جزیره‌ی کوچک کیش در «خلیج فارس» با آب ‌و‌ هوای  مرطوب، «جزیره‌ های مرجانی»، تنوع زیستی بالا و آب زلال، توریست ‌های زیادی را به سمت خود می ‌کشاند. در کیش جاذبه‌ های گردشگری زیادی برای انواع سلیقه‌ ها پیدا می ‌شود. در این مقاله جاهای دیدنی کیش را به‌ شما معرفی خواهیم نمود تا به آن ‌جا رفته و از یک سفر خیلی جذاب ساحلی لذت ببرید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

حریره اسم شهری باستانی، در شمال این جزیره‌ است که سال ‌‌های زیادی از کشف آن نمی‌ گذرد. حریره از عجیب ترین جاهای دیدنی کیش است. قدمت این شهر به 700 سال و وسعتش به ۱۲۰ هکتار خواهد رسید. هم اکنون با کاوش ‌های باستان ‌شناسی صورت گرفته، بخش ‌هایی مثل خانه‌ ی «اعیانی»، حمام، محدوده‌ی صنعتی و مسجد ، برای بازدید توریست‌ ها آماده شده‌اند.


کشتی یونانی

کشتی یونانی

کشتی یونانی اسمی است که بر روی باقی مانده یک کشتی به ‌گل ‌نشسته در غرب  سواحل  کیش در نظر گرفته شده است. این کشتی یکی از مکان های دیدنی کیش می باشد که بهترین سوژه برای عکاسی است. تماشای غروب خورشید در جوار این کشتی، خیلی زیباست.


پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا، عظیم ترین پارک ساحلی کیش می باشد. بخش اول این پارک ، از مسجد خاتم شروع می شود و تا اسکله ماهی‌ گیری ادامه دارد و بخش دوم پارک، از اسکله ماهی ‌گیری آغاز شده و تا میدان جاسک امتداد می یابد.

همین وسعت فراوان پارک است که موجب تنوع امکانات و تفریحات در این مکان می ‌شود و در نهایت، آن را به یکی از جاهای جذاب کیش  تبدیل می ‌کند.

مشهور ترین نماد این پارک ساحلی اسکله میرمهنا می باشد که از طریق آن، می شود در عرض دریا پیاده روی نمود، بوی دریا را حس کرد و صدای امواج دریا را شنید. نورپردازی‌ های زیبا در پارک ساحلی میرمهنا، پیاده‌روی  را در شب دلچسب ‌تر می ‌کند.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی بوشهر و جاهای ویژه گردشگری با عکس


درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش، کهن ‌سال ‌ترین درخت لور یا انجیر کیش می باشد. سن این درخت، چیزی حدود ۵۰۰ سال تخمین زده شده است. این درخت قبلا چیزی جز یک تنه نبود ولی بعد ها آنقدر رشد می ‌کند، که چند تا از ساقه های آن روی زمین معلق می ‌گردند و بعد از یک مدت، وارد زمین می شوند و تنه جدید را ایجاد می کنند.


ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجانی کیش، یکی از سواحل بسیار دیدنی کیش می باشد و علت آن، وجود مرجان‌ ها می باشد که موجب شفاف شدن آب دریا شده ‌اند. این زلالی آن اندازه زیاد است که قادر خواهید بود دست خود را در خنکی آب زلال وارد کنید و به بچه ماهی ‌های زیبا و بازیگوش، غذا بدهید!

پوشش جانوری این ساحل، یکی دیگر از دلایل زیبایی بی اندازه آن است. صدف‌ های رنگی، حلزون‌ ها، شقایق‌‌ های دریایی‌، عروس‌ های دریایی که بسیار زیبا می باشند و در نهایت، گونه‌ های خاص ماهی ‌های زینتی و همه این عوامل از دلایل پر طرفدار بودن این ساحل زیبا است.

اگر غروب و طلوع خورشید را در جوار این ساحل تجربه نمایید، احتمالا هیچ گاه صحنه ‌ای به این جذابی دیگر نخواهید دید. تلالو نور خورشید روی آب زلال در زمان غروب، قشنگ ترین تصویری است که در چشمانتان نمایان می‌شود.


پارک شهر کیش

پارک شهر کیش

یکی از مکان های دیدنی کیش، پارک شهر می باشد. این پارک، دارای فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه ‌سواری و اسکیت، وسایل ورزشی، ایستگاه شطرنج، محوطه بازی کودکان، غرفه‌ های فروش هنرهای سنتی کیش و سازه ‌های چادری می باشد.

آب نمایی دیدنی همراه با موسیقی پیاده ‌روی کردن در این پارک را بسیار لذت بخش نموده است. خوشبختانه، در این پارک، این امکان وجود دارد که افراد معلول نیز شرایط استفاده از همه فضا را داشته باشند.

قسمتی از پارک شهر، دارای فضای سبز با پوشش گیاهی می باشد. دیوارهای پارک، به شکل زیبایی، نقاشی شده است. در این پارک آلاچیق ‌های فراوانی برای رفاه حال گردشگران درست شده است و همچنین، دریاچه ای که در این پارک وجود دارد، چند قایق پدالی دارد که تفریح خوبی برای کودکان است.

سازندگان این پارک ، به دلیل گرمای کلافه‌ کننده هوا در تابستان، بعضی از محوطه ‌های پارک شهر کیش مثل زمین بازی کودکان را به صورت سر بسته ساخته ‌اند تا افراد در روزهای گرم هم بتوانند از امکانات زمین بازی این پارک استفاده کنند.


پارک دلفین ‌ها، آکواریوم و باغ پرندگان  

پارک دلفین ‌ها، آکواریوم و باغ پرندگان  

پارک دلفین ‌ها یکی از عالی ترین جاهای دیدنی کیش می باشد که دارای مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی  این جزیره ساخته شده است. در این پارک  پستانداران دریایی متنوعی مثل دلفین و «شیر دریایی» وجود دارد. همچنین « آکواریوم کیش » با انواع ماهی‌ ها در همین مجموعه وجود دارد. در این مجموعه می توانید به دنیای رنگارنگ پرندگان در باغ پرندگان نیز سری بزنید.

مطلب مشابه: جاهای دیدنی شیراز و لیست جاهای دیدنی معروف با عکس


اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ ی تفریحی کیش  در ساحل شرقی این جزیره قرار دارد و جای خوبی برای استراحت و ماهیگیری می باشد. اگر طرفدار هیجانید، از ورزش‌ های دریایی مانند «جت ‌اسکی»، «پاراسل»، غواصی و دیگر تفریح‌ های جذاب این مجموعه غافل نشوید. اطراف این اسکله فروشگاه‌ های «ونوس» و «بولینگ مریم» و همچنین رستوران ‌ها و کافه‌ های زیادی وجود دارند که وقت ‌گذراندن در آن ‌ها، همراه با تفریح ‌های دریایی بسیار جذاب است.


پارک ماهیگیر

پارک ماهیگیر

در قسمت شرقی این جزیره، پارکی واقع شده است که از لحاظ زیبایی در رده بالایی قرار دارد.

پارک ماهیگیر کیش، از پار‌ک ‌های پرطرفدار کیش می باشد که جذابیت فراوانی نیز دارد. در نخستین برخورد با این پارک، مجسمه بزرگ و 13 متری معروف به مرد ماهی گیر به چشم می ‌خورد که به زیبایی  درآنجا قرار دارد. آبنماها  و همچنین جوی ۱۰۰ متری که این دو آبنما را به هم متصل کرده است، از جذاب ترین بخش ‌های این پارک می باشد. با غروب آفتاب و تاریک تر شدن هوا، نورپردازی‌ های زیبا و فضای تاریک و روشن این منطقه، جلوه خاصی را به آن می دهد. این پارک، دارای محیطی خانوادگی دارد و برای چند ساعت استراحت و تفریح خیلی مناسب است.


جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

فراموش نکنید که سفر به معنای ماجراجویی می باشد و بیشترین لذت سفر را کسانی خواهد برد که در پی ماجراجویی می باشند. هندورابی اسم یک جزیره بکر و آرام می باشد که در نزدیکی کیش قرار دارد. این جزیره فقط ۲۳ کیلومتر است و از دریا ۲۹ متر ارتفاع دارد. با وجود آنکه کیش به خودی خود طبیعتی زیبا و دیدنی دارد، ولی طبیعت این جزیره ، طبیعتی بکر است که از دیدن آن متعجب خواهید شد. مردم بومی منطقه به همان شیوه سنتی مشغول زندگی می باشند و اغلب آن ها از طریق ماهیگیری زندگی خود را می گذرانند.

خوب است بدانید که جزیره هندورابی در قرن پانزدهم ، در اشغال دولت پرتغال قرار گرفت و هنوز هم بناهای استعماری و توپ ‌های جنگی آن زمان، به یادگار مانده ‌اند. همچنین باید بدانید که جهت دسترسی به جزیره هندورابی، باید سوار بر قایق ‌هایی بشوید که در اسکله ماهیگیری وجود دارند.


مرکز غواصی کیش

مرکز غواصی کیش

خوب است بدانید که در سال 1380، مرکزی جهت آموزش  دادن غواصی و شناخت دنیای زیر آب ، در کیش افتتاح شده است. در این مرکز شما قادر خواهید بود در دوره ‌های آموزش غواصی شرکت نمایید و با سپری کردن یک دوره ۱۵ دقیقه ‌ای تئوری، جهت سفر به صد فرسنگ زیر دریا آماده شوید! در این مرکز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌ توانید با هر سن و جنسیتی در کلاس‌ های آموزش غواصی شرکت نمایید، تجهیزات را کرایه کنید و وارد دریا شوید!

غواصی یکی از اصلی ترین تفریحاتی می باشد که قادر هستید در کیش تجربه نمایید. البته نیاز نیست که نگران کوسه یا موجودات خطرناک دیگر باشید. زیرا این مجموعه مناطق خاصی را برای غواصی شما در نظر می‌ گیرد که به هیچ عنوان برای شما خطری ندارند!

مطلب مشابه: جاهای دیدنی اصفهان + مکان های معروف تاریخی و تفریحی نصف جهان با تصاویر


ساحل لاک پشت ‌ها

ساحل لاک پشت ‌ها

خوب است بدانید که گونه ‌ای خیلی ویژه از لاک پشت‌های پوزه عقابی، در میان ماه‌ های اسفند تا مرداد ماه جهت تخم نهادن به مناطق حفاظت شده جنوب و همچنین سواحل غربی جزیره مرجانی می‌ روند. اگر در این بازه زمانی از سال عازم کیش بودید، حتما سری به ساحل مرجانی بزنید تا از دور شاهد حضور لاک پشت ‌های کوچک باشید که به سوی آب می روند و زندگانی خود را شروع می‌کنند. فقط حواستان باشد که بیش از اندازه به این لاک ‌پشت‌ ها نزدیک نشوید. به این دلیل که در صورتی که آن ها احساس خطر کنند، دیگر به ساحل باز نمی گردند.


قلعه جنی

قلعه جنی

در حوالی کشتی یونانی، یک قلعه ‌ی اسرارآمیز واقع شده است که امکان دارد توجه افراد کمی را به خود جلب نماید ولی ماجرایی عجیب در این قلعه پنهان گردیده است! افراد این منطقه معتقدند نباید شب جهت دیدن این قلعه بروید به این دلیل که این قلعه مکان زندگی جن‌ ها می باشد!

این بنا در اصل پاسگاه بوده است و سربازان و درجه ‌داران در این قلعه حضور داشتند. در سال ‌های دهه ۴۰، چند داستان ترسناک و اتفاقاتی که در آن اطراف آن افتاد، شک ساکنین قلعه  را به این سو برد که جن ‌ها در این قلعه حضور دارند. همین امر موجب شد تا پاسگاه به‌ صورت کامل کلی تخلیه گردد و تا به حال،همه این قلعه‌ را به اسم قلعه‌ی جنی‌ ها بشناسند. اتفاق ‌هایی که برای سربازهای این پاسگاه رخ داد تا همیشه بی ‌جپاسخواب و سربه‌ مهر ماند و از آن به بعد، دیگر هیچ وقت کسی حاضر به زندگی و شب‌ نشینی در این قلعه نبود.

اگر شما نیز از آن گروه از افرادی هستید که به زندگی‌ های ماورایی معتقدید و طرفدار ماجراجویی در جهانی از هیجان، آدرنالین و ترس‌ اید، ممکن است دیدن این قلعه و شنیدن ماجراهای آن برای شما خالی از لطف نباشد.


آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

جهت ماجراجویی در جهان زیرآب آماده هستید؟ در صورتی که آمادگی مورد نیاز جهت غواصی و سفر به دنیای زیرآب را ندارید اما همچنان دل در گرو جذابیت ها و شگفتی ‌های دنیای زیرآب دارید، آکواریوم کیش مکانی است که از دیدن آن بسیار لذت خواهید برد. در این آکواریوم ۷۰ مدل ماهی تزئینی و کمیاب پیدا می شود و سالانه حدود یک میلیون گردشگر از آن بازدید می ‌کنند.

آکواریوم کیش دارای دو مجموعه مجزا می باشد. در آکواریوم بزرگ ‌تر ، کوسه ‌ها و ماهی ‌های بزرگ خلیج ‌فارس مشاهده می ‌شوند و در آکواریوم دیگر ، انواع متعدد ماهی ‌های تزئینی وجود دارند.

لاک ‌پشت دومتری، حیواناتی که تاکسیدرمی شده اند و قسمت دیرینه ‌شناسی هم از دیگر بخش های آکواریوم کیش است.


ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

جهت شب گردی در کیش و تماشای غروب آفتاب که یکی از جذاب ترین و خیره ‌کننده‌ ترین صحنه‌ ها در دنیا است، چه مکانی بهتر از ساحل دیدنی درختان نارگیل! ساحل درختان نارگیل کیش در شرق جزیره قرار دارد و مشرف به خلیج نیلگون همیشه فارس است. بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل در این ساحل قرار دارد. پرورش و کاشت درخت نارگیل در این ساحل، جاذبه ‌ای نمادین است. به این علت که درخت نارگیل مخصوص  آب‌ وهوای استوایی می باشد و هر منطقه ‌ای شرایط لازم جهت رشد آن را ندارد. در نتیجه، آب‌ و هوای کیش در این منطقه موجب شده است تا درخت‌ های نارگیل فراوانی رشد کنند و مقصدی زیبا و چشم‌ نواز برای  گردشگران باشد.


شهربازی هایلند

شهربازی هایلند

اصلی ترین هدف سفر گردش، تفریح، و تجربه ‌های جدید و شناخت افراد مختلف می باشد. چه با خانواده به سفر بروید و چه با دوستان خود یا تنهایی به فکر رفتن به یک سفر باشید، تفریح و گردش قسمت جدایی ‌ناپذیر سفر می باشد. هر چند که سفر شما کوتاه یا کم باشد. شهربازی‌ ها یکی از مکان های تفریحی کیش برای کودکان می باشد که تمایل دارند  وقت خود را در آن بگذارنند. مکانی خوب جهت تخلیه نمودن انرژی کودکان و فرصتی مغتنم برای خاطره ‌سازی برای بزرگسالان.

از جمله بازی‌ های متعددی که در شهربازی هایلند کیش می توانید تجربه نمایید عبارتند از: اتاق فرار، اتاق ارواح، گیم‌نت، سینما هفت‌بعدی، و… است.

اگر علاقه مند هستید که ساعات خوشی را در طی سفر خود در کیش داشته باشید، رفتن به شهربازی را فراموش ننمایید.


دره پرتغالی‌ ها

دره پرتغالی‌ ها

دره پرتغالی‌ ها از دیگر مکان های دیدنی کیش می باشد. در این دره شما شاهد یکی از کهنسال ‌ترین درختان در کل جزیره کیش خواهید بود. درخت سبز در بین این دره وجود دارد. عمر این درخت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال است. خوب است بدانید که این درخت در میان مردم بومی اهمیت زیادی دارد. مردم باور دارند که این درخت مقدس است. به همین علت جهت برآورده شدن آرزو و نذرهای خویش، به این درخت پارچه‌ هایی گره می ‌زنند و آروز می ‌کنند. همین پارچه‌ های گره زده شده، این درخت را به یک جاذبه جهانی در کیش مبدل نموده شده است. خیلی از گردشگران نیز جهت تجربه سفری خاطره ‌انگیز، روی بخشی از این درخت یک پارچه گره می ‌زنند و آرزو می ‌کنند. گرفتن عکس در کنار این درخت در میان گردشگران خیلی مرسوم هست. بد نیست بدانید که که در دره پرتغالی‌ ها می ‌توانید از امکاناتی هم چون آلاچیق، باربکیو و رستوران استفاده نمایید.


سواحل نقره فام

سواحل نقره فام

خاک کیش از بهترین و جذاب ‌ترین مکان های دیدنی کیش می باشد. خاک جزیره کیش ساختاری مرجانی دارد و در زیر آفتاب، درخششی جذاب از رنگ نقره‌ای از خود ساطع می کند! آب دریا در سواحل این جزیره شفاف و زیبا است. وجود مرجان‌ ها در اطراف جزیره کیش موجب شده است تا به دلیل زندگی و چرخه ‌ی زیست آن ها، آب‌ های جزیره کیش شفاف ‌تر و خوش رنگ تر از آب دریا ها و دریاچه ‌های دیگر باشد.

خیلی از افراد ترجیح می ‌دهند در زمستان به مناطق گرم و خوش‌ آب ‌وهوا سفر کنند. جزیره کیش هم یکی از همین مکان ها می باشد. ساحل نقره فام مقصدی بسیار دیدنی و خاص جهت دیدن مکان های دیدنی کیش در زمستان است که به آن می ‌روید و از طبیعت زیبا آن لذت می‌ برید.

این سواحل هم در فصول سرد و هم در فصول گرم برای گردشگران قابل دیدن می باشد و هر نوع تفریحات دریایی برای گردشگران در آن جا وجود دارد.

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند