سفر با هواپیما + نکاتی که برای داشتن سفری راحت با هواپیما باید بدانید

اگر قصد سفر با هواپیما دارید چنانچه نکاتی را که در ادامه مطلب آورده ایم را به یاد داشته باشید، می تاونید سفری راحت با هواپیما داشته باشید و حتی از مسافرت با هواپیما لذت هم ببرید.

نکاتی خاص برای سفر با هواپیما

بعضی از شرایط مانند هوای خشک، صندلی تنگ و … از عواملی هستند که می توانند راحتی پرواز و سفر با هواپیما را از بین ببرند و خاطره بدی را برای شما رقم بزنند.

صندلی هواپیما خیلی چسبیده به هم و خشک است و نشستن روی این صندلی ها به ویژه در کلاس اکونومی، برای مسافران چالشی سخت است. اما شما با انجام دادن بعضی از نکات می توانید کنترل بیشتری بر صندلی داشته باشید و در طول پرواز اذیت نشوید.

صندلی وسط خالی بماند

این ترفند موقعی تاثیرگذار است که همراه فردی دیگر سفر می کند و ردیف صندلی ها هم سه تایی باشد. یک نفر صندلی کنار پنجره را رزرو می کند و دیگری صندلی کنار راهرو را انتخاب می کند. افرادی که تجبره سفر دارند، معمولا صندلی وسط را رزرو نمی کنند. پس اگر پرواز تکمیل نباشد، احتمال زیاد است که صندلی وسط خالی بماند.

روبروی دیوار جداکننده بنشینید

در میانه هواپیما پرده یا دیوار جداکننده وجود دارد که معمولا بخش درجه یک فرست کلاس از کلاس تجاری یا بیزنس کلاس جدا می شود، جای پاها در جلوی صندلی که روبروی این دیوار قرار دارد، فضای بیشتری دارد. می توانید پاها را به دیوار تکیه بدهید تا مقداری خستگی شما کمتر شود.

این نکته را هم باید بدانید که با این انتخاب، فضای زیر صندلی جلویی را از دست می دهید. پس تمی توانید موقع برخاستن و فرو هواپیما وسیله شخصی مانند کیف دستی را زیر صندلی قررا دهید. باید تمام وسایل همراه را در محفظه بالایی قرار دهید که ممکن است جای خالی نداشته باشد. قبل از برخاستن هواپیما باید کیف دستی را در محفظه قرار دهید و پس از فرود از محفظه بردارید.

سفر راحت با هواپیما

صندلی کنار پنجره را بگیرید

بیشتر افرادی که در روز می خوابند، صندلی کنار پنجره را می گیرند. می توانید تکیه بدهید و خیال شما راحت باشد اگر خوابتان برد، سر شما روی شانه مسافر کناری نمی افتد، هم شما را بیدار نمی کند تا از جلوی صندلی شما رد شود.

هدفون صداگیر استفاده کنید

هدفون صداگیر به شما کمک می کند که صدای مسافر کناری را نشنوید. این تنها ویژگی هدفون نیست. هدفون صداگیر کمک می کند که شما مزه غذا را بهتر حس کنید. یک استاد دانشگاه در آکسفورد معتقد است صدای موتور هواپیما باعث می شود مسافران حساسیت کمتری به مزه و بوی غذا داشته باشند.

جوراب واریس به پا کنید

پوشیدن جوراب واریس باعث گردش خون در پا می شود. پس پوشیدن این نوع جوراب در پرواز طولانی، خستگی و ورم پا را کم می کند.

مطلب مشابه: تمام مزایای سفر با هواپیما + نکاتی در مورد سفر هوایی و معایب آن

سفر راحت با هواپیما

بالش گردن همراه داشته باشید

با بالش گردن می توانید سفری راحت تر داشته باشید. موقع خرید باید خیلی دقت کنید که بالش راحت باشد. قبل از آمدن به فرودگاه بالش را امتحان کنید. اگر خیلی بلند باشد شما با مشکل روبرو می شوید.

داروی خواب‌آور مصرف کنید

توصیه نمی شود برای اولین بار در زندگی، در موقع پرواز داروی خواب آور بخورید. بدن خیلی از افراد به این داروها واکنش منفی ممکن است نشان دهد. اگر عادت دارید و پزشک اجازه می دهد، داروی خواب آور باعث می شود پرواز برای شما کوتاه تر به نظر برسد.

چشم بند استفاده کنید

شاید مایل باشید قبل از کم نور شدن اطرافتان بخوابید؛ یا پس از روشنایی کامل درون هواپیما همچنان چرب بزنید. در این صورت بهترین کار این است که چشم بند بزنید.

سفر راحت با هواپیما

از کیف دستی نرم و کوچک استفاده کنید

هواپیماهای مدرن فضایی زیادی برای جای پای شما ندارند. پس بهتر است کیف دستی همراه داشته باشید که نرم و قابل انعطاف باشد. حتی چند سانتی متر فضای بیشتر برای دراز کردن پا باعث می شود پرواز شما راحت تر باشد.

به صورت لایه لایه لباس به تن کنید

فضای درون هواپیما سرد است و بعضی دیگر ممکن است گرم باشد. ممکن است دمای درون هواپیما ثابت نباشد. پس اگر چند لایه لباس بپوشید براحتی می توانید متناسب با دما یک تکه لباس را کم یا زیاد کنید. احساس راحتی شما در طول پرواز بسیار مهم است.

شارژر همراه را همراه داشته باشید

اگر شارژر یا پاوربانک در کیف دستی داشته باشید، می توانید در هنگام سفر گوشی موبایل خود را شارژ کنید. به محض رسیدن به مقصد مجبور نیستید دنبال ایستگاه شارژ بگردید و منتظر شارژ شدن تلفن همراه باشید.

سعی کنید سرگرم شوید

بعضی از شرکت هیا هواپیمایی امکان تماشای فیلم و سریال را مهیا کرده اند، وای فای رایگان هم در طول سفر ارائه می کنند. می توانید قبل از خرید بلیط هواپیما امکانات شرکت هواپیمایی مورد نظر را بررسی کنید.

پرواز صبح بهتر است

این احتمال وجود دارد که هواپیما با رسیدن به ساعات عصر و گرم شدن زمین، با مشکلات زیادی روبرو شود. از سوی دیگر احتمال رخ دادن طوفان و رعد و برق در ساعاتهای عصر بیشتر است. پس به شما توصیه می کنیم پرواز صبح را انتخاب کنید.

صندلی روی بال بهتر است

صندلی هایی که در بال هواپیما قرار گرفته اند کمتر تکان می خورند. هواپیما در هوا مانند الاکلنگ است. اگر در وسط آن باشید کمترین تکان را حس خواهید کرد.

 تحرک داشته باشید

برای راحتی و تندرستی بیشتر بهتر است در طول پرواز، حرکات کششی انجام دهید و تحرک داشته باشید.

 نرمش پا را انجام دهید

در پروازهای طولانی ممکن است که پاهای شما خسته شوند. کفش ها را در بیاورید. یک توپ گلف پایین صندلی قرار دهید و با کف پا توپ را به سمت جلو و عقب ببرید.

آب زیاد بنوشید

خیلی مودبانه از مهماندار بخواهید که برای شما آب بیاورد و فقط یک لیوان آب برای شما کافی نیست.

مطلب مشابه: سفر با قطار یا هواپیما؟ + هزینه ها و مزایای سفر هوایی یا با قطار

مطالب مشابه را ببینید!

هزینه کنسلی بلیط هواپیما چطور محاسبه می ‌شود؟ کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری