مدل های هود آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام

با توجه با اینکه خانم ها زمان زیادی را در فضای در فضای آشپزخانه می گذرانند بهتر است هوای تازه در آشپزخانه جریان داشته باشد، از طرفی در هنگام آشپزی کردن ممکن است بوی روغن ،بخار غذا های مختلف و بوی نامطبوع ، درون آشپزخانه بپیچد که اصلا خوشایند نیست و همچنین ممکن است افرادی که دارای بیماری ها و حساسیت های ریوی هستند به این بوی نامطبوع واکنش نشان دهند، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع هود آشنا کنیم تا با انتخاب و استفاده از آنها بوی نامطبوع درون آشپزخانه خود را از بین ببرید و فضای بهتری را برای آشپزی فراهم کنید .

هود چیست ؟

هود وسیله ای است که ذرات معلق در هوا، بخار غذا های مختلف و چربی ها را به خود جذب می کند که از این طریق هوای تازه در آشپزخانه جریان می یابد، از نظر طراحی هود ها انواع مختلفی دارند ولی تمامی آنها کارکرد یکسانی دارند.

انواع هود:

 همانطور که قبلا ذکر شد همه هود ها کارکرد یکسانی دارند و تفاوت آنها در طراحی ظاهر، رنگ،جنس و …پدیدار است، هود های فراوانی از برند های داخلی تا خارجی در بازار وجود دارند که مدل های متفاوت با طراحی های خاص را به خریداران خود عرضه می کنند، در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع هود آشنا کنیم و معایب و مزایای آنها را بررسی کنیم.

۱_ هود زیر کابینتی:

یکی از پرطرفدارترین هود ها در بازار هود های زیر کابینتی هستند که به نام هود های ساده نیز شناخته می شوند زیرا طراحی‌ بسیار ساده ای دارند، این نوع هود در خانواده هود های توکار قرار می گیرند، این هود ها در زیر کابینت و بالای اجاق گاز نصب می شوند که لوله خروج هوا در کابینت پنهان بماند.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

این هود فضای کمی را اشغال می کند و قیمت آن نیز بسیار مناسب است به همین دلیل در میان خریداران محبوب است و فروش فوق‌العاده ای دارد.

مزایا:

قیمت مقرون به صرفه نسبت به کارآیی

سازگاری با انواع آشپزخانه

پوشش کامل اجاق گاز

نصب ساده و راحت

معایب:

طراحی بسیار ساده

تولید صدای بیشتر نسبت به مابقی هود ها

تعداد محدود تنظیم دور موتور و قدرت مکش پایین

غیر قابل شستشو بودن فیلتر های هوا

هزینه های اضافی بابت تعویض فیلتر در گذر زمان

مطلب مشابه: هود توکار بهتره یا روکار؟ معرفی نواع هود و ویژگی های هر کدام

۲_هود مورب:

از انواع هود که طراحی زیبا و مدرنی دارند می توان به هود های مورب اشاره کرد ، این نوع به دلیل ظاهر و طراحی خاص فروش فوق‌العاده ای دارند ، طراحی بیرون آنها از شیشه و ترکیب شیشه و استیل است که زیبایی خاصی را به آشپزخانه می بخشد.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

مزایا:

ظاهر مدرن و زیبا

تنوع فراوان در طرح و رنگ های متفاوت

فیلتر های موجود در این هود ها قابل جدا شدن هستند و می توان مجدد از آنها استفاده کرد

تولید صدای بسیار کم

معایب:

قدرت پایین مکش یکی از معایب این نوع هود است، البته فاصله هود تا گاز نیز بر قدرت مکش تاثیرگذار است

۳_هود مخفی:

یکی دیگر از انواع هود که طراحی متفاوتی با مابقی هود ها دارد، هود مخفی است، این نوع هود کاملا توکار است و درون کابینت قرار می گیرد،این هود ها به دلیل طراحی خاص و مخفی خود مورد توجه خریداران قرار می گیرد.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

مزایا:

کاملا درون کابینت قرار گرفته و پنهان هستند

برای آشپزخانه ها با فضای کم مناسب هستند

سازگاری و همخوانی با انواع آشپزخانه

پوشش کامل فضای اجاق گاز

معایب:

تولید صدای زیاد نسبت به مابقی هود ها

قدرت مکش پایین

مطلب مشابه: نحوه تمیز کردن فر با بهترین و سریع ترین روش ها برای انواع فر

۴_هود شومینه ای:

یکی دیگر از پرطرفدارترین هود ها، هود های شومینه ای هستند که به نام هود های دیواری نیز شناخته می شوند، این هود ها همچون هود های مورب به دیوار نصب می شوند، جنس بدنه آنها استیل است که برخی از تولید کنندگان برای زیبایی دو چندان آنها از شیشه نیز استفاده می کنند.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

مزایا:

قیمت مناسب و ظاهر زیبا

قدرت مکش بالا

تولید صدای کم

برخورداری از سنسور هوشمند تشخیص دود

برخورداری از نشانگر تصویری

معایب:

به صورت کلی نمی توان از آنها ایراد گرفت اما این نوع هود ها مناسب آشپز خانه با فضای کم نیستند، زیرا ابعاد آنها بزرگ و گسترده است

۵_هود جزیره ای:

این نوع هود ها جزو هودهای لوکس محسوب می شوند و مخصوص آشپزخانه هایی هستند که گاز آنها بر روی جزیره نصب شده است، ظاهر این نوع هود ها شبیه به هود های شومینه ای است که به سقف متصل می شوند.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

مزایا:

ظاهر مدرن و مخصوص افراد سخت پسند

قدرت مکش بالا

پوشش کامل فضای گاز

معایب:

تنها ایراد این نوع هود قیمت گران آن است و عیوب دیگری در آن وجود ندارد

۶_ هود تلسکوپی:

این نوع هود اخیرأ وارد بازار شده که با نام دیگر آسانسوری هم شناخته می شود، طراحی ظاهر آن بسیار خاص است و جزو هود های مدرن به شمار می رود، قیمت آن نسبت به مابقی هود ها بسیار بالا است ولی کارآیی آن تفاوتی با دیگر هود ها ندارد.

مدل های هود آشپزخانه و مزایای و معایب هر کدام

مزایا:

طراحی ظاهری خاص و اشغال فضای کم

معایب:

قیمت گران نسبت به کارآیی

پوشش نامناسب فضای اجاق گاز

قدرت مکش پایین

تمیزکاری آن دشوار است

مطلب مشابه: رفع خط و خش اجاق گاز شیشه ای و استیل با روش های ساده

امکانات موجود در هود ها:

  • وجود لامپ های کوچک برای روشنایی بیشتر در هنگام آشپزی که بر روی هود قرار می گیرد.
  • کلید های تنظیم کاهش و افزایش قدرت مکش هود که اصولاً در قسمت پایینی آن قرار می گیرد.
  • وجود فیلتر های مخصوص که برای جذب بالاتر ذرات معلق و چربی ها در هود ها تعبیه شده است.
  • وجود سنسور تشخیص دود که در برخی از هود ها وجود دارد و بسیار مفید است.
  • وجود موتور های چند حالته که مکش را افزایش دهند.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع هود آشنا کنیم، از آنجایی که هود وسیله ای کاربردی برای آشپزخانه به شمار می رود و شما را از شر چربی ها و بوی نامطبوع خلاص می کند وجود آن در آشپزخانه ضروری است ، مخصوصا افرادی که در خانه بیماران ریوی دارند برای حال بهتر آنها بهتر است در هنگام پخت غذا از هود استفاده کنند، برای انتخاب هود بهتر است میزان بودجه و فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا در هنگام نصب آن با مشکل مواجه نشوید، در هنگام انتخاب به مزایا و معایب ذکر شده دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس