چگونه چربی های شکمی را با مکمل bcaa کاهش دهیم؟

دغدغه‌ی خلاص شدن از چربی‌های شکمی  از آن دست مواردی است که نه تازگی دارد و نه قرار است به این زودی‌ها کهنه شود. برای خلاصی از طبقات چربی کنار شکم و پهلو راهکارهای متفاوتی بنا به شرایط متفاوت افراد پیشنهاد می‌شود در این مطلب به سراغ مکمل bcaa رفته‌ و ازنقش آن در آّ کردن چربی‌های شکم صحبت کرده‌ایم.

مکمل بی سی ای ای

مکمل bcaa چیست؟

طی تحقیقات صورت گرفته آمینواسیدهای شاخه‌دار از آنجا که در پروتئین ماهیچه‌ها به مقادیر زیاد یافت می‌شود برای عضله‌سازی بسیار حائز اهمیت هستند. وقتی از اسیدآمینه‌های شاخه‌دار حرف می‌زنیم به آمینواسیدهای ضروری والین، لوسین و ایزولوسین که توسط بدن متابولیزه می‌شوند اشاره می‌کنیم.

حال وقتی صحبت از BCAA می‌شود درواقع اصطلاحی کلی مطرح می‌شود که اشاره به همین آمینواسیدهای شاخه دار نام‌برده دارد.

چرا  مکمل bcaa مورد توجه و علاقه‌ی ورزشکاران است!

آنچه محرز است نمی‌توان از قدرتی که مکمل‌های bcaa برای چربی سوزی شکم برخوردارند چشم پوشید. درواقع آمینواسیدهای شاخه‌دار (bcaa) علاوه بر نقش اثرگذاری که در سوزاندن چربی های شکمی دارند روی ساخت عضلات و بهبود عملکرد ورزشکاران، هم اثر فوق‌العاده‌ای دارد.

این مکمل مورد علاقه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای است چراکه به ایشان کمک می‌کند علاوه بر کاهش آخرین کیلوهای بدن اقدام به تثبیت وزن خود هم کنند. بی سی ای ای 35 در صد از پروتئین‌های ماهیچه‌ای را تشکیل می‌دهد.تمرینات سخت به فیبرهای عضلانی آسیب می‌رسانند. برای تسریع بهبودی این آسیب‌ها مکمل‌های bcaa انتخاب خوبی هستند، زیرا سنتز پروتئین ماهیچه‌ای را تقویت کرده و بدن را قادر می‌سازند تا فیبرهای عضلانی را بسازد و باعث ترمیم آن‌ها شود.

علاوه بر این، این مکمل ریکاوری پس از تمرین را سرعت می‌بخشد، استقامت بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ورزشکاران دیرتر خسته شوند.

نقش مکمل bcaa در کاهش وزن

 در اینجا سه روشی که مکمل bcaa از طریق آن‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند را ذکر می‌کنیم:

  1. میل به شکر را ثابت نگه می‌دارد.

میل به شکر معمولاً در افرادی که برنامه‌های غذایی خاص یا رژیم غذایی خاص دارند روزبه‌روز افزایش می‌یابد. این افراد باید مواد غذایی با کالری و کربوهیدرات کم مصرف کنند. اگر مصرف شکر و قند در این افراد افزایش پیدا کند در کاهش وزن دچار مشکل می‌شوند. رژیم غذایی شدید همراه با ورزش شدید سطح سروتونین بدن را کاهش می‌دهد. این موضوع منجر به ارسال سیگنال گرسنگی به مغز می‌شود. همچنین، هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را نیز افزایش می‌دهد. وقتی سطح کورتیزول بالا می‌رود، میل بدن به غذاهای بسیار خوش‌طعم و سرشار از کالری افزایش پیدا می‌کند.

خرید مکمل bcaa از دروخانه روشا

مکمل bcaa به مغز شما کمک می‌کند تا یک انتقال‌دهنده عصبی به نام سروتونین بسازد. این گیرنده میل به غذا را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این مکمل از افزایش کورتیزول که اغلب با ورزش شدید و طولانی‌مدت دیده می‌شود جلوگیری می‌کند. مصرف مکمل‌های bcaa بعد از تمرین و بین وعده‌های غذایی سطح سروتونین را جبران می‌کند. اثر این مکمل در 15-20 دقیقه قابل‌مشاهده است. مصرف مکمل bcaa با فوایدی که دارد باعث می‌شود شما از برنامه رژیم غذایی خود لذت ببرید.

  1. توده عضلانی را برای بالا نگه‌داشتن سوخت‌وساز پایه (BMR) حفظ می‌کند.

هرکسی که تابه‌حال رژیم غذایی داشته و با محدودیت شدید مصرف کالری مواجه بوده است می‌داند که این نوع رژیم غذایی یک فعالیت تغییر بافتی در بدن است؛ به این معنی که وقتی کالری دریافتی شما در رژیم غذایی به‌شدت کاهش می‌یابد، بدن بسیار گرسنه می‌شود. بنابراین در این فرآیند شما مقداری چربی همراه با گلیکوژن و آب بدن خود از دست خواهید داد، اما موضوع مهم این است که بدن شما توده عضلانی را هم از دست می‌دهد.

برای متوقف کردن این فرآیند و از دست دادن توده عضلانی، مجله Obesity در سال 2008 به انجام تمرینات مقاومتی و مصرف مکمل bcaa برای حفظ توده عضلانی اشاره کرد. وقتی‌که بتوانید توده عضلانی خود را حفظ کنید، BMR (نرخ سوخت‌وساز پایه) بدن شما نیز بالا می‌رود. BMR درواقع مقدار انرژی مصرف‌شده بدن برای انجام فعالیت‌های حفظ وزن ایدئال بدن است. هر چه BMR کمتر باشد وزن شما افزایش خواهد یافت. کاهش توده عضلانی هم متابولیسم بدن را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین کاهش وزن در چنین افرادی ثابت نمی‌ماند و بازگشت اضافه‌وزن در این افراد 4 برابر بیشتر از دیگران است.

  1. با مصرف مکمل bcaa برای عضله سازی و کاهش وزن سخت‌تر ورزش کنید.

یک رژیم غذایی با کالری و کربوهیدرات محدود بر شدت تمرین تأثیر می‌گذارد. در این مدل کاهش وزن گلیکوژن که نسخه زنجیره طولانی‌تر گلوکز ذخیره‌شده در عضلات است به‌عنوان سوخت اولیه تمرینات در نظر گرفته می‌شود. یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کنترل‌شده نمی‌تواند جای گلیکوژن سوخته را پر کند. بنابراین بدن شما به‌اصطلاح کم می‌آورد و نمی‌توانید به‌خوبی تمرینات خود را انجام دهید.

بااین‌حال، مصرف مکمل bcaa قبل از تمرین از کاهش عضلات جلوگیری می‌کند، خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد و ریکاوری فوری را برای بدن بعد از تمرین شدید تسهیل می‌کند. مصرف مکمل bcaa باعث می‌شود بیشتر و باکیفیت‌تر ورزش کنید.

مقاله‌ای که در ژانویه 1997 در مورد کشتی گیران حرفه‌ای منتشر شد تأثیر مکمل bcaa را بر کاهش وزن و عملکرد ورزشی نشان می‌دهد. 25 کشتی‌گیر حرفه‌ای به‌طور تصادفی به 5 گروه با 5 نوع رژیم غذایی کم‌کالری مختلف تقسیم شدند: رژیم کم‌کالری، رژیم کم پروتئین، رژیم کم‌کالری کنترل‌شده، رژیم پروتئین بالا و کالری پایین، رژیم کم‌کالری همراه با مکمل bcaa. گروهی که مکمل bcaa مصرف کرده بود بیشترین مقدار وزن (9 پوند)، چربی بدن (17 درصد) و بافت چربی احشایی، سخت‌ترین چربی برای از دست دادن (34 درصد) را از دست داده بودند.

اگر می‌خواهید به‌طور مؤثر کاهش وزن داشته باشید، قدرت مکمل bcaa را در نظر بگیرید. این مکمل یک شریک جدایی‌ناپذیر برای افرادی است که در مسیر سوخت‌وساز و کاهش وزن سرسخت قرار دارند. برای تهیه BCAA می‌توانید با یک پزشک یا مربی ورزشی مشورت کنید تا بتوانید به‌راحتی وزن خود را بدون بازگشت کاهش دهید.

خرید مکمل bcaa از دروخانه آنلاین روشا

اثرات مصرف مکمل bcaa در طول ورزش

مکمل bcaa اثرات زیادی بر روی بدن به‌ویژه در زمان تمرین دارد. ازجمله این اثرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهیچه‌ها

  • افزایش تولید پروتئین ماهیچه‌ای
  • جلوگیری از تخریب پروتئین عضلانی
  • کاهش آسیب عضلانی

در طول تمرینات استقامتی

  • باعث کاهش از دست دادن گلیکوژن در عضلات می‌شود.
  • از تولید اسیدلاکتیک جلوگیری می‌کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که آمینواسیدها، ازجمله bcaa علاوه بر اینکه جزء پروتئین‌های بدن هستند، اثرات فیزیولوژیکی فردی هم دارند. درنتیجه، تقاضا برای مکمل‌های اسیدآمینه که می‌توان هنگام ورزش از آن‌ها استفاده کرد افزایش یافته است.

مکمل bcaa در کدام مواد غذایی یافت می‌شود؟

مکمل bcaa به‌طور مؤثر به‌عنوان منبع انرژی برای عضلات در طول تمرین استفاده می‌شود. اگر مصرف کربوهیدرات‌ها محدود شود، تولید اسیدلاکتیک نیز سرکوب می‌شود و عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد.

مکمل bcaa به مقدار زیاد در پروتئین‌های حیوانی یافت می‌شود. لیستی از غذاهایی که مقدار موردنیاز bcaa را فراهم می‌کنند را در اینجا برای شما آورده‌ایم:

  • گوشت گاو؛
  • ماهی تن؛
  • تخم‌مرغ؛
  • شیر.

بهتر است برای بهره‌گیری از فواید bcaa آن را در طول تمرین مصرف کنید. ازآنجایی‌که خوردن این مواد غذایی در حین ورزش دشوار است، بهترین راه برای دریافت bcaa موردنیاز بدن استفاده از مکمل‌ها و نوشیدنی‌های حاوی bcaa است.

بهترین میزان bcaa توصیه‌شده برای مصرف روزانه 2000 میلی‌گرم است. 30 دقیقه پس از مصرف این مکمل، غلظت آن در پلاسمای خون به اوج خود می‌رسد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب