راه های کنار آمدن با خیانت (عصبانیت، آرام شدن، بخشش و فراموشی)

 بسیاری از افراد که متحمل خیانت می شوند شاید به کنار آمدن با خیانت و راه های کنار آمدن با خیانت به عنوان آخرین گزینه نگاه کنند اما می توان با نگرش دیگری با موضوع برخورد کرد. اگر به جلسات مشاوره برای موضوع خیانتی که متحمل شدید بروید خواهید دید که راه های مختلفی به منظور کنار آمدن با خیانت پرداخته می شود. طوری که فرد بتواند خود و روحیه خود را بازیابی کرده و به زندگی عادی خود برگردد. در این مقاله قرار است برای شما راه های کنار آمدن با خیانت را شرح دهیم. به گونه ای که پس از خواندن این مطلب بتوانید به زندگی عادی برگردید.

ابتدای این همین مطلب باید یک نکته را به شما یادآور بشویم. منظور ما از راه های کنار آمدن با خیانت این نیست که فرد خائن مورد گذشت شما قرار گیرد بلکه روش های ما تنها به شما کمک می کنند تا موضوع را راحت تر هضم کنید. طوری که گرفتن بهترین تصمیم برای شما ممکن باشد. تمامی این مراحل نیازمند حضوری روانشناسی است که در حوزه خیانت به طور تخصصی کار می کند. طوری که مسیر را در هریک از گام های زیر اشتباه نروید.

راه های مختلف کنار آمدن با خیانت

به شما حق می دهیم که با دیدن خیانت فردی که به او عشق می ورزید صدمه ببینید. فرق نمی کند این فرد عضو خانواده شما باشد و یا دوست شما باشد و چقدر بد که این فرد شریک زندگی شما باشد. اما نمی توان بازگشت به زندگی عادی را امری غیرعادی دانست. در ادامه برای شما چند راه ارزشمند را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید با خیانتی که متحمل شدید کنار بیایید.

راه های کنار آمدن با خیانت

تلاش برای حس کردن احساسات و عواطف خود

هر انسانی هنگامی که مورد خیانت واقع شدن را تجربه می کند ممکن است چیره شدن خشم و اندوه را حس کند. این را بدانید که احساسات منفی می توانند تاثیر بسیار بدی برروی سلامت شما گذارند. به علاوه اینکه روابط شما هم تحت تاثیر این احساس قرار خواهد گرفت. تلاش کنید با درس گرفتن از خیانتی که متحمل شدید زمان خود را صرف بیان کردن عواطف خود بدون هرگونه قضاوت کنید. این یکی از بهترین راه ها برای کنار آمدن با خیانت می باشد. حتی می توانید برای این امر احساسات خود را بنویسید.

تلاش کنید دقیقا همان احساسی که در لحظه دارید را یادداشت کنید. به علاوه اینکه می توانید اقدام به نوشتن نامه برای فردی که به شما خیانت کرده است کنید. اما بهتر است مدتی برای ارسال آن به خود فرصت بدهید. بنابراین می توانید به این تکنیک به عنوان یک راه ساده برای کنار آمدن با خیانت نگاه کنید. این تکنیک توسط بسیاری از افراد در جلسات مشاوره آموزش داده می شود.

عصبانی بودن حق شماست!

نیازی به سرکوب عواطف و احساسات خود در حالی که به شما خیانت شده نیست. افرادی که تجربه ناراحت کننده خیانت کننده را تجربه می کنند احساسات مختلفی را ممکن است از خود بروز بدهند. خشم یکی از همین احساسات است که به احتمال زیاد سراغ شما خواهد آمد چرا که :

  • با شما چنین بی مهری آشکاری شده است و موردخیانت واقع شده اید.
  • فردی به شما خیانت کرده است که به او اعتماد کرده بودید.
  • فردی که او را دوست داشتید جواب دوستی شما را این گونه داد.

بنابراین اصلا نیازی به سرکوب عواطف خود در این مقطع زمانی نیست. چرا که فرد مورد خیانت واقع شده و باید احساسات خود را بروز دهد.

برای کنارآمدن با خیانت واقع بینانه عمل کنید!

یکی دیگر از راه های کنار آمدن با خیانت واقع بینانه عمل کردن است. اگر به جلسات مشاوره ای روانشناسان بروید می بینید که توصیه جالبی را به والدین فرزندانی که متحمل ضربه ای شده اند می کنند. آن ها می گویند به آن ها اجازه آزادی عمل بدهند و بگذارند کار خود را بکنند تا اینکه با ضربه ای که متحمل آن شده اند رو به رو شوند و راه حلی را دربرابر آن پیش گیرند.

این رفتار ها می توانند رفتار های متفاوتی باشند. برای نمونه می توان به خواب بیش از اندازه و نیز گریه کردن طولانی و یا سکوت طولانی اشاره کرد. ما هم با شما موافقیم که هیچ یک از این موارد اعم از خواب طولانی و نیز گریه اتفاق خوبی نیست. اما امکان برخورد با مسائل را به افراد می دهد. برای اینکه فرد پس از خیانت دست به کار های خطرناک نزند وجود یک مشاور کاربلد بسیار ضروری است.

