سفر با قطار یا هواپیما؟ + هزینه ها و مزایای سفر هوایی یا با قطار

از زمان های قدیم سفر با قطار جزو اولویت های مردم برای سفرهای طولانی بود و بسیار خاطره انگیز بود. مسافران قطار می توانند از شیشه های قطار، منظره های زیبا و طبیعت را مشاهده کنند. می توانند در قطار در گوشه ای از کوچه بخوابند، غذای خوشمزه میل کنند، در راهرو قدم بزنند و با دیگر مسافران معاشرت داشته باشند.

سفر با قطار بهتر است یا با هواپیما؟

اما امروزه به دلیل مشکلات زندگی، افراد ترجیح می دهند که زودتر به مقصد برسند و به همین دلیل از سفرهای خاطره انگیز قطار مانند قبل خبری نیست. در این بخش به برتری های سفر قطار نسبت به هواپیما اشاره می کنیم و در آخر متوجه خواهید شد که هنوز هم قطار گزینه ای ایده آل برای یک سفر خوب است.

هزینه کم با لذت بیشتر

بلیط قطار از هواپیما ارزان تر است و اگر مقصد شما نزدیک باشد و لوازم اضافه هم نداشته باشید پس می توانید باز هم در هزینه ها صرفه جویی کنید. سفر با قطار برای مسافت های طولانی (بیش از 24 ساعت) بسیار مقرون به صرفه تر از خودرو است زیرا نیازی به رزرو هتل برای اقامت شب ندارید. بر خلاف بلیط هواپیما، قیمت بلیط های قطار مدام در حال افزایش نمی باشد و شما برای صرفه جویی در هزینه نیاز نیست از ماه ها قبل بلیط قطار رزرو کنید و نباید فراموش کنید که بلیط قطار دارای شرایط کنسلی بسیار راحت تری است.

نگرانی از تشریفات چک کردن و بار سنگین ندارید

برای مسافرت با قطار فقط کافی است که بلیط را تهیه کنید و چند دقیقه قبل از حرکت قطار به ایستگاه بروید، دیگر نیازی نیست که مانند سفر با هواپیما دو ساعت قبل در فرودگاه حاضر شوید و در صف های طولانی کنترل منتظر بمانید. محدودیت وزن بار در قطار به صورت قابل ملاحظه ای کمتر از هواپیما می باشد و با خیال راحت می توانید چمدان هایتان را پر از سوغات کنید و تمام لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

کودک شما دوست دارد با دوچرخه و ماشین شارژی در سفر بازی کند و شاید خودتان هم بخواهید که در شهر مقصد با خودروی شخصی خودتان گشت و گزار کنید، اگر این طور سفر کردن را می پسندید، بهترین گزینه برای شما قطار است که هم خودتان و هم وسایل نقلیه شما با آن جابجا می شوید.

سفر با قطار یا هواپیما

این‌جا زمان شما مورد احترام است

زمان سفر با قطار شاید طولانی تر از هواپیما و خودرو باشد، ولی به دلیل موقعیت ایستگاه توقف ها کم و کوتاه است. ایستگاه های راه آهن معمولا در محدوده شهر و نزدیک مرکز شهر هستند و بر عکس فرودگاه، شما نباید مسیری طولانی را برای رسیدن به فرودگاه و آغاز سفرتان طی نمایید. قطارهای سریع السیر بعضی سفرها را از هواپیما کوتاه تر کرده اند.

در سفر با قطار زمان شما محترم شمرده می شود و در اکثر مواقع همه چیز با برنامه پیش می رود. در سفر با قطار خبری از تاخیر و کنسل شدن نیست و تاخیرها در حد چند دقیقه کوتاه می باشد زیرا قطارها به اندازه هواپیما وابسته به شرایط جوی نیستند روی زمان بندی قطار بهتر می توانید حساب کنید.

سفر با قطار یا هواپیما

مسیر سفر با قطار بسیار زیبا است

اگر تا به حا با قطار به مسیر تهران به گرگان و یا اندیمشک به ازنا، رفته باشید پس زیبایی های بین راه را دیده اید و بسیار لذت برده اید. از دل تونل ها گذشته اید و هر لحظه با مشاهده طبیعت سرسبز، کوه و جنگل ها شگفت زده می شوید و این سفر در ذهن شما خاطره انگیز خواهد بود.

برعکس هواپیما که تنها مزیت آن انتقال سریع شما از مقصد به مبدا است، جابجا شدن با قطار بخشی از سفر و جاذبه های آن می باشد. در حالی که تماشای ابرها تنها منظره ای است که از سفر با هواپیما می توان دید، در سفر با قطار به صندلی راحت خود تکیه دهید، موسیقی دلخواه خود را گوش کنید و مناظری را ببینید که مدام در حال تغییر می باشند، از کوه های زیبا و سرسبز و شهر های کوچک را می بینید که شاید هیچ گاه ندیده باشید.

با دوستان جدید آشنا می شوید

کوچه قطار این فرصت را به شما می دهد که با جمع دوستان و خانواده در کنار هم سفر کنید. در طول سفر از گفتگو لذت می برید، خاطرات را مرور می کنید و تمام راه را با مشاهده مناظر و گفتگوهای صمیمی سپری می کنید. سفر با قطار فرصت خوبی برای دوستی های جدید می باشد. موقعیت صندلی های درون کوپه که روبروی هم هستند مسافرین را روبروی هم قرار می دهید و لبخندی کوچک می تواند آغازگر دوستی باشد و این در حالی است که در سفر با هواپیما ممکن است به جز خمیازه و شکایت های همسفر کنار دستی مان چیزی را به یاد نیاوریم.

هر چیزی برای شما فراهم می باشد

تا وقتی که می شود در تحت های راحت کوپه قطار دراز کشید و از خواب راحت لذت برد چرا باید صندلی های تنگ و فضای محدود هواپیما را انتخاب کرد؟ هر لحظه که مایل باشید می توانید بلند شید و در راهروهای قطار قدم بزنید، به واگن رستوران بروید، نوشیدنی و غذای مورد علاقه خود را میل کنید. از موبایل استفاده کنید. لپ تاپ را به برق بزنید و فیلم مورد علاقه خود را ببینید و در بعضی از مسیرها می توانید از شبکه وای فای هم استفاده کنید.

چنانچه سفر شما کاری است، وقت شما در طول سفر تلف نمی شود و کوپه شما دفتر کار شما می شود. اگر در کوپه هم تمرکز لازم را ندارید می توانید به واگن رستوران بروید، یک چای یا قهوه میل کنید و پشت لپ تاپ کارهایتان را انجام دهید، از آنجا که لازم نیست موبایل را خاموش کنید می توانید تماس های کاری برقرار کنید.

اگر دوستدار محیط زیست هستید قطار بهترین انتخاب است

اگر دوستدار محیط زیست می باشد پس سعی کنید همیشه با قطار سفر کنید. کربنی که از قطار آزاد می شود در مقایسه با کربنی که از هواپیما آزاد می شود بسیار کمتر به محیط زیست آسیب وارد می کند و دلیلش هم این می باشد که کربن آزاد شده از هواپیما به صورت مستقیم وارد لایه های بالایی اتمسفر می شود. بهره وری انرژی قطار این صنعت را مقابل تغییر قیمت های سوخت کمتر آسیب پذیر کرده است و قیمت های آن را ثابت نگه داشته است.

حالا با توجه به نکاتی که ذکر کرده ایم شما کدام را ترجیح می دهید؟ هواپیما و یا قطار؟

مطالب مشابه را ببینید!

مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها قیمت بلیط هواپیما در اربعین 8 میلیون تومان مصوب شد نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی + دانستنی های جالب در مورد هواپیما آشنایی با انواع بلیط هواپیما و تفاوت آنها با هم (از فرست کلاس تا اکونومی و …) لیست وسایل مجاز و غیر مجاز در هواپیما (حجم بار مجاز و وسایل ممنوعه) مقایسه سفر با هواپیما و دیگر روش های مسافرت و مزایای آن زمان خرید بلیط هواپیما کیش به تهران برای بازگشت بی دردسر سفر با هواپیما + نکاتی که برای داشتن سفری راحت با هواپیما باید بدانید غلبه بر ترس از پرواز؛ روش های کنترل ترس از هواپیما هزینه کنسلی بلیط هواپیما چطور محاسبه می ‌شود؟