خوشبو کردن بدن (ترفندهایی برای بوی خوب گرفتن بدن)

رازهای خوشبو کردن بدن (چطور خوشبو شویم؟)

تابستان فصل گرما و تعریق شدید می باشد که ما را مجبور به استحمام روزانه می کند؛ اما گاهی اوقات نمی توانیم دوش بگیریم و باید به روشی دیگر از بدبو شدن جلوگیری نماییم یا بهتر است بگوییم خوشبو کردن بدن را انجام دهیم؛ اما چطور؟ همیشه با عطر و ادکلن؟ پاسخ منفی می باشد؛ ما در ابتدا باید بدانیم که اصلا علت این بوی بد و یا عرق کردن چیست؟ برخی از افراد به دلیل داشتن بعضی از بیماری ها بدن بدبویی دارند که باید دو برابر بقیه افراد برای خوشبو شدن بدنشان تلاش کنند. این دسته از افراد باید علاوه بر نظافت شخصی و روزانه، یکسری از کارهای دیگر را همراه با آن انجام بدهند تا خودشان و اطرافیان را بابت بوی بد آزار ندهند.

افراد در زمستان به دلیل سرد بودن هوا و کمتر عرق کردن، هفته ای 3 بار به حمام می روند. اما آیا باقی روز هایی که به حمام نمی رویم، تمیز هستیم و نباید برای خوشبو شدن تلاش کنیم؟ باید در پاسخ به این سوال بگویم که درست است شما عرق نمی کنید، اما هر انسانی بی خاص خودش را می دهد و شما همیشه باید مراقب بوی بدنتان باشید.

به طور مثال اگر می خواهید به عروسی و یا مهمانی خاصی بروید که بوی بدنتان مهم است، می توانید از یک هفته قبل غذاهای ادویه دار، سیردار، سیر خام، انواع سبزی های سرخ شده (مانند شنبلیله که علت اصلی بوی بد بدن می باشد) را نخورید. این کار شما باعث می شود تا بوی بد نگیرید و اگر هم عرق کردید، بوی افتضاحی به مشام بقیه نرسد. در ادامه همراه شوید تا در رابطه با بوی بد و راهکارهایی جهت از بین بردن آن صحبت کنیم.

بوی بد بدن نشانه چه چیزی است؟

اگر شما هم از افرادی هستید که معمولا در فصل گرما آب زیادی از طریق عرق کردن از دست می ‌دهید، احتمالا با مشکل بوی بدی که از آن متصاعد می‌ گردد، مواجه شده‌ اید. قبل از آن که به بررسی علت‌ ها و راه ‌های درمان بوی بد بدن برسیم، جالب امی باشد بدانید بوی بد بدن به وسیله ‌ باکتری ‌هایی ایجاد می ‌شوند که روی پوست انسان وجود دارند و ما آن ‌ها را از اجدادمان به ارث برده ‌ایم.

لیستی از موارد خاص برای خوشبو کردن بدن

بوی بد بدن که اصطلاحا به آن عرق می گویند، به دلیل ترکیب آب تبخیر شده از پوست و مواد شیمیایی روی پوست به مشام می ‌رسد و در افراد متفاوت شدت مختلفی دارد. بوی بد بدن برخی از افراد ممکن است بسیار آزاردهنده باشد و این دسته از عزیزان باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشند. زیرا بوی بدن نشان از یک بیماری دارد و افراد عادی با یکبار حمام رفتن و حرکات عادی روزمره دچار بوی خیلی بد و یا شدید نمی شوند.  عواملی مثل باکتری های خطرناک، قارچ و یا بیماری های مزمن از جمله کبد چرب از علل بوی شدید و تند بدن است. در ادامه قصد داریم لیستی از کار هایی که برای خوشبو کردن بدن می توانید انجام دهید را برایتان شرح دهیم.

1- دستمال مرطوب برای خوشبو کردن بدن

برای پاک کردن چربی ها و آلودگی ها و برای حفظ عطر و بوی تازه در هر زمان، باید از آن استفاده کنید. یکسری از دستمال های مرطوب، به نحوی هستند که شما می توانید زمانی که به حمام دسترسی ندارید، آن را بر روحی سطح بدن (خصوصا زیر بغل کشاله ران ها که محل بوی بد هستند) بکشید و این مناطق را پاکسازی کنید. اصولا این دسته از دستمال های مرطوب برای مسافرت های راه دور بسیار مناسب هستند.

2- ادکلن و دئودورانت ها برای خوشبو کردن بدن

ناجی هر گونه بوی بد، در هر زمانی است. اگر شما تا به حال از دئودورانت (یا همان به اصطلاح مام زیر بغل) استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنم که همین حالا یکی از آن ها را تهیه کنید و پس از حمام آن را به زیر بغل اسپری و یا اگر به شکل کرم و صابون است، بمالید. این محصول باعث می شود تا هر میکروبی که از زیربغل و یا منطقه ای که این مواد خورده باشد، را کشته و بوی بد ساطع نشود. این کار یکی از بهترین روش های خوشبو کردن بدن همه افراد است اما شاید بپرسید چرا؟ زیرا 90 درصد افراد از زیربغل بوی بد می گیرند و اگر بتوانید از این ناحیه به خوبی مراقبت کنید، همیشه خوشبو و تمیز خواهید بود.

خوشبو کردن بدن (ترفندهایی برای بوی خوب گرفتن بدن)

3- اسپری های مو و سرم برای خوشبو شدن

اگر در وسط روز بوی بد موهایتان را حس کردید، این ها به شما کمک خواهند کرد که به راحتی اون زمان خود را به خوشی سپری کنید. یکسری از اسپری ها مختص مو هستند و داخل آن ها از انواع ویتامین مورد نیاز مو و همچنین عطر خوشبو استفاده شده که علاوه بر تقویت موها، آن ها را خوشبو هم می کند. البته پیشنهاد من این است که حتما از این محصول و انواع سرم اسپری مو، بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید. زیرا این عطر خالص با هیچ بویی ترکیب نمی شود و تا حداقل 24 ساعت بوی خوش خودش را حفظ می کند.

4- لوسیون بدن برای خوشبو کردن بدن

استفاده از آن، برای نگهداشتن پوست خود ، به صورت مرطوب و جلوگیری از خشک شدن، به خصوص در زمستان ها، توصیه می شود. نحوه استفاده از این محصول به این شکل است که شما بعد از حمام زمانی که سطح پوستتان کمی مرطوب است این لوسیون خوشبو را یکنواحت بر تمامی سطح بدن مالیده و بعد از 2 دقیقه خشک شدن لباستان را بپوشید. پیشنهاد می کنم که بعد از مالیدن لوسیون، از بادی اسپلش برای عالی شدن بوی بدنتان استفاده کنید. تنها کافیست که بعد از مالیدن لوسیون، مقداری بادی اسپلش روی سطح بدن زده و لباس بپوشید. این کار به شما یک نتیجه عالی و تازگی می دهد.

5- پودر برای خوشبو کردن بدن

برای جذب عرق ناخواسته در قسمت های بدن مفید می باشد و بوی بد آن را به خود می گیرد و در خود حفظ می کند.

6- لباس هایتان را خوشبو کنید

یک شیشه و یا یک کیسه کوچک خوش بو درون کمد لباس های خود قرار دهید: لباس، تقریبا تمام بدن شما را پوشش می دهد پس اولین بوی خوش آن ها بسیار مهم است چون ابتدایی ترین بویی که از بینی ها حس می شود، عطر آن ها است پس برای این که لباس هایتان را در همه وقت خوشبو نگهدارید، حتما از این روش استفاده نمایید، زیرا بسیاری از لباس ها، در طول مدت های طولانی در میان دیوارهای بسته قرار می گیرند و بوی ناخوشایندی را جذب می نمایند به خصوص در فصل های موسمی که دیواره ها کاملا مرطوب می باشند.

خوشبو کردن بدن (ترفندهایی برای بوی خوب گرفتن بدن)

7- پوست خود را با لوسیون یا کرم های معطر مرطوب نمایید

اگر به رایحه لوسیون، کرم یا روغن بدن خود علاقه مند هستید و تمایل دارید بدن تان در طول روز بوی آن را حفظ کند، توصیه می کنیم بعد از دوش گرفتن و خشک کردن آب اضافی بدن – در حالی که هنوز پوست بدن مرطوب است – از این محصولات استفاده بنمایید (اعمال لوسیون و سایر محصولات معطر روی پوست مرطوب باعث افزایش ماندگاری رایحه آن ها خواهد شد)

اگر تمایل دارید عطر مورد علاقه تان رایحه قوی تری نیز داشته باشد، می توانید در کنار عطر و ادکلن مورد نظر از محصولات جانبی هم رایحه آن از جمله کرم، لوسیون، ژل حمام و اصلاح نیز استفاده بکنید.

8- دوش بگیرید و روی نواحی خاص بدن تمرکز داشته باشید

علاوه بر پاکیزگی و حفظ بهداشت بدن، موارد دیگری همچون ژنتیک و حتی غذایی که مصرف می نمایید نیز روی بوی بدن تاثیر گذار می باشد.

