افزایش عضله سازی و کاهش وزن با مکمل های bcaa و کراتین

خرید bcaa از داروخانه روشا

ورزشکاران همیشه به دنبال راه هایی هستند که بتوانند سریع ترین حالت ممکن عضلات خود را انطور که می خواهند بسازند. و خوشبختانه با وجود مکمل های متنوع این رویا تحقق یافته است. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می خواید چربی های خود را با مکمل bcaa کاهش دهید و برای شما سوال است که چگونه چربی های شکمی را با مکمل bcaa کاهش دهیم؟ باید بدانید که این امکان برای شما وجود دارد همچنین می توانید از ترکیب مکمل ها با هم دیگر بهره ببرید اما باید بدانید که ترکیب برخی از مکمل ها با هم خطر ساز است و بهتر است از قبل مطالعه کنید که ترکیب کدام یک از آن ها با هم برای به حداکثر رساندن نتیجه و تلاش در عضله سازی بی‌خطر و مؤثر خواهد بود.

اگر می‌خواهید عضلات قوی و بدنی خوش‌فرم داشته باشید این مقاله را مطالعه کنید. در نظر داریم تا یکی از بهترین ترکیب مکمل‌ها یعنی bcaa و کراتین را به شما معرفی می‌کنیم.

آیا می شود bcaa و کراتین را با هم ترکیب کرد؟

ترکیب bcaa و کراتین یک روش عضله سازی قدرتمند است. البته نقش BCAA در عضله سازی به‌تنهایی زیاد است، اما ترکیب آن با کراتین فوق‌العاده خواهد شد. این دو مکمل اسیدهای آمینه متفاوتی را برای بدن فراهم می‌کنند. این اسیدهای آمینه برای حداکثر عملکرد بدن و عضله سازی در طول تمرین و استراحت ضروری هستند. استفاده از کراتین باکیفیت و مکمل bcaa در کنار هم در افزایش رشد، قدرت و ریکاوری عضلات بسیار مؤثر است.

بهترین نوع کراتین، کراتین مونوهیدرات است. این کراتین یک نوع کراتین خالص و میکرونیزه است که اگر بتوانید نوع بدون افزودنی آن را پیدا کنید سوخت‌وساز انرژی را ارتقا می‌دهد و به افزایش توان خروجی عضلات کمک می‌کند.

مکمل bcaa هم برای حفظ عضلات مفید است. این مکمل معمولاً از آمینواسیدهای ضروری لوسین، والین و ایزولوسین که به‌عنوان آمینواسیدهای شاخه‌دار شناخته می‌شوند، تشکیل می‌شود. این مکمل ترکیبی برای کمک به مقابله با تخلیه بافت عضلانی و سوخت بدن بسیار مفید است.

استفاده از کراتین و bcaa در کنار هم و ذخیره آن‌ها در بدن روشی قدرتمند برای افزایش رشد عضلات و کاهش زمان ریکاوری است.

بدن‌سازان و ورزشکاران از bcaa و کراتین برای افزایش زمان تمرین، ساخت عضلات بیشتر و استراحت و ریکاوری بهتر استفاده می‌کنند.

 Bcaa  و کراتین با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟

اسیدهای آمینه موجود در کراتین و bcaa باهم متفاوت هستند. علاوه بر این، این دو ماده به شما در ساخت عضله به روش‌های مختلف کمک می‌کنند. کاربرد کراتین بیشتر برای افزایش عملکرد تمرینی است. نقش BCAA برای عضله سازی هم بیشتر در طول ریکاوری است.

تعریفbcaa

bcaaها نوعی آمینواسید هستند. این ترکیبات آلی ضروری بدن پروتئین را سنتز کرده و به‌درستی کار خود را انجام می‌دهند. بدن انسان می‌تواند مقداری از آمینواسیدها را بسازد و مقداری از آن‌ها را هم از مواد غذایی دریافت کند، اما این مقادیر برای عملکرد و بازدهی ماهیچه‌ها و عضلات کافی نیستند. وقتی با وزنه تمرین کنید می‌فهمید که بدنتان چقدر به آمینواسید نیاز دارد. افزایش تعداد آمینواسیدهای بدن باعث بهبود تمرین با وزنه می‌شود.

مکمل‌های bcaa حاوی سه مورد از بهترین آمینواسیدها برای عضله سازی هستند. این آمینواسیدها ال والین، ال لوسین و ال ایزولوسین نام دارند. معمولاً مکمل bcaa علاوه بر آمینواسیدهای ضروری حاوی ویتامین‌های مفید دیگری برای جبران تخلیه بافت عضلانی، محافظت از عضلات بدون چربی و کمک به رشد ماهیچه‌های بدون چربی است.

خرید مکمل bcaa

مزایای bcaa چیست و آیا واقعا تاثیر گذار است؟

 Bcaa به روش‌های مختلف به بدن کمک می‌کند. این مکمل باعث سنتز پروتئین می‌شود. وقتی رژیم می‌گیرید و مجبورید کالری کمتری دریافت کنید پروتئین‌ها به کمک شما می‌آیند. اینجاست که bcaa اهمیت پیدا می‌کند. این مکمل همچنین انرژی و ترکیباتی را در اختیار بدن قرار می‌دهد که برای عضله سازی ضروری هستند. bcaa به اندازه کراتین شناخته‌شده نیست، اما وزنه‌برداران و ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

مکمل bcaa مخصوص افرادی است که می‌خواهند بدون از دست دادن عضله وزن و چربی بدن خود را کاهش دهند. این مکمل مواد مغذی لازم برای انرژی و ریکاوری بعد از تمرین را فراهم می‌کند. البته این مواد مغذی به‌طور طبیعی در بعضی از مواد غذایی یافت می‌شوند، اما در دوره رژیم غذایی ممکن است نتوانید این مواد مغذی را دریافت کنید.

در حین کاهش وزن ممکن است عضلات خود را نیز از دست بدهید. bcaa سنتز پروتئین را به اندازه‌ای تقویت می‌کنند که بدن شما از ماهیچه‌ها و عضلات به‌عنوان سوخت استفاده نکند، بنابراین باعث حفظ عضلات بدون چربی می‌شود. مصرف bcaa هنگام کات کردن عضلات بسیار توصیه می‌شود. به زمانی که شما سعی در کاهش حداکثری چربی بدن خود دارید دوره کات کردن گفته می‌شود.

تعریف کراتین

کراتین یکی از شناخته‌شده‌ترین و قابل‌اعتمادترین مکمل‌های عضله سازی در جهان است. کراتین هم مانند bcaa آمینواسیدی است که بدن آن را تولید می‌کند و در رژیم غذایی هم وجود دارد، البته به میزان کم. برای اینکه بتوانید به‌طور کامل از قدرت کراتین بهره‌مند شوید باید مکمل‌های کراتین مصرف کنید، وگرنه به‌طور عادی نمی‌توانید مقادیر کافی از کراتین را به بدن خود برسانید.

کراتین یکی از روش‌های ذخیره انرژی در بدن است. شما می‌توانید در طول یک تمرین شدید از این انرژی ذخیره‌شده استفاده کنید.

افراد از کراتین برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سلامت مغز
پیشگیری از سارکوپنی

سلامت و شادابی پوست

خرید bcaa از داروخانه آنلاین

آیا می‌توان bcaa و کراتین را باهم ترکیب کرد؟

مصرف هم‌زمان bcaa و کراتین عملکرد بدن را در طول تمرینات شدید افزایش می‌دهد. ترکیبی از این دو مکمل باعث افزایش VO2max می‌شود. VO2max توانایی بدن برای استفاده از اکسیژن است. هر چه VO2max بالاتر باشد می‌توانید بیشتر و سخت‌تر ورزش کنید.

استفاده از کراتین و bcaa می‌تواند به کاهش چربی کمک کند. حتی اگر اندام متناسبی هم داشته باشید مصرف ترکیب bcaa و کراتین می‌تواند باعث تثبیت تناسب‌اندام شما شود.

مزایای مصرف کراتین و bcaa باهم چیست؟

کراتین و bcaa باهم سازگار هستند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند، زیرا این دو وظایف مختلفی را انجام می‌دهند. مثلاً نقش BCAA در عضله سازی با نقش کراتین متفاوت است. مصرف دوز بالاتر از یکی از این مکمل‌ها با مصرف هم‌زمان این دو مکمل یکسان نیست. اگر فقط یکی از این مکمل‌ها را مصرف کنید فواید مکمل دیگر را از دست خواهید داد.

bcaa اثرات متفاوتی بر روی بدن دارد. سه آمینواسید موجود در مکمل‌های bcaa (لوسین، ایزولوسین و والین) به شما در عضله سازی به روش‌های مختلف کمک می‌کنند. لوسین سرعت سنتز پروتئین در بدن را افزایش می‌دهد. بسیاری از پروتئین‌هایی که بدن از آن‌ها استفاده می‌کند توسط سلول‌های بدن ساخته می‌شوند و در مواد غذایی وجود ندارند. سنتز سریع پروتئین به معنای رشد بیشتر عضلات است.

چه زمانی بهتر است کراتین و bcaa را استفاده کنیم؟

فرقی نمی‌کند چه زمانی از شبانه‌روز باشد. بااین‌حال، بهتر است هر دو مکمل را نیم ساعت قبل از تمرین و سپس نیم ساعت بعد از تمرین مصرف کنید. همچنین زمانی که از این مکمل‌ها مصرف می‌کنید حتماً آب کافی بنوشید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا