روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو (معرفی انواع مارک این دستگاه)

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو

ماشین لباسشویی جزو ضروری ترین و پر کاربرد ترین وسایل خانه است. به همین دلیل شرکت ‌های مختلفی در تولید و عرضه ماشین لباسشویی فعالیت دارند. همین باعث شده که انواع ماشین لباسشویی با برند و کارایی متفاوت را مشاهده کنیم. از طرف دیگر ممکن است این موضوع باعث سردرگمی خریداران شود.

امروزه خیلی از افراد به فکر خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک هستند. چون هم کارایی بهتری دارد و هم راحت تر می توان با آن کار کرد. اما ما از میان انواع لباسشویی، خرید ماشین لباسشویی دو قلو را پیشنهاد می‌ کنیم. چون اولا از ظرفیت بالا برخوردار است و دوما به صرفه تر از مدل‌ های دیگرند.

اما در نظر داشته باشید که کار کردن با آن مثل سایر لباسشویی ‌ها نیست، بنابراین باید با نحوه کار کردن آن آشنا باشید. برندهای مختلفی از ماشین لباسشویی دو قلو وجود دارد که هر کدام از یک ویژگی منحصر به فردی برخوردارند. ما در ادامه به بررسی نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو  از چند برند می ‌پردازیم.

معرفی ماشین لباسشویی دو قلو

اول اینکه ماشین لباسشویی ‌های دو قلو از قیمت به صرفه برخوردار هستند. دوم اینکه کارایی بیشتری دارند. همچنین از دو مخزن در سمت راست و چپ خود برخوردار هستند. معمولا از مخزن سمت چپ برای پر کردن لباس‌های کثیفی که باید تمیز شود استفاده می‌ کنند. از مخزن سمت راست هم برای خشک کردن لباس ‌های شسته شد بهره می ‌برند.

در حالت کلی نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو به این صورت است که خودتان باید شیلنگ آب را در لباسشویی قرار دهید. و بعد شیر آب را باز یا بسته کنید. در مواردی هم خودتان باید گزینه تخلیه آب را بزنید و یا آن را به صورت دستی تخلیه کنید. سپس لباس ‌ها را از آن خارج کنید و به بخش خشک کن، منتقل کنید. لباس ‌ها را در مخزن سمت راست قرار می ‌دهند تا آب اضافه از لباس‌ ها خارج شود و سریع تر خشک شوند.

روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو (معرفی انواع مارک این دستگاه)

ماشین لباسشویی دو قلو چه تفاوتی با اتوماتیک دارد؟

در ماشین لباسشویی ‌های اتوماتیک آب مخزن خود به خود پر یا خالی می ‌شود. در حالی که این ویژگی در ماشین لباسشویی ‌های دو قلو وجود ندارد. از طرف دیگر در ماشین لباسشویی اتوماتیک شیلنگ آب به دستگاه متصل است و وارد مخزن می ‌شود. حتی حداکثر آب لازم برای شست و شو البسه را هم سنسور تشخیص می‌ دهد. اما بر خلاف ماشین لباسشویی اتوماتیک در ماشین‌ های دو قلو خودتان باید دستگاه را پر یا تخلیه کنید. یا حتی برای خشک کردن لباس ‌ها باید به صورت دستی آن ها را به مخزن خشک شویی منتقل کنید.  اما در ماشین لباسشویی دو قلو، لباس‌ها کاملا خنک می ‌شود. در حالی که در دیگر ماشین‌ ها فقط نم آنها گرفته می ‌شود.

انواع ماشین لباسشویی دو قلو

ماشین لباسشویی ‌ها دو قلو انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • لباسشویی نیمه اتومات تک مخزن
  • لباسشویی نیمه اتومات دو مخزنه
  • ماشین لباسشویی دو قلو نیمه اتوماتیک

البته بیشتر مدل‌های ماشین دو قلو، دو مخزن هستند. یکی برای شست و شو البسه کثیف و دیگری برای خشک کردن آن‌ها.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو+ انواع برندهای لباسشویی دو قلو

همانطور که گفته شد انواع لباسشویی دو قلو وجود دارد که هر کدام از ویژگی منحصر به فرد برخوردار هستند. در ادامه به بررسی انواع آن و نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو می ‌پردازیم.

ماشین لباسشویی دو قلو پاکشوما مدل PWT-1554AJ

وزن مخزن شست و شو این مدل ۱۵ کیلو و مخزن خشک کن آن ۷ کیلو است. موتور آن می ‌تواند ۴۰۰ دور در دقیقه را بچرخد. موتور شست و شو آن ۴۵۰ وات و موتور خشک کن ۲۵۰ واتی است. درب آن از بالا باز می‌ شود که می‌ تواند تا زاویه ۹۰ درجه باز شود. عمق و ارتفاع آن به ترتیب ۴۸۰ سانتی متر و ۹۵۰ سانتی متر است. این مدل دارای ۳ نوع برنامه برای شست و شو انواع لباس‌ها با جنس متفاوت است. یکی از ویژگی ‌های مثبت آن، قدرت سرعت بالا است که همچنین از صدای کم در حین کار برخورداری دارد.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو پاکشوما به این صورت است که یک دکمه تنظیم تخلیه و شست و شو مشخص دارد. بنابراین باید از آن برای تنظیم زمان شست و شو استفاده کرد. همچنین برای شست و شو ۳ روش متفاوت دارد که شامل ظریف، عادی و سنگین است. روش ظریف مخصوص لباس‌هایی که بافت ظریف دارند، است. روش عادی برای لباس‌هایی با جنس معمولی است. در نهایت روش سنگین هم برای لباس ‌های ضخیم و سنگین طراحی شده است. از این لباسشویی برای شستن پتو، پالتو و البسه سنگین می ‌توان استفاده کرد.

مطلب مشابه: نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی تمام مدل ‌ها

ماشین لباسشویی دو قلو فریدولین SWT68

وزن مخزن شست و شو ۶.۸ کیلو گرم و مخزن خشک کن ۳.۵ کیلو است. سرعت چرخش موتور آن ۵۰۰ دور دقیقه است. درب آن از بالا و تا زاویه ۹۰ درجه  باز می ‌شود. عمق و ارتفاع مخازن آن ۴۳۰ سانتی متر و ۸۷۰ سانتی متر است. این ماشین لباسشویی از ۳ برنامه برای شست و شو البسه برخورداری دارد. می ‌توان انواع  لباس ‌ها و پارچه‌ ها را با این لباسشویی شست. این نوع لباسشویی از خشک کن قوی برخوردار است و عملکرد قابل قبولی دارد.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو فریدولین: این ماشین لباسشویی از یک پنل تنظیماتی در بالای مخازن برخوردار است که از ۳ برنامه متفاوت برای شست و شو برخوردار است. در نتیجه می‌ تواند هر لباسی را با هر جنسی به راحتی تمیز کند. برای شست و شو لباس‌ها با توجه به نوع پارچه، زمان شست و شو را می‌توان بین ۳ الی ۱۵ دقیقه تنظیم کرد. برای خشک کردن آنها هم می‌ توانید زمان را بین ۱ تا ۵ دقیقه تنظیم کنید. به هنگام استفاده از این ماشین لباسشویی توصیه می‌کنیم که حتما هر ماه لوله‌های خروج آب را کنترل کنید. همچنین مخازن را از جرم و پرز پاک کنید چون با انجام این کار عمر دستگاه افزایش می ‌یابد.

روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو (معرفی انواع مارک این دستگاه)

ماشین لباسشویی دو قلو  جنرال آدمیرال مدل TNN-5951AJ

اطلاعات این ماشین لباسشویی: وزن مخزن شست و شو آن ۹.۶ کیلو گرم است. سرعت چرخش موتور ۸۰۰ دور دقیقه است و موتور شست و شو آن ۳۵۰ وات و موتور خشک کن ۲۰۰ وات است. جهت باز شدن درب آن از بالا با زاویه ۹۰ درجه است. عمق و ارتفاع این ماشین لباسشویی به ترتیب ۴۸۰ و ۸۲۰ سانتی متر است. این ماشین لباسشویی از ۲ موتور مجزا برای خشک کن و شست و شو برخوردار است. این لباسشویی از صدا و لرزش کم در حین کار برخورداری دارد.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو جنرال آدمیرال: بر روی این ماشین لباسشویی ۴ نوع کلید وجود دارد که هر کدام یک کار برای انجام دادن، دارند. مثلا کلید اول برای انتخاب نوع البسه است. در حالت کلی ۳ حالت مختلف برای انواع لباس‌ ها وجود دارد. حالت اول ظریف، دوم معمولی و سوم سنگین است. کلید دوم زمان شست و شو را تعیین می‌ کند. کلید سوم حالت شست و شو یا خشک کن را مشخص می‌ کند. کلید چهارم زمان خشک کردن را مشخص می‌ کند که آن هم با توجه به جنس لباس تنظیم می ‌شود.

مطلب مشابه: آموزش تمیز کردن فیلتر انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دو قلو ریتون مدل REM1280.MA

اطلاعات ماشین لباسشویی: وزن مخزن شست و شو ۱۳ و خشک کن ۷ کیلو گرم است. سرعت چرخش موتور آن ۴۰۰ دور در دقیقه است که از موتور شست و شو ۲۴۰ واتی برخورداری دارد. جهت باز شدن درب آن از بالا و با زاویه ۹۰ درجه است. عمق و ارتفاع مخازن به ترتیب ۵۲۰ و ۹۸۵ سانتی متر است که پهنای ۸۶۵ سانتی متری دارد. این لباسشویی از ۲ موتور مجزا برای شست و شو و خشک کن برخوردار است. همچنین پمپ تخلیه مجهز به نشانگر میزان آب مخزن است. این ماشین لباسشویی دو قلو دارای ظرفیت شست و شو بالا با ظاهر جذاب است. اما در حین کار صدای زیادی تولید می ‌کند.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو ریتون: راحت ترین روش استفاده را این مدل دارد حتی به آسانی نصب می ‌شود‌. اما توجه کنید که بیش از اندازه لباس در این لباسشویی قرار ندهید. همچنین برای خشک کردن می ‌توانید زمان بندی دلخواه را انتخاب کنید.

ماشین لباسشویی دو قلو اینترنشنال آنیل مدل WM9

اطلاعات ماشین لباسشویی: وزن مخزن شست و شو ۹ کیلو گرم است. سرعت چرخش موتور آن ۴۰۰ دور در دقیقه است. درب در جهت بالا با زاویه ۹۰ درجه باز می‌شود. عمق و ارتفاع این ماشین لباسشویی دو قلو به ترتیب ۴۸۰ و ۹۵۹ سانتی متر است. همچنین از پهنای ۸۰۰ سانتی متر برخورداری دارد‌. همچنین مجهز به پمپ تخلیه و هدایتگر آب است. لباسشویی دو قلو اینترنشنال آنیل وزن سبک دارد و خشک کن آن به خوبی کار می ‌کند.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو اینترنشنال آنیل: این ماشین لباسشویی دو قلو نیمه اتوماتیک است و در نتیجه کار کردن با آن خیلی راحت است. برای انواع البسه مناسب است. شما می ‌توانید با استفاده از کلیدهایی که در قسمت بالا تعبیه شده اند زمان شست و شو و نحوه شست و شو را انتخاب کنید. این ماشین از دو جایگاه ورود برای شست و شو برخوردار است که کار کاربران را راحت تر می‌کند. این ماشین سبک تر است و راحت تر جا به جا می ‌شود.

مطلب پیشنهادی: نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و نکات مهم برای نظافت این دستگاه

ماشین لباسشویی اینترنشنال آنیل مدل MWT11000

اطلاعات ماشین لباسشویی: وزن مخزن شست و شو ۱۱ کیلو است. موتور آن با سرعت ۴۰۰ دور در دقیقه می‌ چرخد. موتور شست و شو ۴۵۰ وات و موتور خشک کن ۲۵۰ وات است. درب آن از بالا و با زاویه ۹۰ درجه باز می ‌شود. عمق ۵۴۰ سانتی متر و ارتفاع ۹۸۰ سانتی متر است و پهنای ۸۴۰ سانتی متری دارد. این لباسشویی از پمپ تخلیه مجهز به هدایتگر آب برخوردار است. همچنین این لباسشویی از شست و شو تمیز و سریع برخوردار است.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو اینترنشنال آنیل MWT11000 : این دستگاه نیمه اتوماتیک است، اما باز کردن شلنگ آب بر عهده کاربر است. همچنین از قابلیت تنظیم زمان برای شست و شو خشک کردن، برخوردار است. این دستگاه می ‌تواند البسه را در دو حالت نرمال و سریع تمیز کند. از طرف دیگر می ‌توان در حین شست و شو، لباس جدیدی را اضافه کرد.

ماشین لباسشویی اینترنشنال آنیل WM9

اطلاعات ماشین لباسشویی: وزن مخزن شست و شو این لباسشویی ۱۲ کیلو است که می‌تواند در ۱۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد. جهت باز شدن درب آن از بالا و با زاویه ۹۰ درجه است. عمق و ارتفاع این لباسشویی ۴۸۰ و ۹۵۰ سانتی متر است که از پهنای ۸۰۰ سانتی متر برخوردار است. این لباسشویی از مقاومت بالا برخورداری دارد. مخزن شست و شو این دستگاه کیفیت بالا دارد، اما خشک کن آن از کیفیت معمولی برخوردار است.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو اینترنشنال آنیل WM9 : در بخش بالایی پنل این دستگاه، کلیدهایی برای تنظیم زمان قرار دارد. مدیریت زمان شست و شو از ویژگی ‌های برجسته این لباسشویی است. همچنین دو ورودی جداگانه برای شست و شو در این لباسشویی تعبیه شده است که کار با آن را راحت تر می‌کند.

مزایای ماشین لباسشویی دو قلو

  • از قیمت کمی نسبت به دیگر ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک برخوردار است.
  • کارکردن با آن ساده و راحت است.
  • می‌تواند حجم زیادی از لباس‌ ها را در خود جای دهد.
  • لباس‌ها را کامل خشک می‌ کند.
  • حتی به هنگام شست و شو هم می‌ توان لباس اضافه کرد.

چرا لباسشویی دو قلو بهتر است؟

در موقعیت‌هایی که با مشکلاتی مثل کم آبی مواجه هستید و یا فشار آب کم است، ماشین لباسشویی دو قلو بهترین انتخاب است. چون می توانید مقدار دقیق یا مورد نیاز آب را تعیین کنید. یا حتی می ‌توانید از آب باقی مانده مجددا استفاده کنید. به عبارتی چون خودتان دستور تخلیه آب را می ‌دهید این مورد برای‌تان قابل انجام است. حتی می‌توانید از آب باقی مانده برای آب دهی به باغچه و گیاهان و غیره بهره ببرید.

اگر نمی توانید با ابزارهای اتوماتیک کار کنید این مورد به دردتان می‌خورد. حتی اگر هزینه‌ خرید مدل‌های گران تر نداشته باشید این مورد برای شما مناسب است.

سخن پایانی

وجود ماشین‌ها زندگی ما را راحت تر کرده است. مخصوصا لباسشویی‌ها که کار تمیز کردن را راحت تر کرده اند. یکی از انواع این ابزارها، ماشین لباسشویی دو قلو است. نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دو قلو خیلی راحت است. فقط کافی است که به اندازه لباس‌ ها در ماشین لباسشویی آب بریزید و زمان چرخش آن را انتخاب کنید. البته تخلیه آب را باید به صورت دستی انجام دهید. سپس لباس ‌ها را در مخزن خشک کن قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. لازم به ذکر است که فقط این نوع لباسشویی قابلیت گرفتن کامل نم لباس ‌ها را دارد.

مطلب مشابه: رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی به روش های مختلف 

مطالب مشابه را ببینید!

نگهداری از لوازم برقی خانگی؛ راه افزایش دوام و عمر لوازم خانه و آشپزخانه جرم گیری ماشین لباسشویی؛ زمان مناسب جرمگیری و انواع روش های آن روش های نگهداری از یخچال؛ راهنمای عیب یابی یخچال تا تعمیر در خانه تزئین سفره شب یلدا؛ جدیدترین نمونه های تزئین سفره شب یلدا جدیدترین تزئین میوه شب یلدا؛ مدل میوه آرایی شب یلدا کاردستی ویژه شب یلدا + 40 نوع کاردستی زیبا به همراه تصاویر نگهداری از گربه در زمستان؛ نکات مهم مراقبت از گربه در فصل سرد راهنمای خرید تخت خواب: اندازه‌ها، جنس، و مشخصه‌های مهم روش های جلوگیری از سرقت منزل؛ راهکارهای موثر برای پیشگیری از سرقت خانه نکات نگهداری از دستگاه سرخ کن؛ انواع آن، نکات برای خرید و نحوه استفاده