ماسک های رفع سیاهی دور چشم (با مواد طبیعی، میوه، ادویه و …)

معرفی ماسک های طبیعی رفع سیاهی دور چشم

یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها درگیر برطرف کردن آن هستند، سیاهی دور چشم است. به طور معمول خانم ها به منظور رفع سیاهی دور چشم خود از مواد آرایشی و انواع مختلف کانسیلرها و کرم پودرها استفاده می کنند، در صورتی که استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی زیر چشم می تواند به پوست این ناحیه آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.

در درجه اول لازم است بدانید که پوست دور چشم بسیار حساس بوده و باید از آن به شیوه ای صحیح مراقبت شود. عوامل بسیار زیادی هستند که سبب ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، به عنوان مثال بالا رفتن سن، خشکی پوست، کار کردن ساعات طولانی با کامپیوتر، کم خوابی، رژیم های غذایی نامناسب یا حتی عوامل ارثی می توانند سبب ایجاد سیاهی دور چشم شوند. اما خوشبختانه برای هر مشکل پوستی یک راه حل وجود دارد! استفاده مرتب از ماسک ها می تواند به مرور زمان سیاهی دور چشم افراد را کاهش دهد و در نهایت از بین ببرد. در این مقاله قصد داریم چند مورد ماسک رفع سیاهی دور چشم را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

1- ماسک رفع سیاهی دور چشم: شیر و جوش شیرین

یکی از ماسک های موثر و خانگی که می تواند در رفع سیاهی دور چشم تأثیر مثبتی داشته باشد، ماسک رفع سیاهی دور چشم شیر و جوش شیرین است. جالب است بدانید که جوش شیرین حاوی خاصیت صافی پوست دور چشم می باشد؛ از این رو می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تهیه ماسک دور چشم محسوب شود! برای تهیه این ماسک جذاب تنها کافیست که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • یک ظرف مناسب بردارید و در آن ۴ قاشق غذاخوری شیر بریزید.
  • پس از ریختن شیر، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به ظرف اضافه کنید.
  • مواد را تا جایی هم بزنید که حالت خامه ای به خود بگیرد.
  • سپس ظرف ماسک را مدت کوتاهی درون یخچال بگذارید تا در هنگام استفاده زیر چشمتان را خنک کند.
  • در نهایت ماسک را از یخچال بیرون آورده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد بشوئید.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

2- ماسک رفع سیاهی دور چشم: زردچوبه و لیمو

حتماً می دانید که زردچوبه به چه اندازه مفید و پرخاصیت است! ترکیب لیمو و زردچوبه دارای خاصیت روشن کنندگی و ضد باکتریایی بوده و می توان گفت که برای برطرف کردن سیاهی دور چشم یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود. تنها کافیست که چند بار از پودر زردچوبه به همراه آب لیمو استفاده کنید تا شاهد معجزه آن باشید. تهیه این ماسک نیز بسیار کار راحتی است و تنها در عرض چند دقیقه انجام می شود. برای تهیه ماسک رفع سیاهی دور چشم زردچوبه و لیمو مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • یک ظرف مناسب بردارید و ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
  • مواد را تا جایی هم بزنید که ترکیب زردچوبه و آب لیمو به یک خمیر زرد تبدیل شود.
  • ماسک به دست آمده را به مدت به مدت ۳۰ دقیقه روی پلک ها و زیر چشم خود بمالید.
  • در نهایت صورت خود را بشوئید.
  • توجه داشته باشید که ماسک نباید وارد چشم شما شود، چرا که آب لیموی موجود در آن می تواند سبب سوزش چشم ها شود.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

3- ماسک رفع سیاهی دور چشم: خیار و گل رز

یکی از بهترین ماسک هایی که برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده می شود، ماسک خیار و گل رز است. جالب است بدانید که این ماسک علاوه بر کاهش حلقه های تیره دور چشم، سبب از بین بردن پف زیر چشم نیز می شود. در واقع می توان گفت که ترکیب خیار و گل رز بهترین تسکین دهنده پوست به شمار می رود. برای تهیه این ماسک تنها کاری که باید انجام دهید این است که نصف یک خیار را با ۸۵ گرم گلاب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه های لوله شده زیر چشم خود قرار دهید. ناگفته نماند که این ماسک سبب سفت و صاف شدن پوست زیر چشم شما و همچنین نرم و لطیف تر شدن آن نیز می شود.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

4- ماسک رفع تیرگی دور چشم: آلوئه ورا و هویج

ماسک رفع سیاهی دور چشم آلوئه ورا و هویج یکی دیگر از ماسک های موثر در کاهش حلقه های تیره دور چشم محسوب می شود. برای تهیه این ماسک فوق العاده باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری هویج رنده شده و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا آماده کنید.
  • مواد اولیه را در یک کاسه مناسب ترکیب کرده و با کمک یک برس مخلوط به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم خود قرار دهید.
  • البته می توانید از این ماسک برای کل صورت خود نیز استفاده کنید؛ چرا که ترکیب آلوئه ورا و هویج سرشار از ویتامین A بوده و در جوان سازی پوست شما می تواند تأثیر به سزایی داشته باشد.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

5- ماسک رفع سیاهی دور چشم: سیب زمینی و نعناع

برای تهیه این ماسک به پنج تا شش برگ نعناع، یک عدد سیب زمینی خام و ۲ عدد پد پنبه ای نیاز خواهید داشت. به منظور تهیه این ماسک بی نظیر باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا پوست سیب زمینی را جدا کرده و آن را با نعناع مخلوط کنید.
  • سپس به منظور رقیق تر شدن مواد کمی آب به ظرف اضافه نمائید.
  • در وهله بعد پد های پنبه ای که از قبل آماده کرده اید را به مخلوط به دست آمده آغشته کرده و آن ها را در کیسه ای قرار دهید تا منجمد شوند.
  • به منظور استفاده از این ماسک، باید پدها را به مدت ۲۵ دقیقه روی چشم های خود قرار دهید.

نکته: دوستان توجه داشته باشید که به منظور دریافت نتیجه بهتر می توانید در رژیم غذایی خود نیز تجدید نظر کنید. مواد غذایی بسیار زیادی هستند که می توانند در افزایش یا کاهش میزان سیاهی دور چشم شما تأثیرگذار باشند؛ بنابراین بهتر است در رابطه با این موضوع با یک فرد متخصص مشورت کنید.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

6- ماسک رفع سیاهی دور چشم: روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص بسیار زیادی برای سلامت مو و پوست می باشد. جالب است بدانید که روغن نارگیل یک ضد التهاب قوی محسوب می شود که می توان از آن برای کاهش تیرگی دور چشم استفاده کرد. از دیگر خواص روغن نارگیل می توان به خاصیت روشن کنندگی و مرطوب کنندگی آن اشاره کرد. علاوه بر این، روغن نارگیل از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم نیز پیشگیری خواهد کرد.

برای استفاده از روغن نارگیل به صورت ماسک رفع سیاهی دور چشم تنها کافیست که آن را به مقدار لازم به ناحیه زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید که یک شب زیر چشم شما بماند. در نهایت صبح روز بعد می توانید آن را با آب گرم بشوئید. توجه داشته باشید که استفاده مکرر و مداوم از هر یک از این ماسک ها می تواند سبب دریافت نتیجه مطلوب شود و تنها با یک بار استفاده نمی توان انتظار داشت که فوراً سیاهی دور چشم به طور کامل از بین برود.

ماسک های رفع سیاهی دور چشم

7- ماسک برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم: ماست و کیوی

ماسک رفع سیاهی دور چشم ماست و کیوی یکی دیگر از ماسک های خانگی محسوب می شود که استفاده منظم از آن می تواند تأثیر به سزایی در کاهش حلقه های تیره دور چشم شما داشته باشد. طرز تهیه این ماسک خانگی نیز بسیار راحت بوده و تنها کافیست که مراحل زیر را در چند دقیقه انجام دهید:

  • برای تهیه ماسک رفع سیاهی دور چشم ماست و کیوی در ابتدا لازم است که ۱ کیوی و دو قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید.
  • کیوی و ماست را درون یک ظرف مناسب ریخته و آن ها را باهم مخلوط کنید.
  • توصیه ما این است که ترکیب ماست و کیوی را در یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • پس از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید ماسک را با استفاده از یک برس مناسب روی ناحیه زیر چشم خود قرار دهید.
  • سپس صورت خود را با مقداری آب خنک بشوئید. پس از شست و شو متوجه روشن‌ تر، صاف تر و جوان تر شدن پوست خود خواهید شد!

سخن پایانی

در این راهنما با ۷ مورد ماسک رفع سیاهی دور چشم آشنا شدیم که هر کدام از آن ها را بر حسب سلیقه می توانید در خانه تهیه کنید. تهیه ماسک های مذکور بسیار راحت بوده و با ترکیب حداقل ۲ مورد قابل استفاده است. نکته مهمی که در رابطه با ماسک های معرفی شده وجود دارد این است که شما باید به صورت منظم از هر یک که انتخاب کرده اید، استفاده نمائید. تنها در صورتی تیرگی دور چشم شما از بین خواهد رفت که به این مورد دقت داشته باشید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر استفاده از ماسک های موثر، در رژیم غذایی خود نیز تجدید نظر کنید. مواد غذایی بسیار زیادی هستند که مصرف یا عدم مصرف آن ها می تواند در کاهش یا شدت تیرگی دور چشم شما تأثیرگذار باشد، بهتر است در این مورد با یک فرد متخصص در تغذیه مشورت کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید خواص ماسک موی جینسینگ برای زیبایی و لطافت مو تکنیک های جوانسازی پوست در منزل و انواع ماسک برای صورت مراقبت از مو در تابستان و اشتباهات رایج مراقبت از موها + معرفی ماسک های عالی برای مو کلاژن سازی پوست صورت با روش های خانگی (ماسک های مخصوص و مواد غذایی کلاژن ساز) ماسک مو خانگی + فواید ماسک مو و طرز تهیه چند نوع ماسک خانگی طبیعی ماسک خانگی برای از بین بردن جوش صورت و روش تهیه آنها چاق کردن صورت با روش های موثر + معرفی انواع ماسک برای داشتن صورت زیبا ماسک سفیده تخم مرغ برای سلامت و زیبایی پوست طرز تهیه انواع ماسک سفیده ماسک سیب زمینی و عسل + تمام خواص ماسک و طرز تهیه آن