جاهای دیدنی ازمیر برای گردشگران (مکان های معروف ازمیر با تصاویر)

مکان ها و جاهای دیدنی شهر ازمیر برای گردشگران

چنانچه قصد سفر به کشور زیبای ترکیه و شهر ازمیر را دارید با خواندن این مطلب می توانید جاهای دیدنی این شهر را براحتی پیدا کنید و اطلاعات مورد نظر در مورد آن را دریافت نمایید. در ادامه مکان های تفریح، جاهای دیدنی و بازارهای این شهر را معرفی کرده ایم، با ما همراه باشید.

تله فریک ازمیر (تله کابین ازمیر)

تله فریک ازمیر (تله کابین ازمیر)

تله فریک ازمیر که به اسم تله کابین ازمیر نیز معروف است، از جاذبه‌ های دیدنی شهر ازمیر است. از طریق این تله کابین شما قادر خواهید بود به ارتفاعات ازمیر بروید و چشم‌ انداز شهر را از ارتفاع 422 متری تماشا کنید. در بالاترین قسمت می‌ توانید از امکانات پارک استفاده کنید و دریای اژه را از نمایی نزدیک مشاهده کنید. دوربین عکاسی را حتما به همراه بیاورید تا عکس‌های زیبایی را از این منطقه ثبت نمایید.


مرکز خرید آگورا

مرکز خرید آگورا

مرکز خرید آگورا ازمیر یکی از عالی ترین جاهای دیدنی ازمیر برای مسافرانی است که عاشق خرید هستند. این مرکز خرید دارای وسعتی در حدود 28 هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای پوشیده و 88 هزار مترمربع فضای باز است و یکی از عظیم ترین مراکز خرید ازمیر است. لباس و پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایش، لوازم خانگی، پارچه، ابزار آلات و آلات موسیقی، کتاب، کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی، اسباب‌ بازی و دیگر محصولات در فروشگاه‌ های این مرکز وجود دارند. به جز فروشگاه، امکانات تفریحی مختلفی در این مجموعه برای خریداران قرار داده شده است.


آسانسور تاریخی ازمیر

آسانسور تاریخی ازمیر

آسانسور تاریخی ازمیر ، یکی از عجیب ترین مکان های دیدنی ازمیر است. این آسانسور در سال 1908 به دست تاجران یهودی جهت جا به ‌جایی مردم، بر بلندای تپه‌ ای احداث شد. این آسانسور اوایل با فشار آب کار می ‌کرد و پس از آن، به سیستم الکتریکی تجهیز گردید. شما با سوار شدن در این آسانسور قادر خواهید بود منظره بسیار دیدنی از شهر ازمیر را مشاهده کنید. همچنین مغازه سوغاتی، رستوران‌ و کافی ‌شاپ در این منطقه  وجود دارد.


برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر یکی از معروف ترین مکان های دیدنی ازمیر است و از مشهورترین نمادهای ازمیر به حساب می آید. این برج در میدان کوناک قرار گرفته است و همیشه گردشگران زیادی برای دیدن این برج به این میدان می آیند.

این برج دیدنی در سال 1902 میلادی به دست یک معمار فرانسوی طراحی گشته اما ساعت آن، هدیه ای از سوی امپراتوری کشور آلمان بوده است. ارتفاع برج ساعت حدودا ۲۵ متر است و تقریبا از همه نقاط شهر قابل دیده شدن است.


اوت لت سلوی

اوت لت سلوی

اوت‌ لت سلوی از مراکز خرید پر طرفدار و مکان های گردشگری ازمیر به حساب می آید و دارای برندهای معروف دنیا است. این مرکز مثل باقی اوت ‌لت‌ها، با دارا بودن اجناس و پوشاکی که به فصل‌ های گذشته مربوط می شوند، تخفیف‌‌ های همیشگی دارد. ساختمان سلوی به دو قسمت تقسیم می‌ شود که در دو طرف بزرگراه واقع شده اند و با استفاده از پلی به‌ هم وصل می‌ گردند. علاوه‌ بر مغازه، در این اوت لت فودکورت نیز قرار دارد.


ازمیر آگورا

ازمیر آگورا

ازمیر آگورا  از آثار تاریخی و مکان های گردشگری ازمیر محسوب می شود. این آثار از بازاری باقی مانده‌  است که دورانی در جاده ابریشم قرار گرفته بود. قدمت این بازار به دو هزار سال قبل بر می گردد. کانال آبی که در آن دوران در این ناحیه روان بود، همچنان وجود دارد و از میان این بازار گذر می‌ کند.


فروم برنوا

فروم برنوا

این مرکز خرید از مکان های گردشگری ازمیر و نخستین مرکز خرید دارای فضای باز در منطقه‌ اژه به حساب می آید و مرکزی جهت تفریح  و خرید می باشد. این مجموعه دارای وسعتی حدود ۲۰۰ هزار مترمربع می باشد و دسترسی خریداران و گردشگران به آن راحت می باشد. این مجموعه دارای دو بخش روباز و بسته است. حدود 130 فروشگاه از برندهای معروف داخلی و خارجی در این مجموعه قرار دارد که احتیاجات مختلف مشتریان را پوشش می‌دهد. این مجموعه‌ دارای سینما، پارکینگ خودرو و امکانات تفریحی زیادی می باشد.

 


بازار کمرالتی

بازار کمرالتی

بازار کمرالتی یک بازار سنتی است که در آن بی آنکه اجبار به خرید داشته باشید، می‌توانید با فروشندگان صحبت کنید و محصولات را نظاره کنید. این بازار زیبا از دیدنی ترین مکان های ازمیر برای علاقه مندان به اجناس قدیمی است. در بازار می‌توانید انواع خوراکی‌های لذیذ را مانند شیرینی‌ های و آبنبات‌ گرفته تا زیتون‌ های سیاه و سبز را خریداری نمایید. برخی از رستوران های دریایی با کیفیت نیز در بازار کمرالتی واقع شده اند.


مدیا مارکت

مدیا مارکت

مدیا مارکت ازمیر از مکان های مناسب جهت خرید و مکان های جذاب ازمیر است. این مجموعه کالای دیجیتال و محصولات تکنولوژی را به فروش می رساند  و دارای دو طبقه و فضایی بسیار بزرگ، می باشد. در این مجموعه هرنوع کالای دیجیتال  که احتیاج داشته باشید، از بهترین برندها به فروش می رسد، کالا هایی مانند تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوتر، گوشی موبایل و پخش‌ کننده‌ موسیقی.


مرکز خرید آسماکاتی

مرکز خرید آسماکاتی

مرکز خرید آسماکاتی دارای فروشگاه‌ های فراوان و رستوران‌ های مختلف است که اغلب سلیقه های خریداران را پوشش خواهد داد. معماری این مجموعه از خصوصیات ویژه آن محسوب می‌شود و علاوه برامکانات کافی، آن را به یکی از مکان های  دیدنی ازمیر تبدیل کرده است. در قسمت همکف این مجموعه ، یک هایپرمارکت واقع شده است. فروشگاه‌های لوازم خانگی، کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی، باشگاه و کافه از امکانات دیگر در این مجموعه هستند. این مرکز خرید، دارای پارکینگ روباز و بسته می باشد.


قلعه کادیفه

قلعه کادیفه

تعداد بسیاری از اماکن دیدنی ازمیر شامل آثار تاریخی می شوند. یکی از معروف ترین آثار تاریخی ازمیر، قلعه کادیفه است. این قلعه که نام‌ های دیگر آن کادیفه کاله و کادیف کاله می باشد، در قرن چهارم قبل از میلاد احداث شد و در طول قرون متمادی به تصرف خیلی از حکومت ها درآمد. می شود حکاکی‌ های باقی مانده از زمان بیزانس و روم باستان را در این قلعه به چشم دید. با بالا رفتن از تپه ‌‌ای که قلعه بر روی آن واقع شده است، می توانید چشم‌انداز جذابی از، ساحل و خلیج ازمیر را مشاهده کنید.


میدان کوناک

میدان کوناک

میدان کوناک از میادین تاریخی و ازمیر به شمار می رود. در این میدان برج ساعت واقع شده است؛ این میدان یکی از نماد‌ های ازمیر به شمار می رود. در حوالی این میدان نیز برخی از دیدنی های ازمیر قرار گرفته‌ اند؛ مانند مسجد کوناک یالی و ورودی اصلی بازار کمرآلتی.


کولتور پارک مرکزی

کولتور پارک مرکزی

کولتور پارک مرکزی فرهنگی محسوب می شود و از اماکن دیدنی ازمیربه شمار می رود. این پارک مکان برگزاری نمایشگاه‌ های بین المللی ازمیر است. در کولتور پارک مجموعه‌ ای جذاب از شیوه زندگی ترک‌ها در معرض دید قرار گرفته است. همچنین این پارک دارای سرگرمی هایی مثل باغ وحش و رستوران و باغ‌ می باشد.


اپتیموم اوت لت

اپتیموم اوت لت

اپتیموم اوت لت دارای فروشگاه ‌های زنجیره‌ای و برند های معروف داخلی و خارجی است. هر چه که از یک مرکز خرید توقع دارید، در این مجموعه یافت می‌ شود. در قسمت فودکورت اپتیموم، هر فرد با هرسلیقه‌ ای، غذای مورد علاقه خود را می یابد. این مجموعه در نزدیکی فرودگاه و مرکز اکسپو واقع  شده است و به سادگی قابل دسترسی است.


موزه آتاتورک

موزه آتاتورک

موزه آتاتورک از مکان های گردشگری و دیدنی ازمیر محسوب می شود و در سال‌های ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۰ احداث شده است. این سازه چهار طبقه در زمینی به مساحت 851 مترمربع ساخته شده است، زمینی که زمانی مکان زندگی آتاتورک بوده است. در این موزه آثار و اشیایی متعلق به آتاتورک قرار داده شده است.


موزه نقاشی و مجسمه ازمیر

موزه نقاشی و مجسمه ازمیر

موزه نقاشی و مجسمه ازمیر دارای 545 اثر از هنرمندان معروفی مانند اونات، احمد علی پاشا و دیگر بزرگان تاریخی می باشد و از مکان های گردشگری ازمیر به حساب می آید. همچنین این موزه دارای کتابخانه‌ ای جهت مطالعه می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای جامع گردشگری شهر وان ترکیه و اطلاعات در مورد این شهر زیبا معرفی مساجد ترکیه + لیست مساجد معروف و تاریخی ترکیه برای گردشگران مهاجرت تحصیلی به ترکیه با خیالی آسوده و با برنامه‌ ا‌ی حساب شده چگونه از طریق آزمون یوس به ترکیه مهاجرت کنیم؟ روش‌ های دریافت اقامت ترکیه نکات کلیدی و مهم حین انتخاب هتل در مسافرت راهنمای گردشگری گرجستان و معرفی بهترین جاهای دیدنی این کشور نکاتی که در اولین سفر به استانبول باید بدانید مارماریس یا آنتالیا؟ به کدام شهر سفر کنیم؟ جزیره کبوتر کوش آداسی کجاست؟