اما از آن جا که در مورد ژنتیک کاری از دست شما ساخته نیست و درباره غذاهای مصرفی نیز برخی مواد غذایی معطر مانند کلم بروکلی، سیر و ماهی به قدری خوشمزه و پر خاصیت می باشند که به این سادگی نمی توان آن ها را از رژیم غذایی خود حذف نمود، بنابراین عملا تنها موردی که می توانید به طور کامل آن را کنترل کنید حفظ پاکیزگی و بهداشت بدن با روش های متفاوت مانند دوش گرفتن روزانه است. این که هر چند وقت یک بار لازم می باشد دوش بگیرید به نوع پوست، میزان فعالیت و میزان تمایل شخصی بستگی دارد.

مراقبت های جدی از برخی قسمت های خاص بدن برای خوشبو کردن بدن

قسمت های خاصی از بدن وجود دارد که بیشتر در معرض گسترش بوی بد اند، در اینجا چند بخش را که باید توجه بیشتری به آن ها بشود، برای شما آورده ایم.

شستن مرتب دست ها

اطمینان حاصل کنید که دست هایتان را در طول روز به خصوص بعد از خوردن وعده های غذایی با صابون و یا مایع مخصوص شسته اید.

شستن مداوم پاها برای جلوگیری از بدبو ماندن بدن

پوشیدن کفش و جوراب برای مدت طولانی، می تواند باعث ایجاد بوی بد پاهای شما بشود بنابراین کفش هایتان را بشویید و به طور مرتب از اسکراب پا استفاده نمایید.

جلوگیری از بدبو شدن معده 

همه ما درباره بلاهایی که معده بد بو ایجاد می کند، اطلاع داریم، بنابراین غذاهای سالم بخورید و معده خود را از بوی بد دور کنید. اگر خیلی حساس هستید، می توانید از یکسری غذاها ماننده انواع غذاهای ادویه دار، قورمه سبزی، شنبلیله و … که باعث بوی تند هنگام عرق کردن می شوند جلوگیری کنید. کلم و ترب نیز باعث می شود گاز زیادی در معده جمع شود و هنگام صحبت بوی بدی خارج شود.

خوشبو کردن بدن (ترفندهایی برای بوی خوب گرفتن بدن)

زیربغل از دلایل اصلی بدبو شدن بدن

آنجا اغلب اوقات خیس از عرق می باشد؛ اگر زمانی که دست هایتان را بالا می آورید، احساس خجالت می کند، باید به طور مداوم با صابون این منطقه را بشورید و از پودهای عطری برای جذب عرق ها و نیز رول و دئودورانت استفاده بنمایید.

شستشوی مناطق حساس برای خوشبوتر شدن: این قسمت های بدن، می تواند در طول روز عرق بکند و بوی نامطبوعی را به خود بگیرد، پس بنابراین حتما در زمان دوش گرفتن آن ها را با مایع مخصوص و یا صابون غیر عطری بشورید. خانم ها در طول دوران قاعدگی، باید به طور منظم از پر های تازه ( پدها و تامپون ها ) استفاده و مدام عوضشان کنند.

چگونه رایحه عطر یا ادکلن خود را ماندگار کنم برای خوشبو کردن بدن؟

استفاده درست از عطر و ادکلن می تواند در ماندگاری هرچه بیشتر رایحه آن ها به شما کمک بکند. برای ماندگاری بیشتر بوی عطر خود به نکات زیر توجه نمایید:

عطر را روی نقاط نبض های بدنتان بزنید

اعمال عطر به نقاط پالس یا نبض بدن باعث می گردد رایحه عطر به طور طبیعی با شیمی بدن ترکیب گشته و با افزایش دمای بدن رایحه فعال شده و آزاد بشود.

از عطرهای رولی استفاده بکنید

استفاده از عطر در بطری های با درب رولی باعث می گردد عطر را به همان نقطه ای که مورد نظرتان می باشد، اعمال کنید. این روش از هدر رفتن عطر جلوگیری می نماید و معمولا نسبت به سایر انواع بطری های عطر و ادکلن مقرون به صرفه تر است.

عطر را روی برس مویتان اسپری کنید

برای ماندگاری بیشتر عطر روی موها، قبل از آن که موهای خشک خود را شانه بزنید عطر را روی برس مو اسپری نمایید.

نتیجه گیری

اگر به دنبال این هستید که همیشه خوشبو تمیز بمانید، حتما لازم نیست که کلی هزینه کنید تا محصولات خوشبو کننده بخرید. اولین قدم برای پاکیزگی و بوی خوش، نظافت شخصی می باشد. اگر هر فردی زمانی که عرق می کند به حمام برود، با یک دئودورانت ساده و بادی اسپلش خوشبو می ماند. اما اگر شما استحمام نکرده و از محصولات خوشو کننده استفاده کنید، مطمئن باشید که بوی شما از قبل هم بدتر خواهد شد. پس با این نکات ظریفی که اشاره شد، پاک و تمیز بمانید.

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف