مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها

رعایت بهداشت در هر جایی یکی از مهم ترین الزامات زندگی هر شخص است و در هر کجا که باشیم، باید آن ها را رعایت کنیم. اما برخی از اماکن در هر زمانی، نیاز به رعایت نکات بهداشتی بیشتری دارند. هواپیما هم یکی از جاهایی است که هر مسافری که قصد سفر با آن را می کند، موظف است که نکات بهداشتی فراوانی را رعایت نماید تا هم سلامت خود و هم سلامت دیگر مسافران را تضمین نماید. امروز در این مطلب می خواهیم نکاتی را برای شما بیان کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

در هواپیما باید چه نکات بهداشتی را رعایت نماییم؟

خیلی ها در دنیا با خرید بلیط هواپیما خود را به یک راحتی فوق العاده، در یک وسیله عظیم الجثه و پر سرعت مهمان می کنند و مقصدشان هر کجا که باشد معمولا در کمتر از 24 ساعت خودشان را می رسانند.

اما این وسیله که اتفاقا رسیدگی های بهداشتی به آن بسیار زیاد است، با این حال تقریبا در صدر لیست غیر بهداشتی ترین اماکن جهان قرار گرفته است. واقعیت غیر قابل کتمان درباره سفر با هواپیما این است که مسافرانی که آن را برای مسافرت خود بر می گزینند، در معرض میکروب های مختلفی که در آن جای خوش کرده اند؛ قرار می گیرند.

خبر خوب این است که می توان با رعایت نکات بهداشتی ساده در هنگام سفر با هواپیما، کاملا مراقب بهداشت خودتان باشید و میکروب ها را از خودتان دور نمایید. در ادامه ما آلوده ترین نقاط هواپیما و راه های ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی در آن را برایتان بازگو خواهیم کرد.

صندلی های هواپیما

هر مسافری که بلیط هواپیما میخرد طبیعتا پس از سوار شدن بر آن، با اولین جایی که ارتباط فیزیکی برقرار می کند، صندلی خود است. صندلی های هواپیما را می توانیم به عنوان محلی متمرکز برای تجمع انواع آلودگی ها و میکروب ها در نظر بگیریم! به هر حال مسافران مختلف از مقاصد مختلف آمده اند و بر روی این صندلی ها نشسته اند و باکتری های مختلفی را بر روی صندلی های خود به جای گذاشته اند. با این حال شما با رعایت چند نکته ساده به راحتی می توانید صندلی خود را بهداشتی کرده و با خیال راحت بر روی آن بنشینید.

تنها لازم است که با خود یک ضدعفونی کننده کوچک و جیبی و یا چند پد کوچک و بسته بندی شده الکل با خود داشته باشید و قبل از این که بر روی صندلی های خود مستقر شوید تنها با صرف نهایت 1 دقیقه، سینی مخصوص غذا و دسته های صندلی خود را با آن ها ضدعفونی کنید.

مطلب مشابه: تمام مزایای سفر با هواپیما + نکاتی در مورد سفر هوایی و معایب آن

امکانات خواب هواپیما

معمولا در پروازهایی که در طول شب برگزار می شوند و یا مدت زمان پرواز بیش از 3 الی 4 ساعت است، به مسافران پتو و بالش به مسافران داده می شود. متاسفانه یکی از راه های انتقال آلودگی و میکروب در هواپیما، پتو و بالشی است که در طول سفر به مسافران داده می شود.

به هر حال این وسایل قبلا توسط مسافران دیگر استفاده شده اند و یکی از راه های انتقال آلودگی به دیگران همین وسایل هستند. البته بیشتر ایرلاین ها، پتو و بالش های یک بار مصرف و یا کاور شده به مسافران می دهند اما با این حال بهترین کار برای حفاظت در برابر انتقال میکروب توسط این وسایل این است که برای خودتان پتو و بالشتی کوچک و یا حتی یک بار مصرف تهیه کرده و در کیف دستی خود قرار بدهید و به داخل هواپیما بیاورید تا کلا از این بابت نگرانی نداشته باشید.

مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها

سرویس بهداشتی هواپیما

مقام نخست آلوده ترین قسمت هواپیما قطعا به سرویس های بهداشتی آن خواهد رسید. این درست است که شما برای آسایش و آرامش خود هزینه کرده اید و بلیط هواپیما خریده اید اما با این حال نباید از سرویس بهداشتی هیچ هواپیمایی انتظار بهداشت کامل را داشته باشید! مگر این که بلیط هواپیما یک پرواز فرست کلاس را خریده باشید که در این صورت باز هم نمی توانیم قولی به شما بدهیم.

به هر حال در طی هر پرواز چندین نفر حتی یک بار هم از سرویس استفاده کند، خود آلودگی این مکان را به صورت صد در صد تضمین می کند. حال فکر کنید از بین این افراد یک نفر سرما خورده باشد و دیگر مشکل دیگری داشته باشد. همین باعث انتقال ویروس ها و آلودگی های بیشتری می شود.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما حتما دستکش یک بار مصرف به دست کنید و از کاغذ مخصوص سرویس بهداشتی استفاده نمایید.

به این نکات حتما توجه کنید!

  • توجه داشته باشید که فرقی نمی کند که تور مسافرتی خرید باشید یا بلیط هواپیما، به هر حال شما در طول پروازتان با مسافرین مختلفی همسفر هستید. همچنین، هوای کابین به خاطر بسته بودن تمامی ورودی های جریان هوا سنگین است. پیشنهاد می کنیم تا در تمامی سفرهای هوایتان ماسک به همراه داشته باشید تا هم خطر ابتلا به بیماری خود و دیگران را کاهش دهید و هم با خاطر آسوده تری پرواز کنید.
  • اگر می خواهید که بیشتر نظافت خود را رعایت نمایید، می توانید با خود کاورهای یک بار مصرف و پارچه ای تهیه کنید و بر روی صندل خود بکشید.
  • حتما دست های خود را قبل از میل کردن غذا در هواپیما، ضدعفونی نمایید.
مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها

در این مطلب نکات مهمی را درباره آلوده ترین نقاط هواپیما و چگونگی رعایت نکات بهداشتی در آن برایتان گفتیم. فرقی نمی کند که بلیط هواپیما داخلی خریده باشید یا خارجی، ایرلاین منتخب شما خارجی باشد یا ایرانی، به هر حال برای رعایت بهداشت چه در برابر خود و چه در برابر دیگر مسافران بهترین کار رعایت نکات گفته شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم تا در کنار رعایت این نکات، خرید بلیط هواپیما خود را توسط شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی معتبری انجام دهید تا با رعایت این نکات و همچنین استفاده از خدمات این شرکت، سفری کاملا آسوده و ایمن داشته باشید.

مطلب مشابه: سفر با قطار یا هواپیما؟ + هزینه ها و مزایای سفر هوایی یا با قطار

مطالب مشابه را ببینید!

قیمت بلیط هواپیما در اربعین 8 میلیون تومان مصوب شد نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی + دانستنی های جالب در مورد هواپیما آشنایی با انواع بلیط هواپیما و تفاوت آنها با هم (از فرست کلاس تا اکونومی و …) لیست وسایل مجاز و غیر مجاز در هواپیما (حجم بار مجاز و وسایل ممنوعه) مقایسه سفر با هواپیما و دیگر روش های مسافرت و مزایای آن زمان خرید بلیط هواپیما کیش به تهران برای بازگشت بی دردسر سفر با هواپیما + نکاتی که برای داشتن سفری راحت با هواپیما باید بدانید غلبه بر ترس از پرواز؛ روش های کنترل ترس از هواپیما هزینه کنسلی بلیط هواپیما چطور محاسبه می ‌شود؟ تمام مزایای سفر با هواپیما + نکاتی در مورد سفر هوایی و معایب آن