10 نکته که باید قبل از ایمپلنت دندان بدانید!

از جمله مسائلی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد، حفظ زیبایی ظاهری است و لبخند افراد نقش بسیار ویژه ای در این رابطه بازی می کند. زمانی که فردی یکی از دندان های خود را از دست می دهد، ظاهر او دچار تغییر می شود و این مسئله می تواند حتی اعتماد به نفس فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. روش های درمانی مختلفی وجود دارد که به کمک آن فرد می تواند ظاهر قبلی دندان های خود را بدست آورد. مهم تر از ظاهر دندان ها، بازیابی عملکرد آن است. ایمپلنت های دندانی می توانند علاوه بر ایجاد ظاهری بهتر برای فرد، عملکرد دندان طبیعی را داشته باشد. ایمپلنت دندان روش درمانی ایمنی است که می تواند رضایت کامل بیمار را به همراه داشته باشد. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا 10 نکته مهم که قبل از ایمپلنت دندان باید بدانید را تشریح کنیم.

10 نکته که باید قبل از ایمپلنت دندان بدانید!

یکی از اصلی ترین دلایلی که می توان به ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته روی آورد، عملکرد مناسب آن و همچنین موفقیت انجام عمل بوده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، موفقیت عمل ایمپلنت بیش از 95% بوده است و این می تواند به بیمار اطمینان خاطر دهد که در پایان عمل ایمپلنت می تواند به موفقیت عمل خود اطمینان داشته باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که به واسطه این قدرت موفقیت نباید به هر دندانپزشکی برای انجام ایمپلنت اطمینان کرد و تنها یک متخصص است که می تواند چنین اطمینان خاطری را به شما بدهد.

ایمپلنت های دندانی، جانشین بسیار مناسبی برای دندان های مصنوعی و سایر دندان های موقتی است که می توانند برای مدت طولانی عملکرد دندان را به فرد هدیه دهد. بسیاری از روش های درمانی برای جایگزینی دندان از دست رفته سبب می شود تا فرد نتواند به سادگی همه خوراکی ها را مصرف کند و باید در مصرف مواد غذایی دقت داشته باشد. با این وجود ایمپلنت دندان می تواند این آزادی را به فرد دهد که مواد خوراکی خود را با اطمینان خاطر انتخاب کند و محدودیتی از این بابت برای او نخواهد بود. ایمپلنت یک روزه دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در یک جلسه تمام مراحل مربوط به شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن اباتمنت، نصب تاج دندانی و… صورت می‌گیرد. این موضوع سبب می‌شود تا یکی از مهم‌ترین ایرادات ایمپلنت سنتی که زمان بالای آن بود، رفع شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در رابطه با ایمپلنت دندان به آن توجه داشت، نبود محدودیت سنی برای درمان است. برخی از مطالعات نشان می دهد که انجام ایمپلنت های دندانی برای افراد با سن بیش تر می تواند مزایای بیش تری داشته باشد چرا که این افراد نباید محدودیتی در استفاده از مواد غذایی داشته باشند.

از دیگر نکاتی که ایمپلنت دندانی را جذاب می سازد، ظاهر و عملکردی است که این دندان ها به بیمار هدیه می دهند. ظاهر ایمپلنت دندانی به گونه ای است که کم تر کسی می تواند متوجه این موضوع شود از طرف دیگر عملکرد این دندان به گونه ای است که می تواند به فرد اطمینان دهد که گویی دندان خود را هرگز از دست نداده است و همچنان از دندان طبیعی خود استفاده می کند.

یکی دیگر نکاتی که باید از آن با خبر باشید آن است که امروزه تکنولوژی استفاده از ایمپلنت دندانی را نیز ساده کرده است. طول دوره درمان و همچنین انجام عمل به کمک تکنولوژی به شدت کاهش پیدا کرده است. به کمک تکنولوژی دیگر نیازی به استفاده از بخیه نیست و همین مسئله می تواند پروسه درمان را به شدت کوتاه کند. در این روش درمانی به واسطه استفاده از اسکن های سه بعدی از دندان و لثه، سطح برش های جراحی نیز به شدت کاهش یافته و سبب به حداقل رسیدن خونریزی بیمار می شود.