راه های کنار آمدن با خیانت

گریه کردن را ننگ ندانید!

شاید گریه کردن نخستین گزینه ای باشد که پس از تحمل خیانت امتحان آن به ذهن افراد خطور می کند. برای آقایون هم مانند خانم ها فشار عصبی بعد از خیانت ممکن است آن ها را به سمت گریه کردن بکشاند. شاید این گریه کردن زندگی بعد از خیانت را راحت کند اما این را بدانید که نباید این گریه کردن همیشگی باشد. همه ما می دانیم که برای بیرون راندن احساسات و ناامیدی هایی که وجود فرد را فرا می گیرند گریه کردن یک گزینه مناسب می باشد.

گریه کردن نیازی است که هم موقع عصبانیت و نیز موقع خوشحالی بیش از حد آن را حس می کنید. هنگامی که خراشی روی انگشت شما میفتد و یا دردی استخوانی و شدید را متحمل می شوید نیاز به گریه کردن سراغ شما می آید. به علاوه اینکه در لحظات خوشحالی هم مانند عروسی کردن و یا جشن فارغ التحصیلی خود هم گریه می کنید.

خواب را یک نیاز مهم تلقی کنید.

اگر از افراد مختلف پرس و جو کنید خواب را یک نیاز مهم برای بشریت می دانند. بعضی از وقت ها ممکن است هنگام رو به رو شدن با مشکلات متوجه بشوید که تمامی ندارند. برای همین بجای اینکه با آن ها درگیر شوید می توانید بخوابید. با اینکا ر آن ها را از خود دور کرده اید. شاید بازهم بعد از بیدار شدن مشکلات را خیره به خود ببینید. اما دست کم می توانید با قوای بیشتری با آن ها برخورد کنید.

پذیرفتن خیانت ممکن است عصبانیت شما را در پی داشته باشد و همین عصبانیت گریه شما را دربیاورد. برای همین بهتر است با این حالی که دارید بخوابید. شاید به این راه به عنوان یک راه حل ساده و پیش پا افتاده نگاه کنید. اما حقیقتا برای مقابله با مشکلات ذهن شما را به خوبی آماده می کند.

راه های کنار آمدن با خیانت

زمان گذاشتن برای خود از راه های کنار آمدن با خیانت

زمان گذاشتن برای خود از راه های کنار آمدن با خیانت است. به شما حق می دهیم اگر فکر کنید با خیانت کنار آمدن انقدر هم آسان نیست. چرا که ممکن است افرادی که به شما خیانت کرده اند از نزدیک ترین افراد باشند. در این باره می توانید از دوست یا پارتنر خود بخواهید که از شما فاصله بگیرد. با این کار بهتر خواهید فهمید که چه اتفاقی افتاده است. حتی اگر بخواهید که برای مدتی از هم دور باشید روش مناسبی را برای مقابله با خیانت برگزیده اید. این راه می تواند راه مناسبی برای کنار آمدن با خیانتی که به شما شده باشد.

درصورتی که شریک و یا همسر و یا هر فرد دیگری به شما خیانت کرده زندگی می کنید احتمال دارد که از او درخواست کنید که محل زندگی را برای مدتی ترک کند. یا حتی ممکن است از او بخواهید که اتاق خود را عوض کند. این عکس العمل دربرابر خیانت را در بسیاری از افراد می توان یافت. لذا چنین عکس العملی طبیعی می باشد.

کنارآمدن با خیانت به معنای انتقام نیست.

درصورتی که حس می کنید آسیب رسیدن از طرف شما به خودتان و یا اطرافیانتان نزدیک است هرچه سریع تر از کمک های مشاوره ای خود را بهره مند کنید. این را بدانید که در بستر خیانت هیچ انتقامی مثبت تلقی نمی شود و از راه های کنار آمدن با خیانت نیست. شاید در همان لحظه دارای حرارت باشید و به دنبال خیانت باشید. ولی شک نکنید پس از فروکش کردن حرارت چیزی جز پشیمانی درانتظار شما نخواهد بود. بنابراین هیچ گاه انتقام را یک راه مثبت برای تسکین ناراحتی خیانت تلقی نکنید.

راه های کنار آمدن با خیانت

یافتن فردی برای مطرح کردن صحبت های صریح

درصورتی که فردی را برای گفتگوی التیام بخش دارید می توانید درباره خیانتی که به شما شده با او صحبت کنید. برای این کار به دوستی قابل اعتماد مراجعه کنید. یا اینکه می توانید به سراغ یک روانشناس کاربلد بروید که شما را در راه های کنار آمدن با خیانت بیشتر راهنمایی کند. او برای شما مشخص می کند که برای حل این مشکل و هضم آن باید چه گام هایی را بردارید. یادتان باشد نباید خیانت سبب شود که نسبت به تمامی افراد بی اعتماد شوید. اصلا نمی خواهیم منکر این حقیقت بشویم که خیانت حس بدی می باشد. اما این را بدانید که انکار کردن آن بدتر است.

مراقبت از خود = از بهترین راه های کنار آمدن با خیانت

یکی از مواردی که می تواند بهبود دوره عاطفی شما را باعث شود سلامت جسمانی می باشد. برای خواب راحت در شب برنامه ریزی کنید و هرروز غذای خوب خوردن را در دستور کار قرار دهید. برای تقویت روحیه خود می توانید فعالیت های ورزشی داشته باشید. شاید درصورت نداشتن برنامه ورزشی منظم داشتن یک پیاده روی نیم ساعته گزینه مناسبی باشد. ممارست شرط اصلی بازگشت به زندگی پس از خیانت می باشد. اما یاد بگیرید که تسلیم نشوید.

بخشش گامی بلند برای هضم آزار خیانت

در اینجا ممکن است سو برداشتی پیش آید و آن این است که شما باید همسر خود را بلافاصله پس از خیانت خود ببخشید. منظور ما از این بخش تنها این است که مراقب باشید به خودتان آسیبی نزنید. همین بخشش می تواند به خوبی روی سلام و تندرستی شما نقش مبتی داشته باشد. وقتی که شما در اصل خود را می بخشید و خشم کمتری به خود راه می دهید این سبک شدن از نظر روانی تاثیر خوب خود را روی فشار خون و … شما خواهد گذاشت.

برای نمونه فشار خون شما رو به کاهش خواهد گذاشت. به علاوه اینکه سلامت قلب شما نیز صورت خواهد گرفت. اضطراب و افسردگی هم جایگاهی نزد شما نخواهند داشت. می توانید او را ببخشید اما به او فرصتی دیگر برای احیای رابطه را ندهید. پس می بینید که در اصل شما دارید خود را می بخشید. این خودتان هستید که از انتقام گرفتن از خودتان دست می کشید.

بروز احساسات منفی از راه های کنار آمدن با خیانت

سعی کنید تمرکز خود را بیشتر برروی خودتان قرار دهید تا فردی که به شما خیانت کرده است. شما باید به خودتان بگویید که خیانتی که متحمل شده اید نخواهد توانست زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد که از راه های کنار آمدن با خیانت این است. اگر می خواهید با این مشکل کنار بیایید هنگامی که فکر منفی سراغ شما آمد از او بخواهید که شما را ترک کند. به حای اینکه آن را سرکوب کنید این راه حل گزینه بهتری می باشد.

بخششی که برای خود در نظر میگیری را بر زبان آور!

نیازی نیست که بخشیدن را پیش همه جار بزنید. این بخشش فقط باید از سوی شما و فقط برای خود شما اظهار شود. درصورتی که لازم می دانید درباره ذهنیت خود با فردی که خیانت به شما کرده صحبت کنید می توانید از بخشش خود به او بگویید. به او بگویید که از او گذشت کرده اید. اگر آن فرد دور از دسترس شما می باشد می توانید بخشش را به خودتان بگویید. شاید باور نکنید که از بهترین راه های کنار آمدن با خیانت همین راه می باشد.

تلاش خود را بیشتر کنید!

نمی توان منکر این حقیقت شد که مورد خیانت واقع شدن پیامد های بسیاری دارد. اما اگر می بینید که مشکل شما هنوز در حال آزاد دادن شما می باشد بدانید که بخشش یک شبه آثارش را نشان نمی دهد بلکه یک فرایند می باشد. برای همین تلاش خود را برای بخشیدن از ته دل بیشتر کنید.

از یک مشاور روانشناس استفاده کنید!

بسیاری از افراد در مسیر بهبودی حال خود نیاز به یک مشاور روانشناس را حس می کنند. باید از خدمات درمانگری استفاده کنید که در زمینه حالی که شما دارید متخصص باشد. باید برای مشکل خیانت های زناشویی به سراغ درمانگری بروید که متخصص در زمینه خیانت می باشد.

سخن آخر

در این مطلب برای شما بسیاری از راه های کنار آمدن با خیانت را برای شما شرح دادیم. همه ما می دانیم که مورد خیانت واقع شدن اتفاق کوچکی نیست. اما این تصور هم غلط است که نمی توان پس از خیانت آن آدم سابق شد. پس با پیش گرفتن راه حل های فوق تلاش کنید تا به زندگی قبل از خیانت خود بازگردید.

مطالب مشابه را ببینید!

دلایل خیانت مردان؛ چرا مردان خیانت می کنند؟ ازدواج مجدد با همسر سابق؛ از حل مشکلات قبلی تا بخشیدن و برگشت دوباره دلایل بی‌ تفاوتی همسر؛ شناسایی همسر بی تفاوت و روش های حل این مشکل اطلاعات درباره زوج درمانی؛ دلیل مراجعه به مشاوره زوج درمانی و اهداف آن زوج‌ درمانی چیست؟ کاربرد، اثربخشی آن و انواع تکنیک های زوج درمانی احترام به همسر؛ روش های محبت به همسر و نشانه های بی اعتنایی به او رابطه جنسی قبل از ازدواج و تاثیرات آن بر زندگی مشترک