وکس تناسلی زنان؛ آموزش وکس ناحیه تناسلی خانم ها در منزل

وکس ناحیه تناسلی خانم ها در منزل کاری ساده است و در ابتدا باید منطقه بیکینی را تمیز کنید و بعد مقداری وکس یا موم سرد را بر روی قسمت هایی که می خواهید بمالید و با دست و یا با استفاده از پدهای مخصوص خلاف جهت رویش مو بکشید و در آخر پس از بی مو شدن آن ناحیه، از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

آموزش وکس ناحیه تناسلی در منزل

همانگونه که می‌دانید، اپیلاسیون در یک سالن زیبایی ممکن است هزینه بردار و کمی سخت باشد؛ اما وکس کردن نیز روشی دیگر برای حذف مو‌های زائد از ناحیه تناسلی است که می‌توانید آن را در خانه نیز انجام دهید. اگر قصد دارید که خود این کار را در خانه انجام دهید، لازم است تا بطور صحیح با مراحل و روش وکس ناحیه تناسلی آشنا باشید. یک جای راحت پیدا کنید، وکس را روی ناحیه بمالید و تمام. کمی دردناک است، قبول داریم، اما مزایای خودش را دارد. بیایید مراحل وکس ناحیه تناسلی در خانه را با جزئیات بیشتری مرور کنیم.

مراحل وکس ناحیه تناسلی

مرحله اول: آماده کردن ناحیه تناسلی

۱. ابتدا اطمینان حاصل کنید که مو‌های ناحیه، حدود ۰.۵ تا ۱.۲ سانتی متر رشد کرده اند. این بسیار نکته‌ی مهمی به حساب می‌آید چرا که هر مویی زیر این اندازه به موم نمی‌چسبد و در نتیجه کنده نمی‌شود؛ و مو‌های بلندتر از این مقدار نیز، کمی دردناکتر، سخت‌تر و با مصرف موم بیشتری جدا می‌شود. اگر موهایتان خیلی کوتاه است، کمی صبر کنید و اگر بلند است، ابتدا یکبار با ژیلت بزنید و چند روز بعد، اپیلاسیون کنید.
۲. اگر لازم می‌دانید، ۲۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از اپیلاسیون ناحیه بیکینی، یک ایبوبروفن بخورید. اپیلاسیون می‌تواند دردناک باشد، به خصوص اگر بار اولتان است. قرص مسکن بدون نسخه مثلا بروفن می‌تواند به کاهش درد حین اپیلاسیون و بعد از اپیلاسیون کمک کند.
۳. ناحیه تناسلی را تمیز کنید. به حمام بروید و با یک تمیزکننده ملایم، ناحیه را در حرکاتی دورانی شستشو دهید. خوب است که از آب گرم استفاده کنید تا ریشه مو‌ها کمی سست شوند و اپیلاسیون راحت‌تر انجام شود. سپس خود را کاملا خشک نمایید. اینکار از ابتلا به هرگونه عفونت پیشگیری می‌کند.
۴. یک شورت راحت و نرم به پا کنید. شورت‌ها می‌توانند راهنمای شما باشند تا بدانید در کدام نواحی باید موم بزنید. آن‌ها همچنین از چکه‌های احتمالی و تصادفی روی نقاط حساس پیشگیری می‌کنند. بعد از اپیلاسیون نیز، یک شورت نخی و نرم بپوشید تا باعث ایجاد التهاب و سوزش در شما نشود.

وکس تناسلی زنان

مرحله دوم: گرم کردن وکس

۱. از داروخانه‌ها، یا فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی، موم سرد یا وکس خریداری کنید. موم سرد گیاهی برای مو‌های ناحیه تناسلی که بسیار ضخیم و پر هستند، بهترین گزینه است. همراه با آن پد‌های پارچه‌ای نیز خریداری کنید.
۲. موم را درون یک مایکروویو یا یک گرم کننده موم قرار دهید تا قبل از استفاده نرم و گرم شود. همچنین می‌توانید بسته بندی موم را درون آب و روی شعله مستقیم قرار دهید. دقت کنید که هرمحصول دستورالعمل خاص خودش را برای گرم کردن دارد. درصورتی که قصد دارید همیشه، در خانه اپیلاسیون کنید، یک گرم کننده وکس بخرید. این دستگاه مادامی که مشغول اپیلاسیون هستید، وکس را در دمای مناسب نگاه می‌دارد. موم را طبق دستورالعمل مختص خودش گرم کنید. موم باید در اثر حرارت، شبیه به عسل نرم شود.
۳. کمی از موم گرم شده را روی قسمت داخلی ساعد خود بریزید تا دمای آن را بررسی کنید. موم را با یک چوب بستنی یا اپلیکاتور، روی ساعد بمالید و صبر کنید. موم باید به میزانی گرم باشد که احساس ناراحتی نکنید. اگر می‌بینید دمای آن بسیار بالاست، کمی صبر کنید.
۴. یک محیط راحت برای وکس ناحیه تناسلی پیدا کنید. سعی کنید در اتاقی مشترک این کار را انجام ندهید. به جایی بروید که کاملا راحت باشید. مطمئین شوید که کسی در طول اپیلاسیون بیکینی، مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند. می‌توانید روی تخت خواب، یا روی زمین دراز بکشید. همچنین یک آینه مقابلتان قرار دهید تا به کاری که می‌کنید مسلط باشید.

مرحله سوم: وکس کردن ناحیه تناسلی

۱. پوست ناحیه‌ای که می‌خواهید وکس کنید را به آرامی بکشید. از آنجا که قرار است قسمت به قسمت کار کنید، بهتر است که برنامه‌ریزی داشته باشید. مثلا می‌توانید از داخل ران شروع کنید و به سمت پشت حرکت کنید یا برعکس. به هر صورت، با یک دست وکس را روی بدن بمالید و با دست دیگر، پوست خود را بکشید تا وکس راحت‌تر روی پوست قرار بگیرد.
نشستن در مقابل آینه در اینجا بسیار کمک می‌کند. درون آینه شما می‌توانید به راحتی تمام قسمت‌ها را ببینید و بدانید که کدام قسمت‌ها نیاز به اپیلاسیون دارند.
۲. وکس را در لایه‌های نازک روی پوست و در جهت رویش مو‌ها بمالید. این کار اپیلاسیون را بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر از مومک استفاده می‌کنید، باید سریع پد را روی موم بگذارید و خوب به پوست بچسبانید. اما اگر از وکس‌های سخت استفاده می‌کنید، باید سی ثانیه صبر کنید تا روی پوست خشک شود و خود وکس را با دست بردارید.
۳. پد چسبیده یا وکس سفت شده را در خلاف جهت رویش مو بکشید. سعی کنید این کار را در یک حرکت سریع و یکباره انجام دهید تا درد کمتری احساس کنید. هربار که ناحیه بیکینی خود را اپیلاسیون می‌کنید، این درد کمتر می‌شود؛ بنابراین امیدوار باشید و تلاش کنید.
۴. اگر دوست داشتید، با استفاده از یک موچین، مو‌هایی که به جای مانده اند را بکنید. موچین خود را با یک پنبه آغشته به الکل استریل کنید و مو‌های ریزی که وکس نتوانسته بکند، را از بین ببرید. زمانی که از موچین استفاده می‌کنید، باید مو را در جهت رشد خودش بکشید تا بهترین نتیجه عایدتان شود.
۵. بعد از وکس ناحیه تناسلی، محدوده را کاملا با آب گرم و یا یک تمیزکننده بعد از اپیلاسیون تمیز کنید تا باقی مانده وکس یا موم از روی پوست جدا شود. اگر تمیزکننده خاصی ندارید، می‌توانید از روغن بچه استفاده کنید.

مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون

۱. برای نرم کردن ناحیه تازه اپیلاسیون شده، از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. بعد از اینکه کاملا ناحیه تناسلی را تمیز کردید، مقداری ژل آلوئه ورا خنک را روی ناحیه بمالید تا از التهاب پوست و خارش جلوگیری شود. اینکار همچینین پوستتان را نرم می‌کند. ممکن است بعد از وکس ناحیه تناسلی، پوست کمی قرمز یا حتی کبود شود، که جای نگرانی نیست. به مرور که در این کار حرفه‌ای‌تر شوید، این عوارض از بین می‌روند.
۲. با استفاده از کرم کورتیزون، قرمزی و التهاب پوستتان را درمان کنید. اگر خط بیکینی شما خیلی ملتهب شده، مقدار کمی کرم بدون نسخه کورتیزون می‌تواند کمک کننده باشد.
۳. از نور خورشید مستقیم تا ۲۴ ساعت آینده اجتناب کنید. اگر می‌خواهید به استخر یا ساحل بروید، بهتر است برنامه را یک روز به عقب بیاندازید. کلر و آب نمک ممکن است برای پوست تازه اپیلاسیون شده ناراحتی ایجاد کند.
۴. در نهایت، سعی کنید یک برنامه ریزی دقیق برای وکس ناحیه تناسلی تهیه کنید و آن را دنبال نمایید. ۳ تا ۴ هفته فاصله بین هر بار وکس کردن مناسب است. همچنین در زمان قاعدگی نباید این کار را انجام دهید.

 


و در ادامه بخوانید :

6 باور اشتباه در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی

تا چه حد با موهای زائد خود آشنایی دارید؟ شایعات زیادی در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی زنان وجود دارد، به همین دلیل به کارشناسان متوسل شدیم تا واقعیت ها را از باور های غلط جدا کنیم.

موهای زائد ناحیه تناسلی جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را می گیرند

وکس تناسلی زنان

واقعیت: در واقع کاملا برعکس است. موهای زائد ناحیه تناسلی محل پرورش باکتری هستند. به گفته دکتر وندی اسکیو (Wendy Askew) متخصص زنان و زایمان در موسسه بهداشت زنان سنت آنتونیو، بدون شک ناحیه تناسلی بدون مو تمیز تر است، چون موهای زائد محلی برای رشد باکتری ها فراهم می کنند. در حالی که محققان در مورد باکتری های موهای زائد ناحیه تناسلی زنان به طور خاص مطالعه ای انجام نداده اند، اما مطالعات وجود مقدار هشدار دهنده باکتری ها را در ریش های بلند، نشان داده اند.

با این حال هنوز هم بسیاری از زنان به اشتباه تصور می کنند که موهای بلند آن ها را از ابتلا به زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی که در اثر تماس پوست با پوست منتقل می شوند، محافظت می کند. به گفته دکتر سجال شاه (Sejal Shah) متخصص پوست، وجود موهای زائد در ناحیه تناسلی می تواند به رشد ویروس های کمک کند. یک مطالعه چینی نشان داد که، مردانی که ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) روی موهای ناحیه تناسلی خود داشتند، این ویروس را به شریک جنسی خود انتقال داده بودند.

موهای زائد ناحیه تناسلی، لذت رابطه جنسی را کاهش می دهند

وکس تناسلی زنان

واقعیت: این مورد از زنی تا زن دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد فکر می کنند که موها باعث کمتر شدن اصطکاک بین دو طرف لبه های واژن شده و حس رابطه داشتن را کمی آرام تر می کند (و موهای زائد به محافظت از ناحیه تناسلی کمک می کنند)، ولی برخی از زنان حس می کنند که بدون موهای زائد احساس قوی تری پیدا می کنند.

در تئوری بدون وجود حائل، تحریک مستقیم تری دریافت می کنید. که بستگی به ترجیح زنان به میزان تحریک دارد و این که چقدر تحریک و فشار برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند که ممکن است وجود موها باعث بهتر شدن یا کمتر شدن حس شان شود. بنابراین کاری که حس بهتری به شما می دهد را انجام دهید.

 

رنگ موهای زائد ناحیه تناسلی با رنگ موی سرتان یکی است

وکس تناسلی زنان

واقعیت: از قدیم بیان این مساله خجالت آور بوده است، ولی اگر می خواهید بدانید برای پیش بینی دقیق تر بهتر است به رنگ ابروی فرد نگاه کنید. در اغلب موارد رنگ موهای زائد ناحیه تناسلی به رنگ ابروها شباهت دارد، البته کمی پر رنگ تر.

موهای زائد ناحیه تناسلی حس جنسی طرف مقابل را از بین می برد

وکس تناسلی زنان

واقعیت: از لحاظ تکنیکی این مساله به شریک زندگی شما بستگی دارد، ولیشواهدی وجود دارد که موهای زائد می تواند تحریک کننده حس جنسی باشند، زیرا سرشار از فرومون هستند. غدد چربی (sebaceous glands) که در پوست های مودار بسیار شایع هستند، ماده ای بدون بو ترشح می کنند که با باکتری های روی پوست مان مخلوط شده و بویی به نام فرومون (pheromone) در هوا منتشر می کنند. اگر موهای زائدتان بلند باشد بوی بیشتری خواهید داشت زیرا جمعیت باکتری ها در این ناحیه بیشتر می شوند. افرادی که حساسیت بالایی دارند، ممکن است به این بو جذب شوند.

رشد موهای زائد ناحیه تناسلی هیچگاه متوقف نمی شود

وکس تناسلی زنان

واقعیت: خوشبختانه رشد طول موهای زائد ناحیه تناسلی زمانی که به اندازه خاصی برسند، متوقف می شوند. در حدی خاص رشدشان متوقف شده و در همان اندازه می مانند و سپس ریخته و موهای جدید جایگزین شان می شوند. طول آن ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ولی اغلب رشدشان از 1 سانتی متر تا 5 سانتی متر متوقف می شود.

در طول زمان ممکن است باریک تر شوند. باریک شدن موهای زائد را معمولا در زنان یائسه و کسانی که کمبود هورمون دارند، مشاهده می کنیم. اکثریت این زنان نه تنها ضخامت موهایشان را از دست می دهند، بلکه ممکن است کاملا موهای ناحیه تناسلی شان بریزد و در برخی موارد موهایشان پراکنده تر و باریک تر و کوتاه تر می شوند.

اگر پوستی حساس دارید نباید موهای ناحیه تناسلی تان را بتراشید

وکس تناسلی زنان

واقعیت: ممکن است لازم باشد دیدگاه خود را تغییر دهید. اگر بدون استفاده از کرم اصلاح و از نزدیک موهایتان را شیو کنید، احتمال این که بیشتر در معرض خراشیده شدن یا بریدن پوست تان باشید، هست. بعد از آن باکتری هایی که به صورت طبیعی در این ناحیه زندگی می کنند، از طریق خراش های ایجاد شده وارد پوست شده و باعث ایجاد عفونت و جوش می شوند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از کرم های اصلاح ملایم استفاده نمایید، یا از سایر روش های مو زدایی مثل اپیلاسیون و لیزر استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع نوبت دهی اینترنتی بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص روماتولوژی تهران