رفع تیرگی واژن و دلایل سیاه شدن پوست ناحیه تناسلی

رفع تیرگی واژن

یکی از دغدغه ‌های خانم ‌ها در طول زندگی زناشویی ‌شان، تیرگی پوست نواحی اطراف واژن است که اغلب باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلاتی مانند نارضایتی جنسی و کاهش روابط جنسی می ‌شود. به طور طبیعی  در بیشتر خانم ‌ها پوست نواحی ران و واژن یک تا دو درجه تیره ‌تر از پوست دیگر نواحی بدن است اما در بعضی موارد این اختلاف رنگ بیشتر بوده و باعث ناراحتی و نارضایتی بانوان و شریک جنسی ‌شان می ‌شود.

اگرچه این مسئله به عنوان یک بیماری شناخته نمی ‌شود اما برای رفع این مشکل روش ‌های مختلفی توسط پزشکان و دنیای علم ارائه شده که در سفیدسازی و رفع تیرگی واژن می‌ تواند کارآمد بوده و نشاط را به زندگی زوجین برگرداند.

دلایل تیرگی پوست نواحی واژن

تیغ زدن: استفاده از تیغ به صورت مکرر به خصوص تیغ ‌های کند باعث تیرگی پوست می ‌شود.

ژنتیک: بعضی از افراد به طور ارثی و ژنتیکی دارای قسمت ‌های تیره در پوست خود به خصوص در پوست نواحی اطراف واژن بوده و این تیرگی در دوران بلوغ ممکن است تشدید یابد.

پوشیدن لباس ‌های تنگ: اصطحکاک و رطوبت و عرق‌کردن پوست می ‌تواند سبب تیره‌ شدن پوست شود.

افزایش سن: هرچقدر که سن بالاتر رفته تغییرات هورمونی بیشتر در بدن زن اتفاق افتاده که ممکن است به تیره ‌تر شدن پوست نواحی واژن شود.

اصطکاک و ساییده شدن پوست اطراف نواحی واژن: ورزش ‌هایی مانند دوچرخه سواری که دارای اصطکاک زیادی هستند ممکن است باعث تیره شده پوست در نواحی اصطکاک شوند.

مصرف کرم و شامپو: مصرف بعضی کرم ‌ها و شامپو بدن ‌ها و صابون ‌هایی که برای پوست شما حساسیت و تیرگی ایجاد می ‌کنند.

مشکلات دیابت: بیماران دیابت نوع دوم که به انسولین مقاومت دارند به دلیل اختلال در مصرف گلوکز ممکن است دچار تیرگی پوست شوند.

مصرف دارو: مصرف بعضی داروها و آنتی بیوتیک ‌ها باعث سیاه شدن پوست و به خصوص پوست نواحی حساس بدن می ‌شود.

واریس واژن: به علت اضافه وزن و یا بارداری ممکن است واریس واژن ایجاد شود که می ‌تواند از دلایل تیرگی واژن باشد.

تغذیه: کمبود و کاهش بعضی مواد و املاح معدنی و ویتامین ‌هایی از جمله D,K,CوE از عوامل موثر در تیرگی  و چروک شدن پوست نواحی تناسلی است.

از دیگر عوامل سیاه و تیره شدن واژن می ‌توان به: کم کاری یا پرکاری تیروئید، رعایت نکردن بهداشت، رابطه جنسی مکرر و زیاد، تعرق زیاد، عدم تهویه‌ هوای مناسب در ناحیه واژن، اختلالات پوستی و اختلالات کبدی اشاره کرد.

رفع تیرگی واژن و دلایل سیاه شدن پوست ناحیه تناسلی

روش‌های رفع تیرگی واژن

برای رفع این مشکل در کل روش ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می ‌گیرد:

  • استفاده از کرم‌ های موضعی و صابون ‌های مخصوص
  • رفع تیرگی واژن به وسیله لیزر
  • کربوکسی تراپی
  • استفاده از خمیر دندان
  • استفاده از مواد غذایی و گیاهی

رفع تیرگی واژن با لیزر

موثرترین روش رفع تیرگی واژن، استفاده از لیزر می ‌باشد که نتایج و رضایت ‌های زیادی را به عمل آورده است. در این روش با استفاده از لیزر مونالیزا، پلاس های کوچک و ریزی را بر روی پوست تابنده و به این صورت باعث ریزش پوست در نواحی مورد تابش می‌ شوند. نتیجه این پوست ریزی در واژن خانم ‌ها، رفع تیرگی به مرور زمان است. این روش اغلب به صورت سرپایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و تاثیر آن در رفع تیرگی به مراتب بسیار بیشتر از سایر روش ‌ها است.

این روش بیشترین نتیجه و ماندگاری را به عمل می‌آورد و چیزی در حدود 60 تا 70 درصد از تیرگی پوست نواحی تناسلی موثر بوده و آن را از بین می ‌برد. این روش که یک نوع روش غیر تهاجمی به حساب می آید، بدون درد بوده و عوارض چندان زیادی را برای شخص به همراه نخواهد داشت. روش ذکر شده دارای مزایای بسیار زیادی از جمله مدت زمان کوتاه جلسه یا جلسات لیزر، عدم نیاز به بستری شدن شخص، ماندگاری بالا، جوانسازی و شادابی پوست، نداشتن خونریزی و افزایش اعتماد به نفس شخص است.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که استفاده از این روش برای تمام افراد توصیه نمی ‌شود. افراد دارای بعضی بیماری ‌های سیستمیک، بیماری‌های پوستی، بیماری ‌های موضعی حاد، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی نباید برای رفع تیرگی و سیاهی واژن خود به دنیال روش لیزر بروند و می‌ توانند از سایر روش‌های موجود استفاده کنند.

مراقبت‌ های بعد از لیزر

همان‌طور که می ‌دانید بعد از  استفاده از هرنوع لیزر باید یک سری مراقبت ‌های خاص را انجام داد. برای نمونه باید برای مقابله با سوزش و التهاب، از یک سری پماد‌های ترمیمی که توسط پزشک مورد تجویز قرار می ‌گیرد، استفاده کرد و تا یک هفته بعد از لیزر نیز برای بهبودی بهتر و نتیجه بهتر به استفاده آنها ادامه داد. همچنین باید بین 4 تا 5 روز پس انجام لیزر برای سفیدسازی واژن، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کرده و درون وان و استخر نروید. همچنین 6 تا10 روز از هرگونه فعالیت ورزشی دوری کنید. شستشو، تمیز و پاکیزه نگه داشتن و به خوبی خشک کردن ناحیه تناسلی بعد از عمل لیزر نیز می‌ تواند در موثر بودن این روش تاثیر زیادی بگذارد.

 پوشیدن لباس ‌های گشاد و راحت برای بهبودی بهتر و سریع ‌تر پیشنهاد می‌ شود. همانطور که می ‌دانید در استفاده از لیزر که اغلب برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اشعه  لیزر به زیر پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را از بین برده و باعث ریزش آن می‌شود. اما برای سفیدسازی پوست ناحیه تناسلی، باید پوست سیاه از بین رود و حساسیت بسیار زیاد این ناحیه یکی از موارد حائز اهمیت است که باید لیزر را روی درجه مناسبی گذاشته و اگر این درجه مناسب نباشد و بیشتر از حد نیاز باشد، باعث سوختگی این ناحیه شده که بسیار خطرناک است.

زیرا ممکن است به پوست آسیب رسانده و حتی حس‌ های موجود در آن ناحیه را نیز دچار اختلال کند. شایعاتی مانند به ثمر آوردن نازایی مورد بحث است که از نظر علمی درست نبوده و حقیقت ندارند. یکی از مسائل مورد بحث در زمینه لیزر، هزینه آن است که باید گفت هزینه لیزر بستگی به دستگاه مورد استفاده دارد و هرچند که دستگاه پیشرفته ‌تر، پرکاربردتر، حرفه‌ ای ‌تر و دارای درجه مناسب ‌تر باشد، هزینه دریافتی افزایش یافته هرچند باعث رسیدن به نتیجه مطلوب‌ تری می ‌شود. البته هزینه دریافتی به پزشک و سطح علمی و حرفه‌ ای او نیز بستگی دارد.

کربوکسی تراپی

از دیگر روش ‌های رفع تیرگی واژن که روشی امن و بی ‌خطر است، کربوکسی تراپی است که در سفید سازی و رفع تیرگی پوست ناحیه‌ی تناسلی، بسیار موثر و کارآمد بوده است. این روش با استفاده از تزریقاتی که شامل گاز کربن دی اکسید است، انجام می ‌شود و نتایجی مانند خون‌ رسانی بهتر و کشیدگی بافت پوست را به ارمغان می ‌آورد که باعث سفید و روشن شدن پوست ناحیه ‌ی تناسلی می ‌شود. این روش به این صورت عمل می‌ کند که گاز کربن دی اکسید در بافت پوست قرار می‌ گیرد و به علت افزایش مقدار گاز کربن دی اکسید درون پوست، گاز اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و وارد بافت پوست می‌ شود و عمل اکسیژن رسانی به سلول ‌ها انجام می ‌شود.

گاز کربن دی اکسید وارد شده نیز همراه با خون به شش ‌ها رفته و از آنجا از طریق بازدم از بدن خارج می ‌شود و هیچ ضرری را به بدن وارد نمی‌ کند. بعضی افراد این تصور غلط را دارند که گاز کربن دی اکسید گازی سمی است و در نتیجه این روش برای بدن مضر بوده و نباید مورد استفاده قرار گیرد. درحالی که این روش دارای تاییدیه FDA می ‌باشد و همچنین از نظر زیستی هنگامی که ما نفس می‌ کشیم و اکسیژن وارد شش ‌ها می ‌شود، این اکسیژن از طریق رگ به قلب و سپس از طریق قلب به سایر نقاط بدن ارسال می ‌شود و بدن از اکسیژن برای فعالیت‌ های سوخت و ساز خود استفاده کرده و کربن دی اکسید تولید می‌ کند.

همین کربن دی اکسید از طریق هوای بازدمی و همچنین صحبت کردن از بدن خارج می ‌شود؛ در نتیجه هیچ ضرر و سمیتی ندارد. این روش در 5 تا 8 جلسه انجام می ‌شود و تمامی افراد بدون هیچ محدودیتی می ‌توانند از این روش استفاده کنند.

البته باید این را در نظر گرفت که در بین هر دو جلسه باید بازه‌ زمانی یک هفته وقفه وجود داشته باشد. در این روش با استفاده از مخزنی که در آن گاز کربن دی اکسید است و میزان کربن دی اکسید تزریقی توسط پزشک تعیین می ‌شود، تزریقاتی انجام می ‌شود و همانطور که گفتیم باعث روشن سازی پوست ناحیه تناسلی می ‌شود. تعداد زیادی از پزشکان و متخصصان این روش را پیشهاد می ‌کنند و این روش نتایج مطلوبی را نیز به دست آورده است.

در بعضی موارد همراه با استفاده از لیزر و پماد، به صورت همزمان از این روش نیز استفاده می ‌کنند که نتایج مطلوب ‌تر و رضایت بیشتری را به ارمغان آورده است. این روش عوارض خاصی ندارد و تنها نکته منفی آن، درد سوزن‌ هایی است که در هر جلسه باید تحمل کنید که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان این درد به عنوان جنبه منفی شناخته نمی ‌شود.

مزایای کربوکسی‌تراپی

این روش علاوه بر سفیدسازی پوست ناحیه تناسلی، مزایای دیگری از جمله:

  • درمان خشکی پوست در ناحیه تناسلی
  • افزایش جذابیت جنسی
  • از بین بردن خارش و درد هنگام برقراری رابطه جنسی
  • تقویت نقطه جی و افزایش لذت هنگام برقراری رابطه جنسی
  • رفع چین و چروک در ناحیه تناسلی
  • ترمیم زخم ‌های ایجاد شده در این ناحیه
  • جوانسازی پوست ناحیه تناسلی
  • روشی سریع و سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن شخص است.

 اگر شخص دارای مشکل خاصی نباشد می‌ تواند از این روش استفاده کند. البته باید این را هم گفت که این روش به همه خانم‌ ها پیشنهاد نمی ‌شود. استفاده از این روش برای بعضی از افراد ممنوع بوده و نباید از این روش استفاده کنند زیرا ممکن است به بدنشان آسیب وارد شود. افرادی مانند:

  • کسانی که سرطان دارند.
  • افرادی دیالیزی
  • افرادی که دارای کم خونی شدید می ‌باشند
  • اشخاص دارای بیماری ‌های پوستی
  • افراد دارای بیماری دیابت
  • کسانی که آسم و بیماری‌ های تنفسی دارند.
  • افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند؛ در این موارد بر اثر فشار وارد شده به اعصاب بینایی این افراد، به آنها آسیب وارد شده و ممکن است کور شوند!

هزینه دریافتی از این روش همانند لیزر به فاکتور های مختلفی بستگی دارد مانند: تجربه و دانش پزشک و مهارت او در انجام این کار، موقعیت جغرافیایی (در بیمارستان‌ ها و کلینیک‌ های مناطق بالاتر هزینه بیشتر از مناطق پایین‌ تر است)، دولتی و خصوصی بودن کلینیک و بیمارستانی که در آن این عمل انجام می ‌شود، پیشرفته و جدیدتر بودن دستگاه و سایر موارد مورد استفاده در این عمل باعث تغییر هزینه دریافتی توسط پزشک در استفاده از این روش می ‌شوند.

همانند هرگونه عمل و فعالیت پوست، یک سری مراقبت ‌های خاص باید مورد نظر واقع شود که باعث نتیجه دهی بهتر و مطلوب تر شود. این روش دارای 6 ماه ماندگاری است که برای افزایش ماندگاری باید جلسات بیشتری این عمل تکرار شود. یک سری موارد اثرات سوء در ماندگاری و تاثیر کربوکسی تراپی دارند. مصرف سیگار و دخانیات و آلودگی هوا که باید تا حد ممکن از این موارد دوری کرد تا نتیجه و ماندگاری مطلوب تری را به ارمغان آورد.

روش‌های گیاهی و درمان گیاهی برای رفع تیرگی واژن

سفیده تخم مرغ: استفاده از سفیده تخم مرغ و هم زدن آن و تولید یک خمیر از آن برای رفع تیرگی واژن بسیار کارآمد است. بعد از استفاده و خشک شدن، آن را حتما با آب سرد بشویید.

ماست: ناحیه تناسلی را به مدت پنج دقیقه با ماست ماساژ داده و سپس 15 دقیقه صبر کرده تا املاح ماست به پوست نفوذ کند. سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید.

آلوئه‌ورا و زردچوبه: ترکیب آلوئه‌ ورا به اضافه زرچوبه را با هم مخلوط کرده و سپس مخلوط را بر نقاط تیره بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس شست و شو داده و می ‌توانید این عمل را تا سه بار در روز تکرار کنید.

شیر: با استفاده از پنبه آغشته به شیر سرد و مالیدن آن به مدت 15 دقیقه در روز می‌توانید تیرگی واژن خود را رفع کنید. برای اثربخشی بهتر و زودتر این عمل را تا دوبار در روز انجام دهید.

سیب زمینی: سیب زمینی را برش داده و در ناحیه مورد نظر گذاشته و ماساژ دهید.

خیار: یک خیار را رنده کرده و آن را در مناطق تناسلی بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان و پماد

در  این مقاله درباره روش ‌های مختلف برای رفع تیرگی واژن با شما عزیزان صحبت کردیم. در بازار پمادها و خمیرهای زیادی وجود دارند که می ‌توانید برای رفع تیرگی واژن خود از آنها استفاده کنید. برندهای مختلفی مانند : درمالیفت، سروینا، هیدرودرم و غیره وجود دارند که در شکل پماد، خمیر و صابون محصولات مختلفی تولید می ‌کنند که می‌ توانید از آنها استفاده کنید. البته بعضی از افراد از خمیر دندان استفاده کرده که سفیدسازی آن به طور علمی ثابت نشده و ممکن است بعضی از مواد موجود در آن به واژن آسیب برسانند.

مطالب مشابه را ببینید!

اطلاعات در مورد لابیا پلاستی جراحی زیبایی واژن (مزایا و معایب) لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) و اطلاعات در مورد عوارض و مراقبت ها سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه نکات مهم جهت انجام لیزر موهای زائد و راهنما در مورد انجام آن انواع عمل زیبایی صورت و بدن؛ نحوه انجام و نکاتی که باید بدانید الکترولیز موهای زائد | انواع این روش | مزایا و معایب و مراقبت ها