وظیفه وکیل چیست؟ معرفی انواع وکیل و وظایف آن و تفاوت با مشاور حقوقی

آیا تا به حال برای شما این سوال پیش آمده است که وظیفه وکیل چیست؟ یک وکیل در چه حوزه هایی توانایی فعالیت دارد و در کل یک وکیل چه مسئولیت ها و وظایفی دارد؟ این احتمال وجود دارد که شما هم مثل اکثر مردم، بعد از شنیدن نام وکیل بلافاصله شخصی را در ذهنتان تصور کنید که در یک دادگاه رسمی جلوی قاضی و هیئت منصفه ایستاده است و در حال دفاع کردن از موکلش می باشد. این یک تصور کاملا اشتباه نیست! اما با این وجود نباید فراموش کنید که انواع و اقسام مختلفی از وکیل وجود داشته و این افراد هر کدام به نوبه خود مسئولیت های خاص و منحصر به فردی دارند.

یک وکیل کاربلد با موفقیت هایش در زمینه های کاری می تواند تاثیر زیادی روی زندگی موکلینش داشته باشد. در واقع وکیل شخصی است که در بدترین و پر چالش ترین روزهای زندگی شما به کمک شما آمده و از شما حمایت می کند. این کمک می تواند در زمینه های مختلفی مثل کمک کردن به شما در یک مسئله خانوادگی، دفاع کردن از شما در برابر اتهامات وارد شده، گرفتن خسارت های مالی که از جانب دیگران متحمل شده اید و … باشد.

همانطور که گفتیم وکالت در حوزه های مختلفی وجود داشته و یک وکیل می تواند با توجه به انتخاب خود در زمینه های گوناگونی فعالیت شغلی داشته باشد. در این مقاله ابتدا سعی می کنیم شما را به طور کامل با وکالت و زمینه های شغلی آن آشنا کنیم. بعد از این آشنایی هم وظایف وکیل های مختلف را بررسی کرده و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر شما هم به این موضوع علاقمند بوده و دوست دارید چیزهای بیشتری درباره وظیفه وکیل بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وظیفه وکیل چیست؟ معرفی انواع وکیل و وظایف آن و تفاوت با مشاور حقوقی

ماهیت شغل و وظیفه وکیل

شغل وکالت جزو شغل های کاملا تخصصی دسته بندی می شود. برای فعالیت به عنوان یک وکیل نیاز به تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق خواهید داشت. به زبان ساده تر باید گفت وکیل متخصصی است که در امور و مسائل حقوقی به افراد دیگران مشاوره می دهد و دیگران را راهنمایی می کند تا از حقوق خود دفاع کنند. معمولا

شغل وکالت، شغلی کاملاً تخصصی است که به تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق نیاز دارد. وکیل متخصصی است که در امور حقوقی به دیگران مشاوره و راهنمایی می‌دهد و از حق فرد یا گروهی از افراد حمایت می‌کند. معمولاً افراد بعد از بستن قرارداد وکالت، از وکلا برای انجام امور حقوقی یا دفاع از حق و شنیدن صدایشان کمک می‌گیرند. شغل وکالت با کارشناس حقوقی تفاوت های زیادی دارند؛ اما اکثر مردم این دو مورد را باهم اشتباه گرفته و یا فکر می کنند که هر دو مورد باهم یکی هستند. در نتیجه در قسمت بعدی مقاله به توضیح تفاوت این دو شغل پرداخته و شما را مطلع می کنیم.

تفاوت های وظیفه وکیل با مشاور حقوقی

هم برای وکیل شدن و هم برای فعالیت به عنوان یک مشاور حقوقی لازم است تا در رشته حقوق تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. با این وجود تفاوت این دو رشته زمانی مشخص می شود که فرد دوران دانشگاه خود را به اتمام رسانده و مدرک لیسانسش را دریافت می کند. بعد از آن فرد می تواند به عنوان یک مشاور حقوقی فعالیت کرده یا وکالت را انتخاب کند. اما برای وکیل شدن نیاز است تا در آزمون وکالت شرکت کرده و دوره کارآموزی مخصوص این رشته را هم از سر بگذراند. در نهایت با طی کردن این مراحل برای فرد متقاضی پروانه وکالت صادر شده و به او اجازه وکالت داده می شود. از این نظر ورود به بازار کار به عنوان مشاور حقوقی کاری راحت تر بوده و نیاز به طی کردن همه این مراحل نیست. این افراد بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه خود می توانند با مجموعه ها و سازمان های مختلف همکاری شغلی خود را شروع کنند.

تفاوت دومی که وکلا با مشاورهای حقوقی دارند در ارتباط با نوع استخدام شدن و وضعیت شغلی آنها در مجموعه ها می باشد. مشاورهای حقوقی از این نظر محدودیتی نداشته و به صلاحدید خود می توانند در زمینه های حقوقی به عنوان مشاور مجموعه ها و سازمان های مختلف استخدام شوند. این در حالی است که یک وکیل اجازه استخدام شدن رسمی در این موارد را نخواهد داشت.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان این طور جمع بندی کرد که یک وکیل می تواند به عنوان یک مشاور حقوقی هم به شما در موارد حقوقی مشاوره داده و به کمک شما بیاید. اما یک مشاوره حقوقی یک پله پایین تر قرار داشته و از آنجا که پروانه وکالت ندارد نمی توان او را به عنوان وکیل در نظر گرفت.

انواع مختلف وکیل و وظایف او

تا به اینجای مقاله چندین بار گفته ایم که شغل وکالت انواع مختلفی داشته و یک وکیل می تواند در حوزه های متنوعی فعالیت داشته باشد. در واقع وکلا هم مانند پزشکان می توانند در زمینه های مختلف متخصص محسوب شده و تنها در همان زمینه فعالیت حقوقی داشته باشند. در ادامه مطلب مهم ترین انواع وکالت و وظیفه وکیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وظیفه وکیل چیست؟ معرفی انواع وکیل و وظایف آن و تفاوت با مشاور حقوقی

وکیل جراحت شخصی و حوادث

وظیفه وکیل جراحت شخصی و حوادث این است که این نوع از وکلا به طور معمول در دعاوی به فعالیت می پردازند که از نوع دعاوی مدنی محسوب می شوند. آنها نماینده افرادی به شمار می روند که مورد آسیب یا جراحت قرار گرفته اند و سعی می کنند از حق این افراد دفاع کنند.

معمولا این آسیب ها بخاطر حوادثی از قبیل تصادفات رانندگی، کوتاهی ها و خطاهای پزشکی درمانی و حتی حوادث مربوط به محل کار به وجود می آیند. وکیل جراحت شخصی همواره سعی می کند تا طرف مقابل موکل خود را (چه یک شخص حقوقی باشد و چه یک شخص حقیقی) در مورد آسیبی که به موکلش رسانده مقصر دانسته و این مسئله را ثابت کند. در نتیجه فرد مقصر را مجبور به پرداخت خسارت و دیه مشخص به موکل خود می کند تا از حق موکلش دفاع کرده باشد. این دست پرونده ها در موارد زیادی بدون مراجعه کردن به دادگاه به صورت توافقی حل می شوند.

وکیل مهاجرت

با توجه به پر رنگ شدن مسئله مهاجرت در سال های اخیر، این نوع وکالت هم رونق بیشتری را در سال های اخیر تجربه کرده است. وظیفه وکیل مهاجرت این است که به شما در مسئله مهاجرت کمک کرده و سعی می کند مسیر را برای شما هموارتر کند. این وکلا معمولا با مسائلی از قبیل ویزا، دریافت گرین کارت، اقامت گرفتن و حتی پناهندگی سر و کار دارند. اگر قصد دارید از کشور مهاجرت کنید احتمالا با مشکلات و مسائل زیادی روبرو خواهید شد که برای حل کردنشان به این وکیل احتیاج دارید.

وکیل ورشکستگی

موکلان وکلای ورشکستگی معمولا افرادی هستند که فعالیت های اقتصادی قابل توجهی داشته و حال با مشکلات مالی سنگین روبرو شده و اند و یا حتی در حال بررسی روند ورشکستگی خود می باشند. این افراد نیاز دارند تا درباره مشکلات حقوقی خود از مشاوره دائمی و فوری یک وکیل متخصص در زمینه ورشکستگی بهره مند شوند.

وظیفه وکیل ورشکستگی این است که می تواند درباره شرایط لازم برای اعلام ورشکستگی، انواع مختلف ورشکست شدن و بررسی گزینه های احتمالی که قابل جایگزین شدن هستند به افراد مشاوره دهند. البته به این نکته توجه کنید که این نوع وکلا فقط مخصوص افراد ورشکسته شده نیستند و اشخاص حقیقی یا شرکت های تجاری که به خاطر مسائل ورشکستگی طلبکار هستند هم می توانند از این وکلا در پرونده های حقوقی خود استفاده کنند.

وکیل شرکت یا وکیل تجاری

نوع دیگری از وکیل که در این قسمت آن را مورد بررسی قرار می دهیم وکیل تجاری است که تحت عنوان وکیل شرکت نیز شناخته می شود. وکلای تجاری، حوزه کاری گسترده ای داشته و مواردی مانند مسائل حقوقی تشکیل یک شرکت، زیر نظر گرفتن قراردادهای منعقد شده از نظر قانونی بودن این قراردادها، حل کردن مشکلات مرتبط با انطباق شرکت را جزو وظیفه وکیل شرکت در نظر می گیرند. در مجموع می توان گفت وظیفه وکیل تجاری این است که کلیه فعالیت های شرکت را مورد بررسی قرار داده و مراقب است که همه این فعالیت ها در چارچوب قوانین وضع شده به انجام برسند.

بنا به سلیقه و صلاحدید افراد و صاحبان شرکت ها از این وکلا می توان برای انجام تحقیقات حقوقی، جمع آوری کردن اسناد حقوقی و بازبینی کردن آنها و حتی مذاکره کردن در مورد قراردادها نیز کمک گرفت و این مسئولیت ها را به آنها واگذار کرد. دقت داشته باشید که شرکت ها و سازمان های دولتی اجازه دارند تا برای به انجام رسیدن کارهای حقوقی خود از مشاوران حقوقی هم به عنوان نماینده حقوقی استفاده کنند. این در حالی است که اگر صاحب یک شرکت خصوصی باشند فقط اجازه استفاده کردن از وکیل پایه یک دادگستری در این جایگاه را خواهید داشت.

وکیل مالکیت فکری و معنوی

وظیفه وکیل مالکیت فکری و معنوی این است که از حقوق، اختراعات و آثار نویسندگان، هنرمندان و فعالین دیگر مشاغل محافظت می کند. این محافظت شامل دفاع از حقوقی می شود که به خاطر مالکیت معنوی در مواردی مثل حق چاپ، علامت تجاری، اختراعات ثبت شده و … ایجاد شده اند. وکلایی که در این زمینه فعالیت می کنند سه مسئولیت اصلی خواهند داشت:

● مشاوره دادن به موکلان خود برای پیدا کردن بهترین راه در جهت حفاظت کردن از مالکیت فکری

● محافظت کردن از مالکیت معنوی موکل خود به وسیله ثبت علامت تجاری، گرفتن حق چاپ یا ثبت کردن اختراع

● اجرا کردن حقوق مالکیت معنوی در شرایطی که دیگران آن را نقض کرده اند.

وظیفه وکیل دعاوی مدنی

در طول زندگی روزمره همواره این احتمال وجود دارد که افراد به خاطر مسائل مختلف (معمولا مسائل مالی) باهم به اختلاف نظر برسند. در این شرایط که به یک وکیل دعاوی نیاز دارید تا در دادگاه حاضر شده و از حقوق قانونی شما به عنوان موکلش دفاع کند. این وکلا به افراد کمک می کنند تا در دادگاه پیروز شده و نظر قاضی را به نفع خودشان برگردانند. این نوع از اختلافات بین افراد حقیقی و گاهی اوقات هم بین اشخاص حقوقی به وجود می آیند که در نهایت با تشکیل دادگاه و اعلام نظر قاضی پرونده به نتیجه می رسند.

وکیل امور اداری و استخدامی

وظیفه وکیل استخدامی یا وکیل کار این است که به صورت جدی و گسترده ای مسئولیت اداره کردن روابط و اتفاقات مربوط به شرکت ها، کارفرمایان و همچنین کارکنان این مجموعه ها را بر عهده دارند. این وکلا با مواردی همچون مسائل مربوط به تبعیض قائل شدن در محل کار، مورد آزار و اذیت قرار گرفتن کارکنان، قوانین حقوق و دستمزد، امنیت کارکنان و همچنین مسائل مرتبط با بازنشستگی دست و پنجه نرم می کنند. اگر شرکت، سازمان یا مجموعه ای با کارکنان خودش به مشکل جدی برخورد کند، یا اینکه برعکس کارکنان یک مجموعه بخواهند از آن مجموعه شکایت کنند کار وکلای امور اداری شروع می شود.در این مواقع است که این وکلا با مشاوره های حقوقی خود به کمک موکلشان آمده و سعی می کنند مسائل را سریع تر حل کنند.

وکیل مالیاتی

همانطور که از نام این نوع وکلا هم مشخص است، یک وکیل مالیاتی در زمینه قوانین و مقررات مرتبط با امور مالیاتی متخصص بوده و به خوبی با این مسائل آشنایی دارد. این وکلا می توانند موکلان مختلفی از جمله شرکت های حقوقی و حسابداری، سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی داشته باشند. دامنه فعالیت های این وکلا هم برنامه ریزی کردن برای امور مالیاتی و تفسیر ویژه قوانین مالیاتی بر حسب شرایط موکل را شامل خواهد شد. وکلای مالیاتی بره طور معمول در دو حوزه مدیریت مالی و حسابداری هم متخصص به شمار می آیند.

وکیل اداره کار و کارگران

کارگرانی که در حسن انجام کار خود دچار جراحت می شوند برای دفاع کردن از حقوق خود به کمک این وکلا احتیاج خواهند داشت. همچنین در مواردی که به خاطر شدت جراحات وارده فرد کارگر از دنیا می رود خانواده متوفی می توانند برای شکایت و جبران خسارت از این وکلا کمک بگیرند.

وکیل اتفاقی

وکیل اتفاقی در واقع کسی است که از نظر تحصیلات شرایط لازم برای وکیل را کسب کرده است اما هنوز موفق به دریافت پرونده وکالت نشده است. در این شرایط فرد حداکثر سه بار در سال می تواند به عنوان وکیل خویشاوندانش فعالیت کند.

وکیل کیفری

وکیل مدافع کیفری یکی از مهم ترین و پر مشغله ترین وکلای فعال در سیستم قضایی کشور محسوب می شود. وظیفه وکیل کیفری این است که تا از موکل خود که به ارتکاب یک جرم مشخص محکوم شده است دفاع کند. او باید مطمئن باشد که حق آزادی و دیگر حقوق اولیه موکلش در جریان دادرسی و امور قضایی به طور منصفانه رعایت می شود.

وکیل کیفری می توان هم به عنوان یک وکیل خصوصی و هم یک وکیل مدافع عمومی به فعالیت های شغلی خود بپردازد. با این وجود چه وکیل عمومی باشد و چه خصوصی باید با مسائلی مانند حقوق جزا، دستگیری موکل، محاکمه کیفری، بازجویی شدن موکل و … سر و کار داشته باشد. طبیعی است که وکیل کیفری در موارد ذکر شده دارای تخصص بوده و می تواند در چارچوب قانون از حقوق موکل خود دفاع کند. وکلای کیفری بخاطر سنگینی و تعداد زیاد پرونده هایشان معمولا بیشتر در دادگاه و جلسات دادرسی حاضر می شوند.

وکلایی که به عنوان وکیل کیفری شناخته می شوند غالبا در یکی از دو حوزه وکیل دادگستری یا وکیل مدافع به فعالیت می پردازد. وکیل دادگستری در واقع یا نماینده دولت است یا نماینده کسی که جرم بر علیه او انجام شده و طرح شکایت کرده است. اما وکیل مدافع شخصی است که در دادگاه حاضر شده و از فرد متهم به عنوان نماینده قانونی او دفاع می کند.

وکیل خانواده

وکیل خانواده در حوزه های مربوط به خانواده مانند قراردادهای قبل از ازدواج، مسائل طلاق و مهریه، نفقه، حضانت، سرپرستی فرزندان بعد از طلاق و … به فعالیت پرداخته و به افراد دیگر مشاوره می دهد. علاوه بر این موارد، همه روابط و مسائل داخلی خانواده مانند از جمله موارد بزهکاری اطفال هم در حوزه کاری وکیل خانواده محسوب می شود. این وکلا توانایی کار کردن در شرکت های دولتی فعال در زمینه حقوق خانواده و همچنین شرکت های خصوصی را دارا هستند.

وکیل تامین اجتماعی

وظیفه وکیل تامین اجتماعی این است که در زمان مناسب از افرادی که احتمال آسیب دیدن آنها وجود دارد حمایت کرده و مانع از بین رفتن منافع و حق آنها شود. به طور معمول افرادی که قصد دارند از کمک هزینه های معلولیت، مراقبت های پزشکی عمومی و خاص، برنامه ریزی های مالی و حسابداری و دیگر خدمات عمومی استفاده کنند تحت حمایت وکلای تامین اجتماعی قرار می گیرند. برای نمونه یک وکیل تامین اجتماعی اجازه دارد تا در شرایطی که موکلش به اختلال یادگیری مبتلا شده است به جای او برای موارد مختلف زندگی تصمیم گیری کرده و اداره زندگی او را به دست بگیرد.

وکیل معاضدتی

 وکیل معاضدتی زمانی برای فرد اختیار می شود که او توانایی پرداخت کردن هزینه های یک وکیل خصوصی را نداشته باشد. در چنین شرایطی فرد مذکور از کانون وکلا درخواست می کند که به دلیل عدم توانایی مالی یک وکیل معاضدتی در اختیار او قرار دهند. وکیل معاضدتی نمی تواند به جز هزینه تمبر دادرسی هزینه مالی دیگری از موکلش درخواست کند.

تا اینجای مقاله سعی کردیم تعدادی از معروف ترین و رایج ترین انواع وکالت و وکلا را برای شما توصیف کرده و حوزه کاری آنها را شرح دهیم. البته به جز موارد ذکر شده حوزه ها و انواع دیگری از وکالت هم وجود دارند که با در نظر گرفتن تخصص هر وکیل متفاوت خواهند بود. برای نمونه وکیل محیط زیست، وکیل قراردادی و … جزو انواع دیگر وکلا محسوب می شوند.

مسئولیت های یک وکیل

وظایف و مسئولیت های اصلی وکلا با توجه به حوزه قانونی که بیشتر در آن فعالیت می کنند یا نوع موکلی که آنها را برای حل پرونده اختیار کرده است (موکل حقیقی یا موکل حقوقی) تعریف می شود. با وجود همه این تفاوت ها، بازهم یک سری وظایف کلی و مسئولیت های کلیدی مشترک در جامعه وکلا وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • پاسخ دادن به سوالات موکل و ارائه دادن توضیحات کاملا شفاف و واضح
  • حل کردن مشکلات قانونی موکل به وسیله راه حل های کاربردی، موثر و قانونی
  • مشاوره دادن به موکل درباره راه های موجود در پرونده یا نشان دادن خدماتی که می تواند برا آنها مفید واقع شود.
  • یادداشت برداری کردن و گزارش نویسی از جریان جلسات دادگاه به منظور ثبت کردن مشکلات و راه حل های موجود و همچنین بروزرسانی کردن پرونده ها به کمک اطلاعات موجود فعلی
وظیفه وکیل چیست؟ معرفی انواع وکیل و وظایف آن و تفاوت با مشاور حقوقی

ویژگی های شخصیتی مناسب برای یک وکیل

هر رشته شغلی به افرادی نیاز دارد که با آن شغل متناسب بوده و ویژگی های شخصیتی مناسب برای آن شغل را در خود داشته باشند. شغل وکالت هم از این قاعده کلی پیروی کرده و یک سری ویژگی های مشخص به عنوان المان های شخصیتی ایده آل برای آن در نظر گرفته می شوند. در این قسمت از مقاله مهم ترین ویژگی هایی که بهتر است یک وکیل خوب آنها را در شخصیت خودش داشته باشد را برای شما آورده ایم.

علاقه داشتن به رشته وکالت

یکی از ویژگی های مشترک در بین همه وکلای موفق و معروف علاقه آنها نسبت به شغلشان است. احتمالا در این رابطه جمله معروف “برای موفق شدن در شغلتان باید آن را دوست داشته باشید” بارها به گوشتان خورده است. می توان گفت این جمله در مورد اکثر وکلا درست است؛ چرا که این شغل بسیار پرفشار بوده و اگر به آن علاقه قلبی نداشته باشید نمی توانید از پس استرس کاری زیادش برآمده و به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

وجود حس همدردی در فرد

حس همدردی هم مانند علاقه به رشته وکالت جزو پیش شرط های ضروری و مهم برای تبدیل شدن به یک وکیل موفق محسوب می شود. مهرورزی به دیگران و علاقه داشتن به خدمت به خلق از جمله اصول اولیه این شغل محسوب می شوند که هر وکیلی باید آنها را در خود داشته باشد. به بیان دیگر وکیلی که در رابطه با یاری کردن موکل خودش متعهد و علاقمند است به احتمال بسیار زیادی می تواند در زندگی حرفه ای و کاری خود پیشرفت های زیادی را تجربه کند.

وظیفه وکیل چیست؟ معرفی انواع وکیل و وظایف آن و تفاوت با مشاور حقوقی

آشنا بودن با قانون

دانش حقوقی که یک وکیل خانواده در فعالیت های شغلی خود به آن نیاز دارد نسبت به دانش حقوقی مورد نیاز یک وکیل کیفری تفاوت های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که وکلای موفق معمولا وکیل هایی هستند که در یک حوزه مشخص و تخصصی دانش زیادی برای خود کسب می کنند. البته قسمتی از این دانش هم به کمک تجربه حاصل می شود.

داشتن مهارت های ارتباطی مناسب

وکلا افرادی هستند که به صورت دائمی با افراد مختلفی مانند مخاطبان پرونده، موکلان شخصی خودشان، اعضای حاضر در دادگاه و … ارتباط دارند. در نتیجه وکلا می بایست دانش کافی در مورد ارتباطات موثر را داشته باشند. همچنین آنها باید بدانند که چطور ایمیل ها و مکاتبات رسمی درستی داشته باشند و یا چطور مکالمات تلفنی خود را مدیریت کنند.

دانشجویان رشته حقوق و وکلا به هیچ عنوان نباید فرصت های خود برای تقویت کردن مهارت های ارتباطی را از دست بدهند. وکلا باید به خوبی نحوه درست ارتباط با مشتریان و موکلین خودشان را بلد باشند تا بتوانند توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای خود را به آنها نمایش دهند.

فعالانه گوش دادن

توانایی گوش دادن و تمایل داشتن به این کار هم یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی مشترک در بین همه وکلای موفق است. این توانایی را می توان جزو یکی از مهارت های ارتباطی هم در نظر گرفت؛ با این وجود بازهم به خاطر اهمیت بسیار زیادی که در رشته وکالت دارد آن را به صورت جداگانه مورد بررسی و بحث قرار می دهند.

گوش دادن به صحبت های موکل خود، گوش دادن به دفاعیات و اتهام های وکیل طرف مقابل و همچنین گوش دادن به افراد حاضر در دادگاه و قاضی دادگاه کارهای بسیار مهمی هستند که یک وکیل برای کسی پیروزی در یک پرونده قضایی حتما باید آنها را به صورت دقیق و درست به انجام برساند. وکلایی موفق به پیشرفت شغلی می شوند که از همه اطلاعات مفید موجود استفاده درست کرده و بعد از بررسی کردن آنها تصمیم گیری کرده و اقدام کنند.

داشتن خلاقیت ذاتی

ممکن است هنگامی که سعی می کنید به شغل وکالت فکر کنید داشتن خلاقیت جزو ویژگی های اولی نباشد که برای یک وکیل خوب به ذهنتان برسد. با این وجود این مورد هم فاکتور بسیار مهمی برای تبدیل شدن به یک وکیل موفق در نظر گرفته می شود. هر شخصی دارای یک سری مشکلات و مسائل منحصر به فرد است که وکیل آن فرد می تواند با استفاده از خلاقیت ذاتی و دانش حقوقی که دارد راه حل های عملی و مناسبی برای این مسائل به موکلش پیشنهاد بدهد.

واقع بین و شکاک بودن به اندازه کافی

در این مورد باید بگوییم که یک وکیل موفق همیشه این احتمال را در ذهن خود نگه می دارد که شاید آن چیزی که می بیند یا می شنود نشان دهنده کل واقعیتی که اتفاق افتاده است نباشد. یکی از مهم ترین اشتباهاتی که وکلای تازه کار مرتکب آن می شوند اعتماد کامل نسبت به موکلانشان است. چرا که در برخی از پرونده ها، موکل یا شاهد پرونده جزئیات و مواردی که برایشان زیان آور است را پنهان کرده و از وکیل پرونده مخفی می کنند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی وظیفه وکیل پرداخته و همه چیزهای مهم درباره این شغل را برای شما عزیزان بازگو کنیم. همانطور که خواندید و مطلع شدید، وکالت حوزه های بسیار گسترده ای داشته و به همین دلیل وکلا می توانند در حوزه های شغلی مختلفی به انجام وظایف و مسئولیت های خود بپردازند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس