دیوارهای منزل خود را با این روش زیرو رو کنید!

وجود لک بر روی دیوار و تمیز کردن آن‌ها یکی از دشوارترین موارد مربوط به نظافت منزل است. همچنین ایجاد ترک در روی دیوار به دلیل افزایش سن بنا یا موارد دیگر در منازل بسیار شایع بوده که برای بازسازی و مرمت آن باید چاره ای اندیشید.

دیوارهای منزل خود را با این روش زیرو رو کنید!

راه‎های مختلفی برای طراحی دیوار به منظور از بین بردن لکه‌های دیوار، پوشاندن ترک‌ها و تغییر دکوراسیون وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی خواهد بود.

مهم ترین روش ها عبارتند از:

دیوارهای منزل خود را با این روش زیرو رو کنید!
  1. استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن لکه‌های دیوار
  2. استفاده از قفسه یا شلف‌های چوبی و فلزی برای پوشاندن عیوب جزئی دیوار مانند نم زدگی یا ترک‌های کم
  3. پتینه کاری با استفاده از رنگ برای پوشاندن ترک‌ها و خرابی‌های زیاد
  4. استفاده هوشمندانه از آینه دکوراتیو برای جلوگیری از دیده شدن خرابی دیوار و روشن شدن منزل
  5. رنگ کردن دوباره دیوارها برای از بین بردن لکه‌های روی آن
  6. نصب تابلوهای هنری زیبا یا تابلو فرش‌های نفیس برای پوشاندن قسمتی از دیوار که آسیب دیده است.
  7. تزئین دیوار با استفاده از تکه پارچه‌های طرحدار
  8. دیزاین بخشی از دیوار منزل با استفاده از آجرهای نسوز و دکوراتیو
  9. زدن برچسب‌های رنگی که امروزه طرفداران زیادی دارد
  10. آویزان کردن چوب لباسی برای پوشاندن عیوب یک قسمت از دیوار اتاق

همان طور که می‌دانید مرمت و بازسازی دیوارهای کهنه و تغییر دکوراسیون از طریق رنگ آمیزی نیاز به زمان زیادی دارد و ممکن است در دراز مدت دیوار احتیاج به تعمیر داشته باشد. اما طراحی دیوار با استفاده از هنر پتینه کاری علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری سطوح، به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

از طرفی رنگ کردن دیوارها ممکن است سبب ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن، یکدست نبودن رنگ و طبله کردن شود. با اجرای پتینه دیوار هیچ یک از موارد فوق اتفاق نمی افتد.

توجه داشته باشید استفاده از کاغذ دیواری به دلیل وقت گیر بودن، نصب سخت و تعویض مشکل کاملا منسوخ شده و مشتریان تمایل بیشتری به طراحی دیوار منازل خود با استفاده از پتینه دارند.

پس بیایید ابتدا ببینیم پتینه دیوار دقیقا چیست:

پتینه دیوار

یکی از متدهای جدید برای طراحی دیوار منازل در سال‌های اخیرکه مورد توجه معماران برای تزئین دیوارها قرار گرفته و توانسته است جایگزین رنگ آمیزی شود پتینه دیواراست. پتینه از نظر لغوی به معنای زنگار و کهنگی می‌باشد.

طراحی دیوار به سبک پتینه کاری به سه روش مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک با توجه به سبک دکوراسیون منزل انجام می‌شود.

در طراحی دیوار به کمک پتینه کلاسیک عموما از رنگ‌های سنگین مانند آبی درباری و طلایی و موادی مانند برنز، مس و برنج برای جلوه بیشتردیوارها استفاده می‌شود. اما طراحی دیوار به شیوه پتینه مدرن به رنگ و طرح خاصی محدود نمی‌شود.

همچنین انجام پتینه مدرن به زمان و هزینه کمتری نسبت به پتینه کلاسیک نیاز خواهد داشت. سبک نئوکلاسیک نیز تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک خواهد بود. با آموزش پتینه کاری به طور صحیح این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید.

مزایای طراحی دیوار با هنرپتینه کاری:

دیوارهای منزل خود را با این روش زیرو رو کنید!

1. پوشاندن عیوب ظاهری سطوح

2. تنوع زیاد

3. سازگار با محیط زیست

4. خشک شدن سریع

5.عدم محدودیت در انتخاب رنگ و طرح

6.عایق رطوبتی مناسب

7. امکان استفاده در تمامی اماکن عمومی، ادارات و منازل

8. متناسب با هر سلیقه ای

9. قیمت مناسب

10. دوام و ماندگاری بالا

11. قابل شستشو بودن

12. قابل اجرا بر روی دیوار، سقف و ستون

13. ترمیم راحت

14. نصب آسان و سریع

15. اجرا در تمامی سطوح

طراحی دیوار با استفاده از متد پتینه کاری بر روی چه سطوحی اجرا می‌شود؟

پتینه بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ، آهک، سیمان، شیشه، سفال، فلز، سرامیک، آجر، چوب، بتن و روی گچبری قابل اجرا خواهد بود. شما می‌توانید حتی با شرکت در کلاس های آموزش گچبری مدرن و آموزش گچبری کلاسیک این دو هنر زیبا را حرفه ای یاد بگیرید و از آن کسب درآمد کنید.

انواع پتینه دیوار:

دیوارهای منزل خود را با این روش زیرو رو کنید!

1. پتینه ورق(طلا و نقره)

2. پتینه طرح چوب

3. پتینه ایتالیایی

4. پتینه طرح سنگ

5. پتینه میکروسمنت

6. پتینه ابر و باد

7. پتینه برجسته یا کالچه

8. پتینه ابزار

9. پتینه کهنه کاری

10. پتینه طرح آجر

11. پتینه طرح بتن

انواع روش‌های پتینه کاری:

پتینه کاری با اسفنج:

یکی از ساده ترین روش‌های اجرای پتینه دیوار استفاده از اسفنج است، به این صورت که پتینه کاران پس از رنگ آمیزی اولیه، با اسفنج آغشته به رنگ با ضربات روی دیوار طرح مورد نظر را ایجاد خواهند کرد.

پتینه کاری با ورق‌های زینتی:

در این روش ابتدا سطح مورد نظر را تمیز می‌کنید و با استفاده از رنگ اکریلیک اقدام به زدن رنگ پایه خواهید کرد. پس از خشک شدن رنگ، ورق زینتی رقیق شده به وسیله آب را با استفاده از قلم مو یا روی دیوار بزنید. سپس به کمک یک پارچه تمیز ورق‌ها را ماساژ داده تا ورق به طور کامل به دیوار بچسبد. در انتها ورق‌های اضافی را به وسیله قلم مو از روی دیوار پاک کنید.

پتینه کاری با پارچه:

شیوه طراحی دیوار با استفاده از پارچه، همانند پتینه کاری با اسفنج است با این تفاوت که به زمان بیشتری برای اجرایی شدن نیاز دارد.

پتینه کاری با رنگ برداری:

در ابتدای کار باید رنگ مورد نظر را با قلم موی تمیز و رنگ رقیق شده روی دیوار بزنید اما قبل از خشک شدن رنگ، بایستی رنگ‌های اضافه را با یک پارچه مچاله شده از روی دیوار بردارید.

پتینه کاری با خمیر تکسچر:

خمیر مخصوص پتینه کاری تکسچر نام دارد. معمولا از خمیر پتینه برای زیرسازی سطوح استفاده می‌شود. پتینه کاری با این خمیر نیاز به تبحر زیادی دارد. به دلیل منعطف بودن خمیر می‌توان آن را به اشکال مورد نظر و خلاقانه درآورد. دقت داشته باشید طراحی دیوار با این روش نیاز به زمان بیشتری برای خشک شدن خواهد داشت .

پتینه کاری با کاردک:

با استفاده از کاردک می‌توان برای برداشتن رنگ پتینه اقدام کرد. این کار سبب ایجاد طرح‌های منحصر به فرد و جذاب می‌شود. توجه کنید هرچه کاردک را محکم تر روی دیوار بکشید شاهد نتیجه بهتری خواهید بود.

پتینه کاری با تکنیک راه راه کردن:

این روش بیشتر مخصوص دیوارهای اتاق خواب که در معرض دید هستند می‌باشد.

پتینه کاری با رنگ روغن:

نقاشی هنری دیوار با استفاده ار رنگ روغن قابل اجرا در تمامی سطوح بوده و یکی از سبک‌های پرطرفدار پتینه کاری در صنعت معماری به شمار می‌رود. طراحی دیوار با استفاده از رنگ روغن ماندگاری اثر هنری را بیشتر خواهد کرد. همچنین رنگ روغن به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی خواهد داشت.

طراحی دیوار با انجام روش‌های فوق خانه شما را از یکنواختی در آورده و با صرف کمترین هزینه و استفاده از ابزار کم ، دیوارمنازلتان را نو خواهید کرد. حال که با انواع روش‌های نوسازی و ترمیم دیوار منازل آشنا شدید، کافی است بر اساس مشکل دیوار خود با انتخاب هوشمندانه، دیوار اتاق پذیرایی، سالن نشیمن و اتاق خواب خود را با سلیقه خود بازسازی و مرمت کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

راهکار های طبیعی و جوانسازی پوست بهترین تور برزیل دلایل رایج مصرف قهوه در زندگی مدرن  نظر کاربران درباره هتل فردوس مشهد تشخیص طلا از بدل: چگونه طلا اصل را از مدل‌ های فیک تشخیص دهیم؟  معرفی بهترین و محبوب‌ترین آجیل‌ها انواع ماساژ زانو با روغن زیتون + 3 روش طلایی نکات مهمی که قبل از خرید موس بی‌سیم باید بدانید چگونه با استفاده از پروفیل صنعتی فضاهای کوچک را بهینه‌سازی کنیم؟ 10 مدل کفش ترند مردانه 2024