ایجاد تغییرات بزرگ در کسب و کار با انجام دادن کارهای کوچک و راحت

وقتی کسب و کار موفق می شود که شما خلاقانه عمل کنید و با انجام دادن بعضی از کارهای خاص هر چند که کوچک باشند و بزرگ نباشند، بتوانید کسب کار خود را دار تغییرات و تفاوت های اساسی نسبت به باقی کسب و کارها کنید.

انجام کارهای کوچک برای ایجاد تفاوت در کسب و کار

با ایجاد تفاوت اساسی شما به رمز و راز داشتن کسب و کار موفق دست پیدا می کنید. این تفاوت می تواند به هزینه های سنگین ایجاد گردد و جذب مشتری هم نکند و یا می تواند با هزینه های کم و سبک ولی فکر شده و بسیار خلاقانه ایجاد شود و کسب و کار را به اهداف برساند. پس بهتر است که در ابتدا با انجام کارهای کوچک در کسب و کار خود تفاوت ایجاد نمایید و مشتری ها را به سوی خود جذب نمایید. در ادامه 4 روش برای ایجاد تغییر و تفاوت در کار را برای شما توضیح می دهیم.

ایجاد تغییرات بزرگ در کسب و کار با انجام دادن کارهای کوچک و راحت

نکات خاص برای موفقیت در کسب و کار

خدمات مشتری بهتر

امروزه در سراسر جهان در کسب و کارها رقابت شدید ایجاد شده است و هر کسب و کاری خدمات خاصی به مشتری می دهد تا باعث بهبود کسب و کار شود. به فروشندگان و خدمت دهندگان آموزش بدهید تا روش های جذب و جلب رضایت مشتری را به یاد داشته باشند. مصلا مشکلات را همان لحظه حل نمایند و نگویند که مشتری پس از برگشتن مدیر باز مراجعه کند. چنانچه مشتری وارد مغازه شما شد و از شما درخواست چیزی را داشت، به فروشنده اجازه ندهید که فقط به آن چیز اشاره داشته باشد. از فروشندگان بخواهید که همراه مشتری به سراغ آن محصول بروند و از مشتری سوال نمایند که آیا چیز دیگری هم نیاز دارد یا خیر.

کارکنان

اعتماد و اعتبار داشتن در مدیریت و ایجاد انگیزه در کارکنان کسب و کار نقش مهمی دارد. کارکنان را تشویق کنید، مثلا یک بشقاب میوه یا آبنبات روی میز آنها بگذارید و به افرادی که به اتاق شما می آیند تعارف کنید. اگر یکی از کارکنان شما رجوع کرد سعی کنید با برقراری ارتباط بفهمید که اوضاع و احوال او چطور است. در نتیجه کسانی که از این تنقلات می خورند اطلاعاتی از شما می دهند که باعث می شود به شرایط او اشراف داشته باشد. یک راه دیگر این می باشد که برای تشکر از کارکنانی که کار خود را خوب انجام داده اند، مستقیم به میز کار آنها بروید و تشکر ویژه از آنها داشته باشید. تلاش بیشتری برای تشکر از آنها تاثیر شگفت آوری در انگیزش و میزان کار آنها دارد.

ایجاد تغییرات بزرگ در کسب و کار با انجام دادن کارهای کوچک و راحت

جایزه ی غیر منتظره

ایجاد کارت پاداش و جایزه، باعث بهبود کسب و کار شما خواهد شد. اگر هنوز از این روش استفاده نکرده اید، می توانید مشتریان خوب را با یک جایزه غافلگیر کنید. مثلا اگر یک رستوران پیتزا دارید، پیتزای مشتریان دائمی را به رایگان به آنها برسانید. آنها وقتی دوباره سفارش بدهد حتما به یاد رستوران شما و کاری که شما کرده اید می افتند.

روز های مهم

ارسال کارت تبریک یا تماس با مشتریان در روزهایی خاص مانند روز تولد آنها، به مشتریان نشان می دهد که شما توجه کافی به چیزهایی که برای آنها مهم است دارید. این موضوع برای کارکنانتان هم صادق است. به سراغ میز کارکنان بروید تا به صورت مستقیم تولد و حضور آنها برای یک سال دیگر در این شرکت را تبریک بگویید. به مناسبت تولد یا سالگرد استخدام، آنها را به وعده ناهار دعوت کنید. این روش مناسبی برای برقرای ارتباط و ایجاد علاقه در کارکنان و کارمندان می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس آروا؛ تولید کننده انواع ابزار آلات صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