مقایسه ی مزایا و معایب بهترین نهال گردوی ایرانی با نهال گردو آمریکایی

مقایسه ی مزایا و معایب بهترین نهال گردوی ایرانی با نهال گردو آمریکایی

بی شک یکی از جذاب ترین بخش های  احداث باغ نهال گردو، محاسبه ی سود دهی، مقاومت درخت، سال باردهی، ابعاد درخت و.. مواردی این چنین می باشد. در این مطلب همراه آریا نهال باشید تا به برسی و مقایسه ی دو نهال گردو پرفروش ایرانی و آمریکایی بپردازیم و سپس اطلاعات خرید نهال گردو هر رقم را با هم برسی نماییم.

قبل از خرید نهال گردو به برسی شرایط جغرافیایی خود بپردازید:

روزانه با کشاورزان و باغداران بسیاری هم صحبت می شویم و در این بین، با طرز فکر بسیاری از باغداران اشنا می شویم. بسیاری از افراد که با همکاران ما در نهالستان آریا نهال ارتباط بر قرار می نمایند، در ابتدا تصور می کنند هر نهال گردویی امکان پرورش در هر جغرافیا و آب و هوایی را دارد، اما کمی بیشتر در مورد ارتفاع سطح از دریا، نوع خاک، روش آبیاری، آب و هوایی که در اکثر روزهای سال درگیر ان هستند سوال می پرسیم، متوجه می شوند که انتخاب صحیح درخت گردو، بسیار نکته ی مهم و حساسی می باشد.

اکنون هم آریا نهال توصیه می کند قبل خرید نهال گردو پیوندی خارجی و نهال گردو بذری، ابتدا به خوبی از شرایط جوی و اکوسیستم زمین کشاورزی خود آگاه شوید و سپس اقدام به خرید نهال گردو ایرانی یا خارجی نمایید.

نهال گردو چندلر پیوندی، یکی از بهترین نهال های گردو در سطح جهان:

بی شک یکی از بهترین نهال های گردو خارجی، نهال گردوی چندلر می باشد. این درخت در ابتدا از کشور آمریکا بذر آن سر از خاک بیرون کشید و سپس با پیوندهای مرغوبی که روی آن صورت گرفت، تبدیل به یکی از پر فروش ترین انواع گردو پیوندی در جهان لقب گرفت.

شاید برای شما این سوال پیش آید که دلیل این همه محبوبیت این نژاد درخت گردو چه بود؟ حال همراه ما باشید تا به معرفی کوتاه این نهال گردو پیوندی بپردازیم.

مقایسه ی مزایا و معایب بهترین نهال گردوی ایرانی با نهال گردو آمریکایی

مزایای پرورش نهال گردو چندلر پیوندی چیست؟

نهال گردو چندلر پیوندی کافیست یک سال از کاشت خود را گذارنده باشد، آن وقت با یک باردهی نیم الی یک کیلویی مواجه خواهید بود. نباید انتظار زیاد از یک نهال گردوی یک ساله داشت، اما در عوض از درخت بالغ چندلر که در حدود هشتمین سال به بلوغ می رسد، می توانید 250 الی 300 کیلو باردهی را انتظار داشته باشید.

بله یکی از مهم ترین مزیت های این نهال گردو هم سال آغاز باردهی و هم مقدار باردهی آن می باشد. نکته ی حائز اهمیت دیگر در مورد آن، مقاومت بسیار مناسب در برابر سرما می باشد.

اکنون در بسیاری از مناطق ایران، سرمای یکباره در بهار را مواجه هستیم که بسیاری از درختان گردو درگیر آن می شوند و متاسفانه شکوفه و گل های خود را از دست می دهند که این به معنی از دست رفتن باردهی یک سال درخت گردو که برای کشاورز هزینه های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت.

در کنار دیگر مزایا می توان به ارتفاع متوسط آن اشاره داشت که کار برداشت مغزهای گردو را به شدت راحت می کند و از هزینه های جانبی بسیار می کاهد. مغز گردویی سفید، چرب و با سایز مناسب، از دیگر مزایای این نهال گردو می توان اشاره کرد.

اما معایب نهال گردو چندلر چه می باشد؟

شاید برای بسیاری از ما ایرانیان که با طعم فوق العاده ی گردوهایی همانند گردوی تویسرکان، گردو دماوند، گردو ضیا و.. آشنا هستیم، گردوی آمریکایی از لحاظ طعم و چربی مغز، به پای ارقام گردوی ایرانی نرسد.

می توان تنها معایب این نژاد را طمع آن اشاره کرد. از طرفی در نظر داشته باشید به علت باردهی فوق العاده ی این درخت گردو، قیمت نهال گردو چندلر هم به نسبت ارقام ایرانی، دو برابر می باشد که مسلما مناسب کشاورزی های نوین و اقتصادی می باشد.

مقایسه ی مزایا و معایب بهترین نهال گردوی ایرانی با نهال گردو آمریکایی

نهال گردو تویسرکان، یکی از بهترین نهال های گردوی ایرانی در سطح قاره آسیا:

بی شک یکی از خوش طعم ترین مغزهای گردو در سطح ایران و آسیا، گردوی تویسرکان می باشد. از مزایای این نهال گردو می توان به مقاومت مناسب در برابر سرما اشاره کرد که می توان از نهال گردو تویسرکان در مناطق نسبتا سردسیر هم بهره مند شد.

ارتفاع 20 الی 30 متری که گاها درختان گردو تویسرکان به خود می گیرند، چوب این نژاد گردو را مناسب صنعت چوب می کند. همچنین مقدار باردهی نهال گردو تویسرکانی که به بلوغ رسیده باشد، چیزی در حدود 150 الی حداکثر 180 کیلو می باشد.

نهال گردو تویسرکان از ارقام پایه بذری محسوب می شود که از همین جهت قیمت نهال آن به نسبت ارقام پیوندی، در حدود 50درصد کمتر می باشد.

همچنین جهت مشاهده ی بیشتر تصاویر و مشخصات نهال گردو تویسرکان کافیست به روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://ariyanahal.ir/product/نهال-گردو-تویسرکان/

اما معایب درخت گردو تویسرکان چه می باشد؟

این نهال گردو هم مانند بسیاری از ارقام در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. از معایب آن می توان مقدار باردهی و سال آغاز باردهی اشاره کرد. نهال گردو تویسرکان در سومین سال پس از کاشت باردهی اولیه ی خود را آغاز می کند و همچنین حداکثر باردهی آن در حدود نصف نهال گردوی چندلر می باشد.

از دیگر معایب گردو تویسرکان می توان به ارتفاع بسیار زیاد درخت گردوی آن دانست که در کنار آنکه برای صنعت چوب سازی بسیار گزینه ی مناسبی می باشد، اما برای برداشت گردو، می تواند بسیار چالش های خاص خود را داشته باشد. اما در هر صورت کشاورزانی هستند که اکنون هم با توجه به محبوبیت مغز گردوی تویسرکان، به کاشت و پرورش این نهال گردو روی می آورند.

در نهایت مزایا و معایب این دو نهال گردو به شرح زیر می شود:

مقدار باردهی: نهال گردو چندلر پیوندی: 300 کیلو در سال | نهال گردو تویسرکان بذری: 180 کیلو در سال

سال آغاز باردهی: نهال گردو چندلر پیوندی: از سال اول | نهال گردو تویسرکان بذری: از سال سوم

ارتفاع درخت گردو: درخت گردو چندلر پیوندی: 8 الی 10 متر | درخت گردو تویسرکان بذری: 20 الی 30 متر

طعم و درصد چربی: مغز گردوی چندلر: چربی مناسب، طعمی متوسط | مغز گردوی تویسرکان: چربی زیاد، طعمی بی نظیر

قیمت نهال گردو: نهال گردو چندلر پیوندی: در آذر ماه 1400، در حدود 250.000 هزار تومان | نهال گردو تویسرکان بذری: در آذر ماه 1400، در حدود 120.000 هزار تومان

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو:

در این متن سعی شد بدون تعصب به هر دو نهال گردوی ایرانی و آمریکایی پرداخته شود تا این متن راهنمایی جهت خرید نهال گردوی شما شود. توصیه ی آریا نهال به کشاورزان و باغداران جهت احداث باغ گردوی تجاری و پربار، مسلما نهال گردو چندلر می باشد، اما اگر کشاورزی به سبک قدیمی و سنتی را در پیش می گیرید و طعم مطلوب از مقدار باردهی و سود دهی برای شما مهم تر می باشد، از نهال گردو تویسرکان بهتر است بهره مند شوید.

شما همچنین می توانید در مرورگر خود نام برند (آریا نهال) را سرچ کرده و پس از ورود به وب سایت آریا نهال، (ariyanahal.ir) به مشاهده ی مشخصات و قیمت بیش از 200 نهال گردو و نهال میوه بپردازید. همچنین جهت بر قراری ارتباط مستقیم جهت مشاوره و خرید می توانید با شماره تماس های (09143336029 – 09143336024) آریا نهال در تماس باشید. آریا نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی، آماده ی ارسال تمامی ارقام نهال مثمر ثمر به تمام نقاط ایران می باشد.

 

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس