روش های با کلاس شدن و رفتارهایی برای جذاب شدن

چگونه جذاب باشیم؟ + روش های با کلاس شدن

خیلی از افراد جامعه وجود دارند که به دنبال جذاب بودن و با کلاس شدن هستند و سوال کلیدی همیشه اینجا مطرح می‌ شود که چگونه جذاب باشیم؟ خیلی‌ ها این سوال ‌ها را دائما از خود می‌ پرسند که چگونه فردی جذاب و با اعتماد به ‌نفس باشیم؟ آیا می ‌توانیم مانند خیلی از افراد سلبریتی و چهره‌ های مشهور رفتار کنیم؟ چگونه در جمع‌ها زیبایی و جذبه خود را به رخ بکشیم؟

در جواب این‌طور سوالات باید بگوییم در اصل بخش اعظم جذابیت بسته به سطح اعتماد‌ به ‌نفس شما دارد خیلی از افراد برای بالا بردن سطح اعتماد به ‌نفس خود دست به جراحی های زیبایی می‌زنند و چهره خود را شادتر می‌ سازند ولی قبل از اینها می‌ خواهم سوالی از شما بپرسم آیا همه  اعتماد به ‌نفس، ظاهری است؟ قطعا خیر شما گاهی اوقات می ‌توانید به جای جراحی ها و عمل های پر خرج با عوض کردن طرز فکرتان از اعتماد ‌به ‌نفس و جذابیت بیشتری برخوردار شوید. در این مقاله سعی ما بر این است که شما را با روش‌ هایی آشنا کنیم که در جذابیت شما تاثیر بگذارد.

ویدیویی در مورد نکات خاص که باعث با کلاس شدن و جذابیت شما می شود را در ادامه مشاهده کنید.

📺 مشاهده ویدیوی چطور با کلاس باشیم؟! نکاتی برای داشتن رفتار شیک و با شخصیت در یوتیوب

جذابیت به چه معناست؟

علم روان‌شناسی ثابت کرده‌ است که معنای جذابیت با آنچه که مردم تصور آن را داشتند متفاوت بوده. خیلی از افرادی که دنبال جذابیت هستند معمولا در ذهن خود این باور را دارند که حتما برای داشتن شخصیتی جذاب لازم است که حتما چهره‌ای زیبا داشته باشیم. اکثر مواقع این افراد سعی می ‌کنند خود را با شرایطی که جامعه دارد سازگار سازند و در چنین موقعیتی دست به کار هایی هم چون استفاده از لباس های مد روز جامعه، آرایش کردن یا حتی دست به جراحی های زیبایی می ‌زنند.

ولی این افراد بعد از مدتی می ‌فهمند که خیلی از این تلاش ها بی ‌فایده بوده و آنها هرگز سعی نکردند که طرز فکرشان را تغییر دهند و یا خود را از دورن بسازند.

از دیدگاه روانشناسی جذابیت به سه شاخه اصلی ، جذابیت گفتاری، جذابیت رفتاری و جذابیت ظاهریتقسیم می شود.

جذابیت گفتاری یکی از تاثیر گذارترین کار برای به دست آوردن جذابیت بیشتر است که این امر به ما کمک می‌ کند که سخنانمان برروی دیگران تاثیر بگذارد و دیگران جذب حرف هایمان شوند.

نکاتی که باید در هنگام حرف زدن رعایت کنیم:

از جمله نکاتی که باید در هنگام حرف زدن رعایت کنیم در ادامه خواهیم پرداخت.

توجه به خواسته های شنونده

 اگر خواستار جلب توجه در هنگام صحبت کردن هستید توجه کردن به موضوعاتی که مخاطبمان بیشتر از آن لذت می ‌برد؛ یکی از مهم ترین این عوامل است که به ما یاد می ‌دهد که مخاطب از چه طریقی بیشتر به حرف هایمان توجه می ‌کند. اگر شما راجب موضوعی که مد نظر خودتان است صحبت کنید انگار درحال صحبت کردن با خودتان هستید در این مواقع شنونده دیگر به حرف های شما گوش نمی ‌دهد و دیگر برایش مهم نیست پس بهتر است بیشتر به این موضوعات توجه داشته باشیم.

روش های با کلاس شدن و رفتارهایی برای جذاب شدن

فن بیان قوی

 فن بیان یکی از کاربردی‌ ترین راه برای جذابیت در هنگام حرف زدن است که باعث می‌ شود مخاطب با تمام وجودش به حرف هایمان گوش دهد. در غیر این ‌صورت افرادی که از فن بیان ضعیف برخوردار هستند ممکن است که مخاطب اصلا به حرف هایش گوش ندهد.

مطلب مشابه: روش های جذب جنس مخالف دختر یا پسر با شیوه های موثر

تقلید از افراد موفق

 مطمئنا تا به حال افرادی را مشاهده کرده ‌اید چه در جمع های دوستانه چه در فضای مجازیکه کاریزماتیک و جذاب دیده می ‌شوند. شما می‌ توانید با دیدن این افراد از رفتار و گفتار آنها و نوعبرخورد با دیگران، کلماتی زیبایی که به کار می ‌برد، زبان بدن و لحن گفتاری آن تقلید کنید و نوع رفتار و کلمات را بر روی کاغذی بنویسید و شروع به طور مستمر تقلید کردن از آنها را ادامه دهید که آرام آرام به یک عادت تبدیل شود.

لبخند زدن هنگام صحبت

 یکی از نکات کلیدی هنگام حرف زدن است. اکثرمان می ‌دانیم یک لبخند کوچک می تواند به اندازه صدها کلمه بر روی افراد تاثیر بگذارد. اما اکثر افراد از این روش ارتباط با مخاطب استفاده نمی‌ کنند.

لحن گفتاری زیبا

یکی دیگر از راه‌ های اساسی برای جذاب بودن این بوده که کلمات را با حالت و لحنی زیبا بیان کنیم. قطعا شما در جمع های مختلفی کلماتی همچون بله، چشم و بفرمایید را با لحن های مختلف شنیده ‌اید و ممکن است برداشت های مختلفی از آنها داشته باشید.

بهترین کار برای اینکه لحن خود را زیبا کنیم این است که خود را بیازماییم و صدای خود را ضبط کنیم و با گویش های مختلفی این کلمات را بگوییم تا بفهمیم که کدام از این گفتار ها دلنشین ‌تر است.

جذابیت رفتاری چیست و چگونه؟

احتمالا در جمع های مختلف با آدم هایی روبرو شده‌اید که سبک برخوردشان یا لحن صحبت کردن‌ آنها همه را مجذوب خود می‌ کند و شما حسرت این را می‌ خورید که ای‌ کاش که شما همچین جذابیتی داشته بودید. ولی این مسئله روشن است که این فرد از نوزادی با این جذابیت متولد نشده و شما هم به راحتی می‌ توانید این جذابیت را کسب کنید. جذابیت رفتاری به شما کمک می ‌کند که در جمع ‌های دوستانه توجه افراد را به خود متمرکز کنید و روابط طولانی ‌تری با دوستان خود داشته ‌باشید. در اصل جذابیت رفتاری قدرت ها و توانایی های ارتباط برقرار کردن شما را نشان می‌ دهد که مهم‌ ترین آنها اعتماد به‌ نفس و شوخ‌ طبعی شما است.

خیلی اوقات ممکن است که شما رفتار های نهفته ‌ای در خود داشته ‌باشید ولی در جمع‌ ها شناخته نمی‌ شوید و آن‌طور که باید جذابیت در رفتارتان نمایان نمی ‌شود؛ در هر صورت شما می ‌توانید با استفاده از روش های زیر به میزان جذابیت رفتاری موردنظر خود برسید.

نکاتی که در زیر مطرح می ‌شود در همه‌ی افراد جذاب وجود داشته اگر این نکات را رعایت کنید به حتم به رفتارهای خوبی دست ‌خواهید یافت.

شور وشوق در زندگی

 اشتیاق بسیار جذاب است زیرا غالبا با از خودگذشتگی همراه است. زمانی که عمیقا و با اشتیاق روی هدفی متمرکز شویم می توانیم از سختی های زندگی به سلامت عبور کنید چه دوستان باشند، چه عشق، چه خانواد، چه کار و یا هر چیز دیگری. بیشتر ما از دیدن اشتیاق دیگران به وجد می آییم. اشتیاق ، هدف ساز است و هدفمند بودن خود باعث ایجاد جهت گیری و اشتیاق‌ خواهد شد. اگر بگوییم زندگی چیزی به جز داشتن شور و اشتیاق نیست، اغراق نکرده ‌ایم. همه ما چیزی برای زندگی لازم دارم که ما را به چالش بکشد.

مطلب مشابه: چگونه خانمی جذاب باشیم؟ راه های جذابیت زنان و راز و رمزهای خاص

روش های با کلاس شدن و رفتارهایی برای جذاب شدن

شوخ طبعی

 زندگی ما می تواند گاهی اوقات سخت باشد. ما با چالش های متفاوتی روبرو هستیم که حتی می تواند قوی ‌ترین ما را از پا درآورد. این خندیدن و خنداندن می تواند دیگران یا خودمان را به سمت این فرد سوق دهد ولی تا زمانی که بدانیم پشت این اقدامات نیت خوبی وجود دارد. لازم به گفتن  نیست که حس شوخ طبعی فوق العاده جذاب است. بنابراین توانایی تسکین دادن، آرامش بخش بودن و خنداندن در لحظه میتواند یک ویژگی مهم باشد.

مهربانی با خود و با دیگران

 معمولا افکار همه انسان ها از جمله خودمان به دنبال این بوده که در کنار انسان ‌هایی قرار بگیرد که نسبت به یک‌ دیگر مهربان هستند. مهربانی نه تنها یک جذابیت برای ما است بلکه یک نیاز هم محسوب می‌ شود. فردی که با دوستان حتی غریبه‌ ها رفتاری خوب و مهربانانه داشته ‌باشد دیگران آن را جذاب می ‌بینند. نشان دادن همدلی و نمایش مهربانانه رفتار کردن به صورت تصادفی نشان دهنده خوب بودن انسان است.

داشتن ذهنی باز

 به قول مرحوم بروسلی: (ذهنت را خالی کن، بی شکل باش، مثل آب؛ حالا آب را که درون فنجان بریزی، تبدیل به فنجان می ‌شود. آب را درون بطری بریزی، تبدیل به بطری می‌شود. آب می‌ تواند جریان داشته باشد یا در هم بشکند. مثل آب باش، دوست من.) همه ما می ‌دانیم که ذهن بسته نشانه نادانی است چیزی که اکثر ما از آن نفرت داریم. چرا بسیاری از ما برای تخلیه احساسات از سیاست و ادیان سازمان یافته استفاده می ‌کنیم؟ یکی از دلایل اصلی آن گسترده بودن آن‌ها بین افراد متفاوت است. کسانی که ذهنی باز داشته‌باشد می‌توانند تمام این فرقه‌ها را کنار بگذارند و همه را به چشم یک جامعه گسترده می ‌ببیند که عقایدشان برای خودشان محترم است و آن ها را بر اساس دین یا جهت گیری سیاسی قضاوت نمی‌کنند.

قابل اعتماد بودن برای دیگران

 اگر هنوز به دنبال این هستید که چگونه جذاب باشید باید بگویم که قابل اعتماد بودن یک ویژگی ارزشمند است و یک از نکات اصلی و کلیدی در جذابیت رفتاری است که البته به آسانی به‌ دست نمی ‌آید. از طرفی، قابل اعتماد بودن بر روی خیلی چیزها تاثیر می‌گذارد. اینکه در نظر دیگران یک فرد قابل اعتماد باشید نیاز به زمان دارد تا به آن دست یابید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگترین و ارزشمندترین دستاوردها‌ی هر شخص موفقی در زندگی‌اش است.. سالیان سال شاید  ده یا بیست سال، باید بگذرد تا افراد بتوانند به طور کامل به شما اعتماد  پیدا کنند.شما می ‌توانید با انجام برخی رفتار ها به این اعتماد دست یابید برای مثال صادق بودن، دورغ نگفتن ، می‌ توانید که نشان دهید که برای دیگران چه قدر قابل اعتماد هستید.

جذابیت ظاهری

حالا که به آخرین شاخه از جذابیت ها رسیدیم باید بگوییم که این بخش از نظر اجتماع بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرد ولی بخش کمتری از جذابیت را به شما می ‌دهد ولی شما می ‌توانید با به ‌کار‌بردن از نکات بسیار کوچکی بدون به دردسر انداختن خود و انجام عمل‌ های زیبایی و خریدن لباس ‌های گران ‌قیمت به جواب سوال خود که چگونه جذاب باشید برسید.

رژیم غذایی و مصرف خوراک مناسب و سالم

 حفاظت از سلامت بدن بخش خیلی مهمی از جذابیت ظاهری است. یکی از نکات مهم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم این است که در طول شبانه روز آب بسیای مصرف کنید ( روزی هشت لیوان یا بیشتر) این میزان از آب در سوخت و ساز بدن، شفافیت پوست و دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می‌کند. تا حد امکان از غذاهای آماده، نیمه آماده و فست فود ها که دارای مواد نگهدارنده هستند دوری کنید. حتماسبزیجات و میوه های مقوی را در رزیم غذایی خود قرار دهید. تغذیه سالم و مفید روی سلامت بدنی و روحی فرد تاثیر بسیاری گذاشته و به جذابیت شما کمک می‌کند.

بهداشت فردی

 پوشیدن لباس ‌های تمیز و آراسته، حمام کردن به موقع، مرتب نمودن موی سر و شانه کردن آن و استفاده از عطر های ملایم  همه اینها در داشتن ظاهری جذاب بسیار موثر است. ولی این باور را به خود تلقین کنید که قرار نیست مثل سوپراستار ها باشید.                       رعایت کردن بهداشت دهان و دندان مسواک زدن استفاده از دهان شویه در حفظ جذاب شدن ظاهر شما اثر مثبتی دارد.

وزش کردن به صورت دائم

 ورزش کردن نه ‌تنها کمک می ‌کند تا اندامی متناسب پیدا کنید، بلکه باعث افزایش شادبی شما می ‌شود و موجب می ‌شود که اعتماد به ‌نفس بیشتری پیدا کنید.هنگام ورزش کردن بدن شما اندروفین هورمونی تولید می ‌کند که باعث می ‌شود فرد احساس شادبی و خوشحالی پیدا‌ کند.

 این احساس شادی که در شما وجود دارد به صورت ناخودآگاه به دیگران منتقل می ‌شود. پس تا جایی که می ‌توانید ورزش کنید و آن را ادامه دهید. اگر دیدید که بعد از مدتی ورزش را رها کرید احساس کسلی به شما دست داد به این دلیل است که بدن شما دیگر اندروفین تولید نمی ‌کند ولی شما همچنان به اندوفین احتیاج دارید پس ورزش کردن را هرگز رها نکنید، این کار به تناسب اندام، افزایش اعتماد‌ به ‌نفس و جذابیت ظاهری کمک زیادی می کند.

اهمیت به سلامت پوست

 داشتن پوستی سالم که آب و رطوبت مورد نیاز را دریافت کرده باشد، یکی از نکات ساده افزایش جذابیت است. برای داشتن پوستی سالم مصرف مرطوب کنند و کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید و از خشک بودن بیش ‌از حد پوستتان جلوگیری کنید. اگر مطمئن نیستید که از چه نوع محصولاتی استفاده کنید می‌ توانید با متخصصات پوست صحبت کنید و از آنها مشورت بگیرید.

لباس های مناسب بپوشید

 حتما لازم نیست برای به‌ دست آوردن جذابیت ظاهری از لباس ها مد‌ روز و گران‌قیمت استفاده کنید. هر سبک ‌لباسی ممکن است جذاب باشد، به شرطی که از پوشیدن آن لباس‌ها احساس خوبی به‌دست آورید. پس مدتی برای خود وقت بگذارید و سبک لباس های خود را انتخاب کنید. هنگامی که لباس هایی می ‌پوشید که به شما احساس خوبی می ‌دهد این در تغییر روحیه شما نقش بسزایی دارد.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که همیشه جذاب هستید

عقایدی که به شما احساس بدی می ‌دهد یا حرف هایی که در دوران کودکی یا نوجوانی به شما گفته ‌اند را کنار بگذارید و خود را فردی شایسته و جذاب تصور کنید. افرادی که دارای جذابیت هستند هیچ‌ گاه تحت تاثیر گفته‌ های دیگران قرار نمی ‌گیرند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند. جذابیت و زیبایی همواره یکی از مهم ‌ترین عوامل موفقیت در زندگی اجتماعی است که فرد باید به غیر از داشتن چهره‌ ای زیبا دارای تفکری زیبا باشد و برای گسترش آن تلاش کند. روش های بسیار زیادی برای به ‌دست آوردن این جذابیت و زیبایی‌ ها وجود دارد که می‌ توان پله پله از این مراحل گذشت و به نتیجه مطلوب رسید.

همیشه شاد باشید و به خوشی ‌های خود اهمیت دهید. این را فراموش نکنید که قرار نیست همیشه همه‌ی کارها درست پیش برود. به رویاهایتان ایمان داشته باشید و از گذشته درس بگیرید ولی در آن زندگی نکنید و در حال زندگی کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

مطالب مشابه را ببینید!

ویژگی های زنان موفق؛ دلایلی که باعث موفقیت زنان می شوند پیام تبریک موفقیت فرزند + جملات ویژه تبریک موفقیت فرزند در تحصیلات و مسابقه معنی ایکیگای در زندگی و پیدا کردن ایکیگای درونی خود پند حکیمانه + سخنان ارزشمند و جملات قصار از بزرگان جهان بهبود مکالمات انگلیسی؛ 25 روش برای افزایش مهارت زبان انگلیسی ده قانون انیشتین برای زندگی بهتر؛ نکات آموزنده از این دانشمند هدیه روز پدر؛ راهنمای انتخاب بهترین هدیه برای روز پدر و مرد روش‌های ایجاد انگیزه؛ چگونه به انسانی با انگیزه و با هدف تبدیل شویم؟ معرفی زنان موفق ایرانی در تمامی حوزه ها (از قدیم تا به حال) شرایط تحصیل در دبی یا امارات؛ شرایط پذیرش مقاطع مختلف و دانشگاه های برتر