نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی تمام مدل ‌ها

به وجود آمدن خطا در عملکرد سیستم هوشمند وسایل خانگی از جمله ماشین لباسشویی امری رایج است. یکی از راه ‌حل‌های رفع این مشکل، ریست کردن ماشین لباسشویی است. ریست کردن در برندهای متفاوت لباسشویی می ‌تواند متفاوت باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ريست كردن لباسشويي سامسونگ

ریست کردن ماشین لباسشویی برحسب سال ساخت آن می‌ تواند به دو صورت دستی و دکمه ‌ای انجام شود. در ادامه، شما را با انواع ریست کردن در ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا می‌ کنیم.

  • ریست کردن دستی: در این روش شما دستگاه را از جریان برق جدا می‌ کنید. پس از گذشت حدود یک دقیقه دکمه چرخشی آن را بر روی حالت spin قرار دهید. حالا نوبت به اتصال مجدد لباسشویی به برق می ‌رسد.
  • ریست کردن دکمه ‌ای: اگر از نسل جدید ماشین ‌های لباسشویی سامسونگ استفاده می ‌کنید، می ‌توانید به وسیله دکمه این کار را انجام دهید. لباسشویی خود را همانند روش قبل خاموش کنید. اما این دفعه تنظیمات آن را در حالت کتان قرار دهید. سپس لباسشویی را روشن کنید. دو دکمه دما (temp) و سطح آب( level water) را به ترتیب فشار دهید. به محض مشاهده عبارت T02 بر روی صفحه نمایش، دکمه ریستارت را فشار دهید. یک لیست از خطا برای شما نمایش داده می‌ شود. مجددا دکمه دما را برای چند ثانیه نگه دارید تا این خطا ها از سیستم لباسشویی شما حذف شوند.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی تمام مدل ‌ها

ريست كردن لباسشويي دوو

در صورت مشاهده علایمی هم‌چون چشمک زدن صفحه نمایش، قطع شدن عملکرد هنگام شستشو و انتخاب یک برنامه نامناسب توسط خودمان می‌توانیم از ریست کردن کمک بگیریم. قبل از ریست کردن لباسشویی دووی خود از عدم وجود چند مشکل مطمئن شوید. زیرا در صورت عدم رفع آن‌ها حتی با وجود ریست کردن، لباسشویی به درستی کار نمی ‌کند. این مشکلات می ‌تواند شامل وجود انسداد در شلنگ، عدم بسته شدن کامل درب و پر کردن بیش از حد محفظه درونی آن باشد.

ساده ‌ترین راه برای ریست کردن لباسشویی دوو، ریست کردن به حالت دستی است. در این روش ابتدا باید جریان برق را به مدت یک دقیقه از دستگاه قطع کرده و سپس متصل کنید. سپس باید درب ماشین لباسشویی را 6 دفعه متوالی باز و بسته کنید. این کار باعث اجرا شدن تنظیمات ریست بر روی تمامی قطعات لباسشویی شما می‌شود. برای اطمینان از بازگشت عملکرد آن به حالت عادی، ماشین لباسشویی را بدون پر کردن محفظه روشن کنید و آن را بررسی کنید.

ريست كردن لباسشويي اسنوا

برای اطلاع از زمان‌ های مناسب ریست کردن لباسشویی اسنوا لازم است تا معنی انواع کد خطاهای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش آن را بدانیم. چند مورد از این کدها عبارت‌اند از:

1- کد IE: این کد زمانی نمایش داده می ‌شود که در سیستم آبرسانی لباسشویی نقصی وجود دارد.

2- کد E2: این کد به معنای این است که آب در حال خارج شدن از ماشین لباسشویی به علت پر شدن آن است.

3- کد E8: این کد نشان‌ دهنده وجود نقص فنی در موتور ماشین لباسشویی است.

4- OE: اگر آب موجود در لباسشویی تخلیه نشود این کد به شما نشان داده خواهد شد.

ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا بسیار شبیه ماشین لباسشویی سامسونگ است. بنابراین از دستور العمل آن می ‌توان برای رفع مشکل لباسشویی اسنوا استفاده کرد.

ريست كردن لباسشويي بوش

روش ‌های متعددی برای ریست کردن ماشین ‌های لباسشویی مدل بوش وجود دارد. در ادامه، شما را با تمام این روش ‌ها آشنا خواهیم کرد.

1- ریست کردن دستی:

در این روش دوشاخه لباسشویی را از برق می ‌کشیم و به مدت 5 دقیقه به همین حالت بگذارید. سپس دکمه روشن را به مدت چند ثانیه نگه داشته و بعدا رها کنید. اکنون می ‌توانید لباسشویی را به برق متصل کنید و با زدن دکمه روشن آن را راه ‌اندازی کنید. برای این که از برطرف شدن کامل مشکل مطمئن شوید بهتر است یک بار با آن عمل شستشو را انجام دهید.

2- ریست کردن لباسشویی با دکمه ‌های موجود بر روی آن:

در این روش نیز بایستی ابتدا لباسشویی خود را خاموش کنید. پس از آن دکمه کتان را فشار دهید و دستگاه را مجددا روشن کنید. دکمه دما و سطح آب را به ترتیب فشار دهید. در این هنگام عبارت T01 و پس از آن عبارت T02 بر روی صفحه نمایش نشان داده می ‌شود. در این هنگام، ابتدا دکمه شروع و سپس دکمه ریست را فشار دهید. در آخرین مرحله، دکمه دما را به مدت 5 ثانیه نگه داشته و رها کنید. اگر درب یا تایمر ماشین لباسشویی بوش نقصی نداشته باشد، مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

3- ریست لباسشویی‌ های جدید بوش:

در این لباسشویی ‌ها دکمه‌ای به نام دکمه ریست وجود ندارد. فقط کافیست برق دستگاه را به مدت یک دقیقه قطع کنید و سپس آن را روشن کنید. با همین عمل ساده، ریست کردن دستگاه به پایان می ‌رسد.

4- ریست کردن لباسشویی با برنامه‌ ریزی:

درب لباسشویی را باز کنید و ولوم دستگاه را بچرخانید تا در حالت خاموش قرار گیرد. سپس درب دستگاه را ببندید و ولوم را به صورت ساعتگرد به حالتی در بیاورید که شبیه ساعت 6 باشد. با گذشت چند ثانیه دکمه خشک کردن یا spin را انتخاب کنید. در نهایت به ترتیب ابتدا ولوم را در حالت ساعت 7 و سپس در حالت خاموش قرار دهید. با پایان این مراحل دستگاه شما به حالت اولیه باز می‌ گردد.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی تمام مدل ‌ها

ريست كردن لباسشويي ال جی

علل مختلفی وجود دارند که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی می ‌شوند. چند مورد از این دلایل عبارت‌اند از:

1- نقص فنی در پریز برق: برای اطمینان حاصل کردن از عدم وجود این مشکل، دستگاه دیگری را به آن پریز متصل کنید. اگر آن دستگاه روشن شد گزینه اول رد می‌ شود.

2- خاموش و روشن کردن لباسشویی: در خیلی از اوقات ماشین لباسشویی شما با یک خاموش و روشن کردن ساده دوباره به راه می‌افتد.

اگر اتصالات برقی سالم بودند و روش دوم نیز جواب نداد، بایستی از شیوه ریست کردن کمک بگیریم. ریست کردن به دو دسته هارد ریست و ریست به علت بروز کدهای خطا تقسیم می ‌شود. در ادامه هر دوی این روش ‌ها را شرح داده ‌ایم:

1- روش هارد ریست:

در اولین مرحله لباسشویی خود را خاموش کنید. سپس جریان برق را از آن جدا کنید. در این مرحله لازم است تا کلید خاموش-روشن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. حالا می‌ توانید ماشین لباسشویی را به برق وصل کرده و از آن استفاده کنید.

2- ریست به علت کد خطا:

روش ریست کردن لباسشویی ال جی درست همانند لباسشویی سامسونگ است. فقط ممکن است محل دکمه ‌های آن متفاوت باشد. شما می ‌توانید این دکمه‌ ها را از طریق دفترچه راهنمای دستگاه پیدا کنید.

ريست كردن لباسشويي پاكشوما

ساده ‌ترین روش برای ریست کردن لباسشویی پاکشوما، قطع اتصال آن از جریان برق به مدت 10 دقیقه است. باگذشت 10 دقیقه می‌توانید لباسشویی را مجددا راه‌ اندازی کنید. برای ریست کردن ماشین لباسشویی از عدم وجود مشکل سخت ‌افزاری مطمئن شوید. زیرا در چنین مواردی ریست کردن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

ریست کردن در سه موقعیت می‌تواند مناسب باشد. این موقعیت‌ها شامل عدم باز شدن درب دستگاه، عدم تخلیه آب لباسشویی و متوقف شدن لباسشویی میان شستشوی لباس می ‌شود. نسل جدید لباسشویی ‌های پاکشوما دارای یک عدد دکمه ریست بر روی خود هستند که با فشردن آن، دستگاه به حالت اولیه باز می ‌گردد.

ريست كردن ماشين لباسشويي بكو

ریست کردن ماشین لباسشویی بکو کمی با  سایر ماشین‌ های لباسشویی متفاوت است. مراحل ریست کردن بکو عبارت‌اند از:

1- فشار دادن همزمان سه دکمه شروع، توقف و لغو با یک‌دیگر به مدت تقریبی 5 ثانیه

2- روشن کردن مجدد ماشین لباسشویی و صبر کردن به مدت 2 دقیقه جهت برگشت به حالت اولیه و کار کردن دوباره

همان‌طور که مشاهده کرده‌ اید، کدهای خطای مختلفی ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ممکن است دیده شوند. ریست کردن لباسشویی بکو برای تمام این کدها کارآمد نیست. شما می ‌توانید از این روش برای رفع کد خطاهای E4، E10، E11 و E18 استفاده کرد. برای رفع سایر کد خطاها می ‌تواند از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ریست ماشین لباسشویی کنوود قدیمی

برای ریست کردن لباسشویی قدیمی کنوود مانند هر مدل دیگری می ‌توان جریان برق را از آن قطع و دوباره وصل کرد. به همین سادگی مشکلات دستگاه سریعا رفع می ‌شود. البته تمامی مشکلات موجود در لباسشویی ‌های قدیمی کنوود با ریست کردن برطرف نخواهد شد. چند مورد از این مشکلات عبارت است از:

1- مشکل در برق لباسشویی: ممکن است هیچ جریان برقی به لباسشویی شما وارد نشود. برای چک کردن وجود یا عدم وجود ولتاژ بیرونی می ‌توانید از دستگاه ولت‌متر کمک بگیرید. علت قطعی برق می‌تواند خراب بودن پریز برق و یا پریدن فیوز باشد.

2- داغ شدن بیش از حد لباسشویی کنوود: بهترین راه برای رفع شدن این داغی، خاموش کردن ماشین لباسشویی و عدم استفاده از آن برای چند ساعت است. اما اگر این مشکل بارها برایتان پیش آمده است جهت جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر آن را به یک تعمیرکار نشان دهید.

3- باز نشدن درب لباسشویی: اگر درب لباسشویی کنوود به خوبی بسته نشده باشد، لباسشویی کار نمی ‌کند. در این مواقع به جای ریست کردن لباسشویی که بی ‌فایده هم خواهد بود، از بسته شدن میکروسوییچ که در زیر درب قرار گرفته اطمینان حاصل فرمایید.

4- عدم تخلیه آب درون محفظه لباسشویی: رایج ‌ترین علت عدم تخلیه آب وجود یک گرفتگی در شلنگ تخلیه است. با تمیز کردن شلنگ، مشکل به طور کامل برطرف می‌ شود. در موارد دیگر ممکن است یک پیچ‌خوردگی را در شلنگ لباسشویی مشاهده کنیم یا ارتفاع شلنگ بالاتر از سطح آب موجود در لباسشویی است.

ریست لباسشویی حایر قدیمی

دکمه‌ های موجود بر روی لباسشویی ‌های حایر قدیمی کمی با سایر مدل‌های لباسشویی متفاوت است. در این دستگاه‌ ها باید دکمه ‌های عقب یا back و چرخه ‌های من یا my cycles را هم زمان باهم فشار دهید. دکمه ‌ها را به مدت چند ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. اگر چنین دکمه‌ هایی بر روی لباسشویی حایر شما وجود نداشت، بایستی آن را از برق جدا کنید. با گذشت حدود یک دقیقه از قطعی برق، این جریان را دوباره برقرار کنید. در بیشتر مواقع مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت، بایستی با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

از آن جایی که این لباسشویی‌ ها نسبت به سایر مدل‌ های موجود در بازار قدیمی ‌تر هستند، در صورت بروز مشکلات در آن قطعات یدکی را به سختی می ‌توان پیدا کرد. بنابراین بهتر است با روش ‌های استفاده صحیح از لباسشویی حایر بیشتر آشنا شوید. چند نمونه از این روش ‌ها در ادامه آمده است.

1- مهم ‌ترین نکته برای عملکرد صحیح این لباسشویی ‌ها، تراز بودن آن بر روی سطح زمین است. به طوری که به هنگام روشن بودن دچار لرزش نشود.

2- میزان پودر لباسشویی ریخته شده در محفظه این دستگاه نباید از حد مجاز کمتر یا بیشتر باشد. بیش از حد بودن میزان پودر شوینده باعث ایجاد کف فراوان می‌ شود. نفوذ این کف در قسمت‌ های مختلف دستگاه باعث خرابی آن خواهد شد.

3- در مدت زمان ‌های مشخص فیلترهای لباسشویی را خود را جدا کنید و آن را به طور دقیق تمیز کنید.

4- شلنگ تخلیه لباسشویی را به صورت اصولی متصل کنید تا باعث عدم تخلیه آب و یا نشت آب هنگام شستشو نشود.

ریست لباسشویی مدیا

یکی دیگر از برندهای لباسشویی موجود در بازار، مدیا است. ماشین لباسشویی مدیا در دسته لباسشویی ‌های بدون تسمه قرار می‌گیرد. در این دستگاه ‌ها انتقال انرژی بین قطعات متحرک آن از طریق چرخ‌ دنده انجام می‌ شود. این لباسشویی‌ها مزایای فراوانی دارد. چند مورد از این مزایا عبارت است از:

1- صرفه‌جویی در مصرف انرژی: به‌طور کلی ماشین لباسشویی ‌های بدون تسمه نسبت به انواع تسمه ‎‌دار برق کمتری مصرف می ‌کنند.

2- سروصدای کم: ماشین‌های لباسشویی قدیمی به دلیل تسمه‌ دار بودن، آلودگی صوتی زیادی را ایجاد می‌کردند. این حالت در نسل جدید لباسشویی‌های بدون تسمه کاملا برطرف شده است.

3- دوام بیشتر دستگاه: حرکت تسمه باعث به وجود آمدن نیروی اصطکاک بین آن و سایر اجزای لباسشویی می‌شود. در نتیجه این اصطکاک، قطعات ساییده شده و عمر لباسشویی را کمتر می ‎‌کنند. به همین دلیل امروزه ماشین‌ های بدون تسمه بر لباسشویی ‌های تسمه ‌دار ارجحیت دارند.

هرچند لباسشویی بدون تسمه مدیا تمامی این ویژگی‌ های مثبت را در خود جای داده است، می‌ تواند مشکلاتی را تجربه کند که فقط با ریست کردن برطرف می‌ شود. بهترین راه برای ریست کردن این دستگاه، خاموش و روشن کردن آن است.

ریست لباسشویی ایندزیت

از بهترین برندهای لباسشویی موجود در بازار ایران می ‌توان به ماشین لباسشویی ایندزیت اشاره کرد. این لباسشویی ساخت کشور ایتالیا است و با گنجایش‌ های مختلفی تولید و روانه بازار شده است. هرچند لباسشویی ‌های ایندزیت دارای 6 ماه خدمات پس از فروش هستند اما بسیاری از مشکلات آن‌ها فقط با یک ریست کردن معمولی برطرف می ‌شود.

ساده ‌ترین راه ریست کردن لباسشویی ایندزیت مانند هر لباسشویی دیگری از طریق خاموش و روشن شدن می ‌تواند انجام شود. اما گاهی اوقات ممکن است شما یک برنامه اشتباه را برای دستگاه خود انتخاب کرده باشید و دستگاه بر روی آن قفل کرده باشد. در این گونه مواقع باید از سایر روش ‌ها برای ریست کردن بهره گرفت. روش ریست کردن برای لباسشویی ‌های دارای دکمه ریست و بدون دکمه ریست متفاوت است.

اگر لباسشویی ایندزیت شما دارای دکمه ریست است می‌ توانید ابتدا آن را خاموش کرده و سپس دوشاخه را از پریز برق جدا کنید. سپس یک بار دکمه روشن را فشار دهید. اکنون بایستی دکمه کنترل زمان را در حالت صفر قرار دهید. با انجام این کار متوجه چشمک زدن چراغ لباسشویی خود خواهید شد. اکنون می ‌توانید برنامه دلخواه را انتخاب کرده و آن را اجرا کنید. با روشن کردن لباسشویی، ریست کردن شما به پایان می ‌رسد. اگر مشکل برطرف نشود ممکن است به تعمیر تخصصی ‌تر و یا حتی تعویض یک قطعه نیازمند باشید.

ریست ماشین لباسشویی مجیک

برای ریست کردن لباسشویی مجیک باید ابتدا از بسته بودن کامل درب دستگاه خود اطمینان حاصل فرمایید. سپس دکمه عملکرد یا fuction را سه مرتبه فشار دهید. حالا نوبت به دکمه سرعت چرخش می ‌رسد. این دکمه را نیز برای سه بار فشار دهید. با انجام این مراحل بر روی صفحه نمایش علامت T1 نمایان می ‌شود. این علامت نشان‌ دهنده آن است که اکنون زمان خاموش و روشن کردن لباسشویی فرا رسیده است. با انجام این گام، ریست کردن لباسشویی شما به پایان خواهد رسید.

البته ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم در صورت عدم توانایی در طی کردن این مراحل، به هیچ عنوان این اقدامات را در خانه انجام ندهید. زیرا نه تنها مشکل لباسشویی شما برطرف نمی‌ شود بلکه می ‌تواند باعث باطل شدن اعتبار گارانتی لباسشویی نیز بشود.

انجام یک سری اقدامات دیگر در کنار ریست کردن باعث بهبود هرچه بیشتر عملکرد لباسشویی شما خواهد شد. این اقدامات را در ادامه آورده‌ایم.

1- به هیچ عنوان از یک محل اتصال برق اشتراکی با سایر وسایل خانگی برای ماشین‌های لباسشویی‌تان استفاده نکنید.

2- جریان برق در طول روز می ‌تواند نوساناتی را داشته باشد. برای رفع این نوسانات بهتر است از یک محافظ برق استفاده نمایید.

3- حداقل فاصله لازم بین ماشین لباسشویی و دیوار پشتی آن بایستی 10 سانتی ‌متر باشد. کمتر بودن این فاصله می‌ تواند خطرات ایمنی را برای ساکنین خانه ایجاد کند.

4- نصب اولیه لباسشویی را بهتر است با کمک یک تکنیسین انجام دهید تا باعث بروز مشکلاتی نشود که شما را مجبور به ریست کردن کند.

سخن پایانی

با توجه به تمامی مطالب گفته به اهمیت دانستن مراحل ریست کردن لباسشویی‌ های مختلف جهت استفاده در زمان ‌های مورد نیاز پی می‌ بریم. قبل از انجام هرگونه اقدام برای ریست کردن لباسشویی خود، دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنید. این کار شما را از خطرات احتمالی حفظ می ‌کند. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌ توانید با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

نگهداری از لوازم برقی خانگی؛ راه افزایش دوام و عمر لوازم خانه و آشپزخانه جرم گیری ماشین لباسشویی؛ زمان مناسب جرمگیری و انواع روش های آن روش های نگهداری از یخچال؛ راهنمای عیب یابی یخچال تا تعمیر در خانه تزئین سفره شب یلدا؛ جدیدترین نمونه های تزئین سفره شب یلدا جدیدترین تزئین میوه شب یلدا؛ مدل میوه آرایی شب یلدا کاردستی ویژه شب یلدا + 40 نوع کاردستی زیبا به همراه تصاویر نگهداری از گربه در زمستان؛ نکات مهم مراقبت از گربه در فصل سرد راهنمای خرید تخت خواب: اندازه‌ها، جنس، و مشخصه‌های مهم روش های جلوگیری از سرقت منزل؛ راهکارهای موثر برای پیشگیری از سرقت خانه نکات نگهداری از دستگاه سرخ کن؛ انواع آن، نکات برای خرید و نحوه استفاده