نکته دیگر در رابطه با استفاده از ایمپلنت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است. دندان ایمپلنت شده همچون یک دندان طبیعی به رعایت بهداشت نیاز دارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند سلامت لثه را به خطر بیاندازد و این مسئله می تواند سبب شود تا ایمپلنت دندان از بین برود.

نکته دیگر در رابطه با ایمپلنت دندان آن است که برخی از بیماری های قلبی، دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندان شود. بنابراین پیش از انجام عمل حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید استفاده از برخی از روش های درمانی می تواند امکان انجام ایمپلنت دندان را ممکن سازد.

البته باید در نظر داشت که در برخی از مواقع ممکن است که استخوان لثه از بین رفته باشد. بنابراین برای امکان پذیر شدن انجام ایمپلنت، دندانپزشک ناچار است تا پیوند استخوان را انجام دهد تا از این طریق بتواند قدرت نگهداری لثه از ایمپلنت را به حداکثر برساند.

یکی از مزیت هایی که ایمپلنت دندان را به یکی از عمل های پر متقاضی در علم دندانپزشکی تبدیل کرده است، دوام بالای آن است. ایمپلنت دندان می تواند برای دهه ها در بهترین شرایط باقی بماند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد همواره بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند و به صورت پیوسته در زمان های مشخص به دندانپزشک خود مراجعه کند تا بتواند از شرایط مساعد ایمپلنت و تاج دندان خود اطمینان حاصل کند.

نکته پایانی که باید به آن اشاره داشته باشیم، آن است که یک دندانپزشک متخصص می تواند سلامت ایمپلنت دندانی شما را تضمین کند اما در صورتی که دندانپزشکی غیر متخصصی را برای انجام ایمپلنت دندان خود استفاده کنید، علاوه بر اینکه احتمال شکست ایمپلنت دندان افزایش پیدا می کند، ممکن است عمل اشتباه سبب شود تا مشکلات بیش تری برای سلامت لثه فرد به وجود آید و درمان این بیماری ها می تواند نیازمند صرف هزینه های بیش تر و همچین پروسه درمانی طولانی تری شود. دکتر نوشین نصیری ندوشن، جراح و دندانپزشک زیبایی، فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی، فلوشیپ ایمپلنت و همچنین عضو آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا می باشند و از سال ۱۳۸۱ به صورت حرفه ای در زمینه ی دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی وارد حوزه ی دندانپزشکی دیجیتال شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان دکتر نوشین نصیری کلیک کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که ایمپلنت دندان در صورتی که توسط یک دندانپزشک حرفه ای انجام شود، می تواند یک روش کاملا ایمن و همچنین بادوام باشد که برای دهه ها می تواند ظاهری مناسب به دندان های فرد ببخشد و همچنین عملکردی مشابه با یک دندان واقعی را داشته باشد. نکته حائز اهمیت در انجام ایمپلنت دندانی آن است که یک دندانپزشک متخصص پیدا کنید و قبل از انجام ایمپلنت دندانی تحقیقات کافی در رابطه با پزشک خود را انجام دهید تا بتوانید با اطمینان ایمپلنت دندان انجام دهید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

همه چیز درباره بیماری ام اس؛ علائم و نحوه درمان و راهکارهای کنترل MS دلیل ابتلا به سرطان پروستات؛ انواع این بیماری و روش های درمان آن همه چیز درباره بیماری فیستول؛ علت و تشخیص تا روش درمان مگس پرانی چشم چیست؟ دلایل ایجاد نقاط متحرک در چشم و روش های درمان کم خونی داسی شکل کودک؛ علائم و روش های درمان این نوع کم خونی از بین بردن جرم گوش؛ روش های رفع جرم گوش و تمیز کردن گوش با روش درست درمان خروپف شبانه؛ دلایل خرناس، عوارض آن و روش های درمان مختلف درمان واریس؛ روش های تشخیص، کنترل و درمان رگ های واریسی درمان رفلاکس معده؛ علائم، دلایل ایجاد و روش های درمان خانگی و گیاهی کاهش فشار خون؛ دلایل و عوارض فشار خون بالا و روش های خانگی درمان