ماسک سیب زمینی و عسل + تمام خواص ماسک و طرز تهیه آن

ماسک سیب زمینی و عسل می تواند باعث روشن شدن پوست شود و لک های پوستی را هم از بین ببرد. برای افزایش خاصیت این ماسک، می توانید آن را با مواد دیگر مانند روغن بادام، آبلیمو، روغن زیتون و … ترکیب کنید.
ماسک های صورت زیادی در بازار موحود است ولی همچنان افراد ماسک های صورت خانگی را می پسندند. ماسک سیب زمینی و عسل یکی از ماسک های محبوب است که باعث روشن شدن پوست می شود و لک های پوستی را رفع می کند. ترکیب ماسک سیب زمینی و عسل با دیگر مواد هم می تواند خاصیت آن را چند برابر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این ماسک را در اختیار شما قرار دهیم.

خواص ماسک سیب زمینی و عسل برای پوست

عسل و سیب زمینی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند و ترکیب آنها می تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد که بعضی از آنها عبارتند از:

درمان آکنه و جوش

عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و سیب زمینی چربی پوست را کنترل می کند، پس ماسک سیب زمینی و عسل به منظور درمان جوش و آکنه تاثیرگذار است.

رفع چین و چروک

سیب زمینی و عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارند پس این ماسک چین و چروک صورت را کاهش می دهد.

پاکسازی و لایه‌برداری پوست

عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد و سیب زمینی هم لایه بردار طبیعی است؛ این ماسک باعث پاکسازی پوست از سلول های مرده می شود. پوست را روشن تر می کند و باعث درمان لکه های پوستی می شود.

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی و عسل

برای ساخت این ماسک دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بگذارید تا 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید. سیب زمینی باعث روشن شدن پوست می شود و به درمان هیپرپیگمانتاسیون یا لک های تیره پوستی کمک می کند.

ماسک‌ های ترکیبی

برای ساخت ماسک عسل و سیب زمینی می توانید ا دیگر ترکیبات هم استفاده کنید تا خواص آن بیشتر شود، بعضی از این ماسک ها عبارتند از:

ماسک سیب زمینی، عسل و توت فرنگی

یک عدد سیب زمینی را پوست بگرید و با دو عدد توت فرنگی مخلوط کنید، سپس نصف قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید و پس از 20 دقیقه بشویید. استفاده از این ماسک هفته ای دو بار می تواند خطوط زیر پوستی را برطرف کند.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن بادام

یک عدد سیب زمینی کوچک را پوست بگیرید و آن را رنده کنید، سپس یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. استفاده ا این ماسک دو بار در هفته خطوط زیر پوستی را رفع می کند.

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی، عسل و آبلیمو

برای تهیه کردن این ماسک 2 قاشق چای خوری آب سیب زمینی، 2 قاشق چای خوری آبلیمو و نصف قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک یک روز در میان پوست شما را روشن و درخشان خواهد کرد.

هشدار: در صورتی که پوست حساسی دارید، از آبلیمو رقیق شده استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی، عسل و آب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را بر روی صورت بمالید و مدت 20 دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده روزانه از این ماسک باعث درمان جوش و آکنه می شود.

هشدار: آب گوجه فرنگی خاصیت اسیدی دارد و پوست را خشک می‌کند، در صورتی که بعد از استفاده این ماسک دچار خشکی پوست شدید، از ۲ قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. عسل مرطوب کننده است و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ترکیب آن با عسل و روغن زیتون ماسکی فوق العاده برای درمان سیاهی دور چشم به شما می دهد. یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماسک را زیر چشم های خود بمالید و نیم ساعت صبر کنید  و سپس آن را بشویید. استفاده ا این ماسک هر سه روز یک بار باعث رفع سیاهی و چروک دور چشم می شود.

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض